Huimaa, päässä pyörii...

Jjjj

Mul on jo pidempää ollu sellasta, ett makuullakin ollessa maailma pyörii silmis, huimaa, pelkään ett pyörryn (joskus oon pyörtynykki). Usein on myös vähän kuumett.

Mä oon käyny lääkäriski, mutt ne sanoo vaa, ett pyörtymisen tunne johtuu kuumeest. Mut en mä usko, ku ei mul oo ollu ku joku 37,5. Ja ei mul ees jatkuvasti oo kuumet ja silti pyörii päässä.

Pitäskö mun mennä neurologil, vai pitääk se mua luulosairaana tai jotai?

Mikä mus voi olla vikana, ku tää olo vaan jatkuu ja jatkuu koko aja?

13

10499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvissa vika?

      Onko sulla korvat tutkittu, tasapainohäiriöt on aika usein korvaperäisiä?
      Lämpöily viittaisi johonkin tulehdukseen, sitä varmaan kannattaisi etsiä ennen neurologisia tutkimuksia.

    • verenpaine

      Kovin matala verenpainehan saattaa myös aiheuttaa huimausta, etenkin äkkiä ylös noustessa. Voipi olla ettei oireesi liity tähän, jos makuullaankin huimaa. Kuumeeseenkaan en osaa ottaa kantaa sen enempää.

      Onko sulla kuumetta/lämpöä useinkin vai liittyykö huimaus ja kuume esim. flunssaan?

      Suosittelisin, että etsisit jonkun asiantuntevan korva-nenä-kurkkutautien erikoislääkärin tai sisätautilääkärin (esim.), jonka vastaanotolle menisit.

      Kai ne lääkärit, joilla kävit, otti sentään jotain kokeita (perusverenkuva tms)? Jos ei niin epäpätevää toimintaa. Ota ne mahdolliset tulokset mukaan uudelle lääkärille näytettäväksi.

    • Jjjj

      Lääkärit on ottanu normaalit verikokeet, tulehdusarvot ym, mutt ei niis oo ollu mitää vikaa. Ne on kaikki ollu iha normaalei.

      Verenpaine mul on normaalistiki vähän alhanen, mutt ku mä herään jopa yöllä ku tuntuu, ett pyörryn ja joskus en nää sillon kunnol. Tää pyörtymisen tunne on iha erilaist ku se, millaselt tuntuu, jos esim. nousee liian nopeest.

      Pientä kuumet mul on joskus, mutt pyörtyilyn tunnetta on, vaikkei olis kuumettakaa. Ja tätä on jatkunu jo tosi pitkään. Ei vaivaa ihan koko aikaa, mut usein kuitenki. Eikä sil oo merkityst, onko aamu, päivä, ilta vai yö. Tai oonko koulus, kotona, onko vapaat vai ei tms.

      • ruusu

        Yksi mahdollisuus on myös liikahengitys eli hyperventilaatio. Ahdistuksen, jännityksen tms vaikutuksesta hengitys kiihtyy niin, että tulee oireita, kuten huimaus, raajojen pistely, puutuminen...
        Tai sitten voi olla ns. asentohuimausta, joka johtuu sisäkorvasta. Tuleeko sitä kun käännät päätäsi tiettyyn asentoon?
        Myös niska- ja selkärankaperäistä huimausta on olemassa, jokin painaa hermoa tai verisuonia joita tarvitaan tasapainoelimen toiminnassa


    • sama täällä

      Huimaaminen toistuu erikoisesti
      syksyin, keväin.
      Kun käy makuulle, maailma pyörii villisti.
      Kun nousee istualleen taas mennään niin,
      että sydän-alassa vihloo.
      Lääkäriohjelmia kuunnellessa minulle on
      muodostunut kuva vaivan laadusta:
      Menningerin tauti.
      Johtuu sisäkorvan asteettaisesta
      rappeutumisesta.

      • eisro

        Oireina tuossa sisäkorvasta johtuvassa taudissa ovat yleensä pahoinvointi- ja oksentelukohtaukset, tavallisesti vain toisen korvan suhina ja huonokuuloisuus


      • Jjjj

        Mul ei oo kuulos mitää vikaa (tarkistettu koulus), mut voiks muka silti olla kyse tost rappeutumisest? Ja ku mä oon vast 15 v.


    • samoja oireita

      Ensin tuli vahva Tinnitus
      Myöhemmin vahva huimaus
      Kummastakaan vaivasta en ole käynyt lääkärissä.

      Epäily Menningerin taudista tuli
      kysykää huimauksesta, YLE 1.

      Nämä henkilöt olivat eläkeikäisiä.
      Asiantuntija lääkäri mainitsi eräänä syynä
      kuulon heikkenemisestä johtuviin vaivoihin.

    • Minä vain..

      Mua on kans huimannu aika paljon tän vuoden aikana.Se alko ku kouluku alko, sit se loppu ku oli kestänu jonku kolme viikkoo.Sit vähä aikaa sitte se alko taas ja kesti pari viikkoo.Mut nyt ei enää huimaa.Syksyllä ku kävin terkkarilla se sano vaan et ei kannata pukeutua liian lämpimästi vielä ku on aika lämpimiä päiviä(?).No,sit kun viimeks huimas taas, ni menin uudestaan terkkarille ja sanoin et oikeesti alkaa jo pelottaa minkä takia huimaa taas niin usein ja tällä kertaa se sano että koulu voi aiheuttaa sen ja jos niskat on jumissa.Ja totta puhuen niskat on ollu jo pitkään aika jumissa!(ja oon lukenu et aivokasvain voi aiheuttaa niskojen jumittumista) pelottaa et mulla on aivokasvain,mut eiks sillo säre päätä aika paljon ja jatkuvasti?Mua ei oo särkeny päätä ollenkaa..toisessa kädessä on sellane outo tunne, ihan kun se puutuis mut ei kuitenkaa sit loppujen lopuks puudukkaan...Ja just sen tunteen takia pelottaa et on aivokasvain.Oon lukenu niin paljon aivokasvaimesta netistä et luulen kohta oikeesti et mulla sellanen on, siis vaikkei oliskaan..!Ahdistaa todella paljon ku en tiiä mitä pitäis tehdä ja oon vaa juossu terkkarin juttusille aika usein ja sen mielestä mulla ei ole mitään aivokasvainta.Mut eihän se mikään sellanen lääkäri ookkaan..Tinnitustakaan ei oo ollu ollenkaa, oon lukenu et sekin on aika yleinen vaiva jos on aivokasvain.että mitähän mun pitäs sit tehä?!Voihan sullakin olla vaan se et niskat on jumissa, pyydä joku hieromaan niitä :) (siis jos on ihan jumit).

      • ruusu

        oireesi viittaavat liikahengitykseen eli hyperventilaatioon. Voi johtua just ahdistuksesta, jännittämisestä. Huimaus ja puutuminen ovat sen oireita. Aivokasvain ei tietääkseni aiheuta niskajäykkyyttä, aivokalvontulehdus kuulemma aiheuttaa. Niskajäykkyys voi aiheuttaa huimausta.


      • gfdfdfsg

        Mene lääkäriin ja pyydä ottamaan hemoglobiini, sokeriarvot ja kilpirauhasarvot, sekä tutkimaan korvat. Sen lisäksi tilaa aika hierojalle ja käy muutaman kerran. Jos kaikki kokeet ovat ok ja hierojakin sanoo että niskat ovat ok, eivätkä erityisen jumissa, niin sit kannattaa mennä uudelleen lääkärille ja sanoo ettei mikän auttanut niin se määrää lisätutkimuksiin. Usein selkä/niskasärky säteilee juuri nimenomaan käteen. Älä huolehdi siitä kasvaimesta, jos mietit sitä koko ajan, niin pian ajatuksen voimalla saat sen aikaan! Sellaista itse ainakin pelkäisin, taikauskoinen kun olen.


      • minä vain..
        gfdfdfsg kirjoitti:

        Mene lääkäriin ja pyydä ottamaan hemoglobiini, sokeriarvot ja kilpirauhasarvot, sekä tutkimaan korvat. Sen lisäksi tilaa aika hierojalle ja käy muutaman kerran. Jos kaikki kokeet ovat ok ja hierojakin sanoo että niskat ovat ok, eivätkä erityisen jumissa, niin sit kannattaa mennä uudelleen lääkärille ja sanoo ettei mikän auttanut niin se määrää lisätutkimuksiin. Usein selkä/niskasärky säteilee juuri nimenomaan käteen. Älä huolehdi siitä kasvaimesta, jos mietit sitä koko ajan, niin pian ajatuksen voimalla saat sen aikaan! Sellaista itse ainakin pelkäisin, taikauskoinen kun olen.

        Kiitti tosi paljon!Oon ajatellu sitä kasvainta todella paljon ja kohta varmaan luulen että mulla on se vaikkei oliskaa!mut ois kyl viel yksi pieni kysymys, eli:voisko niskat olla vähän kipeät ja aihettaa sitä huimausta vaikka ei huomaa että niskat olis mitenkään kipeät?vai kuulostaako hieman hölmöltä kysymykseltä? :) mutta aion kyllä varmaan mennä sinne lääkäriin sitte joulun jälkeen.terkkarin kauttahan sinne pääsee helposti?(olen kauppiksessa)HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA HASSUN HAUSKAA UUTTA VUOTTA!!


    • huilala

      Välillä on huimausta, varsinkin kun menee makaamaan kyljelle ni silmissä sumenee. Noi oireet on alkanu noin 2-3 viikkoa sitten ku sain baari illan päätteeksi pullolla takaraivoon ja pari potkua otsaan, mutta en pidä sitä hirveän vakavana ku oli vain pari pientä kuhmua ja pinta naarmuja kakki kuhmut/haavat on parantunuu 1,5 viikossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe