rakastamasta, OVAT TEKOSYITÄ.
Myös se, että toinen on varattu.
RAKKAUS ei tunne moraalia, rakkaudella on omat säännöt ja lait.
Ihminen on se, joka itse pilaa kaiken kauniin. Ihminen huolehtii siitä, että on rajallinen. Ihminen luulee hallitsevansa rakkautta, ehei. EI siihen kuka vain pysty.
Rakkaus ON jumalallista, rajatonta. Ei pientä, hillittyä ja sievää. Vaan tulista, rajua ja tajunnan vievää. Taivaallista, universaalia, kokonaisvaltaista ei tunnetta vaan voimaa.
Mistä on rohkeat pojat tehty?
Mistä on rohkeat tytöt tehty?
Ei ainakaan sattumalta.
Kaikki syyt, jotka estävät meitä
34
<50
Vastaukset
- totuusontuo
Tuo on totta! Nyt tuli todella hyvä olo! Tuon takia jaksan koko päivän : ) KIITOS!
- ALOITTAja-
Kiitä häntä, joka minussa puhuu.
- Jamiestässä
Kävikö yhtään mielessä että sen miehen todellinen rakkaus kohdistuu siihen omaansa? Eipä tietenkään tuollaiselle daijulle mahdu Se päähän.
- totuusonse
Tottakai, mutta tuo kosketti omaa tilannettani niin, että noista ajatuksista saan itse voimaa tähän päivääni, vaikken olekaan se jolle viesti on tarkoitettu! Hyvin ilmaistu sanoma josta olen samaa mieltä!
- AivanNiin
Tuo alku kuvaakin pirullista "rakkautta" joka on itsekästä ja omahyväistä, ei todellista toisen huomioon ottavaa rakkautta. Harhaan mennyt parka.
- wesimelonipäälle
"Kävikö yhtään mielessä että sen miehen todellinen rakkaus kohdistuu siihen omaansa? Eipä tietenkään tuollaiselle daijulle mahdu Se päähän"
Hahahhhaa noinhan vesipää akka kuvittelee hölskypäässään ;D - jokuihanmuu
En ole Se Nina jota vesipääksi kutsutaan. Sorry kun tuotan sulle pettymyksen.
- Se.rakkaudesta
Voi sanoa, että et tunne todellista aitoa ja herkkää rakkautta. Rakkautesi on moraalitonta ja vastuutonta, itsekästä. Kertomallasi asenteella pilaa rakkauden. Oikea rakkaus on vastuunsa tuntevaa, puhdasta ja suloista. Kertomasi "rakkaus" ottaa itselle, ei anna toiselle. Rakkauden taustalla vaikuttaa voimana joko ylpeys ja omahyväisyys tai vaihtoehtoisesti toisen ihmisen huomioiminen. En ikinä ottaisi vastaan kertomaasi "rakkautta". Se on kovaa ja pirullista, keinoja kaihtamatonta.
- poistuukokonaan
Jumala ei pidä niistä, jotka tuomitsevat. Hän pitää niistä, jotka ymmärtävät.
- ÄläYritäValehdella
Jumalakin tuomitsee väärät teot ja kehottaa palaamaan hänen teilleen. Jumala on yhtä kaukana itsekkäistä teoista kuin itä on lännestä.
- Rakkausvoiollamyössokea
Eiköhän sitä rohkeutta ole se, että jos on parisuhteessa ja rakastunut johonkuhun toiseen, niin osaa erota siitä nykyisestä eikä loukkaa nykyistään enää sen enempää. Ja rohkeutta on myös rakastuneelle kohdata itsensä, että osaa myöntää itselleen sen tosiasian, ettei varattu ole sinusta kiinnostunut, jos pysyy tiukasti kiinni nykyisessä suhteessaan eikä tee elettäkään suhdetta lopettaakseen.
- sihenkukaonkaan
ota sitten yhteyttä
- kahleetirti
Tuo on totta. Todellinen kahden aikuisen välinen rakkaus ei lupia kysele. Jos antaa tunteelleen vallan, on se kykenevä kaatamaan paksuimmatkin muurit ja esteet.
- Kahleitta
Niin ei tarvitse lupia, kun osaa erota eikä harrasta salassa sitä rakkauttaan.
- kapeakatseiselle
Kahleitta kirjoitti:
Niin ei tarvitse lupia, kun osaa erota eikä harrasta salassa sitä rakkauttaan.
Ei asiat ole noin mustavalkoisia. Elä enemmän, niin näet laajemmin.
- Kahleitta
kapeakatseiselle kirjoitti:
Ei asiat ole noin mustavalkoisia. Elä enemmän, niin näet laajemmin.
Kyl ne vaan on, ihmiset ei vaa uskalla olla rehellisiä itselleen ja sitä toista kohtaan. Se on eri asia, että se toinen puolisko antaa luvan sulle tehdä näin, mutta miltäpä itsestäsi tuntuisi, jos sinua kohtaan tehtäisiin niin? Kestäisitkö itse sellaista parisuhdetta ja onko sellainen rakkautt ja onkon mitään järkeä olla parisuhteessa, jos mennään ja ollaan jonkun toisen kanssa.
- Kesäpäivään
vastaan vanhoilla kliseillä. Kukaan ei voi tunteilleen mitään, mutta teoilleen voi. Rakkaus ei ole oman edun tavoittelua rakkauden varjolla vaan toisista huolehtimista ja toisen hyvinvoinnin vaalimista. Rakkaus ottaa huomioon jokaisen osapuolen, punnitsee vaihtoehtoja rakkaudella, ottaen huomioon jokaisen ihmisen tarpeet. Myös terve itsensä rakastaminen kuuluu tähän. Ja mitähän kaikkea vielä, mitä en edes ymmärrä..Siinäpä taas oppimista minulle ja meille..
- jotaintähänenap
Olen samaa mieltä, mutta vaikeaksi asian voi tehdä tuo mitä "kahleetirti" kommentoi. Eli voi olla myös valtava ristiriita hyväntahdon ja oman tarpeen välillä.
Rakkaus on lempeä, rakkaus ei vaadi. - edellinen
olen samaa mieltä tuosta lempeydestä. Mielestäni elämässä on useita ristiriitoja omien tarpeiden ja hyväntahdon suhteen. Ehkä rakkaus avaa silmät näkemään näiden ristiriitojen läpi. Jolloin rakkaudesta tulee lempeä, kuten kirjoitit.
- mitähännnytsanoiss
Olen samaa mieltä, että ihmisen kuuluu erota huonosta suhteesta etenkin jos on voimakkaita tunteita jotakin toista kohtaan, samas mieltä olen pettämisestä. Ei suhde, jossa joku pettää tule kestämään, tutkimustenkin valossa hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Mutta nämä asiatkin vaativat aikaa ja harkintaa. Jos sopuisasti toimitaan niin kivastihan kaikki menee kait niin kivasti kuin voi mennä. Mutta tietty jos kasvattaa kärsimystä niin helkkarinko väliä... Mutta tietty toisia otetaan huomioon tasapuolisuuden mielessä.
- aloittajanRonoikeaa
Ihme junnaamisen ja takertumisen vaatijia.. Rakkaus on juuri aloittajan kertoman kuuloista. Onko oikein myöskään tuhlata tuollaista rakkautta jonka maailma on meille antanut? Tuhlaaminen voi olla sitä ettei kuuntele sydäntään, jaa rakkautta (=anna!!) tunteensa kohteen kanssa vaan roikkuu rakkautta halveksuen ihmisen kanssa jota ei rakasta. Näissä vastauksissa aina ihmetyttää se että ettekö luota "jätetyn" kykyyn sopeutua, löytää elämäänsä uutta voimakasta rakkautta, muokkautua ihmisenä elämänsä varrella.. Onko ihminen mielestänne muuntautumiskyvytön meyallinpala jota muiden pitää "suojella" elämänmuutoksilta?? Täälläkin oletetaan että kerran solmittu on kahle ja ainoa tapa elää. Ei se ero toista tapa yleensäkään jos syy on hyvä. En haluaisi elää kenenkääm kanssa joka EI minua enää rakasta vaan haluaisin oppia hyväksymään, kasvaa ihmisenä ja löytää uuden erilaisen ihmisen itselleni!
- mielipiteenivaan
Juuri näin olen täysin samaa mieltä! Jos rakastaa toista, ei ole mitään syytä väkisin pilata monen ihmisen elämää!!
- baarissa11
Usea juttu tossa on totta munkin mielestä, esim. tulista, intohimosta jne., mutta silti
mun on noudatettava omia arvoja ja ne tulee aina mukaan mun elämään.
En halua mitään huonoa omaatuntoa soimaamaan taustalle. Siis molempien pitää
olla vapaita ja sillä siisti, sen jälkeen lets go.. - ihmisenomaasia
Yks virhe sula: Rakkaus tuntee moraalin, joka on muuten henkilökohtainen jokaisella. EI ole yleismaailmallista "oikeaa" moraalikäsitystä. Rakkaus ei tunne sääntöjä joita muut keksivät ja sitten yritettävät perustella niitä itse määritellyllä "ainoalla oikealla" moraalilla. Miksi olisi moraalittomampaa rakastaa tilanteessa a kuin b...ihmistä a kuin b? Eikö ole moraalitonta valehdella että rakkaus kohdistuu a:han jos oikeasti rakastaa b:tä..?
- Gsrhjgkjhk
Ei kyllä mun makuuni tuollainen kiimapohjainen pintarakkaus vailla järjen häivääkään. Että ei haittaa, vaikka joku olis varattukin, johon silmäs isket. Joku, jora et edes tunne. Pinta vain viehättää niin että pukille pitää päästä. Äärettömän kypsää, tai sit ei. Se viekonkun vuoden selvittää, onko joku rakastettava vaiko ei.
- erilaisiaollaan
Toiset nyt vaan on hämäläisiä ja toiset pohjalaisia:D Ollaan erilaisia ja annetaanhan ollakin. Miksi oletat että kaikki alle "jonkun vuoden" on kiimaa tai pintaa?
- pelatasinähaluat
Hmm..Well.Ota riski ja pelaa korttiin viimeiseen kuten laulussa ränkytetää.Etkö voi olla ystävä hänelle jota rakastat ja siinä se.Rytinässä missä paljon tuhotaan menee monesti paljon muutakin päin helvettiä.Tiedätkö sinä varmasti että sivut yhteen tämän kaipaamasi varatun tai mikä lie onkaan kanssa?
- pienoinenero
Ystäville ollaan ystävällisiä. Rakastuneet ovat rakastavaisia. Eronneet ovat eronneita. Paljonko jatketaan listaa....
- duuma
profetaarine ennustus vai mistäs varmuus että hän & sinä rakastaisitte toisianne sen enempää ku nykynenkää
- Mietiuudelleen
HEVONPASKAA.
Rakastuminen on tuota mitä kuvaat. Se on lähinnä himonsekaista hössötystä.
RAKASTAMINEN TUNTEE MORAALIN.
SE OSAA MYÖS LUOPUA.
"Rakkaus ON jumalallista, rajatonta. Ei pientä, hillittyä ja sievää. Vaan tulista, rajua ja tajunnan vievää. Taivaallista, universaalia, kokonaisvaltaista ei tunnetta vaan voimaa."
Tämä on sun omaa kuvitelmaa sun pienessä päässäsi alapään kutkutessa.
"
Mistä on rohkeat pojat tehty?
Mistä on rohkeat tytöt tehty?"
Ei ainakaan Varattujen nussimisesta.
Huorat eivät ole rohkeita. He ovat vain huoria.- Sinä.sen.sanoit
Heikoimpia ovat ihmiset joiden motiivina on vain oma itsekkyys ja himo.
- NäistäOnTehty
Mistä on pienet tytöt tehty, mistä on pienet tytöt tehty?
Sokerista kukkasista inkivääristä kanelista;
Niistä on pienet tytöt tehty !
Mistä on pienet pojat tehty, mistä on pienet pojat tehty?
Etanoista sammakoista koiranhännän tupsukoista
Niistä on pienet pojat tehty ! - Rstfhggjhkhkl
Aika vähän on avaaja elämästä, rakkaudesta ymmärtänyt.
- Kahleitta
Ap:lla taitaa vaan itsellään olla se ongelma, kun joko itse tai se ihastus on varattu tai molemmat varattuja, että hakee vain kirjoituksellaan sitä oikeutusta itselleen tehdä niin kuin tekee ja omatunto kolkuttaa kuiteski taustalla koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351953
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261599Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11496Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras871410- 321371
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1311179Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501080- 241069
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66868