Helsinki yleinen historia 2015 varasijalla

olasjdhlaksjd

Moikka! Hain tänä vuonna Helsinkiin ja sain juuri opintopolusta tiedon, että olen 6. varasijalla.... Onko kellään tietoa, että kuinka yleistä on päästä niinkin alhaiselta sijalta sisään? :)

11

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahahahaniintaas

      Jos lähdetään vaikka siitä, että sulle ei oo todellakaan vielä tullut mitään tällaista tietoa. Onnittelut siis trollaamisesta! Jännä juttu, jos varasijalaisille ilmottaisivat ennen kuin oikeasti sisään päässeet tietäisivät :)

      • Aloit

        Jaa? Mulla ainakin luki jo eilen opintopolussa 6. varasijalla? Et en tiedä mikä sun tilantees on sitten....


    • tsirputi

      Noh ensinnäkin jos olisi 6. sija niin aiempien vuosien perusteella ei pääsisi melkein millään... 1-2 varasijaa mennyt per vuosi jos mennyt.

    • Juuluuulikuu

      Niinku jo eilen sanoin, perehtykää ensin ja huudelkaa sitten... Ihan kakara touhua.
      http://www.helsinki.fi/hum/opiskelijavalinnat/yhteishaku/jarjestaminen.htm

      Sanoisin et jos listat on yliopiston sivuilla ni on mahollista olla opintopolussakin.

      Luulen että 6 sija on vie mahisnousta, mikäli ennen sua olevien maholliset ylemmät hakukohteet ei oi vie julkassu tuloksia. Peukkuja!

      • Aloit

        KIITOS! Ja aivan heti haukutaan kakaraksi kun ei ole ite asiaa mennyt katsomaan:) mut tosiaan nyt toivotaan parasta!


    • tsirputi

      Noh ensinnäkin aloitan synkästi. Vaikka nyt kävisi niin että jäisi hyyyvin pienestä kiinni oven aukeaminen, on 6. varapaikka jo osoitus, että asioita on tehty oikein! Toisaalta, muutama vuosi sitten oli 7 varapaikkaa, eli toivoa on!

    • tsirputi

      Noh jäi nyt synkkä mieli, tarkotin ennemminkin tsempata että peli ei ole vielä menetetty ja että hyvinhän se on mennyt! Onnea!

      • Aloit

        Kiitos paljon! Hain ensimmäistä kertaa ja kyllä panostin kuukausia kokeeseen... Mutta se varmaan nyt jäi tältä vuodelta! Ensi vuonna sitten:) kiitos tsempistä paljon!


      • FM-historia

        Tässä näkee ettei ne "kympin oppilaat" ole parasta ainesta yliopistoon. Itse hain C:n papereilla enkä lukenut pääsykokeisiin ja sisälle pääsin eka yrittämällä.


      • gfdhkjlö
        FM-historia kirjoitti:

        Tässä näkee ettei ne "kympin oppilaat" ole parasta ainesta yliopistoon. Itse hain C:n papereilla enkä lukenut pääsykokeisiin ja sisälle pääsin eka yrittämällä.

        Itsekään en ole mikään "kympin oppilas" koskaan ollukkaan :) Ja onneksi olkoon jos pääsit ekalla yrittämällä mitään tekemättä, mutta toisaalta tota kuulee jokaiselta. Mitään ei olla koskaan luettu, mutta kummasti vetelee aina niitä hyviä pisteitä/numeroita. Hyvä tyyli harhauttaa muita mut eipä muhun uppoa ;)
        Ja lisätäkseni vielä, mikä määrittää sen, että on parasta ainesta yliopistoon? Arvosanoillahan tännekkin haettaessa ei välttämättä ole mitään väliä, joten itse pidän kaikkia sisäänpäässeitä sellaisina keillä oli rahkeet sisään oli sitten 5 L tai 5 A siellä todistuksessa.


      • FM-historia

        Kyllä minä olen lukenut paljonkin historiaa. Pääsykokeisiin en lukenut lainkaan.
        Historiatieteessä tärkeintä on tiedon soveltaminen pelkän ulkoapänttäämisen sijaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7191
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4274
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2582
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2136
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1657
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      340
      1391
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1222
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1067
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe