Tukholmaan opiskelemaan

Helistin-

Moikka!

Olen parikymppinen nuori nainen ja muuttamassa todennäköisesti elokuussa Ruotsiin opiskelemaan Tukholman yliopistoon kauppatieteitä. Nyt olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia tukholmaan muutosta ja siellä asumisesta ja opiskelusta, kun kaikki aiheeseen liittyvät blogit on jo moneen kertaan luettu ;) Esimerkiksi miten järjestit asumisen ja muuton? Minkälaista opiskelu on?

Olisi myösmukava kuulla muista jotka ovat lähdössä syksyllä Tukholmaan tai muualle ruotsiin:)

3

120

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • studeo

Mun vanhemmat järjesti asunnon ja muuton. En varmaan ite olis pystyny. Siis ne osti mua varten asunnon ja ite sain valita kalusteet ym. Muuten mun vähäiset tavarat vietiin kuljetusliikkeen pakettiautolla. Tietty mul on edelleen huone myös koton. Matkat kotipaikkakunnan ja Uppsalan väliä sujuu helpoiten lentäen pari kertaa kk.

Mut joo, tiedän sama ei ole mahdollista kaikille. Monilla on ihan eri tyyli. Ehkä joku muu kertoo siitä.

Opiskelu sujuu kyllä, kun on tausta kunnossa. Kielitaito kehittyy nopeasti riittäväksi.

• tsirbuliini

Moi! Mulla itseasiassa tällä hetkellä täysin sama tilanne koulutusohjelmaa myöten :D vaikuttaa hankalalta asunnon saanti ja nyt olenkin ottanut kaikki kontaktit käyttöön majapaikan saamiseksi. Tavarat varmaan saisi helpoiten laivalla kuljetettua jos saa jostain auton lainaksi. Olisi kiva jutella vaikka enemmänkin kun ollaan vissiin samaan paikkaan menossa :D

• Tytsy20

Sama tilanne täällä. :) Joko teillä on asunnot jörjestyny?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      145
      1404
    2. 74
      1254
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      105
      1016
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      945
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      832
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      808
    7. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      801
    8. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      115
      678
    9. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      673
    10. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      77
      663
    Aihe