Iso ruskea hämähäkki !?

Pelkuri

Hirveitä hämähäkkejä löytynyt koko syksyn. :oI
Aikaisemmin löysin ja säikähdyksissä välittömästi tapoin sellaisen vihreän hämähäkin josta oli pari viestiä alespäin hyvä kuva linkkikin mutta tänään löysin lähes saman näköisen ja 3-4cm joka oli ruskea !
Anteeksi hämppis ystävät että menin paniikissa taas polkasemaan sen päälle mutta varasin kyllä pöydälle nyt lasipurkin johon seuraavan kerran yritän sellainen saada elävältä.
Mikäköhän mahtaisi olla kyseessä ?
Tietääkö kukaan sivua josta löytyisi suomalaiset hämähäkit kuvien kera kun itse on ole löytänyt ?

4

2941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unkkis

      Jossain Helsingin sataman alueen kuivatavaravarastoissa esiintyy erästä afrikkalaista alkuperää olevaa 4-5cm kokoista ruskeaa hämähäkkiä, joka on Suomen ainoa myrkyllinen hämähäkki metsälammissa ja järvien rantakasvustoissa elävän vesihämähkin lisäksi.

      Samainen hämähäkkilaji taisi löytyä myös luonnontieteellisen museon kellarikerroksesta.

      Jos et asu sataman parakissa tai em. museon kellarissa, luultavasti tappamasi kahdeksanjalkaiset ovat vain hyvinsyöneitä tavallisia huonehämähäkkejä.

      Jonain yönä heräät siihen kun sellainen on laskeutunut langalla katosta kasvoillesi ja kiipeää juuri nenäsi ylitse, kuten minulle kävi muutama viikko sitten.

      • Pelkuri

        Sitähän mä just pelkäänkin :o( :oD


      • Divian
        Pelkuri kirjoitti:

        Sitähän mä just pelkäänkin :o( :oD

        Syötkö viinirypäleitä?meinaan kun niiden mukana voi tulla tarantelloja ja kaikkia isoja höttiäisiä muista maista...äskeä tos oli mummeli kuollu sydärii ku viattomasti popsi niitä helevatan rypäleitä ja yllätys,yllätys...!


      • Lea

        Tarkoitat varastohämähäkkiä.

        Varastohämähäkki (Tegenaria atrica) on huonehämähäkin (Tegenaria domestica) pikkuisen isompi serkku.

        Purema voi aiheuttaa lieviä oireita puremakohtaan: ihottumaa ehkä, mutta ei mitään peruuttamatonta eikä ehdottomasti mitään hengenvaarallista. Eikä edes satu hyttysenpistoa enempää - ei sillä kovin kummoiset hampaat ole, yleensä se ei edes saa ihoa rikki. Ja tosiaan, useimmat hämpit eivät pure, elleivät ne tunne oloaan uhatuksi. Eivät ne vaani ihmisiä.

        Tarantulien (lintuhämähäkkien) purema on myös vaaraton. Kivulias se voi olla, mutta hengenvaaraa siitä ei ole, ellei satu olemaan lintuhämähäkin myrkylle allerginen. Maailmassa ei ole YHTÄÄN raportoitua kuolemantapausta tarantulien puremista. Vain kansantaruja ja urbaanilegendoja (tiedäthän, ne, joiden mukaan mobilatista saa kännin, kun sitä hieroo päänahkaan ja että aivot voivat kirjaimellisesti jäätyä, jos on ilman pipoa ulkona)

        KAIKKI Suomessa luonnostaan tai luonnollisia teitä tänne kulkeutuneina esiintyvät hämähäkit ovat ihmiselle vaarattomia. Täydellisen harmittomia hyötyeläimiä. Ei ole mitään perusteltua syytä tappaa yhtäkään kahdeksanjalkaista söpöläistä.

        Verkkoa kutovat hämähäkit (kuten se huonehämppi sukulaisineen) ovat sokeita, ihmistä miljoona kertaa pienempiä, avuttomia eläimiä. Niillä ei ole mitään intohimoa hyökätä meidän kimppuumme. Anna olla: pääset kärpäsistä eroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe