En kykene menemään vastaanotolle. Miten valitsen lääkärin kotikäynnille?
Tarvisen apua lääkkeiden kanssa, kirjoittavatko lausuntoja jne.? Kelläänkokemuksia kotikäynnistä sos.fobioiden takia?
Paniikki, lääkäri kotiin?
34
2351
Vastaukset
- juupati
Minulle lääkäri tuli kerran kotiin akuutissa tilanteessa, kun en kyennyt enää pois kotoa. Hän kirjoitti Temesta reseptin, jonka hain apteekista sosiaalista ahdistusta lievittämään.
Soitat vain polille jos sinulla on hoitokontakti ja varaat lääkärin kotikäyntiajan.- Tohtooorii89
Olen pitkään vain uusinut repsut terkkarilla. Nyt lopetti lääkkeet ja ainoa vaihtoehto olisi tulla vastaanotolle.
Ei onnistu.. Olen siis jo n. vuoden ollut kotona lähes täysin, roskia vien.. - Tohtooorii8
Siis oikeesti!! Ketään IKINÄ varannut kotilääkäri käyntiä??
Ei mitään kokemuksia kellään? - Pokke
Itselläni käy lääkäri aina kotona mutten ole sitä koskaan itse tilannut. Riippuu hoitosuhteestasi saatko kotikäynnin. Kotikäyntiä on vaikea saada mutta yksityiseltä saat kyllä mutta maksaa todella paljon. Reseptit uusii sitten heti palattuaan "työpisteeseen" näin itselläni
- Tohtooorii8
Kiitos! Sanottiin suoraan että terkkari ei tee kotikäyntejä. Eli yksityinen se on.
Mistä aloitan, mistä oieanlainen lääkäri etten päädy maksamaan tyhjästä?
Jotenkin jumitan nyt tämän kanssa kun niin uusi juttu ja tietoa kokrmuksista tai vinkkejä ei löydy mistään... - Pokke
Yksityisiä lääkäriasemia on paljon ja etsi niistä alaan perehtyvä. Ilmeisesti psykiatria tarvitset. Hinnat vaihtelee hurjasti, juuri katson että täällä Oulussa kotikäynti maksaa 110-170 euroa (psykiatri) yleislääkäri toki hieman halvempi. Kaikkea hyvää sinulle!
- Tohtooorii8
Pokke kirjoitti:
Yksityisiä lääkäriasemia on paljon ja etsi niistä alaan perehtyvä. Ilmeisesti psykiatria tarvitset. Hinnat vaihtelee hurjasti, juuri katson että täällä Oulussa kotikäynti maksaa 110-170 euroa (psykiatri) yleislääkäri toki hieman halvempi. Kaikkea hyvää sinulle!
270e/60min oli eräs ..
"Psykiatrian erikoislääkärin kotikäynnit psyykkisen ongelman/häiriön arvioimiseksi ja/tai jatkossa hoitamiseksi. Myös psykoterapia-arviot ja hoitoonohjaus."
Voiko puhelimessa tiedustella että hoitaako tämä reseptit? Vai tulkitaankohan se heti päihteiden hakemiseksi? Kyse on opamox lääkkeestä, tietysti jos määräisi jotain joka auttaisi OIKEASTI elämään niin hyvä olis...
Nyt alkoi ahdistaa ja epäilyttämään...jännittää ja miettii että mitä jos en saakkaan apua?
Ei tällänen ole elämää ollenkaan :(
- varoitan
itselläni oli kerran tuollainen tilanne, olin sairastunut pahaan agoraafobiaan paniikkihäiriön takia enkä voinut edes lähteä kauas lääkärille sen takia. Kaupunkisi nettisivuilla tai puh. luettelossa on numerot kotisairaanhoidon lääkärille. Soita siihen ja kerro että tarvitset lääkärin kotikäynnin. mUtta varaudu että jos hän katsoo tilanteen sellaiseksi, joudut M1 lähetteellä psykiatriseen pakkohoitoon. Itselläni kävi näin...toisn terveen papereilla takasin kotiin pääsin muutaman päivän päästä, mutta seuraukset voi olla pikävät pitkään... olet hullu lopun elämää lääkäreidn silmissä.
joten ihan kevyin perustein en suosittele. Voit pyytää soittoajan lääkärille, jos on joku helppo kysymys lääkkeestä, suosittelen tätä. Myös apteekkiin voi soittaa jos on kysytävää.- hyjuk
Itse kehotan olemaan kokonaan erossa psykiatreista. Ne eivät auta, ja vaan riskeerat kaikkea pahaa. Uskomatota mutta totta, myönnän. Luulishan sitä, että kun kerran on oikein lääketieteen erikoisala, niin he pyrkisivät auttamaaa ihmisiä, eikä vaan kurittamaan.
Yksityinen saatta olla turvallisempi vaihtoehto, jos oikeen kovasti haluu lääkemääräyksen. - Tohtooorii800
hyjuk kirjoitti:
Itse kehotan olemaan kokonaan erossa psykiatreista. Ne eivät auta, ja vaan riskeerat kaikkea pahaa. Uskomatota mutta totta, myönnän. Luulishan sitä, että kun kerran on oikein lääketieteen erikoisala, niin he pyrkisivät auttamaaa ihmisiä, eikä vaan kurittamaan.
Yksityinen saatta olla turvallisempi vaihtoehto, jos oikeen kovasti haluu lääkemääräyksen.Varoitan- Siis kerroit mitä EI tehdä. Ja kyllähän minä olen soittoajan tilannut ym.tavalliset itsestäänselvät yrittänyt.
Mikä on tilanteesi nyt? Kuinka kauan sinulla kesti ja miten "tokenit"?? Olisi todella mielenkiintoista kuulla edes yhden kokemus!1 - Tohtooorii88
Ja hyjukille- Mitä tarkoitat kurittamisella ja pahalla?
- Anonyymi00012
Olen itse kutsunut lääkärin kotiin vastaavan ongelman takia, juuri siksi etten pystynyt menemään vastaanotolle. Kotikäynnillä on ollut helpompi puhua rauhassa, ja lääkäri on pystynyt auttamaan lääkityksen kanssa sekä kirjoittamaan tarvittavat lausunnot. Hinnat toki vaihtelevat paljon. Halvimmillaan olen nähnyt kotikäynnin Helsingissä noin 300 eurolla https://medilux.fi/kotilaakaripalvelu/ Toisaalta joillain palveluilla hinnat nousevat helposti 700–800 euroon per käynti https://suomenseniorihoiva.fi/hoivapalvelut/kotilaakari-kotiin-helsinki-espoo/ Jos vastaanotolle meneminen ei onnistu, kotikäynti on ihan varteenotettava vaihtoehto, vaikka se ei halpaa olekaan.
- Anonyymi00013
Miten pystyy menemään apteekista ostamaan lääkkeet, jos ei pysty menemään lääkärille ?
Kuulostaa vähän omituiselta. - Anonyymi00014
Sinä siis sait sellasen lääkityksen että se auttoi sua ? ja nyt pystyt lähteä ihmisten ilmoille. Toiko se lääkäri lääkkeet mukana vai miten sait ne lääkeet käyttöösi?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miten pystyy menemään apteekista ostamaan lääkkeet, jos ei pysty menemään lääkärille ?
Kuulostaa vähän omituiselta.Woltilla saa nykyään vissiin joistain.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Sinä siis sait sellasen lääkityksen että se auttoi sua ? ja nyt pystyt lähteä ihmisten ilmoille. Toiko se lääkäri lääkkeet mukana vai miten sait ne lääkeet käyttöösi?
Osalla saa reseptilääkkeet tilattua netin kautta
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Woltilla saa nykyään vissiin joistain.
Wolt-pikatoimitus on toistaiseksi käytössä Espoossa, Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Kemissä, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Porissa, Salossa, Savonlinnassa, Tampereella, Turussa ja Vantaalla.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Osalla saa reseptilääkkeet tilattua netin kautta
et voi tilata netin kautta jos lääke luokitellaa huumausaineeksi . silloin joudut menee apteekkiin
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
et voi tilata netin kautta jos lääke luokitellaa huumausaineeksi . silloin joudut menee apteekkiin
Ah, en tienny. Toisaalta noiden kohdalla ymmärrettävää
- Anonyymi00020
medilux tarjoaa kotilääkäripalvelua helsingin, vantaan ja espoon alueilla. Kerro miten muulla asuvat tilaavat kotilääkärin jos eivät asu tuolla alueella
- Anonyymi00021
Sosiaalisten tilanteiden pelkoon ei auta oikeastaan mikään muu kuin altistushoito.
Mitä kauemmin välttelee ihmiskontakteja, sen vaikeammaksi ne ajan myötä tulee. - Anonyymi00022
Yleensäkin ihmiset voi päivällä liikkua turvallisesti julkisilla paikoilla mutta jos alkaa luomaan itselleen pelon että jotain pahaa voi tapahtua niin tilaa vaikka taksin ja menee sillä esim sinne lääkäriin. Paitsi jos pelkää että taksimatkallakin voi tapahtua jotain kauheeta niin voi mennä sitten vaikka bussilla. Jos se kävelymatka kotoa lääkärille on turvaton.
- Anonyymi00023
Mutta kun siellä lääkärin vastaanotolla on niin vaarallista, jos matkasta selviäisi.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mutta kun siellä lääkärin vastaanotolla on niin vaarallista, jos matkasta selviäisi.
mitä pahaa siellä lääkärin vastaanotolla voi tapahtua?
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
miten se lääkäri kotona olis sen turvallisempi kuin lääkäri terveyskeskuksessa tai sairaalassa.
- Anonyymi00026
Sosiaalisten tilanteiden pelko ei yleensä tule siitä, että tuntisi turvattomuutta liikkua, vaan se liittyy ns. ihmispelkoon. Haluaa välttää ihmiskontakteja.
Se taas liittyy jollain tavalla itsetuntoon.- Anonyymi00028
Joo. Mutta itsetuntoa pystyy kehittää jos haluaa
- Anonyymi00030
Eikö ole halua voida paremmin ja hakee apua siihen ihmispelkoon vai miksi ei halua päästä pelosta eroon.
- Anonyymi00027
Juu ei se turvallisuuden tunteesta aina ole kyse, vaan ihmisistä ympärillä ja onko tilanne negatiivinen, samaten työmaalla, negatiiviset ihmiset ei kiinnosta.
Lisäski voi olla kyseessä ihmisen terveydestä on vain pakko suojautua negatiivisistä tilanteista, ettei kuormitus kasva ja ettei itselle käy hullusti.- Anonyymi00029
Voisko sinne lääkäriin mennä niin että menee vähän ennen kuin on aika,jos odotusaulan ihmiset pelottaa. Mikä niissä ihmisissä pelottaa ja mitä pahaa voi sattua jos samassa tilassa on muita ihmisiä. Onko jotain sattunut aikasemmin kun ihmisiä pitää karttaa ja pelätä.
- Anonyymi00031
Ihmisen itsetunto ohjaa sitä, tuleeko muiden läsnä ollessa paniikkia.
Mikä niissä muissa ihmisissä pelottaa ?
Ei mikään, vaan se on ajatus, kun itse miettii, mitä muut minusta ajattelevat, mitä jos he katsovat, mitä jos mokaan, jne.
Jos itse pitää itseään jotenkin huonompana, omituisena, poikkeavana, tms., silloin luulee, että muutkin pitävät. Se tulee sieltä itsetunnosta.
Parasta olisi oppia olemaan ajattelematta sillä tavalla, että muut jotenkin ajattelisivat juuri minua/sinua.
Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, niin ei silloin mieti mitä muut ajattelevat. Koska todellisuudessa ne muut ympärillä eivät edes pahemmin kiinnitä huomiota juuri minuun/sinuun.
Yksi kaverini jäi aikoinaan täysin kotiinsa, kunta jopa mahdollisti sen, hänelle vietiin kaikki palvelutkin kotiin mt-palveluita myöten, ettei vaan tarvinnut lähteä mihinkään kun jännitti ja pelotti. Seurauksena oli joitain osastojaksoja, ja lopulta hoitokotiin muutto.
Kukaan ei pärjää yksin kotonaan ikuisesti, vaikka kuinka saisi sinne täysipalvelun.- Anonyymi00032
No miksi ei voi tehdä mitään että itsetunto paranis. niitä keinoja kyllä on. Mutta jos ei halua tehdä mitään sen eteen niin ei se multa ole pois jos jää neljän seinän sisälle. Turha vedota ihmispelkoon jos ei ole halua tehdä sille pelolle mitään.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
No miksi ei voi tehdä mitään että itsetunto paranis. niitä keinoja kyllä on. Mutta jos ei halua tehdä mitään sen eteen niin ei se multa ole pois jos jää neljän seinän sisälle. Turha vedota ihmispelkoon jos ei ole halua tehdä sille pelolle mitään.
Noinhan se kyllä todellisuudessa on, mutta se ei ole kaikille ihan helppoa.
Se, että minulla ja sinulla ei ole tuollaista ongelmaa, ei poista sitä, että joillain muilla on.
On hyvä joskus vähän kuin asettua toisen saappaisiin, eli miettiä, millaista sillä toisella ihmisellä on (sitä sanotaan empatiaksi), miltä hänestä mahtaa tuntua. Ei pidä vähätellä, jos jollain toisella on ongelmaa. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Noinhan se kyllä todellisuudessa on, mutta se ei ole kaikille ihan helppoa.
Se, että minulla ja sinulla ei ole tuollaista ongelmaa, ei poista sitä, että joillain muilla on.
On hyvä joskus vähän kuin asettua toisen saappaisiin, eli miettiä, millaista sillä toisella ihmisellä on (sitä sanotaan empatiaksi), miltä hänestä mahtaa tuntua. Ei pidä vähätellä, jos jollain toisella on ongelmaa.Minulla on ollut huono itse koko elämäni eli lähes 50 vuotta kunnes aloin pohtii asioita ja sitä kautta alkoi itsetunto nousee. Voisko miettiä mitä kaikkea on sen taustalla. Voisko miettiä miksi tuntemattomat ihmiset arvostelis sua esim kaupassa , bussissa tai muilla julkisilla paikoilla . Voisko alkaa arvostaa itseään. Minä en vähättele mutta se ettei ota riskiä eikä voi käydä esim kaupassa ja huomata ettei mitään pahaa tapahdu. Jos sinä et erotu muista ulkoisesti niin miksi luulet että joku arvostelee sua. Se tunne että muut tuijottaa on sun oma tunne.Ja miksi joku arvostelis sua kaupassa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62449Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant652268- 2001286
- 711088
- 1091084
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig220932Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211909Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10827- 47779
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta51759