Erehdyin ostamaan Tokmannilta kalleimman (330 euroa) maksavan ruohonleikkurin vuosi sitten. Se toimi kohtuullisesti kunnes alko ampumaan ilmanputsarin kantta irti (ilmeisesti muovi väsynyt). Vein sen takuuhuoltoon ja siinä samassa meni tietenkin vaijerit solmuun, koska työntöaisa piti taivuttaa (eli siipimutterit auki ja taitettua). Kiinalainen insinööri ei ole ajatellut, että vaijerit olisivat niin pitkät, että aisan voisi taittaa.
Noin kaksi viikkoa siitä, kun vein koneen huoltoon, soittaa Rakennuskonehuolto (E & B Oy) mies ja alkaa haukkumaan, että vika on minun korvien välissäni, koska vaijerit ovat paskana! Alkuperäiseen vikaan, eli siihen, että ilmanputsari koppa ei pysy kiinni, ei oteta kantaa eikä konetta aiota korjata.
Älkää siis missään tapauksessa ostako tällaista paskaa! Ostakaa mieluummin sellainen merkki, jossa takuuhuolto pelaa!
Tokmannin Hyundai ruohonleikkurit täyttä paskaa!
104
27339
Vastaukset
- remonttimies1
Mitä Tokmanni asiaan suhtautui ei sama kuin huoto e&b oy sanomiset/lausunnot, suomeksi= KYSY Tokmannilta asiaa.
- pärrrpröööö
Mitä sitä paskalla, jos ei ole peltoakaan.
- alkuperräinen
Maahantuoja laittaa osat minulle ja saan korjata koneen itse. Saattoi olla, että pienkonekorjaaja oli vetänyt Juhannuksen viinaa ja piti vittuilla asikkaalle krapulassa...
Vaikka kone olisi miten hyvä tahansa, en kyllä tällaisen kokemuksen jälkeen aio ostaa yhtään Hyundai-merkkistä laitetta ikinä! Tokman voisi hieman käyttää laatujärjestelmiään ja vaatia asiallista käytöstä myös takuuhuollosta vastaavilta firmoilta. Heidän maineensa kärsii, jos tällaisia tapauksia alkaa tulla useampi. Yksi tapaus ei asiaa muuta. Toivottavasti muilla on sitten vastaavasti hyviä kokemuksia. - alkuperräinen
Ei vittu.. tää menee jo koomiseksi... nyt TOKMANNIN huijarit väittää, että koneella on ajettu ilman öljyä, vaikka just olin ne vaihtanut ja kone toimi moitteettomasti ennen huoltoon viemistä (lukuunottamatta ilmanputsarin kantta, jonka se ampui irti) :
"Palataksemme lähettämäänne reklamaatioon sekä korvausvaateeseenne ostamanne Hyundai X530VHY ruohonleikkurin osalta.
Olemme olleet yhteydessä lisätietojen saamiseksi huoltoliikkeeseen sekä laatuosastoomme tapauksenne johdosta.
Vaijereita on saatavilla, ja voimme ne teille lähettää, vaikka tietoomme on tullut, että käyttövirheestänne johtuen vaijerit ovat menneet rikki.
Alkuperäisen vian korjauksesta aiheutuvasta laskusta emme ole korvausvelvollisia, koska olette saamamme tiedon mukaan käyttänyt konetta ilman öljyä, joka on johtanut koneen vioittumiseen.
Ystävällisesti
Piia
Tokmannin asiakaspalvelu"
VÄLTTÄKÄÄ JUMALAUTA TOKMANNIN HUIJAREITA!!Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAA- Anonyymi
heinohvstgmail.com kirjoitti:
Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAAYleensä asiakkaat itse mokailee koneiden kanssa ja koittaa saada niitä takuusta kuntoon. Käyttöohjeissa lukee miten öljytaso tarkastetaan ja paljonko sinne kuuluu laittaa. Silti niitä ajetaan kuivana tai ylitäytöllä pilalle. Kiinalaisissa uimurikaasutin moottoreissa on usein polttoainehana. Senkin käyttöohjeet löytyy käyttöohjeista.
- Anonyymi
heinohvstgmail.com kirjoitti:
Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAAJa noinkin tietävä ja kokenut tekniikan sankari on mennyt ostamaan Brucke - ruohonleikkurin ??!!
- Anonyymi
Tokmannin myy BRUCHE 173CC itsevetävää ruohonleikkuria. Olisin tarvinnut uuden leikkuuterän. Ei heillä ole teriä,antoivat kyselyosoitteen Lahteen Rakennuskonehuolto E&B. Olen sitä mieltä,että jos myydään niin myös myyjäliikkeessä täytyy olla palvelu varaosien saantia varten. Myymälä tässä tapauksessa Tokmannin pitäisi palvella asiakasta ja toimittaa varaosat myymälän kautta. Koneet ovat kalliita kertakäyttötavaraa varaosapalvelun takia.
- Anonyymi
Sinäkö ne vaijerit röpelsit? Jos koneella on takuu, niin ei sitä itse aleta värkkäämään.
- Anonyymi
heinohvstgmail.com kirjoitti:
Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAANoissa vuotaa se neulaventtiilin juuritiiviste, ei neulaventtiili. Pienkonekorjaajat on muuten kokneimpaa sakkia kun autokorjaajat (itellä tuli kesällä 50 autojen korjaamiselantovuosia täyteen, eläkeennsaajaksi 135 päivää!!
- Alkuperrräinen
Nyt menee hulluksi.. TOKMANNI väittää, että koneella onkin ajettu ilman öljyä, vaikka siihen oli just vaihdettu öljyt ja kone toimi kun vein sen liikkeeseen.. .ainoa vika oli se, että ilmanputsarin kansi lensi irti ajoittain.
Tässä TOKMANNIN asiakaspalvelun taidonnäytettä:
"Palataksemme lähettämäänne reklamaatioon sekä korvausvaateeseenne ostamanne Hyundai X530VHY ruohonleikkurin osalta.
Olemme olleet yhteydessä lisätietojen saamiseksi huoltoliikkeeseen sekä laatuosastoomme tapauksenne johdosta.
Vaijereita on saatavilla, ja voimme ne teille lähettää, vaikka tietoomme on tullut, että käyttövirheestänne johtuen vaijerit ovat menneet rikki.
Alkuperäisen vian korjauksesta aiheutuvasta laskusta emme ole korvausvelvollisia, koska olette saamamme tiedon mukaan käyttänyt konetta ilman öljyä, joka on johtanut koneen vioittumiseen.
Ystävällisesti
Piia
Tokmannin asiakaspalvelu" - Alkuperrräinen
Päivitystä tapaukseen: kyse onkin ollut jonkun toisen ihmisen ruohonleikkurista. Tokmanni lupaa korvata tapahtuneen ja mielipahan. Konetta takaisin odotellen.
- Duoda_duoda--
Tietenkin se vaijeri olisi pitänyt irrottaa jommasta kummasta päästä
- Paula358
Ostin 3 v sitten Hyundain akkuruohonleikkurin, maksoin 120 euroo (oikea hinta 209) ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mitään ei ole tarvinnut huoltaa, tänä kesänä katsoin teriä, eikä tarvinnut vieläkään terottaa. Käytössä on ollut joka viikko väh. 2 h.
Täydellä akulla leikkaa n. tunnin.
Polttomoottorileikkurit on munkin mielestä jostakin p:stä- Bull_et_Shit
> Polttomoottorileikkurit on munkin mielestä jostakin p:stä
Näin on. Minulla jo kolmas oikuttelee ja lopuksi ei käynnistynyt ollenkaan.
Kaikki käyttöön osuneet (Klippo, Husqvarna) Briggs&Strattonin moottorein.
Moottorit tuntuvat tuulella käyviltä. Nimetköön uusiksi: Bull&Shit - kallista_sekundaa
Se on kato, kun ei se hintalappu oo mikään laadun tae. Ei oo ollut enää aikoihin. Joku ostaa jonkun 120 ekellä ja toimii kuin unelma. Toinen ostaa jotain 330 eurolla ja se on sitten susi jo syntyessään. Tiiän ukon, joka osti vajaat 20 vuotta sitten maantiefillariinsa ohjaustankosysteemin, missä erikoisempi ohjaustanko plus lepotanko. Se maksoi unelmia, reippaasti toistatonnia sen aikaista rahaa. Peräti ekalla lenkilläkö siihen tuli murtuma, että sen pituinen se. Jos ukko olis ostanut samanlaisen paketin mikä mulla oli, hinta joku kolmannes siitä hänen huipputangosta, niin olis välttynyt ongelmilta.
- Paula358
Ja Tokmannilta ostettu....
- IsoHyundai
Minulla myös iso malli. Muuten olen tyytyväinen, mutta terä taitaa olla pehmeää terästä, koska se vääntyi pienestä maakosketuksesta. Tokmannin (Robinhoodin) Piia kertoi ystävällisesti, että Rakennuskonehuolto (E & B) Lahdessa toimittaa varaosia.
Toimittihan se - ruosteisen terän, jota väitti uudenveroiseksi. Lisäksi aivan törkeän kalliita osia, joita paikallinen korjaaja ei tarvinnut. Kyselyihini mahdollisesta hyvityksestä, jos palautan yli jääneet osat (mm. 10 euron pultin, eikä se ollut edes kallein), ei Rakennuskonehuolto (E & B) näköjään vastaa.
Eli yhteenvetoni
- Hyundai suht OK
- Tokmannin palvelu OK
- Rakennuskonehuolto (E & B Oy) - en todellakaan suosittele! - Honkong
Kyllä Tokmanni myy vähän paskaa tavaraa, mutta se on valmistajan vika.
Itselläni keräävä/työnnettävä ruohonleikkuri ja suunniteltu leikkuriosasta aivan P....tä, sillä terä heikko ja alla muovikotelo 2 cm terästä.
Jos terä vääntyy, kotelo menee paskas ja Tokmannilta et saa varaosaa.
Myyjäthän siellä ei tiedä yhtään mitään.
Selkään lappu "olen hyundai" - xxxx1111
Tuolla hintaa saa jo työnnettävän Viking leikkurin, jossa Kohler-moottori. Niissä ainakin joissain malleissa ei ole erikseen mitään ryyppyä, senkun vaan narusta vetää käyntiin. Se EU:n määräämä turvasanka pitää olla myös kiinni puristettuna käynnistyksessä.
- samppaaaa
Ihan yhtä paska on hyundai raivaussaha, ei lähde lämpimänä käyntiin eikä käy tyhjäkäyntiä. paskan möivät meni 159e hukkaan, tekis mieli lyödä lekalla lyttyyn koko paska :(
- Anonyymi
On vanha viestiketju, mutta itse sain Huihaista rahat takaisin. Siinä oli vuoden takuu. Ja takuu toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vanha viestiketju, mutta itse sain Huihaista rahat takaisin. Siinä oli vuoden takuu. Ja takuu toimi.
Vanha ketju, mutta näitä koneita varmaan jollain vielä on. Mulla toimii huihai normibensasta tehdyllä 2 t bensalla. Ei kaupan pienkonebensalla. Sillä ei suostu käymään tyhjäkäyntiä lainkaan ja käyntin ei lähe ei sitte millään. Normipensalla ei oo ollu mitään ongelmia. Joka kesä muutaman tankillisen ajellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha ketju, mutta näitä koneita varmaan jollain vielä on. Mulla toimii huihai normibensasta tehdyllä 2 t bensalla. Ei kaupan pienkonebensalla. Sillä ei suostu käymään tyhjäkäyntiä lainkaan ja käyntin ei lähe ei sitte millään. Normipensalla ei oo ollu mitään ongelmia. Joka kesä muutaman tankillisen ajellut.
sama.
- ppppppa
3 vuotta käytössä, halvin lykättävä malli. Ihan ok, mutta bensakorkki on 3 kertaa haljennut. Vaikka sitä varovasti kiristää, ei kestä, rupeaa halkeilemaan.
- hundai
Oletko mistä löytänyt uuden korkin? Itsellä kans halki bensakorkki..
- ppppppa
Tokmannilta sain kahdesti uuden korkin, kolmatta en viitsinyt enää pyytää. Nekin otettiin esittely/myynti koneista irti.
- stefa76
Täällä ja korkit rikki
- pappppa
Ei se isoin ongelma näissä ole satunnainen laatu, vaan juurikin se että osia ei enää muutaman vuoden päästä saa.. Siinä menee säästetyt eurot harakoille kun pikkunippelin takia leikkuri entinen
- Hyhhundai
Ei saanut enää Hyundai ruohonleikkuriin varaosia. Vantaan Tokmannilla kassatyttö pyöritteli silmiään ihmetyksestä kun asiaa kysyin. Kysyi sitten vanhemmalta tädiltä joka sanoi että ei saa varaosia. Olisin tarvinnut koneen alle muovisen suojakuoren joka on hajonnut kun terä on viskellyt siihen ruohon seassa olevia oksia ym. No tein sitten itse pellistä kotelon. Kertakäyttökamaa on hyundait jos ei otse pysty korjaamaan.
- Hyundain-ruuvaaja
Ongelma on siinä, että tehdas muuttaa keskenkaiken rakenteita ja osia - ja jättää vanhanmallin osan pois tuotannosta. Kyllä niitä hihnakoteloita, ainakin S511VHY-W malliin, vielä on hyllyssä. muistaakseni vanhempiinkin vetäviin, kysyntä on vaan ollu vähintäänkin mietoa. Eipä ihme, jos myymälöissä "ei-oo'ta" tarjotaan
- Paskaakaikki
Ei ne ns. laatumerkitkään sen kummempia ole. Husqvarna LB48E perässäkäveltävä on kyllä niin heppoisista palikoista tehty ettei paremmasta väliä. Varaosapuoli pelannee kuitenkin hyvin, vaan eihän sitä huonoa suunnittelua uudella samanlaisella huonolla osalla korvata.
Käynnistinnarun kahva räjähti käteen. Onneksi oli hanska kädessä, ihan hyvä skraidu jäi rukkasen pintaan kun haljennut muovi lähti käsistä.
Kulkuvauhdin säätökahva kuluu mekanismeistaan. Ei kulje enää toisesta kahvasta. Pehmeää muovivalua, korjaamaton paikka. Kaupasta saa toki uuden, rahalla. En ole hintaa uskaltanut kysyä. Malli on kuitenkin sama paska.
Korkeuden säätömekanismi on täysi vitsi. Mitään ei varsinaisesti ole rikki. Lukitusnappi jumittaa vanhemmiten, ääripäät ovat todella vaikeita saavuttaa. Tähän on tekeillä diy-versio mikä toimii.
Ja nupiksi vielä. Moottorin akselin päässä on teränpidin, jossa nastat mitkä estävät terää pyörimästä itsekseen kiinnityspultin ympärillä. Ei ole lukitusnastoja enää :D Teränpidin on niin pehmeää että valunupikat katkeavat ajan saatossa. Askarteluksi meni taas. Saksasta uusi palikka kakskymppiä joo. Samalla rahalla saa asennusolutlaatikon jonka voimalla saa askarreltua uudet nupikat. Seuraavaksi hajoaa sitten itse pidike. Ja leikkuri joutaa vaihtoon.- yoooppssss--
Kertakäyttövehkeiksihän nämä on pikkuhiljaa muuttumassa ei ole niitä pienkonehuoltojakaan enää juuri missään tai osia ei yksinkertaisesti saa niin että olisi rahallisesti kannattavaa
- IhanToiseksiVieläMuuttuu
yoooppssss-- kirjoitti:
Kertakäyttövehkeiksihän nämä on pikkuhiljaa muuttumassa ei ole niitä pienkonehuoltojakaan enää juuri missään tai osia ei yksinkertaisesti saa niin että olisi rahallisesti kannattavaa
Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii. - Anonyymi
IhanToiseksiVieläMuuttuu kirjoitti:
Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii.Joo. Ostakki tokmannilta semmosen kiinalaisen 3 d tulostimen ja ei kun nippeleitä tulostamaan ! Arvaan lopputuloksen.
- Anonyymi
IhanToiseksiVieläMuuttuu kirjoitti:
Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii.KEHITYS MENEE HURJAA VAUTIA.....HA .... HAAAA.....
Varmaan pian saa 3D-tulostimella kaiken, valtsee vaan , auton, ruohonleikkurin, no ainakin viinapulloja, koskenkorvaa, vodkaa ja vihreille rehuja, huumeita. Ei tarvitse ilmastoa ja luontoa pilata.
- verneri4600
Itse ostin juuri heinäkuussa 2017 Hundai ruohonleikkurin Tokmannilta ja laitoin sen huoltoon kun kävi ryntäämällä..palauttivat ja sanoivat että 4 tahtikoneen kuuluu käydä niin johon sanoin että käykö 4 tahtiautokin niin että ottaa kierroksia aina välillä enemmän ja välillä vähemmän..ei vastausta asiaan..no se käy nyt edelleen niin että hieman ampuu aina pakoputkesta eikä käy tasaiseen..ajattelin että jos vaihtaa sytytystulpan niin kävisikö tasaisemmin sitten..menin tokmannille ja putiikista ei edes löydy heidän myymään ruohonleikkuriin tehtaan suositeltuja sytystulppia ja netistä katsoin niin vaikeaa jopa sieltä löytää sopivaa tulppaa..yksi niistä suositelluista merkeistä oli jopa poistomyynnissä eräässä firmassa..eli kyllä Tokmannin myyviä tuotteita todella kannattaa harkita että ostaa jo juuri täälläkin aiemmin sanotun huollon (joka muuten Vantaalla) perusteella ..jättivät palauttamatta sivulle heittävän osankin takaisin ..taitaa ollla siellä erinomaista porukkaa huoltohommissa..olivat tussilla merkinneet kierros ja ilmasäädön pulttiin merkit että ei asiakas laita muutoksia laitteeseen ja voisivat sanoa sen olevan syynä huonoon käyntiin
- Kaaju
Vaijerit ei voi mennä solmuun muuten kuin asiakkaan itse solmimana. Leikkuri on pakattu laatikkoon vaijerit paikallaan eikä niitä saa solmuun jos ei niitä tahallaan vääntele mutkille.
- Mikätilalle
Tänään Stigan ruohonleikkurin käynti (Brig&Stratton) muuttui aaltoilevaksi ja lopulta kone ei jaksanut enää käydä kuormitettuna lainkaan. Kaput.
Tuli juuri 17 vuotta täyteen, eikä kertaakaan mitään ongelmia käynnistymisen minkään muunkaan kanssa. Terän teroitin muutaman kerran ja se on ainoa huolto koko aikana.
Nyt on uuden leikkurin hanikinnan paikka. Hyundai saa puolestani jäädä Tokmannille. Kiitos kommenteistanne.- Anonyymi
No ei olisi ollut kaput. "Aaltoileva" ääni johtuu kaasuttimen kalvon ikääntyneisyydetä. Uusi kalvo olisi maksanut muutaman euron ja vaihto noin puolen tunnin homma.
- HuyndaiMies
Kävin just ostamassa hyundain.
http://www.puutarhatarvikekauppa.fi/tuote/hyundai-ruohonleikkuri-vetava-keraava-ja-silppuava-sahkokaynnistys/
Poisto tuote, 195€.
Sähköstartit ja kaikki. Avot. Ei muuta kun heinää matalaks.. - Serhäkistäkaivoinsen
Mistäs hyndain raivuriin primeri?
- Anonyymi
Ei se ole primer-pumppu, se on purge-pumppu. Kaksi täysin eri tavalla toimivaa tuttia. Ne ovat standardimitoitettua tavaraa, löytyy mistä tahansa pienkoneiden varaosia myyvästä putiikista, esim. meillä on hyllyssä 4 eri mallia eikä muita mittoja ole vielä koskaan tarvittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole primer-pumppu, se on purge-pumppu. Kaksi täysin eri tavalla toimivaa tuttia. Ne ovat standardimitoitettua tavaraa, löytyy mistä tahansa pienkoneiden varaosia myyvästä putiikista, esim. meillä on hyllyssä 4 eri mallia eikä muita mittoja ole vielä koskaan tarvittu.
No niin suomeksi ryypypumppu. Missä sijaitsee sun varaosa putiikki. Tarvitsen sitä pumppua.
- ripuli
Mulla on vetävä ruohonleikkuri merkkiä RALLY jostain 90 luvun alusta. Varaosia saa kaupasta, tosin ei tarvitse hirveäsi osia ostella koska kestää.
Koneen sain ilmaiseksi.- Anonyymi
Vanhalla sivuventtiili B&S moottorilla ja muovikaasuttimella varustettu laite on käyttövarmin, kestävin ja sen ylläpito on edullisinta. On huomattavasti järkevämpää ostaa esim. juuri huollettu ruohonleikkuri 90-luvun lopulta kuin uusi kiinalainen halpahallista. Se vanha kone lyö jo ominaisuuksillaankin kiinalaiset 10-0 ja niihin saa edullisia varaosia helposti vielä kymmeniä vuosia tästä päivästä eteen päin. Tällaisia vaihtokoneita myyvät monet pienkonehuollot, esim. lykättävä perusleikkuri allesilppuavana tai sivulleheittävänä maksaa 60-100 euroa. Laatumerkkejä kuten Klippo, Husqvarna, Jonsered ja Partner. Vastaavat uudet kiinalaiset ovat hintaluokassa 139 - 179 euroa. Jos suoraan sanotaan; niistä on 50 euroa jo liikaa. 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhalla sivuventtiili B&S moottorilla ja muovikaasuttimella varustettu laite on käyttövarmin, kestävin ja sen ylläpito on edullisinta. On huomattavasti järkevämpää ostaa esim. juuri huollettu ruohonleikkuri 90-luvun lopulta kuin uusi kiinalainen halpahallista. Se vanha kone lyö jo ominaisuuksillaankin kiinalaiset 10-0 ja niihin saa edullisia varaosia helposti vielä kymmeniä vuosia tästä päivästä eteen päin. Tällaisia vaihtokoneita myyvät monet pienkonehuollot, esim. lykättävä perusleikkuri allesilppuavana tai sivulleheittävänä maksaa 60-100 euroa. Laatumerkkejä kuten Klippo, Husqvarna, Jonsered ja Partner. Vastaavat uudet kiinalaiset ovat hintaluokassa 139 - 179 euroa. Jos suoraan sanotaan; niistä on 50 euroa jo liikaa. 😉
Noista Klippo on rungoltaan ylivoimainen. Ohut pelti- tai muovirunko ovat sellaisia velttoja rempuloita. Brigg Strattonit ovat normaalikäytössä varmoja koneita ja helppoja/halpoja huollettavia. Kaasuttimen kalvot Suomessa 8€/kpl, Kiinasta sama kalvo 1€/kpl. Että sillä lailla.
- OTJTK
Mulla toimii erittäin hyvin! Ei mitään vikaa. Lähtee käymään kertanykäsyllä. Hyvä on merkki.
- Anonyymi
Jokainen kunnossa oleva 4-tahtimoottori lähtee kertanykäsyllä, niin kylmänä kuin kuumanakin. Näin tekee myös Pirkka Caravan vuodelta 1979. Laite on ollut historiansa aikana mm. noin 10 vuotta kyljellään navetan ulkoseinää vasten. B&S moottori heräsi puolen tunnin puuhastelulla ja käynti oli välittömästi täydellinen kun käyntiin pärähti. Laite on edelleen käytössä ja tulee olemaan vielä vuosikymmeniä.
- Eeemu
Tokmannin Hyundai-nimi saatu käyttöön lisenssisopimuksella, Hyundain kanssa ei Kiina-tavaralla ole muuta tekemistä. Ja nytpä onkin nimi jo vaihtunut, samaa tavaraa myydään Brücke-nimellä (saksaa = silta).
- Eeemu
Ostin aikoinaan käytetyn leikkurin kanadalaisella Tecumseh-moottorilla. Kymmenen kesää ilman huolia, sitten osui heinikossa rautaputkeen ja hajosi. B & S -moottorit rupeaa sekoilemaan, kun kaasarin kalvo vanhenee. Uuden saa kaupasta noin vitosella.
- Anonyymi
Tokmannin tekemä peliliike johtui nimenomaan Hyundai-brändin saamasta huonosta palautteesta. Myynti laski. Rekisteröivät nimiinsä uuden, laadukkaalta saksalaiselta kuulostavan tuotemerkin Brukke. Laitteiden väritystäkin muutettiin "ammattimaiseman" näköiseksi. Laitteet todellakin tulevat edelleen samalta kiinalaiselta hikipajalta, jopa samoilta tuotantolinjoilta. Yleinen laatuhan on heikohko ja laatuvaihtelu järkyttävää. Muovi- ja kumiosien laatu todella huono. Varaosia ei useimpiin kiinalaisiin työkaluihin / pienkoneisiin periaatteessa valmisteta lainkaan vaan kaikki alihankkijoiden valmistama tavara menee kokoonpanolaitoksille eli sinne hikipajalle. Jostain kuitenkin ilmestyy silloin tällöin jotain menekkitavaraa myyntiin, näitä ovat lähinnä nuo korkit, imukaulat ja käynnistinkompletit. Onhan Hyundaita käyntiin vedellessä murtunut useampikin sormi... 😉
- Anonyymi
Tässä nyt on ihmeteltävänä toiselta ilmaiseksi saatu vuoden vanha, mutta kelvottomana käyttämätön perus-Hyundai, juuri sellainen kuin tässä juttusarjassa on puheena. Ei lähde käymään, lupaa joskus ja käy sitten muutaan sekunnin. Tulppa ja kipinä OK, öljyt samaten, päälisin puolin muukin,. Oikeanklaista bensaa tankissa. Mutta ilmeisesti bensa karkaa tankista jonnekkin - hukkaan, koska eilen täytetty, tänään tyhjä eikä saatu välillä edes käymään. Todella huonoa laatua, ohuet peltirakeneet valmiina vääntyiolemään, työntövarren kiinntysklipsut rikki/rikkoutumassa. Tässäkin yksilössä ilmansuodattimen koppa irtoilee, eikä pysy paikoillaan vaikka sen klipsut kunnossa. Kiinalaista halpislaatua nimestä huolimatta? Kuinka kauan se pysyisikään koossa, jos saadaan käymään ja käyttöön? Älkää ihmeessä hankkiko tällaista!
- Anonyymi
Todennäköisesti ilmansuodattimen kotelossa oleva primerpumppu on murtunut tai se ei ole enää tiivistepinnaltaan tiivis. Se on standarditavaraa, samoja kokoja käytetään lähes kaikissa uudehkoissa leikkureissa. Toinen vaihtoehto on likainen / käytön puutteesta hapettunut / väärin säädetty kaasutin tai kuormitussäädin eli regulaattori / kenraali. Sillä on monta nimeä. Älkää ikinä koskeko kaasuttimen säätöruuveihin tai vivustoon / jousiin ellette taatusti tiedä mitä olette tekemässä! Ihan joka viikko tulee meillekin laitteita joissa on jouset venytelty, ne ovat väärissä kiinnityspisteissä tai itse vivusto on asennettu väärin.
- Anonyymi
Ostin 10 kesää sitten Bosch Rotak 43 Li -ruohonleikkurin eikä ole ollut vikaa eikä ole tarvinnut ostaa osia. Pesu syksyisin ja terän teroitus keväisin riittää. Ihan ylivoimaisesti paras leikkuri muutenkin mitä on koskaan tullut vastaan. Brigss & Strattonin romuihin sai aina ostaa jotain ja vuosien saatossa rahaa ja aikaa paloi melkoisesti. Lisäksi ne painaa ainakin kolme kertaa Boschin verran.
Hintaa Bosch 43 Li:llä vain oli lähes 600 €, mutta kyllä laadun tuntee vuodesta toiseen. :)- Anonyymi
Nojoo tuohan olikin sähköleikkuri täysin eri teknologiaa jo
Kun niitä kevyitä ei-briggs-strattoneita on kyllä saatavissa ihan perus honda-klooneinakin painaa puolta vähemmän ja vie melkein puolta vähemmän bensaakin - Anonyymi
Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.
Nojoo mutta jos se kestää sen viisi vuotta ja kevyt lykkiä niin eiköhän se ole silloin hoitanut hommansa ja uutta kinkkiä kehiin :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.
Asiantuntijat taas. Pienkoneissa paino ei ole laadun mitta. Kaikki ylimääräiset kilot mitä vedät tai kannat on työstä pois.
Brigss&strattonin "laatukoneissa" on ollut nokkarattaat samaa muovia viimeiset 20v. Eikä ne juuri hajoa. Sen erittäin monimuotoisen sumpputiivisteen askartelee vartissa ja liimalla viidessä minuutissa.
- Anonyymi
Viimeisin naula Hyundai-leikkureiden arkussa näyttää olevan se, että Tokmanni on lopettanut ko. laitteen myynnin! Entä varaosat, mistä saa sopivat vaijerit, bensatankinkorkit, etc.? Maahan tuojaa ei löydy, kuin Hyundain autoille...
- Anonyymi
Harmillista kun niin monen Suomi24:läisen mielestä laadukkaan korealaismerkin markkinonti on loppunut :-D
- Anonyymi
Jäämme odottamaan seuraavaa aktivointi aloitusta laadukkaasta ruotsalaisesta jönköping sahasta.
- Anonyymi
Eikö noi olleet jotain kinkki -AXA tuotteita niitä on myyty eri paikoissa eri nimillä Hyundai taitaa olla merkkinä hyvin kaukana siitä
- Anonyymi
Milloin Brigss Strattoniin vaihtui muovinen hammasratas moottoriin? Uusissa nimittäin on. Vaihto-osana saa metallista ratasta.
- Anonyymi
hynadai ja hulkin osat on samoja muta erri numeroila vaan.
esin hynai sylinteri numreo on 543334-32 ja huzkin 54334-30
sahan niistä samasta maskella eri nimellä mutta tavarat samas luikuhihnalta on.
ja tämä fakataa on! - Anonyymi
Mistä voin ostaa itsevetävään Hyundain ruohonleikkurin. Käynnistin laitteen naruineen
T575
sähköposti. [email protected] - Anonyymi
Olen ratkaissut asian niin että meidän molemmissa koneissa on Klippo-rungot ja B&S moottorit. Kaikki turvasysteemit olen riisunut pois joten koneissa ei ole yhtään vaijeria sotkemassa asioita. Hyvin toimivat molemmat.
- Anonyymi
Hyundai ruohonleikkuri, ei itsevetävä, parissa vuodessa tapahtunutta
- kaasun vaijeri taisi ruostua ja meni poikki
- yhden renkaan korkeussäätimen pidike poikki niin, että nurkka laahaa maata
- muoviosat alkaa näyttää siltä, että ei kestä enää kauaa
- kaasuttimen se painiketutti (primer-pumppu, purge-pumppu mikä lie) halkesi (se kumiosa siinä päällä) moneen osaan, jonkin aikaa kone toimi, mutta aikansa toimittuaan ei enää käynnistynyt.
Minulla on muutama paljon vanhempi leikkuri, joissa molemmissa sekä se primer-tutti että kaasuttimen vaijeri ovat edelleen ehjiä.- Anonyymi
Se primer kumi ja pensaletku, kaasarin osat on huonoa kaikissa kiinalaisissa ei merkkileikkureissa. Se pitää olla kunnossa muutenkin ettei ime ilmaa.
Laita merkkileikkurin kumi jos käy jostakin, en tiedä onko hundain kaasari kopio jostakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se primer kumi ja pensaletku, kaasarin osat on huonoa kaikissa kiinalaisissa ei merkkileikkureissa. Se pitää olla kunnossa muutenkin ettei ime ilmaa.
Laita merkkileikkurin kumi jos käy jostakin, en tiedä onko hundain kaasari kopio jostakin.kumeja saa varaosana. ne on omanlaisiaan ja erilaisia kun ns. merkkileikkureissa, ja vaihdellaan niitä merkkileikkureistakin.
- Anonyymi
Kommentoin itseäni. Olen metsästänyt uutta primer-pumppua Hyundaihin. Tarkka mallinimi on "T475 OHV" (luullakseni, niin lukee koneen päällä) ja siinä on 139cc kokoinen moottori, lukee tarrassa.
Muita mallimerkintöjä on varmaankin T375, T475, T575, T675. Näissä on luultavasti samoja osia, ainakin primer-pumppu.
Vaikuttaa siltä, että samaa moottoria myydään ainakin seuraavissa ruohonleikkureissa:
- Greenstar T475 (Kone-Glans)
- NAC T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
- GeoTech T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
Moottorin valmistaja saattaa olla NGP. Ruohonleikkurin ohjekirja on hukassa, moottorin valmistaja voi siellä olla mainittuna.
Mitä tulee primer-pumppuun, Suomesta sitä vaikuttaisi olevan saatavilla ainakin:
- https://www.tuontitukku.fi/pienkone-vene-ja-varaosa/primer-ngp-moottorille-t375-t475-t575-sytytysnappi-ngp-moottorille/p/49-0351/
- https://www.kone-glans.fi/ruohonleikkureiden-varaosat/primer-pumppu-greenstar-t475/
- https://www.pihakone.fi/76-462-primer-kiinalaiset-4t-moottorit
En ole varma, että ovatko kaikki varmasti yhteensopivia. Varaosanumeroa tms. en ole pumpulle löytänyt.
Kuten kuvista näkee, primer-pumppu kierretään paikalleen ja sen saa irti ilman, että ottaa ilmansuodattimen pois, vastapäivään kiertämällä. Tästä videosta näkee kuinka: https://youtu.be/tpsDbfvZTsc?t=230
Ikävää touhua tällainen varaosien metsästäminen. Sama kone on käytössä useissa erimerkkisissä laitteissa ja Hyundain nimellä ei löydä mitään varaosaa, paitsi ehkä jostain englantilaisesta verkkokaupasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin itseäni. Olen metsästänyt uutta primer-pumppua Hyundaihin. Tarkka mallinimi on "T475 OHV" (luullakseni, niin lukee koneen päällä) ja siinä on 139cc kokoinen moottori, lukee tarrassa.
Muita mallimerkintöjä on varmaankin T375, T475, T575, T675. Näissä on luultavasti samoja osia, ainakin primer-pumppu.
Vaikuttaa siltä, että samaa moottoria myydään ainakin seuraavissa ruohonleikkureissa:
- Greenstar T475 (Kone-Glans)
- NAC T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
- GeoTech T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
Moottorin valmistaja saattaa olla NGP. Ruohonleikkurin ohjekirja on hukassa, moottorin valmistaja voi siellä olla mainittuna.
Mitä tulee primer-pumppuun, Suomesta sitä vaikuttaisi olevan saatavilla ainakin:
- https://www.tuontitukku.fi/pienkone-vene-ja-varaosa/primer-ngp-moottorille-t375-t475-t575-sytytysnappi-ngp-moottorille/p/49-0351/
- https://www.kone-glans.fi/ruohonleikkureiden-varaosat/primer-pumppu-greenstar-t475/
- https://www.pihakone.fi/76-462-primer-kiinalaiset-4t-moottorit
En ole varma, että ovatko kaikki varmasti yhteensopivia. Varaosanumeroa tms. en ole pumpulle löytänyt.
Kuten kuvista näkee, primer-pumppu kierretään paikalleen ja sen saa irti ilman, että ottaa ilmansuodattimen pois, vastapäivään kiertämällä. Tästä videosta näkee kuinka: https://youtu.be/tpsDbfvZTsc?t=230
Ikävää touhua tällainen varaosien metsästäminen. Sama kone on käytössä useissa erimerkkisissä laitteissa ja Hyundain nimellä ei löydä mitään varaosaa, paitsi ehkä jostain englantilaisesta verkkokaupasta.Tulee kaikki samasta kiinalaisesta tehtaasta. Merkit vaihtuu. Varaosat on suurinpiirtein samoja. Kulutusosia saa ihan tavallisista osaavista pienkonekorjaamoista.
- Anonyymi
Romikselta haettu itselle 80 luvulla norlet ruohonleikkuri, eli vuosimalli jotaon 70-80 vaihteesta.
Rautakaasutin briggs stratton 4hp mylly ja laakeroidut renkaat ja vetävä. Toimii vieläkin 40 vuoden jälkeen.
Teriä kulunut kymmeniä.
Jos tokmannin vehkeet kestäisi edes 10 osan tuon norletin kestosta niin voisi jo ihmetellä🙂- Anonyymi
Minulla vm. 1970 peltikuorinen leikkuri briggs stratton moottorilla. Kaasutin on alumiinia eikä ikinä korjailtu. Kaasukahvassa ( ja kaasuttimessa ) ryyppy-asento, joka siis sulkee ilmaläpän. Erittäin varma käynnistymään vielä 50 vuotiaana. Ekalla nykäisyllä pörähtää ja toisella jää käymään vaikka matalaa tyhjäkäyntiä kunhan vetää kaasukahvasta hieman takaisinpäin, pois ryyppyasennosta. Jos olisin myyjänä kaupoissa joissa näitä kertakäyttötuotteita myydään niin saisin varmasti potkut. En antaisi kenenkään ostaa ketjussa parjattua kiinanpaskaa.
Jotkut toimii . useimmat ei.
- Anonyymi
Brucke ruohonleikkurini on toiminut ilman mitään ongelmia, täysi 10.
- Anonyymi
Hyväksikäytin brucken varaosapyöriä vaihdoin ne stigan mikrobipyörien tilalle
- Anonyymi
kyllä on ollut omassa päässä vikaa.
- Anonyymi
Ota sinäkin monitraa! Ei tule vikaa päähän eikä vehkeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota sinäkin monitraa! Ei tule vikaa päähän eikä vehkeisiin.
heHEEEEEE taas aloitukset ahistaa :)
- Anonyymi
Ovat PASKAA, kuten etelä-korealaiset tuotokset yleensäkin (itselläni kokemusta varsinkin daewoosta)!
- Anonyymi
Tokmannin Hyundai-vehkeet ovat oletettavasti kiinalaisia. Ainakin ruohonleikkurit. Hyundai on tyhmyyksissään myynyt merkin käyttöoikeuden kiinalaisille.
- Anonyymi
Ostakaa käytetty ruohonleikkuri jossa briggs stratton kone.
20 vuotta ollut käytettynö ostettuna "jonsered muovikoppainen" Bs koneen ääni pehmeä ja hiljainen, ei mitään räminää myös mistään muualta. Ilmansuodatin pesu vuoden kahden välein ja öljyt. Liuottimella moottorin ja kaasarin ympäristö, rasvaa jousiin ja liikkuviin.- Anonyymi
Minulla on muutama briggs stratton koneella oleva ruohonleikkuri. Moottori kyllä kestää, mutta leikkuri hajoaa muuten siitä ympäriltä.
- Anonyymi
Hain muutama vuosi sitten halvimman Stigan mitä löytyi.
Stiga Dino 47 maksoi 150 euroa. Toimii moitteetta. Nyt on nurmikon tuhoaminen käynnissä ja tarkoitus niityttää niin jää tuokin typerä kampe turhaksi.
Mutta pidän siitä että siinä ei ole mitään ylimääräistä. Renkaissa on säätö ja siinä se. Naruta käyntiin eikä muuta. Ja on muuten leikkaamista reilusti enemmän mitä ihmisillä normaalisti ja menee paksussakin heinässä. - Anonyymi
Minulla on ollut tuo leikkuri 8 vuotta ja toiminut moitteetta koko ajan. Todella hyvä itse vetävä leikkuri, jossa hyvät säädöt. Koko aikana ei muuta huoltoa, kuin yksi vetoremmin vaihto, öljunvaihdot tietenkin ja muutaman kerran terän terotus.
- Anonyymi
Älkää ikinä ostako Tokmannilta mitään koneita tai edes työkaluja. Ihan paskaa kamaa.
Lisäksi, tarkistakaa aina kuitti: on laskutettu ylimääräistä tai mahdollinen alennus jostain tuotteesta ei pädekkään enää kassalla, sitten vielä, jos ostatte jotain sellaista, mikä on paketissa, avatkaa se paketti, koska tuote saattaakin olla valmiiksi rikki.
Ottakaa aina kuitti, koska Tokmanni on ehdottomasti kusetuksen harjoittaja nro 1. - Anonyymi
tokmannin kuitit kannattaa aina tarkistaa nimittäin lähes jokakerta kassa laskenut väärin ja tietysti niinpäin että joudut maksamaan enemmän
- Anonyymi
Tokmannin pienkonestrategia on surullista katsottavaa. Hyundai oli silkkaa kuraa, lopettivat myynnin kun merkin maine meni pilalle. Nyt on sitten Brûcke, kuinkahan kauan sitä myydään?
- Anonyymi
https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-vakava-varoitus-tama-tokmannin-tuote-vedetaan-pois-kauppojen-hyllyilta/6fd95098-28a0-4fd5-9570-e87839d0041a
Netistä Tokmanni Brucke keskustelu hakiessa tulee kaikenlaista vastaan. Ilmeisesti jotkuti luulevat kyseessä olevan saksalainen merkki. - Anonyymi
Mahtaakohan Tokmannin Hyundai- ja Brucke koneilla olla sama kiinalainen valmistaja? Jos on niin mikä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-vakava-varoitus-tama-tokmannin-tuote-vedetaan-pois-kauppojen-hyllyilta/6fd95098-28a0-4fd5-9570-e87839d0041a
Netistä Tokmanni Brucke keskustelu hakiessa tulee kaikenlaista vastaan. Ilmeisesti jotkuti luulevat kyseessä olevan saksalainen merkki.No niinhän se onkin! Suomi 24 ammattileikkaajien suosima merkki.
- Anonyymi
Samoista tehtaista tulee kaikki koneet, niissä vain vaihdetaan koneelle nimi.
Samat osat sopivat niihin.
Ketjussa sitten viisaasti väitellään koneitten paremmuudesta. Miten viisaasti.- Anonyymi
"Samat osat sopivat niihin." Kun tietäisi mitkä osat. Ei lohduta tieto siitä, että kone on joku yleinen kiinalainen, jos mallinimellä ei löydy varaosia. Ihan turha mennä kyselemään Tokmannilta osia Hyundai- laitteisiin.
- Anonyymi
Mitä muita merkkejä on jotka valmistetaan samassa tehtaassa kuin Hyundait?
Että tietää varoa.- Anonyymi
Kuinka vähän tiedätkään että voisit edes varoa.
- Anonyymi
mersu
- Anonyymi
Mökillä brüke aggregaatti hyvin toimii. MUTTA, heti uutena käynnistysnarusta vedellen huomasin alhaiset puristusvoimat, venttiilinkoppa auki ja kas, molemmat venttiilit kantoi huolella. Uudelleen säätö välyksistä kohdallen ja hyvin on toiminut perus huolloilla jo viitisen vuotta kevyehköllä käytöllä aurinko järjestelmän tukena .
Toi sun leikkurin kone voipi ampua imuventtiilin kautta jo takasi jos putsatin kopan kautta paukuttelee.. Näis käytös samoja koneita laitteesta toiseen.. - Anonyymi
Halpa hinta korreloi työn jäljen kanssa. Jossain on oikaistu. Kallis on väärä sana näissä yhteyksissä.
- Anonyymi
Muovirunkoinen jonsered briggs stratton koneella, öljytyt pyörien. On pehmeä ja hiljainen ääni.
Korkeussäätö on paras eli lovet akselille. - Anonyymi
Onko brucke ruohonleikkurissa ilmanputsarin sisällä suodatinta?Itsellä lähti kansi irti, suodatinta ei ole löytynyt mistään.Tokmannin kuvissa ei näy muuta kuin kotelo.Eikä kukaan tunnu tietävän vähiten myyjät ja asiakaspalvelu.
- Anonyymi
Ilmanputsarin sisällä ei ole suodatinta missään muussakaan merkissä.
- Anonyymi
Pitääkin katsoa, ostin nimittäin kaksi, 161cm3 ja 173cm3 brycket, mitä laatuun tulee niin suurta kokemusta ei ole vielä bruckesta, päällepäin vaikuttaa aika tukevilta ja laakista käyntiin.
muutama vuosi sitten ostin hundain raivaussahan tokmannilta, hyvin on pelannut paitsi tuo tyhjäkäynti hiukan hakusessa mutta kun saatu valjaisiin niin kaasua kun hiukan pitää niin hyvin on pelittänyt ei vain parane päästää sammumaan kun ei käynnistäminen onnistu valjaissa.
Hintahan näissä ei kovin suuri: 169 euroa ja vetävä 269 euroa, jännityksellä nyt odotan kestääkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkin katsoa, ostin nimittäin kaksi, 161cm3 ja 173cm3 brycket, mitä laatuun tulee niin suurta kokemusta ei ole vielä bruckesta, päällepäin vaikuttaa aika tukevilta ja laakista käyntiin.
muutama vuosi sitten ostin hundain raivaussahan tokmannilta, hyvin on pelannut paitsi tuo tyhjäkäynti hiukan hakusessa mutta kun saatu valjaisiin niin kaasua kun hiukan pitää niin hyvin on pelittänyt ei vain parane päästää sammumaan kun ei käynnistäminen onnistu valjaissa.
Hintahan näissä ei kovin suuri: 169 euroa ja vetävä 269 euroa, jännityksellä nyt odotan kestääkö?ps. kannattaa teipata se kotelo heti niin ei irtoa, niin minä tein ja bensakorkkia ei pidä kiristää kuin hellästi.
- Anonyymi
Itellä hyundain keräävä/vetävä , olisko t175 malli, aivan loistava kone , keräysteho aivan omaa luokkaa, ja sillon kun ostin, makso puolet tuosta sun koneen hinnasta , sama ostopaikka, ei voi moittia, toki jo kerran vaihtanu öljyt tämän 8vuoden aikana
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1414467- 932139
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi761894Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421542Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541522VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041395- 751316
- 1011297
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109