Koin jonkinlaisen hämmennyksen, kun muutaman vuoden päiväkotiuran aikana jouduin ensimmäisen kerran melko hämmentävään tilanteeseen. Lapsi toi minulle kovasivuisen lasten satukirjan ja halusi että lukisin sitä hänelle. Tottakai suostuin ja otin kirjan käsiini sitä sen enempää katsomatta/ajattelematta. Avasin ensimmäisen aukeaman ja siellä olivat piirroshahmot aivan ilkosillaan ja "vehkeet" oikein korostettuina. Tämän lisäksi olisi ollut tarjolla piirroskuvia äidin ja isin peuhaus hetkistä peiton alla. Toki myös jonkilaista tekstiä, mutta en edes ehkä halua tietää minkälaista. Kiitän onneani, että tuli vaipanvaihto tehtävä eteen juuri sillä sekunnilla.
Olenko ainoa "alan ihminen", joka ei tykkää kertoa pikku lapsille miten vauvoja tehdään? Itse en pidä näistä pimppi/pippeli jutuista, itseni on opetettu melko "siveelliseksi" ihmiseksi ja seksuaalivalistukset hoidettu koulussa. Pidän sänkyhommia erittäin yksityisinä asioina, ja vihoviimeisenä haluan lukea aiheesta satuja lapsille ... Anteeksi vain. :/ Onko päiväkodin tehtävä kertoa noita juttuja? Tiedän, että ovat inhimillisiä ja normaaleja asioita, mutta en halua toisten lapsille niistä puhua. Enkä todellakaan tiedä miksi kyseinen kirja niin helposti saatavilla olikaan ...
Pitääkö vauvojen teosta kertoa päiväkodissa?
Suhina211
1
108
Vastaukset
- serw
Jos joku lapsi on noita asioita kysellyt, olen pyytänyt häntä kysymään vanhemmiltaan. Itsekin koen asian kiusalliseksi enkä osaa niitä luontevasti pienille selittää, eikä voi edes tietää, miten vanhemmat asiaan suhtautuvat, ja miten seikkaperäisesti arvaa vieraalle lapselle noista asioista puhua. Minä en aio edelleenkään vauvantekoasioista hoitolapsille puhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959