Koin jonkinlaisen hämmennyksen, kun muutaman vuoden päiväkotiuran aikana jouduin ensimmäisen kerran melko hämmentävään tilanteeseen. Lapsi toi minulle kovasivuisen lasten satukirjan ja halusi että lukisin sitä hänelle. Tottakai suostuin ja otin kirjan käsiini sitä sen enempää katsomatta/ajattelematta. Avasin ensimmäisen aukeaman ja siellä olivat piirroshahmot aivan ilkosillaan ja "vehkeet" oikein korostettuina. Tämän lisäksi olisi ollut tarjolla piirroskuvia äidin ja isin peuhaus hetkistä peiton alla. Toki myös jonkilaista tekstiä, mutta en edes ehkä halua tietää minkälaista. Kiitän onneani, että tuli vaipanvaihto tehtävä eteen juuri sillä sekunnilla.
Olenko ainoa "alan ihminen", joka ei tykkää kertoa pikku lapsille miten vauvoja tehdään? Itse en pidä näistä pimppi/pippeli jutuista, itseni on opetettu melko "siveelliseksi" ihmiseksi ja seksuaalivalistukset hoidettu koulussa. Pidän sänkyhommia erittäin yksityisinä asioina, ja vihoviimeisenä haluan lukea aiheesta satuja lapsille ... Anteeksi vain. :/ Onko päiväkodin tehtävä kertoa noita juttuja? Tiedän, että ovat inhimillisiä ja normaaleja asioita, mutta en halua toisten lapsille niistä puhua. Enkä todellakaan tiedä miksi kyseinen kirja niin helposti saatavilla olikaan ...
Pitääkö vauvojen teosta kertoa päiväkodissa?
Suhina211
1
99
Vastaukset
- serw
Jos joku lapsi on noita asioita kysellyt, olen pyytänyt häntä kysymään vanhemmiltaan. Itsekin koen asian kiusalliseksi enkä osaa niitä luontevasti pienille selittää, eikä voi edes tietää, miten vanhemmat asiaan suhtautuvat, ja miten seikkaperäisesti arvaa vieraalle lapselle noista asioista puhua. Minä en aio edelleenkään vauvantekoasioista hoitolapsille puhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802