Helsinki yleinen historia 2015 varasijalla

olasjdhlaksjd

Moikka! Hain tänä vuonna Helsinkiin ja sain juuri opintopolusta tiedon, että olen 6. varasijalla.... Onko kellään tietoa, että kuinka yleistä on päästä niinkin alhaiselta sijalta sisään? :)

11

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahahahaniintaas

Jos lähdetään vaikka siitä, että sulle ei oo todellakaan vielä tullut mitään tällaista tietoa. Onnittelut siis trollaamisesta! Jännä juttu, jos varasijalaisille ilmottaisivat ennen kuin oikeasti sisään päässeet tietäisivät :)

• Aloit

Jaa? Mulla ainakin luki jo eilen opintopolussa 6. varasijalla? Et en tiedä mikä sun tilantees on sitten....

• tsirputi

Noh ensinnäkin jos olisi 6. sija niin aiempien vuosien perusteella ei pääsisi melkein millään... 1-2 varasijaa mennyt per vuosi jos mennyt.

• Juuluuulikuu

Niinku jo eilen sanoin, perehtykää ensin ja huudelkaa sitten... Ihan kakara touhua.
      http://www.helsinki.fi/hum/opiskelijavalinnat/yhteishaku/jarjestaminen.htm

Sanoisin et jos listat on yliopiston sivuilla ni on mahollista olla opintopolussakin.

Luulen että 6 sija on vie mahisnousta, mikäli ennen sua olevien maholliset ylemmät hakukohteet ei oi vie julkassu tuloksia. Peukkuja!

• Aloit

KIITOS! Ja aivan heti haukutaan kakaraksi kun ei ole ite asiaa mennyt katsomaan:) mut tosiaan nyt toivotaan parasta!

• tsirputi

Noh ensinnäkin aloitan synkästi. Vaikka nyt kävisi niin että jäisi hyyyvin pienestä kiinni oven aukeaminen, on 6. varapaikka jo osoitus, että asioita on tehty oikein! Toisaalta, muutama vuosi sitten oli 7 varapaikkaa, eli toivoa on!

• tsirputi

Noh jäi nyt synkkä mieli, tarkotin ennemminkin tsempata että peli ei ole vielä menetetty ja että hyvinhän se on mennyt! Onnea!

• Aloit

Kiitos paljon! Hain ensimmäistä kertaa ja kyllä panostin kuukausia kokeeseen... Mutta se varmaan nyt jäi tältä vuodelta! Ensi vuonna sitten:) kiitos tsempistä paljon!

• FM-historia

Tässä näkee ettei ne "kympin oppilaat" ole parasta ainesta yliopistoon. Itse hain C:n papereilla enkä lukenut pääsykokeisiin ja sisälle pääsin eka yrittämällä.

• gfdhkjlö
        FM-historia kirjoitti:

Tässä näkee ettei ne "kympin oppilaat" ole parasta ainesta yliopistoon. Itse hain C:n papereilla enkä lukenut pääsykokeisiin ja sisälle pääsin eka yrittämällä.

Itsekään en ole mikään "kympin oppilas" koskaan ollukkaan :) Ja onneksi olkoon jos pääsit ekalla yrittämällä mitään tekemättä, mutta toisaalta tota kuulee jokaiselta. Mitään ei olla koskaan luettu, mutta kummasti vetelee aina niitä hyviä pisteitä/numeroita. Hyvä tyyli harhauttaa muita mut eipä muhun uppoa ;)
        Ja lisätäkseni vielä, mikä määrittää sen, että on parasta ainesta yliopistoon? Arvosanoillahan tännekkin haettaessa ei välttämättä ole mitään väliä, joten itse pidän kaikkia sisäänpäässeitä sellaisina keillä oli rahkeet sisään oli sitten 5 L tai 5 A siellä todistuksessa.

• FM-historia

Kyllä minä olen lukenut paljonkin historiaa. Pääsykokeisiin en lukenut lainkaan.
        Historiatieteessä tärkeintä on tiedon soveltaminen pelkän ulkoapänttäämisen sijaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1574
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      22
      1468
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      205
      1098
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe