Ajattelin aloittaa tammikuussa kickboxingin karaten lisäksi, mutta siinä tulisi sitten jo kuusi kertaa viikossa harjoituksia. Karatea neljä, ja Kickboxingia kaksi. Onkohan se liikaa? Ja muutenkin, hyödynkö kickboxingista karatessa tarpeeksi... tulee nimittäin kalliiksikin. Että jos minua viisaammat vastaisivat :D
Karate/kickoboxing
20
2372
Vastaukset
- yksi
Mitäs jos harjoittelisit kuusi kertaa karatea.
Karatessa hyödyt eniten harjoittelemalla karatea!!- hups!
Miks yleensä katsoisit hyötyväsi Kickboxingista, Karate oli sulla jossain viesteissä niin paljon parempaa kuin muut lajit ;o)
Eli jos haluat hyväksi Karatessa treenaa sitä - sullahan oli joku hyvä tyylisuuntakin (keltainen (omaa vyöarvoasihan et kertonut) - hakkaa kenet vaan, tosin saat varmaan mennä yrittämään kickkareiden kans, fulari voi olla vähän eriä..).
Tää oli sit sellaista mustaa huumoria älä hermostuuuuuuuuuuuuuu ;o) - Fellu
hups! kirjoitti:
Miks yleensä katsoisit hyötyväsi Kickboxingista, Karate oli sulla jossain viesteissä niin paljon parempaa kuin muut lajit ;o)
Eli jos haluat hyväksi Karatessa treenaa sitä - sullahan oli joku hyvä tyylisuuntakin (keltainen (omaa vyöarvoasihan et kertonut) - hakkaa kenet vaan, tosin saat varmaan mennä yrittämään kickkareiden kans, fulari voi olla vähän eriä..).
Tää oli sit sellaista mustaa huumoria älä hermostuuuuuuuuuuuuuu ;o)Täytyy saada nyrkkeily ja potku tekniikoita hiottua. Omassa seurassa ei voi harjoitella kuin 4 kertaa viikossa. Joten jos haluaa enemmän, täytyy mennä jonnekin muualle. Ja koska karate jossa käyn on jo aika kovaa, en halua toista yhtä kovaa sihen rinnalle, muutoin olisin ottanut Thai-boxingin. Mutta KB on hieman... Ei nössömpää, mutta sanotaan että ei tule ihan yhtä helposti haavereita ja mustelmia :D
- hups
Fellu kirjoitti:
Täytyy saada nyrkkeily ja potku tekniikoita hiottua. Omassa seurassa ei voi harjoitella kuin 4 kertaa viikossa. Joten jos haluaa enemmän, täytyy mennä jonnekin muualle. Ja koska karate jossa käyn on jo aika kovaa, en halua toista yhtä kovaa sihen rinnalle, muutoin olisin ottanut Thai-boxingin. Mutta KB on hieman... Ei nössömpää, mutta sanotaan että ei tule ihan yhtä helposti haavereita ja mustelmia :D
No et sinä varmaan mustelmitta pääse jos menet sanomaan potkunyrkkeilijöille että teidän laji ei ole yhtä kova kuin mun, saattaa olla että muutamat ovat aika eri mieltä ;o)
Yleensä tuollaisella asenteella ei ole hyvä mennä treenailemaan toista lajia, vaan nöyryys on hyvästä kaikissa kamppailulajeissa ainakin aluksi.Varsinkin ennen kuin on sitä lajia kokeillut, kyseisten harrastajien kanssa.
Esim. nyrkkeilijä (vaik olis hyväkin) ei voi vain kävellä sparraan kickkarin (tietty tämänkin pitää jo jotain osata) kanssa sillä lajit kyllä eroavat aika tavalla toisistaan. Lajit kyllä tukevat oikein treenattuna toisiaan... - Fellu
hups kirjoitti:
No et sinä varmaan mustelmitta pääse jos menet sanomaan potkunyrkkeilijöille että teidän laji ei ole yhtä kova kuin mun, saattaa olla että muutamat ovat aika eri mieltä ;o)
Yleensä tuollaisella asenteella ei ole hyvä mennä treenailemaan toista lajia, vaan nöyryys on hyvästä kaikissa kamppailulajeissa ainakin aluksi.Varsinkin ennen kuin on sitä lajia kokeillut, kyseisten harrastajien kanssa.
Esim. nyrkkeilijä (vaik olis hyväkin) ei voi vain kävellä sparraan kickkarin (tietty tämänkin pitää jo jotain osata) kanssa sillä lajit kyllä eroavat aika tavalla toisistaan. Lajit kyllä tukevat oikein treenattuna toisiaan...En mene sanomaan potkunyrkkeilijöille mitään sellaista koska se ei ole totta, ja riippuu muutenkin treenaajasta. Mutta totuus on että kickboxingissa ei potkita ja hakata päähän, nivusiin eikä siellä ole kyynärpää lyöntejä. Joten se on hieman rauhallisempaa. Eli en tarkoittanut todellakaan sitä pahalla potkunyrkkeilijöitä kohtaan. Ja nyt täytyy sanoa että suurimmaksi osaksi käsitykseni potkunyrkkeilystä lepää aika paljon thai-boxingin varassa, ja mitä olen nykyisiltä thai-boxereilta, entisiltä kickboxereilta kuullut.
- ???
Fellu kirjoitti:
En mene sanomaan potkunyrkkeilijöille mitään sellaista koska se ei ole totta, ja riippuu muutenkin treenaajasta. Mutta totuus on että kickboxingissa ei potkita ja hakata päähän, nivusiin eikä siellä ole kyynärpää lyöntejä. Joten se on hieman rauhallisempaa. Eli en tarkoittanut todellakaan sitä pahalla potkunyrkkeilijöitä kohtaan. Ja nyt täytyy sanoa että suurimmaksi osaksi käsitykseni potkunyrkkeilystä lepää aika paljon thai-boxingin varassa, ja mitä olen nykyisiltä thai-boxereilta, entisiltä kickboxereilta kuullut.
"Mutta totuus on että kickboxingissa ei potkita ja hakata päähän" ... WTF ... "nivusiin", ei tietenkään lyödä tai potkaista munille sparrissa, montako lajia tiedät, jossa harjoitellessa lyödään ja potkitaan munille oikeasti? Niitä on joissa munille potkimista treenataan..."jos mä nyt oikeesti tekisinki noin ni kaveri kaatuis tonne ja sit mä voisin tehdä nuin." ... "eikä siellä ole kyynärpää lyöntejä" tsiigaa vyökoevaatimukset, harvatpa thaiottelijatkaan sparraa jatkuvasti kyynärpäiden kanssa vammoja välttääkseen. Järki käteen... niin potkunyrkkeilijät kuin thainyrkkeilijät kuin nyrkkeilijät kuin vapaaottelijat ym. ovat urheilijoita, jotka yleisesti ottaen tähtäävät kilpailuihin. Tällöin meidän harjoittelu tapahtuu siten et isompia vammoja pyritään välttämään, etteivät ne vaaranna treenaamista ja kilpailemista. (tämä ei poissulje kovaa treenaamista, suurin osa fulari kamppailulajien harrastajista (kilpailijoista) treenaa todella kovaa, sillä se on ainoa keino pystyä ottelemaan itselle turvallisesti)
- Fellu
??? kirjoitti:
"Mutta totuus on että kickboxingissa ei potkita ja hakata päähän" ... WTF ... "nivusiin", ei tietenkään lyödä tai potkaista munille sparrissa, montako lajia tiedät, jossa harjoitellessa lyödään ja potkitaan munille oikeasti? Niitä on joissa munille potkimista treenataan..."jos mä nyt oikeesti tekisinki noin ni kaveri kaatuis tonne ja sit mä voisin tehdä nuin." ... "eikä siellä ole kyynärpää lyöntejä" tsiigaa vyökoevaatimukset, harvatpa thaiottelijatkaan sparraa jatkuvasti kyynärpäiden kanssa vammoja välttääkseen. Järki käteen... niin potkunyrkkeilijät kuin thainyrkkeilijät kuin nyrkkeilijät kuin vapaaottelijat ym. ovat urheilijoita, jotka yleisesti ottaen tähtäävät kilpailuihin. Tällöin meidän harjoittelu tapahtuu siten et isompia vammoja pyritään välttämään, etteivät ne vaaranna treenaamista ja kilpailemista. (tämä ei poissulje kovaa treenaamista, suurin osa fulari kamppailulajien harrastajista (kilpailijoista) treenaa todella kovaa, sillä se on ainoa keino pystyä ottelemaan itselle turvallisesti)
Elä sie suutu!
Munasuojat! kun laittaa munasuojat niin voi sparrata sinnekin potkiskelemista. Mutta mitä ilmeisemmin riippuu seurasta tämäkin homma siis. Sitten vain kun onnistuu valitsemaan oikean seuran. - ???
Fellu kirjoitti:
Elä sie suutu!
Munasuojat! kun laittaa munasuojat niin voi sparrata sinnekin potkiskelemista. Mutta mitä ilmeisemmin riippuu seurasta tämäkin homma siis. Sitten vain kun onnistuu valitsemaan oikean seuran.Ei muuten voi. Uskon et olette tätä kokeilleet ja kivaa on ollut, mut melkoiset syndit saa olla ettei sattuisi. Mua ei ainakaan potkita munille vaikka syndit olisikin, se on varma, sattuu nimittäin helvetisti (olen kokeillut, en tahallaan). Mitä järkeä on harjoitella erikseen munille potkimista? Jos olet hyvä jaloistasi ja osaat potkaista hyvin niin etköhän osaa myös potkaista munille jos tarve vaatii. Ei lyömistäkään treenata vapareilla toisen päähän. Mistä olet muuten kuullut ettei pnssä lyödä tai potkaista päähän? Ootsä nähny yhtään ottelua? Eikos juuri kyokushinkai kilpailuissa säännöt kiellä päähän lyömisen? Mene VanKK:n seuraavalle peruskurssille niin etköhän siellä tutustu potkunyrkkeilyyn ja saa tietää myös miksi peruskurssilla ei useimmissa seuroissa sparrata. Poikkeuksia tietenkin on siten et jotkut peruskurssille tulevat saattavat päästä sparritreeneihin mukaan, jos ovat sillä tasolla et se on mahdollista. En treenaa Vantaalla, joten heidän käytäntöä en tiedä.
- Fellu
??? kirjoitti:
Ei muuten voi. Uskon et olette tätä kokeilleet ja kivaa on ollut, mut melkoiset syndit saa olla ettei sattuisi. Mua ei ainakaan potkita munille vaikka syndit olisikin, se on varma, sattuu nimittäin helvetisti (olen kokeillut, en tahallaan). Mitä järkeä on harjoitella erikseen munille potkimista? Jos olet hyvä jaloistasi ja osaat potkaista hyvin niin etköhän osaa myös potkaista munille jos tarve vaatii. Ei lyömistäkään treenata vapareilla toisen päähän. Mistä olet muuten kuullut ettei pnssä lyödä tai potkaista päähän? Ootsä nähny yhtään ottelua? Eikos juuri kyokushinkai kilpailuissa säännöt kiellä päähän lyömisen? Mene VanKK:n seuraavalle peruskurssille niin etköhän siellä tutustu potkunyrkkeilyyn ja saa tietää myös miksi peruskurssilla ei useimmissa seuroissa sparrata. Poikkeuksia tietenkin on siten et jotkut peruskurssille tulevat saattavat päästä sparritreeneihin mukaan, jos ovat sillä tasolla et se on mahdollista. En treenaa Vantaalla, joten heidän käytäntöä en tiedä.
No eihän sinne täysiä tarvitsekaan potkia. Mutta anyway, täytyypä siis ihan itse kokeilla touhua, eikä luottaa muiden sanaan ;)
- flammee
??? kirjoitti:
Ei muuten voi. Uskon et olette tätä kokeilleet ja kivaa on ollut, mut melkoiset syndit saa olla ettei sattuisi. Mua ei ainakaan potkita munille vaikka syndit olisikin, se on varma, sattuu nimittäin helvetisti (olen kokeillut, en tahallaan). Mitä järkeä on harjoitella erikseen munille potkimista? Jos olet hyvä jaloistasi ja osaat potkaista hyvin niin etköhän osaa myös potkaista munille jos tarve vaatii. Ei lyömistäkään treenata vapareilla toisen päähän. Mistä olet muuten kuullut ettei pnssä lyödä tai potkaista päähän? Ootsä nähny yhtään ottelua? Eikos juuri kyokushinkai kilpailuissa säännöt kiellä päähän lyömisen? Mene VanKK:n seuraavalle peruskurssille niin etköhän siellä tutustu potkunyrkkeilyyn ja saa tietää myös miksi peruskurssilla ei useimmissa seuroissa sparrata. Poikkeuksia tietenkin on siten et jotkut peruskurssille tulevat saattavat päästä sparritreeneihin mukaan, jos ovat sillä tasolla et se on mahdollista. En treenaa Vantaalla, joten heidän käytäntöä en tiedä.
"Mitä järkeä on harjoitella erikseen munille potkimista? Jos olet hyvä jaloistasi ja osaat potkaista hyvin niin etköhän osaa myös potkaista munille jos tarve vaatii."
On muuten myös ihan turha harjoitella mitään alapotkujakaan, kun jos osaa potkaista kunnolla vyötärön yläpuolelle niin sitten voi helposti tarpeen vaatiessa soveltaa samoja potkuja vähän alemmas.. ;)
Liityisikö munille potkimisen harjoitteluun myös se että osataan varoa sinne kohdistuvia potkuja.. - ???
flammee kirjoitti:
"Mitä järkeä on harjoitella erikseen munille potkimista? Jos olet hyvä jaloistasi ja osaat potkaista hyvin niin etköhän osaa myös potkaista munille jos tarve vaatii."
On muuten myös ihan turha harjoitella mitään alapotkujakaan, kun jos osaa potkaista kunnolla vyötärön yläpuolelle niin sitten voi helposti tarpeen vaatiessa soveltaa samoja potkuja vähän alemmas.. ;)
Liityisikö munille potkimisen harjoitteluun myös se että osataan varoa sinne kohdistuvia potkuja..Juu, tottakai sä osaat fudaa munille paremmin jos sä sitä treenaat. Tottakai tekniikkaa pitää harjoitella et se toimii. Tiesin kirjoittaessani perusteluun jäävän aukon, mut mä haluan jättää tietyt alueet rauhaan (vain mun mielipide). Kirjoittelen ehkä enemmänkin potkunyrkkeilyllisesti kuin itsepuolustuksen kannalta. Kehässähän nivuset on kielletty alue. Lisäksi ihmettelin tätä harjoittelun järkevyyttä vahingoilla, joita väistämättä sattuu aika paljon. Munat kun nyt ovat aika arka ja herkkä alue eikä sinne tahdo yhtään ylimääräistä osumaa. Jos kiinostaa treenaa munillepotkimista ja onnistuu tekee sen turvallisesti niin mikäs siinä, ottelemisen kannalta sillä ei juuri näkyvä hyötyä ole.
- Wellu
Fellu kirjoitti:
Täytyy saada nyrkkeily ja potku tekniikoita hiottua. Omassa seurassa ei voi harjoitella kuin 4 kertaa viikossa. Joten jos haluaa enemmän, täytyy mennä jonnekin muualle. Ja koska karate jossa käyn on jo aika kovaa, en halua toista yhtä kovaa sihen rinnalle, muutoin olisin ottanut Thai-boxingin. Mutta KB on hieman... Ei nössömpää, mutta sanotaan että ei tule ihan yhtä helposti haavereita ja mustelmia :D
...ei voi? Jos sulla on perustekniikka suunnilleen hallussa, niin voit varmasti treenata muutenkin, kuin yhteistreeneissä. Tämä onnistuu etenkin, jos saat jonkun kamun mukaan. Itekseen treenailu vaatii tietysti jonkinlaisen teknisen tason, ja sähän et ole edelleenkään kertonut sitä vyöarvoasi :D...
- K-1
Wellu kirjoitti:
...ei voi? Jos sulla on perustekniikka suunnilleen hallussa, niin voit varmasti treenata muutenkin, kuin yhteistreeneissä. Tämä onnistuu etenkin, jos saat jonkun kamun mukaan. Itekseen treenailu vaatii tietysti jonkinlaisen teknisen tason, ja sähän et ole edelleenkään kertonut sitä vyöarvoasi :D...
Wellu hei...jos karate on mielestäsi Julamalainen laji niin treenaa Karatea...vaikka sitten omalla ajallasi ne 2 extra kertaa...Ja ihan tiedoksesi polvi ja kyynärpää tekniikat kuuluvat potkunyrkkeilyyn.Sitä treenataan syystä että myös Suomessa otellaan K1 säännöillä. Jos et tiedä mitä K1 on niin katso vaikka Eurosporttia...Ja jos käsityksesi ottelusäännöistä ovat hataralla pohjalla (kuten nyt vahvasti vaikuttaa) niin www.kickboxing.fi sieltä löytyy ihan viralliset säännöt. Munille potkimisesta en jaksa edes aloittaa, kukin pilaa elämänsä ihan itse...
T: kamppailulajeja 15 vuotta treenannut, joista potkunyrkkeilyä 5 vuotta ja ottelukokemusta omaava.
ps. myös karate, taekwondo, K1, Thaiboxing ja nyrkkeily kokemusta omaava...
kannattaa katsoa termi cross-training niin ymmärrät... - Fellu
K-1 kirjoitti:
Wellu hei...jos karate on mielestäsi Julamalainen laji niin treenaa Karatea...vaikka sitten omalla ajallasi ne 2 extra kertaa...Ja ihan tiedoksesi polvi ja kyynärpää tekniikat kuuluvat potkunyrkkeilyyn.Sitä treenataan syystä että myös Suomessa otellaan K1 säännöillä. Jos et tiedä mitä K1 on niin katso vaikka Eurosporttia...Ja jos käsityksesi ottelusäännöistä ovat hataralla pohjalla (kuten nyt vahvasti vaikuttaa) niin www.kickboxing.fi sieltä löytyy ihan viralliset säännöt. Munille potkimisesta en jaksa edes aloittaa, kukin pilaa elämänsä ihan itse...
T: kamppailulajeja 15 vuotta treenannut, joista potkunyrkkeilyä 5 vuotta ja ottelukokemusta omaava.
kannattaa katsoa termi cross-training niin ymmärrät...Karate on mulle jumalainen laji koska treenaan sitä, ihan niinkuin sulle sun. Ja jos olet lukenutb yhtään edellsisä viestejäni siellä sun täällä niin huomaat kyllä että pointtini on KOKO ajan se, että ei ole väliä mitä treenaat jos olet hyvä siinä ja tykkäät siitä mitä teet. Varmasti löytyy kendossa olevia tyyppejä jotka pesisi lattioita karatekoilla ja toisin päin. Mutta koska karate on minun lajini, niin tottakai mainostan sitä. Että otapa se sitruuna pois sieltä perseestä ja tule normaalien ihmisten maailmaan.
T: Laitanko tähän nyt koulutus tasoni, raha summan joka on tililläni, ja kaiken muun omiasduuden sekä tietysti vyöarvoni jne... - ad- hd
Fellu kirjoitti:
Karate on mulle jumalainen laji koska treenaan sitä, ihan niinkuin sulle sun. Ja jos olet lukenutb yhtään edellsisä viestejäni siellä sun täällä niin huomaat kyllä että pointtini on KOKO ajan se, että ei ole väliä mitä treenaat jos olet hyvä siinä ja tykkäät siitä mitä teet. Varmasti löytyy kendossa olevia tyyppejä jotka pesisi lattioita karatekoilla ja toisin päin. Mutta koska karate on minun lajini, niin tottakai mainostan sitä. Että otapa se sitruuna pois sieltä perseestä ja tule normaalien ihmisten maailmaan.
T: Laitanko tähän nyt koulutus tasoni, raha summan joka on tililläni, ja kaiken muun omiasduuden sekä tietysti vyöarvoni jne...Porukka tykkää paskaa, kun kirjoitat muka tietävänä potkunyrkkeilystä! Käy kokeilemassa ja sit vast anna lausuntoja, eikös olis niin viisasta?
Kuten ehkä jo luit edellinenkin kaveri oli harrastanut useita lajeja, kuten minäkin samoin muutama muukin kbstä kommentoinut ihminen.
Myös siksi ainakin minä olen siitä samaa mieltä kanssasi että oikeanlainen tyyppi tekee useinmiten hyvän itsestään, oli sit kyseessä laji kuin laji. Totuus on kuitenkin että pystylajeista on vaikeaa löytää kovempaa kuin potkunyrkkeily, sen tulet huomaamaan... Tämä ei ollut edes markkinointi!
Eli sinne vaan kokeilemaan ja sparrailemaan! - Wellu
K-1 kirjoitti:
kannattaa katsoa termi cross-training niin ymmärrät......Fellulle eikä mulle. T:Wellu
- flammee
??? kirjoitti:
Juu, tottakai sä osaat fudaa munille paremmin jos sä sitä treenaat. Tottakai tekniikkaa pitää harjoitella et se toimii. Tiesin kirjoittaessani perusteluun jäävän aukon, mut mä haluan jättää tietyt alueet rauhaan (vain mun mielipide). Kirjoittelen ehkä enemmänkin potkunyrkkeilyllisesti kuin itsepuolustuksen kannalta. Kehässähän nivuset on kielletty alue. Lisäksi ihmettelin tätä harjoittelun järkevyyttä vahingoilla, joita väistämättä sattuu aika paljon. Munat kun nyt ovat aika arka ja herkkä alue eikä sinne tahdo yhtään ylimääräistä osumaa. Jos kiinostaa treenaa munillepotkimista ja onnistuu tekee sen turvallisesti niin mikäs siinä, ottelemisen kannalta sillä ei juuri näkyvä hyötyä ole.
Täysillä potkitaan ja lyödään päähän, mutta kontrolloidut osumat haaroille arveluttaa. Tärkeysjärjestys kunnossa.. =)
Toki jossei halua ip-hifistellä, vaan potkunyrkkeillä niin mikäpäs siinä. - älä jaksa
flammee kirjoitti:
Täysillä potkitaan ja lyödään päähän, mutta kontrolloidut osumat haaroille arveluttaa. Tärkeysjärjestys kunnossa.. =)
Toki jossei halua ip-hifistellä, vaan potkunyrkkeillä niin mikäpäs siinä.Mitä sä Flammee höyryät?
Noi oli tuossa ihan ok viestejä, provosoitko sinä???
Se että oikeasti potkaistaan munille on kyllä haavetta, jollei sulla ole niin v###un pienet munat ettei niitä löydy.
Se että miten vaikuttaa on ihan jo eri asia mitä toinen on vetänyt huiviin (esim. piriä), voi vaikutukset olla olemattomat Siinä sit ihmettelee taas olipa hieno potku vaik ei vaikuttanutkaan...
Se mitä treenaa siitä yleensä tietää- jos tekee sitä varsinkin kilpailumielellä, kuten joku sanoi aiemmassa kirjoituksessa tekevänsä, silloin siinä on ne säännöt! Jos puhut alapotkuista katsoisin ettei TKD tyyppi ole ihan oikea niistä kommentoimaan! - jepjep
Fellu kirjoitti:
Karate on mulle jumalainen laji koska treenaan sitä, ihan niinkuin sulle sun. Ja jos olet lukenutb yhtään edellsisä viestejäni siellä sun täällä niin huomaat kyllä että pointtini on KOKO ajan se, että ei ole väliä mitä treenaat jos olet hyvä siinä ja tykkäät siitä mitä teet. Varmasti löytyy kendossa olevia tyyppejä jotka pesisi lattioita karatekoilla ja toisin päin. Mutta koska karate on minun lajini, niin tottakai mainostan sitä. Että otapa se sitruuna pois sieltä perseestä ja tule normaalien ihmisten maailmaan.
T: Laitanko tähän nyt koulutus tasoni, raha summan joka on tililläni, ja kaiken muun omiasduuden sekä tietysti vyöarvoni jne...niin edelliseen yhtyen...ei taida olla edes kamppailulajien hengenmukaista haukkua tai esittää mielipiteitään lajeista, mistä omaa vain hataria mielikuvia...kyllä kendomiehet ja vaikka aikido kaveritkin pesisivät karatekan tai KB kaverin, mutta sehän ei ole tarkoitus...vai???
ja se cross-training mistä kaveri puhu tarkoittaa muuten sitä että treenaa useampia lajeja kehittyäkseen paremmaksi omassa lajissaan...ainakin huippunimet tekevät sitä paljon...
niin että omassa ahterissasi taitaa olla oikein vesimeloni tai sitten vaan olet niin tuore kamppailulajien ympyröissä ettet vaan käsitä....
T: taekwondo 1.dan ja KB 6 vuotta... - flammee
älä jaksa kirjoitti:
Mitä sä Flammee höyryät?
Noi oli tuossa ihan ok viestejä, provosoitko sinä???
Se että oikeasti potkaistaan munille on kyllä haavetta, jollei sulla ole niin v###un pienet munat ettei niitä löydy.
Se että miten vaikuttaa on ihan jo eri asia mitä toinen on vetänyt huiviin (esim. piriä), voi vaikutukset olla olemattomat Siinä sit ihmettelee taas olipa hieno potku vaik ei vaikuttanutkaan...
Se mitä treenaa siitä yleensä tietää- jos tekee sitä varsinkin kilpailumielellä, kuten joku sanoi aiemmassa kirjoituksessa tekevänsä, silloin siinä on ne säännöt! Jos puhut alapotkuista katsoisin ettei TKD tyyppi ole ihan oikea niistä kommentoimaan!"provosoitko sinä??? "
Kenties ihan pikkuisen.. Siinähän oli se hymiö, tarkoittaa että sitä edeltävä tekstinpätkä voi sisältää vähän huumoria tms..
Tossa totesin että jos ajattelee asiaa kilpasääntöjen ja kehän kannalta niin ei sillä haaroihin potkimisen harjoittelulla niin väliä ole munkaan mielestä.
"Se että miten vaikuttaa on ihan jo eri asia mitä toinen on vetänyt huiviin (esim. piriä), voi vaikutukset olla olemattomat"
En mää käytä piriä, kyllä se minuun vaikuttaa, eli jos harjoittelussani olisi myös haarat sallittua osuma-aluetta niin minulla olisi paremmat edellytykset estää osuma sinne. Ja kyllä se siihen piriheppuunkin vaikuttaa, viimestään sitten kun selviää. ;)
"Jos puhut alapotkuista"
Ilmaisin tossa aiemmin ettei yläpotkuharjoittelu riitä alapotkujen oppimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789