Tokmannin Hyundai ruohonleikkurit täyttä paskaa!

Tokmanni_Is_Shit

Erehdyin ostamaan Tokmannilta kalleimman (330 euroa) maksavan ruohonleikkurin vuosi sitten. Se toimi kohtuullisesti kunnes alko ampumaan ilmanputsarin kantta irti (ilmeisesti muovi väsynyt). Vein sen takuuhuoltoon ja siinä samassa meni tietenkin vaijerit solmuun, koska työntöaisa piti taivuttaa (eli siipimutterit auki ja taitettua). Kiinalainen insinööri ei ole ajatellut, että vaijerit olisivat niin pitkät, että aisan voisi taittaa.

Noin kaksi viikkoa siitä, kun vein koneen huoltoon, soittaa Rakennuskonehuolto (E & B Oy) mies ja alkaa haukkumaan, että vika on minun korvien välissäni, koska vaijerit ovat paskana! Alkuperäiseen vikaan, eli siihen, että ilmanputsari koppa ei pysy kiinni, ei oteta kantaa eikä konetta aiota korjata.

Älkää siis missään tapauksessa ostako tällaista paskaa! Ostakaa mieluummin sellainen merkki, jossa takuuhuolto pelaa!

95

23356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remonttimies1

      Mitä Tokmanni asiaan suhtautui ei sama kuin huoto e&b oy sanomiset/lausunnot, suomeksi= KYSY Tokmannilta asiaa.

    • pärrrpröööö

      Mitä sitä paskalla, jos ei ole peltoakaan.

    • alkuperräinen

      Maahantuoja laittaa osat minulle ja saan korjata koneen itse. Saattoi olla, että pienkonekorjaaja oli vetänyt Juhannuksen viinaa ja piti vittuilla asikkaalle krapulassa...

      Vaikka kone olisi miten hyvä tahansa, en kyllä tällaisen kokemuksen jälkeen aio ostaa yhtään Hyundai-merkkistä laitetta ikinä! Tokman voisi hieman käyttää laatujärjestelmiään ja vaatia asiallista käytöstä myös takuuhuollosta vastaavilta firmoilta. Heidän maineensa kärsii, jos tällaisia tapauksia alkaa tulla useampi. Yksi tapaus ei asiaa muuta. Toivottavasti muilla on sitten vastaavasti hyviä kokemuksia.

    • alkuperräinen

      Ei vittu.. tää menee jo koomiseksi... nyt TOKMANNIN huijarit väittää, että koneella on ajettu ilman öljyä, vaikka just olin ne vaihtanut ja kone toimi moitteettomasti ennen huoltoon viemistä (lukuunottamatta ilmanputsarin kantta, jonka se ampui irti) :

      "Palataksemme lähettämäänne reklamaatioon sekä korvausvaateeseenne ostamanne Hyundai X530VHY ruohonleikkurin osalta.

      Olemme olleet yhteydessä lisätietojen saamiseksi huoltoliikkeeseen sekä laatuosastoomme tapauksenne johdosta.

      Vaijereita on saatavilla, ja voimme ne teille lähettää, vaikka tietoomme on tullut, että käyttövirheestänne johtuen vaijerit ovat menneet rikki.

      Alkuperäisen vian korjauksesta aiheutuvasta laskusta emme ole korvausvelvollisia, koska olette saamamme tiedon mukaan käyttänyt konetta ilman öljyä, joka on johtanut koneen vioittumiseen.



      Ystävällisesti

      Piia

      Tokmannin asiakaspalvelu"

      VÄLTTÄKÄÄ JUMALAUTA TOKMANNIN HUIJAREITA!!

      • Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
        Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
        Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAA


      • Anonyymi
        heinohvstgmail.com kirjoitti:

        Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
        Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
        Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAA

        Yleensä asiakkaat itse mokailee koneiden kanssa ja koittaa saada niitä takuusta kuntoon. Käyttöohjeissa lukee miten öljytaso tarkastetaan ja paljonko sinne kuuluu laittaa. Silti niitä ajetaan kuivana tai ylitäytöllä pilalle. Kiinalaisissa uimurikaasutin moottoreissa on usein polttoainehana. Senkin käyttöohjeet löytyy käyttöohjeista.


      • Anonyymi
        heinohvstgmail.com kirjoitti:

        Jos asia on niinkuin asiakas väittää. Niin asia pitäisi tutkia perinpohjin ja sitten on kommenttien aika.
        Itse olen tässä taistellut Brucke ruohonleikkurin kanssa. Tokmannin myymä. Ihmettelin kun tankki oli liian usein tyhjä. Tutkin asiaa ja kohon neulaventtiili ei pitänyt eli bensaa söi vaikka ei ajettukaan. Lämpimänä ei käynnisty kun sai liikaa polttoainetta. Vähintäi viisi kertaa purin kaasuttimen, mutta vaiva jatkui vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Tilasin uuden kaasuttimen katsotaan auttaako asiaan.
        Elämäntyöni olen tehnyt (50 vuotta) autojen ja moottorien parissa, että jonkinlaista kokemusta on karttunut HEHAA

        Ja noinkin tietävä ja kokenut tekniikan sankari on mennyt ostamaan Brucke - ruohonleikkurin ??!!


      • Anonyymi

        Tokmannin myy BRUCHE 173CC itsevetävää ruohonleikkuria. Olisin tarvinnut uuden leikkuuterän. Ei heillä ole teriä,antoivat kyselyosoitteen Lahteen Rakennuskonehuolto E&B. Olen sitä mieltä,että jos myydään niin myös myyjäliikkeessä täytyy olla palvelu varaosien saantia varten. Myymälä tässä tapauksessa Tokmannin pitäisi palvella asiakasta ja toimittaa varaosat myymälän kautta. Koneet ovat kalliita kertakäyttötavaraa varaosapalvelun takia.


      • Anonyymi

        Sinäkö ne vaijerit röpelsit? Jos koneella on takuu, niin ei sitä itse aleta värkkäämään.


    • Alkuperrräinen

      Nyt menee hulluksi.. TOKMANNI väittää, että koneella onkin ajettu ilman öljyä, vaikka siihen oli just vaihdettu öljyt ja kone toimi kun vein sen liikkeeseen.. .ainoa vika oli se, että ilmanputsarin kansi lensi irti ajoittain.

      Tässä TOKMANNIN asiakaspalvelun taidonnäytettä:

      "Palataksemme lähettämäänne reklamaatioon sekä korvausvaateeseenne ostamanne Hyundai X530VHY ruohonleikkurin osalta.

      Olemme olleet yhteydessä lisätietojen saamiseksi huoltoliikkeeseen sekä laatuosastoomme tapauksenne johdosta.

      Vaijereita on saatavilla, ja voimme ne teille lähettää, vaikka tietoomme on tullut, että käyttövirheestänne johtuen vaijerit ovat menneet rikki.

      Alkuperäisen vian korjauksesta aiheutuvasta laskusta emme ole korvausvelvollisia, koska olette saamamme tiedon mukaan käyttänyt konetta ilman öljyä, joka on johtanut koneen vioittumiseen.



      Ystävällisesti

      Piia

      Tokmannin asiakaspalvelu"

    • Alkuperrräinen

      Päivitystä tapaukseen: kyse onkin ollut jonkun toisen ihmisen ruohonleikkurista. Tokmanni lupaa korvata tapahtuneen ja mielipahan. Konetta takaisin odotellen.

    • Duoda_duoda--

      Tietenkin se vaijeri olisi pitänyt irrottaa jommasta kummasta päästä

    • Paula358

      Ostin 3 v sitten Hyundain akkuruohonleikkurin, maksoin 120 euroo (oikea hinta 209) ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mitään ei ole tarvinnut huoltaa, tänä kesänä katsoin teriä, eikä tarvinnut vieläkään terottaa. Käytössä on ollut joka viikko väh. 2 h.
      Täydellä akulla leikkaa n. tunnin.
      Polttomoottorileikkurit on munkin mielestä jostakin p:stä

      • Bull_et_Shit

        > Polttomoottorileikkurit on munkin mielestä jostakin p:stä

        Näin on. Minulla jo kolmas oikuttelee ja lopuksi ei käynnistynyt ollenkaan.
        Kaikki käyttöön osuneet (Klippo, Husqvarna) Briggs&Strattonin moottorein.
        Moottorit tuntuvat tuulella käyviltä. Nimetköön uusiksi: Bull&Shit


      • kallista_sekundaa

        Se on kato, kun ei se hintalappu oo mikään laadun tae. Ei oo ollut enää aikoihin. Joku ostaa jonkun 120 ekellä ja toimii kuin unelma. Toinen ostaa jotain 330 eurolla ja se on sitten susi jo syntyessään. Tiiän ukon, joka osti vajaat 20 vuotta sitten maantiefillariinsa ohjaustankosysteemin, missä erikoisempi ohjaustanko plus lepotanko. Se maksoi unelmia, reippaasti toistatonnia sen aikaista rahaa. Peräti ekalla lenkilläkö siihen tuli murtuma, että sen pituinen se. Jos ukko olis ostanut samanlaisen paketin mikä mulla oli, hinta joku kolmannes siitä hänen huipputangosta, niin olis välttynyt ongelmilta.


    • Paula358

      Ja Tokmannilta ostettu....

    • IsoHyundai

      Minulla myös iso malli. Muuten olen tyytyväinen, mutta terä taitaa olla pehmeää terästä, koska se vääntyi pienestä maakosketuksesta. Tokmannin (Robinhoodin) Piia kertoi ystävällisesti, että Rakennuskonehuolto (E & B) Lahdessa toimittaa varaosia.

      Toimittihan se - ruosteisen terän, jota väitti uudenveroiseksi. Lisäksi aivan törkeän kalliita osia, joita paikallinen korjaaja ei tarvinnut. Kyselyihini mahdollisesta hyvityksestä, jos palautan yli jääneet osat (mm. 10 euron pultin, eikä se ollut edes kallein), ei Rakennuskonehuolto (E & B) näköjään vastaa.

      Eli yhteenvetoni
      - Hyundai suht OK
      - Tokmannin palvelu OK
      - Rakennuskonehuolto (E & B Oy) - en todellakaan suosittele!

    • Honkong

      Kyllä Tokmanni myy vähän paskaa tavaraa, mutta se on valmistajan vika.
      Itselläni keräävä/työnnettävä ruohonleikkuri ja suunniteltu leikkuriosasta aivan P....tä, sillä terä heikko ja alla muovikotelo 2 cm terästä.
      Jos terä vääntyy, kotelo menee paskas ja Tokmannilta et saa varaosaa.
      Myyjäthän siellä ei tiedä yhtään mitään.
      Selkään lappu "olen hyundai"

    • xxxx1111

      Tuolla hintaa saa jo työnnettävän Viking leikkurin, jossa Kohler-moottori. Niissä ainakin joissain malleissa ei ole erikseen mitään ryyppyä, senkun vaan narusta vetää käyntiin. Se EU:n määräämä turvasanka pitää olla myös kiinni puristettuna käynnistyksessä.

    • samppaaaa

      Ihan yhtä paska on hyundai raivaussaha, ei lähde lämpimänä käyntiin eikä käy tyhjäkäyntiä. paskan möivät meni 159e hukkaan, tekis mieli lyödä lekalla lyttyyn koko paska :(

      • Anonyymi

        On vanha viestiketju, mutta itse sain Huihaista rahat takaisin. Siinä oli vuoden takuu. Ja takuu toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vanha viestiketju, mutta itse sain Huihaista rahat takaisin. Siinä oli vuoden takuu. Ja takuu toimi.

        Vanha ketju, mutta näitä koneita varmaan jollain vielä on. Mulla toimii huihai normibensasta tehdyllä 2 t bensalla. Ei kaupan pienkonebensalla. Sillä ei suostu käymään tyhjäkäyntiä lainkaan ja käyntin ei lähe ei sitte millään. Normipensalla ei oo ollu mitään ongelmia. Joka kesä muutaman tankillisen ajellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta näitä koneita varmaan jollain vielä on. Mulla toimii huihai normibensasta tehdyllä 2 t bensalla. Ei kaupan pienkonebensalla. Sillä ei suostu käymään tyhjäkäyntiä lainkaan ja käyntin ei lähe ei sitte millään. Normipensalla ei oo ollu mitään ongelmia. Joka kesä muutaman tankillisen ajellut.

        sama.


    • ppppppa

      3 vuotta käytössä, halvin lykättävä malli. Ihan ok, mutta bensakorkki on 3 kertaa haljennut. Vaikka sitä varovasti kiristää, ei kestä, rupeaa halkeilemaan.

      • hundai

        Oletko mistä löytänyt uuden korkin? Itsellä kans halki bensakorkki..


      • ppppppa

        Tokmannilta sain kahdesti uuden korkin, kolmatta en viitsinyt enää pyytää. Nekin otettiin esittely/myynti koneista irti.


      • stefa76

        Täällä ja korkit rikki


    • pappppa

      Ei se isoin ongelma näissä ole satunnainen laatu, vaan juurikin se että osia ei enää muutaman vuoden päästä saa.. Siinä menee säästetyt eurot harakoille kun pikkunippelin takia leikkuri entinen

    • Hyhhundai

      Ei saanut enää Hyundai ruohonleikkuriin varaosia. Vantaan Tokmannilla kassatyttö pyöritteli silmiään ihmetyksestä kun asiaa kysyin. Kysyi sitten vanhemmalta tädiltä joka sanoi että ei saa varaosia. Olisin tarvinnut koneen alle muovisen suojakuoren joka on hajonnut kun terä on viskellyt siihen ruohon seassa olevia oksia ym. No tein sitten itse pellistä kotelon. Kertakäyttökamaa on hyundait jos ei otse pysty korjaamaan.

      • Hyundain-ruuvaaja

        Ongelma on siinä, että tehdas muuttaa keskenkaiken rakenteita ja osia - ja jättää vanhanmallin osan pois tuotannosta. Kyllä niitä hihnakoteloita, ainakin S511VHY-W malliin, vielä on hyllyssä. muistaakseni vanhempiinkin vetäviin, kysyntä on vaan ollu vähintäänkin mietoa. Eipä ihme, jos myymälöissä "ei-oo'ta" tarjotaan


    • Paskaakaikki

      Ei ne ns. laatumerkitkään sen kummempia ole. Husqvarna LB48E perässäkäveltävä on kyllä niin heppoisista palikoista tehty ettei paremmasta väliä. Varaosapuoli pelannee kuitenkin hyvin, vaan eihän sitä huonoa suunnittelua uudella samanlaisella huonolla osalla korvata.

      Käynnistinnarun kahva räjähti käteen. Onneksi oli hanska kädessä, ihan hyvä skraidu jäi rukkasen pintaan kun haljennut muovi lähti käsistä.

      Kulkuvauhdin säätökahva kuluu mekanismeistaan. Ei kulje enää toisesta kahvasta. Pehmeää muovivalua, korjaamaton paikka. Kaupasta saa toki uuden, rahalla. En ole hintaa uskaltanut kysyä. Malli on kuitenkin sama paska.

      Korkeuden säätömekanismi on täysi vitsi. Mitään ei varsinaisesti ole rikki. Lukitusnappi jumittaa vanhemmiten, ääripäät ovat todella vaikeita saavuttaa. Tähän on tekeillä diy-versio mikä toimii.

      Ja nupiksi vielä. Moottorin akselin päässä on teränpidin, jossa nastat mitkä estävät terää pyörimästä itsekseen kiinnityspultin ympärillä. Ei ole lukitusnastoja enää :D Teränpidin on niin pehmeää että valunupikat katkeavat ajan saatossa. Askarteluksi meni taas. Saksasta uusi palikka kakskymppiä joo. Samalla rahalla saa asennusolutlaatikon jonka voimalla saa askarreltua uudet nupikat. Seuraavaksi hajoaa sitten itse pidike. Ja leikkuri joutaa vaihtoon.

      • yoooppssss--

        Kertakäyttövehkeiksihän nämä on pikkuhiljaa muuttumassa ei ole niitä pienkonehuoltojakaan enää juuri missään tai osia ei yksinkertaisesti saa niin että olisi rahallisesti kannattavaa


      • IhanToiseksiVieläMuuttuu
        yoooppssss-- kirjoitti:

        Kertakäyttövehkeiksihän nämä on pikkuhiljaa muuttumassa ei ole niitä pienkonehuoltojakaan enää juuri missään tai osia ei yksinkertaisesti saa niin että olisi rahallisesti kannattavaa

        Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
        Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
        No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii.


      • Anonyymi
        IhanToiseksiVieläMuuttuu kirjoitti:

        Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
        Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
        No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii.

        Joo. Ostakki tokmannilta semmosen kiinalaisen 3 d tulostimen ja ei kun nippeleitä tulostamaan ! Arvaan lopputuloksen.


      • Anonyymi
        IhanToiseksiVieläMuuttuu kirjoitti:

        Sitten kun se huoltohomma meni jo muinaisina aikoina siihen, että korjaaminen maksaa vähintään saman kuin uusi laite. Ihmetellä täytyy, että miten noi huoltomestat pysyy pystyssä, kun eihän se oo kenellekään järkevää (paitsi korjaamolle), että jonkun laitteen henkiin herättäminen maksaa saman kuin uuden osto.
        Sama homma se on, että jos älypuhelimesta menee lasi paskaksi, niin uusi lasi maksaa saman kuin älypuhelin. Siis niinku että mitä vittua?
        No, tulevaisuudessa porukka tulostelee itse 3D tulostimilla laitteet, autot ym. kulkupelit, talot ja kaiken, niin ei tarvita enää kauppoja, myyjiä eikä varsinkaan korjaajia mihinkään. Kotiteollisuudella maailma pyörii.

        KEHITYS MENEE HURJAA VAUTIA.....HA .... HAAAA.....
        Varmaan pian saa 3D-tulostimella kaiken, valtsee vaan , auton, ruohonleikkurin, no ainakin viinapulloja, koskenkorvaa, vodkaa ja vihreille rehuja, huumeita. Ei tarvitse ilmastoa ja luontoa pilata.


    • verneri4600

      Itse ostin juuri heinäkuussa 2017 Hundai ruohonleikkurin Tokmannilta ja laitoin sen huoltoon kun kävi ryntäämällä..palauttivat ja sanoivat että 4 tahtikoneen kuuluu käydä niin johon sanoin että käykö 4 tahtiautokin niin että ottaa kierroksia aina välillä enemmän ja välillä vähemmän..ei vastausta asiaan..no se käy nyt edelleen niin että hieman ampuu aina pakoputkesta eikä käy tasaiseen..ajattelin että jos vaihtaa sytytystulpan niin kävisikö tasaisemmin sitten..menin tokmannille ja putiikista ei edes löydy heidän myymään ruohonleikkuriin tehtaan suositeltuja sytystulppia ja netistä katsoin niin vaikeaa jopa sieltä löytää sopivaa tulppaa..yksi niistä suositelluista merkeistä oli jopa poistomyynnissä eräässä firmassa..eli kyllä Tokmannin myyviä tuotteita todella kannattaa harkita että ostaa jo juuri täälläkin aiemmin sanotun huollon (joka muuten Vantaalla) perusteella ..jättivät palauttamatta sivulle heittävän osankin takaisin ..taitaa ollla siellä erinomaista porukkaa huoltohommissa..olivat tussilla merkinneet kierros ja ilmasäädön pulttiin merkit että ei asiakas laita muutoksia laitteeseen ja voisivat sanoa sen olevan syynä huonoon käyntiin

    • Kaaju

      Vaijerit ei voi mennä solmuun muuten kuin asiakkaan itse solmimana. Leikkuri on pakattu laatikkoon vaijerit paikallaan eikä niitä saa solmuun jos ei niitä tahallaan vääntele mutkille.

    • Mikätilalle

      Tänään Stigan ruohonleikkurin käynti (Brig&Stratton) muuttui aaltoilevaksi ja lopulta kone ei jaksanut enää käydä kuormitettuna lainkaan. Kaput.

      Tuli juuri 17 vuotta täyteen, eikä kertaakaan mitään ongelmia käynnistymisen minkään muunkaan kanssa. Terän teroitin muutaman kerran ja se on ainoa huolto koko aikana.

      Nyt on uuden leikkurin hanikinnan paikka. Hyundai saa puolestani jäädä Tokmannille. Kiitos kommenteistanne.

      • Anonyymi

        No ei olisi ollut kaput. "Aaltoileva" ääni johtuu kaasuttimen kalvon ikääntyneisyydetä. Uusi kalvo olisi maksanut muutaman euron ja vaihto noin puolen tunnin homma.


    • HuyndaiMies
    • Serhäkistäkaivoinsen

      Mistäs hyndain raivuriin primeri?

      • Anonyymi

        Ei se ole primer-pumppu, se on purge-pumppu. Kaksi täysin eri tavalla toimivaa tuttia. Ne ovat standardimitoitettua tavaraa, löytyy mistä tahansa pienkoneiden varaosia myyvästä putiikista, esim. meillä on hyllyssä 4 eri mallia eikä muita mittoja ole vielä koskaan tarvittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole primer-pumppu, se on purge-pumppu. Kaksi täysin eri tavalla toimivaa tuttia. Ne ovat standardimitoitettua tavaraa, löytyy mistä tahansa pienkoneiden varaosia myyvästä putiikista, esim. meillä on hyllyssä 4 eri mallia eikä muita mittoja ole vielä koskaan tarvittu.

        No niin suomeksi ryypypumppu. Missä sijaitsee sun varaosa putiikki. Tarvitsen sitä pumppua.


    • ripuli

      Mulla on vetävä ruohonleikkuri merkkiä RALLY jostain 90 luvun alusta. Varaosia saa kaupasta, tosin ei tarvitse hirveäsi osia ostella koska kestää.
      Koneen sain ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Vanhalla sivuventtiili B&S moottorilla ja muovikaasuttimella varustettu laite on käyttövarmin, kestävin ja sen ylläpito on edullisinta. On huomattavasti järkevämpää ostaa esim. juuri huollettu ruohonleikkuri 90-luvun lopulta kuin uusi kiinalainen halpahallista. Se vanha kone lyö jo ominaisuuksillaankin kiinalaiset 10-0 ja niihin saa edullisia varaosia helposti vielä kymmeniä vuosia tästä päivästä eteen päin. Tällaisia vaihtokoneita myyvät monet pienkonehuollot, esim. lykättävä perusleikkuri allesilppuavana tai sivulleheittävänä maksaa 60-100 euroa. Laatumerkkejä kuten Klippo, Husqvarna, Jonsered ja Partner. Vastaavat uudet kiinalaiset ovat hintaluokassa 139 - 179 euroa. Jos suoraan sanotaan; niistä on 50 euroa jo liikaa. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhalla sivuventtiili B&S moottorilla ja muovikaasuttimella varustettu laite on käyttövarmin, kestävin ja sen ylläpito on edullisinta. On huomattavasti järkevämpää ostaa esim. juuri huollettu ruohonleikkuri 90-luvun lopulta kuin uusi kiinalainen halpahallista. Se vanha kone lyö jo ominaisuuksillaankin kiinalaiset 10-0 ja niihin saa edullisia varaosia helposti vielä kymmeniä vuosia tästä päivästä eteen päin. Tällaisia vaihtokoneita myyvät monet pienkonehuollot, esim. lykättävä perusleikkuri allesilppuavana tai sivulleheittävänä maksaa 60-100 euroa. Laatumerkkejä kuten Klippo, Husqvarna, Jonsered ja Partner. Vastaavat uudet kiinalaiset ovat hintaluokassa 139 - 179 euroa. Jos suoraan sanotaan; niistä on 50 euroa jo liikaa. 😉

        Noista Klippo on rungoltaan ylivoimainen. Ohut pelti- tai muovirunko ovat sellaisia velttoja rempuloita. Brigg Strattonit ovat normaalikäytössä varmoja koneita ja helppoja/halpoja huollettavia. Kaasuttimen kalvot Suomessa 8€/kpl, Kiinasta sama kalvo 1€/kpl. Että sillä lailla.


    • OTJTK

      Mulla toimii erittäin hyvin! Ei mitään vikaa. Lähtee käymään kertanykäsyllä. Hyvä on merkki.

      • Anonyymi

        Jokainen kunnossa oleva 4-tahtimoottori lähtee kertanykäsyllä, niin kylmänä kuin kuumanakin. Näin tekee myös Pirkka Caravan vuodelta 1979. Laite on ollut historiansa aikana mm. noin 10 vuotta kyljellään navetan ulkoseinää vasten. B&S moottori heräsi puolen tunnin puuhastelulla ja käynti oli välittömästi täydellinen kun käyntiin pärähti. Laite on edelleen käytössä ja tulee olemaan vielä vuosikymmeniä.


    • Eeemu

      Tokmannin Hyundai-nimi saatu käyttöön lisenssisopimuksella, Hyundain kanssa ei Kiina-tavaralla ole muuta tekemistä. Ja nytpä onkin nimi jo vaihtunut, samaa tavaraa myydään Brücke-nimellä (saksaa = silta).

      • Eeemu

        Ostin aikoinaan käytetyn leikkurin kanadalaisella Tecumseh-moottorilla. Kymmenen kesää ilman huolia, sitten osui heinikossa rautaputkeen ja hajosi. B & S -moottorit rupeaa sekoilemaan, kun kaasarin kalvo vanhenee. Uuden saa kaupasta noin vitosella.


      • Anonyymi

        Tokmannin tekemä peliliike johtui nimenomaan Hyundai-brändin saamasta huonosta palautteesta. Myynti laski. Rekisteröivät nimiinsä uuden, laadukkaalta saksalaiselta kuulostavan tuotemerkin Brukke. Laitteiden väritystäkin muutettiin "ammattimaiseman" näköiseksi. Laitteet todellakin tulevat edelleen samalta kiinalaiselta hikipajalta, jopa samoilta tuotantolinjoilta. Yleinen laatuhan on heikohko ja laatuvaihtelu järkyttävää. Muovi- ja kumiosien laatu todella huono. Varaosia ei useimpiin kiinalaisiin työkaluihin / pienkoneisiin periaatteessa valmisteta lainkaan vaan kaikki alihankkijoiden valmistama tavara menee kokoonpanolaitoksille eli sinne hikipajalle. Jostain kuitenkin ilmestyy silloin tällöin jotain menekkitavaraa myyntiin, näitä ovat lähinnä nuo korkit, imukaulat ja käynnistinkompletit. Onhan Hyundaita käyntiin vedellessä murtunut useampikin sormi... 😉


    • Anonyymi

      Tässä nyt on ihmeteltävänä toiselta ilmaiseksi saatu vuoden vanha, mutta kelvottomana käyttämätön perus-Hyundai, juuri sellainen kuin tässä juttusarjassa on puheena. Ei lähde käymään, lupaa joskus ja käy sitten muutaan sekunnin. Tulppa ja kipinä OK, öljyt samaten, päälisin puolin muukin,. Oikeanklaista bensaa tankissa. Mutta ilmeisesti bensa karkaa tankista jonnekkin - hukkaan, koska eilen täytetty, tänään tyhjä eikä saatu välillä edes käymään. Todella huonoa laatua, ohuet peltirakeneet valmiina vääntyiolemään, työntövarren kiinntysklipsut rikki/rikkoutumassa. Tässäkin yksilössä ilmansuodattimen koppa irtoilee, eikä pysy paikoillaan vaikka sen klipsut kunnossa. Kiinalaista halpislaatua nimestä huolimatta? Kuinka kauan se pysyisikään koossa, jos saadaan käymään ja käyttöön? Älkää ihmeessä hankkiko tällaista!

      • Anonyymi

        Todennäköisesti ilmansuodattimen kotelossa oleva primerpumppu on murtunut tai se ei ole enää tiivistepinnaltaan tiivis. Se on standarditavaraa, samoja kokoja käytetään lähes kaikissa uudehkoissa leikkureissa. Toinen vaihtoehto on likainen / käytön puutteesta hapettunut / väärin säädetty kaasutin tai kuormitussäädin eli regulaattori / kenraali. Sillä on monta nimeä. Älkää ikinä koskeko kaasuttimen säätöruuveihin tai vivustoon / jousiin ellette taatusti tiedä mitä olette tekemässä! Ihan joka viikko tulee meillekin laitteita joissa on jouset venytelty, ne ovat väärissä kiinnityspisteissä tai itse vivusto on asennettu väärin.


    • Anonyymi

      Ostin 10 kesää sitten Bosch Rotak 43 Li -ruohonleikkurin eikä ole ollut vikaa eikä ole tarvinnut ostaa osia. Pesu syksyisin ja terän teroitus keväisin riittää. Ihan ylivoimaisesti paras leikkuri muutenkin mitä on koskaan tullut vastaan. Brigss & Strattonin romuihin sai aina ostaa jotain ja vuosien saatossa rahaa ja aikaa paloi melkoisesti. Lisäksi ne painaa ainakin kolme kertaa Boschin verran.

      Hintaa Bosch 43 Li:llä vain oli lähes 600 €, mutta kyllä laadun tuntee vuodesta toiseen. :)

      • Anonyymi

        Nojoo tuohan olikin sähköleikkuri täysin eri teknologiaa jo

        Kun niitä kevyitä ei-briggs-strattoneita on kyllä saatavissa ihan perus honda-klooneinakin painaa puolta vähemmän ja vie melkein puolta vähemmän bensaakin


      • Anonyymi

        Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.

        Nojoo mutta jos se kestää sen viisi vuotta ja kevyt lykkiä niin eiköhän se ole silloin hoitanut hommansa ja uutta kinkkiä kehiin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne mitään Honda-klooneja ole. Esim. teksti "Honda style carburetor" tarkoittaa vain uimurikaasutinta, ei mitään muuta. Hondan rakenteita on toki matkittu mutta materiaalit ja niiden paksuudet ovat aivan jotain muuta. Ei kai sitä painoakaan mistään kerry kun kaikki on ohutta läkkipeltiä tai hyvin ohutta ja huonolaatuista muovia! 😅 Aito laatulaite tunnistetaan nimenomaan painosta. Kun laite on painava, tiedät että siinä on käytetty järeitä ja kestäviä komponentteja, paksua laatuterästä! Kun nyt Hyundaista on keskusteltu niin tiesittekö että niiden nokka-akseli ja sen päähän kiinteästi valettu venttiilejä ajoittava hammaspyörä ovat aitoa kiinalaista muovia! 😅 Muovisen hammasrattaan paksuus on 6 mm. Esim. B&S moottoreissa sama hammaspyörä on laatuterästä, paksuus 14 mm ja se on irrallinen osa jonka voi vaihtaa jos sattuu joskus 50 vuoden käytön jälkeen poikimaan. Ei tarvitse ostaa koko nokka-akselia. Hyundain nokka-akseleita on silloin tällöin myynnissä esim. Ranskassa ja Italiassa. Maksaa vain 25 euroa mutta moottori on irrotettava ja purettava jolloin usein tarvitaan myös uusi alakannen tiiviste. Sitä ei ole saatavana tästä maailmasta vaan se on tehtävä itse. Erittäin monimuotoinen ja vaikea näpertää, siinä on mm. 8 pientä kiinnityspultin reikää.

        Asiantuntijat taas. Pienkoneissa paino ei ole laadun mitta. Kaikki ylimääräiset kilot mitä vedät tai kannat on työstä pois.
        Brigss&strattonin "laatukoneissa" on ollut nokkarattaat samaa muovia viimeiset 20v. Eikä ne juuri hajoa. Sen erittäin monimuotoisen sumpputiivisteen askartelee vartissa ja liimalla viidessä minuutissa.


    • Anonyymi

      Viimeisin naula Hyundai-leikkureiden arkussa näyttää olevan se, että Tokmanni on lopettanut ko. laitteen myynnin! Entä varaosat, mistä saa sopivat vaijerit, bensatankinkorkit, etc.? Maahan tuojaa ei löydy, kuin Hyundain autoille...

    • Anonyymi

      Harmillista kun niin monen Suomi24:läisen mielestä laadukkaan korealaismerkin markkinonti on loppunut :-D

      • Anonyymi

        Jäämme odottamaan seuraavaa aktivointi aloitusta laadukkaasta ruotsalaisesta jönköping sahasta.


      • Anonyymi

        Eikö noi olleet jotain kinkki -AXA tuotteita niitä on myyty eri paikoissa eri nimillä Hyundai taitaa olla merkkinä hyvin kaukana siitä


    • Anonyymi

      Milloin Brigss Strattoniin vaihtui muovinen hammasratas moottoriin? Uusissa nimittäin on. Vaihto-osana saa metallista ratasta.

    • Anonyymi

      hynadai ja hulkin osat on samoja muta erri numeroila vaan.
      esin hynai sylinteri numreo on 543334-32 ja huzkin 54334-30
      sahan niistä samasta maskella eri nimellä mutta tavarat samas luikuhihnalta on.
      ja tämä fakataa on!

    • Anonyymi

      Mistä voin ostaa itsevetävään Hyundain ruohonleikkurin. Käynnistin laitteen naruineen
      T575
      sähköposti. [email protected]

    • Anonyymi

      Olen ratkaissut asian niin että meidän molemmissa koneissa on Klippo-rungot ja B&S moottorit. Kaikki turvasysteemit olen riisunut pois joten koneissa ei ole yhtään vaijeria sotkemassa asioita. Hyvin toimivat molemmat.

    • Anonyymi

      Hyundai ruohonleikkuri, ei itsevetävä, parissa vuodessa tapahtunutta
      - kaasun vaijeri taisi ruostua ja meni poikki
      - yhden renkaan korkeussäätimen pidike poikki niin, että nurkka laahaa maata
      - muoviosat alkaa näyttää siltä, että ei kestä enää kauaa
      - kaasuttimen se painiketutti (primer-pumppu, purge-pumppu mikä lie) halkesi (se kumiosa siinä päällä) moneen osaan, jonkin aikaa kone toimi, mutta aikansa toimittuaan ei enää käynnistynyt.

      Minulla on muutama paljon vanhempi leikkuri, joissa molemmissa sekä se primer-tutti että kaasuttimen vaijeri ovat edelleen ehjiä.

      • Anonyymi

        Se primer kumi ja pensaletku, kaasarin osat on huonoa kaikissa kiinalaisissa ei merkkileikkureissa. Se pitää olla kunnossa muutenkin ettei ime ilmaa.

        Laita merkkileikkurin kumi jos käy jostakin, en tiedä onko hundain kaasari kopio jostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se primer kumi ja pensaletku, kaasarin osat on huonoa kaikissa kiinalaisissa ei merkkileikkureissa. Se pitää olla kunnossa muutenkin ettei ime ilmaa.

        Laita merkkileikkurin kumi jos käy jostakin, en tiedä onko hundain kaasari kopio jostakin.

        kumeja saa varaosana. ne on omanlaisiaan ja erilaisia kun ns. merkkileikkureissa, ja vaihdellaan niitä merkkileikkureistakin.


      • Anonyymi

        Kommentoin itseäni. Olen metsästänyt uutta primer-pumppua Hyundaihin. Tarkka mallinimi on "T475 OHV" (luullakseni, niin lukee koneen päällä) ja siinä on 139cc kokoinen moottori, lukee tarrassa.

        Muita mallimerkintöjä on varmaankin T375, T475, T575, T675. Näissä on luultavasti samoja osia, ainakin primer-pumppu.

        Vaikuttaa siltä, että samaa moottoria myydään ainakin seuraavissa ruohonleikkureissa:
        - Greenstar T475 (Kone-Glans)
        - NAC T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
        - GeoTech T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)

        Moottorin valmistaja saattaa olla NGP. Ruohonleikkurin ohjekirja on hukassa, moottorin valmistaja voi siellä olla mainittuna.

        Mitä tulee primer-pumppuun, Suomesta sitä vaikuttaisi olevan saatavilla ainakin:
        - https://www.tuontitukku.fi/pienkone-vene-ja-varaosa/primer-ngp-moottorille-t375-t475-t575-sytytysnappi-ngp-moottorille/p/49-0351/
        - https://www.kone-glans.fi/ruohonleikkureiden-varaosat/primer-pumppu-greenstar-t475/
        - https://www.pihakone.fi/76-462-primer-kiinalaiset-4t-moottorit
        En ole varma, että ovatko kaikki varmasti yhteensopivia. Varaosanumeroa tms. en ole pumpulle löytänyt.

        Kuten kuvista näkee, primer-pumppu kierretään paikalleen ja sen saa irti ilman, että ottaa ilmansuodattimen pois, vastapäivään kiertämällä. Tästä videosta näkee kuinka: https://youtu.be/tpsDbfvZTsc?t=230

        Ikävää touhua tällainen varaosien metsästäminen. Sama kone on käytössä useissa erimerkkisissä laitteissa ja Hyundain nimellä ei löydä mitään varaosaa, paitsi ehkä jostain englantilaisesta verkkokaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin itseäni. Olen metsästänyt uutta primer-pumppua Hyundaihin. Tarkka mallinimi on "T475 OHV" (luullakseni, niin lukee koneen päällä) ja siinä on 139cc kokoinen moottori, lukee tarrassa.

        Muita mallimerkintöjä on varmaankin T375, T475, T575, T675. Näissä on luultavasti samoja osia, ainakin primer-pumppu.

        Vaikuttaa siltä, että samaa moottoria myydään ainakin seuraavissa ruohonleikkureissa:
        - Greenstar T475 (Kone-Glans)
        - NAC T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)
        - GeoTech T475 (ei varmaankaan myynnissä Suomessa)

        Moottorin valmistaja saattaa olla NGP. Ruohonleikkurin ohjekirja on hukassa, moottorin valmistaja voi siellä olla mainittuna.

        Mitä tulee primer-pumppuun, Suomesta sitä vaikuttaisi olevan saatavilla ainakin:
        - https://www.tuontitukku.fi/pienkone-vene-ja-varaosa/primer-ngp-moottorille-t375-t475-t575-sytytysnappi-ngp-moottorille/p/49-0351/
        - https://www.kone-glans.fi/ruohonleikkureiden-varaosat/primer-pumppu-greenstar-t475/
        - https://www.pihakone.fi/76-462-primer-kiinalaiset-4t-moottorit
        En ole varma, että ovatko kaikki varmasti yhteensopivia. Varaosanumeroa tms. en ole pumpulle löytänyt.

        Kuten kuvista näkee, primer-pumppu kierretään paikalleen ja sen saa irti ilman, että ottaa ilmansuodattimen pois, vastapäivään kiertämällä. Tästä videosta näkee kuinka: https://youtu.be/tpsDbfvZTsc?t=230

        Ikävää touhua tällainen varaosien metsästäminen. Sama kone on käytössä useissa erimerkkisissä laitteissa ja Hyundain nimellä ei löydä mitään varaosaa, paitsi ehkä jostain englantilaisesta verkkokaupasta.

        Tulee kaikki samasta kiinalaisesta tehtaasta. Merkit vaihtuu. Varaosat on suurinpiirtein samoja. Kulutusosia saa ihan tavallisista osaavista pienkonekorjaamoista.


    • Anonyymi

      Romikselta haettu itselle 80 luvulla norlet ruohonleikkuri, eli vuosimalli jotaon 70-80 vaihteesta.
      Rautakaasutin briggs stratton 4hp mylly ja laakeroidut renkaat ja vetävä. Toimii vieläkin 40 vuoden jälkeen.
      Teriä kulunut kymmeniä.
      Jos tokmannin vehkeet kestäisi edes 10 osan tuon norletin kestosta niin voisi jo ihmetellä🙂

      • Anonyymi

        Minulla vm. 1970 peltikuorinen leikkuri briggs stratton moottorilla. Kaasutin on alumiinia eikä ikinä korjailtu. Kaasukahvassa ( ja kaasuttimessa ) ryyppy-asento, joka siis sulkee ilmaläpän. Erittäin varma käynnistymään vielä 50 vuotiaana. Ekalla nykäisyllä pörähtää ja toisella jää käymään vaikka matalaa tyhjäkäyntiä kunhan vetää kaasukahvasta hieman takaisinpäin, pois ryyppyasennosta. Jos olisin myyjänä kaupoissa joissa näitä kertakäyttötuotteita myydään niin saisin varmasti potkut. En antaisi kenenkään ostaa ketjussa parjattua kiinanpaskaa.
        Jotkut toimii . useimmat ei.


    • Anonyymi

      Brucke ruohonleikkurini on toiminut ilman mitään ongelmia, täysi 10.

      • Anonyymi

        Hyväksikäytin brucken varaosapyöriä vaihdoin ne stigan mikrobipyörien tilalle


    • Anonyymi

      kyllä on ollut omassa päässä vikaa.

      • Anonyymi

        Ota sinäkin monitraa! Ei tule vikaa päähän eikä vehkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota sinäkin monitraa! Ei tule vikaa päähän eikä vehkeisiin.

        heHEEEEEE taas aloitukset ahistaa :)


    • Anonyymi

      Ovat PASKAA, kuten etelä-korealaiset tuotokset yleensäkin (itselläni kokemusta varsinkin daewoosta)!

      • Anonyymi

        Tokmannin Hyundai-vehkeet ovat oletettavasti kiinalaisia. Ainakin ruohonleikkurit. Hyundai on tyhmyyksissään myynyt merkin käyttöoikeuden kiinalaisille.


    • Anonyymi

      Ostakaa käytetty ruohonleikkuri jossa briggs stratton kone.

      20 vuotta ollut käytettynö ostettuna "jonsered muovikoppainen" Bs koneen ääni pehmeä ja hiljainen, ei mitään räminää myös mistään muualta. Ilmansuodatin pesu vuoden kahden välein ja öljyt. Liuottimella moottorin ja kaasarin ympäristö, rasvaa jousiin ja liikkuviin.

      • Anonyymi

        Minulla on muutama briggs stratton koneella oleva ruohonleikkuri. Moottori kyllä kestää, mutta leikkuri hajoaa muuten siitä ympäriltä.


    • Anonyymi

      Hain muutama vuosi sitten halvimman Stigan mitä löytyi.

      Stiga Dino 47 maksoi 150 euroa. Toimii moitteetta. Nyt on nurmikon tuhoaminen käynnissä ja tarkoitus niityttää niin jää tuokin typerä kampe turhaksi.

      Mutta pidän siitä että siinä ei ole mitään ylimääräistä. Renkaissa on säätö ja siinä se. Naruta käyntiin eikä muuta. Ja on muuten leikkaamista reilusti enemmän mitä ihmisillä normaalisti ja menee paksussakin heinässä.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut tuo leikkuri 8 vuotta ja toiminut moitteetta koko ajan. Todella hyvä itse vetävä leikkuri, jossa hyvät säädöt. Koko aikana ei muuta huoltoa, kuin yksi vetoremmin vaihto, öljunvaihdot tietenkin ja muutaman kerran terän terotus.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä ostako Tokmannilta mitään koneita tai edes työkaluja. Ihan paskaa kamaa.
      Lisäksi, tarkistakaa aina kuitti: on laskutettu ylimääräistä tai mahdollinen alennus jostain tuotteesta ei pädekkään enää kassalla, sitten vielä, jos ostatte jotain sellaista, mikä on paketissa, avatkaa se paketti, koska tuote saattaakin olla valmiiksi rikki.
      Ottakaa aina kuitti, koska Tokmanni on ehdottomasti kusetuksen harjoittaja nro 1.

    • Anonyymi

      tokmannin kuitit kannattaa aina tarkistaa nimittäin lähes jokakerta kassa laskenut väärin ja tietysti niinpäin että joudut maksamaan enemmän

    • Anonyymi

      Tokmannin pienkonestrategia on surullista katsottavaa. Hyundai oli silkkaa kuraa, lopettivat myynnin kun merkin maine meni pilalle. Nyt on sitten Brûcke, kuinkahan kauan sitä myydään?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mahtaakohan Tokmannin Hyundai- ja Brucke koneilla olla sama kiinalainen valmistaja? Jos on niin mikä?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Samoista tehtaista tulee kaikki koneet, niissä vain vaihdetaan koneelle nimi.

      Samat osat sopivat niihin.

      Ketjussa sitten viisaasti väitellään koneitten paremmuudesta. Miten viisaasti.

      • Anonyymi

        "Samat osat sopivat niihin." Kun tietäisi mitkä osat. Ei lohduta tieto siitä, että kone on joku yleinen kiinalainen, jos mallinimellä ei löydy varaosia. Ihan turha mennä kyselemään Tokmannilta osia Hyundai- laitteisiin.


    • Anonyymi

      Mitä muita merkkejä on jotka valmistetaan samassa tehtaassa kuin Hyundait?

      Että tietää varoa.

      • Anonyymi

        Kuinka vähän tiedätkään että voisit edes varoa.


      • Anonyymi

        mersu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe