Viemäritukoksen avaaminen

tulisuudelmat

Kylpyhuoneen lavuaari usein tukkeutuu ja sen puhdistan avaamalla vesilukon ja puhdistamalla. Mutta keittiön pesualtaassa on monimutkaisempi systeemi, johon en uskalla kajota. Voinko turvallisesti käyttää tulisuudelmaa viemäritukoksen avaamiseen vai pitäisikö hankkia jotakin kodinputkimiestä tai muuta vastaavaa ainetta?

Onko kokemuksia tukkeutuneen viemärin avaamisesta esim. ruokasoodan ja etikan avulla? Jossakin ohjeessa neuvotaan valuttamaan suppilon läpi reilu desilitra ruokasoodaa ja 2½ desilitraa väkiviinaetikkaa. Kun vaahto on laskeutunut, neuvotaan lorottamaan kuumaa vettä, odottamaan 5 min. ja sitten valuttamaan kylmää vettä.

Kovin järeitä aineita en haluaisi viemäriin laittaa, vaikka en erityinen ekoihminen olekaan.

Kiitos jos joku tietää ja vastaa...

5

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pielessämikäpielessä

Mitä kaadat viemäriin kun se tukkeutuu "usein"? Itse puhdistan kylppärin pesualtaan vesilukon kerran vuodessa lähinnä tavan takia, sillä se ei ole koskaan tukkeentunut. Keittiön pesualtaan vesilukkoa en le koskaan avannut.

• tulisuudelmat

Olen hankkinut siihen kylpyhuoneen altaaseen erillisen roskasiivilän ja muutenkin yritän katsoa ettei mene roskaa viemäriin. Tuota kylpyhuoneen lavuaaria olen joutunut tosi usein avaamaan vuosien mittaan.

Keittiön pesuallas ei ole ollut n. 15 vuoteen tukossa. Viime vuoden puolella tuo keittiön viemäri alkoi vetää huonosti ja näytin sille vähän tulisuudelmaa. Mutta sen jälkeen alkoi vuotaa vettä lavuaarin alta ja putkimies kävi vaihtamassa vesilukon tai mitä lienee vaihtanut. Tuo uusi systeemi on ilmeisesti helpommin tukkeutuvaa sorttia, olen huomannut.

• tulisuudelmat kirjoitti:

Olen hankkinut siihen kylpyhuoneen altaaseen erillisen roskasiivilän ja muutenkin yritän katsoa ettei mene roskaa viemäriin. Tuota kylpyhuoneen lavuaaria olen joutunut tosi usein avaamaan vuosien mittaan.

Keittiön pesuallas ei ole ollut n. 15 vuoteen tukossa. Viime vuoden puolella tuo keittiön viemäri alkoi vetää huonosti ja näytin sille vähän tulisuudelmaa. Mutta sen jälkeen alkoi vuotaa vettä lavuaarin alta ja putkimies kävi vaihtamassa vesilukon tai mitä lienee vaihtanut. Tuo uusi systeemi on ilmeisesti helpommin tukkeutuvaa sorttia, olen huomannut.

Täällä keittiön tiskiallas ollut käytössä 18 vuotta ilman tukoksen tukosta, mutta menneenä talvena avasin putkiston ja poistin sieltä paksun kerroksen töhnää. Hyvin toimii nytkin :)

• karhupumppu

Imukupilla vaan moskat liikkeelle, siis lasketaan altaaseen vettä, tulppa toiseen, jos sellainen on ja nuljutetaan edes takaisin vähän aikaa- ne etikat voi unohtaa.

• KRautaan

Menet rautakauppaan ja pyydät viemärin puhdistus/avaus ainetta. En muista nimeä, mutta sellaista jauhetta, jota laitetaan vuorotellen veden kanssa. Se on hyvää ja toimii. Kodinputkimies ja muut vastaavat ovat mielestäni tehottomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe