Rannekipu on nyt vaivannut niin kauan että alkaa jo pelottamaan...
Muistan että jo pari vuotta sitten voimistelussa alkoi sattua ranteeseen, mutta silloin en välittänyt paljoa. Sitten kipu on välillä lähtenyt itsestään pois. Kuitenkin kun aloitin toisen lajin (yleisurheilun) ranne tuli uudestaan kipeäksi. Varsinkin kuntosalilla käsiliikkeistä ja kaikesta muusta missä kättä tarvitsee. Yritin aluksi kuntouttaa itse ranteen, eli en rasittanut sitä enään ja tein vahvistavia liikkeitä. Välillä kipu lähti, mutta sitten se saattoi tulla takaisin ilman syytä. Harrastuksen lopettamisen jälkeen en ole paljoa urheillut ollenkaan, varsinkaan missä rasitusta voisi tulla paitsi pyöräily, jossa kipua välillä tuntuu.
Nyt tässä viikko sitten ranne naksahti ja seuraavana päivänä oli hieman kipeä. Se kuitenkin helpottui. Mutta nyt eilen ranne tuli aivan yhtäkkiä kipeeksi, en edes ole tehnyt mitään mistä se olisi rasittunut. Kipu on jopa pahempi kuin ennen. Varsinkin kipua esiintyy kun rannetta taivuttaa pienestikkin mihin tahansa suuntaan sekä naksumista on paljon. Punnerrus asentoon ei voi ollenkaan mennä. Myös kaikki arkisetkin askareet sattuvat. Kipu tuntuu ns. keskellä rannetta.
Rannevaiva
4
417
Vastaukset
- kyrkkinyllikki
Vaihda vatkauskättä välillä toiseen.
- ongelma
Oon ihan koneella ja en käytä sitä kipeetä kättä...
- betonimyllyranne
Käyt puntilla rannetukia, isommilla painoilla
- Hätää_kärsimässä
Venäytin ranteeni 10 v. sitten. Nyt on alkanut käsi puutua. Sähköratatutkimuksen (en muista oikeata nimeä, n. 300 €) avulla lääkäri totesi, että kyse on rannerangan ahtaumasta, joka tulee mm. loukkaantumisesta, staattisesta työstä tms. (olen tehnyt päätetyötä pitkään).
Nyt on tosi kipeä koko käsi niskaa myöten. En ole pystynyt normaalipunnerruksiin vuosiin. Jos voi punnertaa niin että ranne on suorana, pystyn kyllä, siis tanko irti lattiasta. Ranteen taivuttaminen pahentaa tilannetta, eikä kipua aiheuttavia liikkeitä pitäisi lääkärin ohjeiden mukaan tehdä. Mahtaisiko sinulla on kyse tästä vaivasta? Röntgenkuvassa ei näkynyt mitään vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841