Vertailuvoitto 500X:lle

500X

Fiat 500X 1.4 multiair voitti melko selvällä piste-erolla AutobildSuomi-lehden vertailussa. Muut autot vertailussa olivat Dacia Duster ja Mitsubishi ASX. Fiat oli kylläkin myös kallein auto kolmesta ja ero varsinkin Daciaan oli useita tuhansia euroja.
Kaikenkaikkiaan Fiat sai positiiviset kommentit vertailussa.

17

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatupalkitsee

      Vaikka 500X olikin tuon vertailun kallein, on se kuitenkin laatutasoon ja ominaisuuksiin nähden mielestäni asiallisen hintainen. Tuohon vertailuun olisi kyllä sopinut myös edullisempi 1.6 bensiini. Vaikka se onkin pienempitehoinen kuin 1.4 multiair, olisi se silti voittanut tuon vertailun.

      • ostat_siis_Dacian

        Onneksi nykyinen maahantuoja on ymmärtänyt olla tarjoamatta vaparimopoa koeajoihin. Mitsussa on 1,6 l vapari ja nuhaiseksihan se tuomittiin.

        VAGniikan maailmassa esiteltiin jotain Hondan uutta, pientä, katumaasturia. Bensakoneena 1,5 l vapari, joka etenkin automaattivaihteistoon yhdistettynä tuomittiin liian verkkaiseksi.

        Maailma menee eteenpäin, vaariseni, ja enää ei ole pakko tyytyä menneiden vuosikymmenien suorituskykyyn. Pikkuturbojen kanssa "ylimääräinen" tehoreservi ei edes lisää kulutusta samalla lailla kuin ennenwanhaan, kun vastakkain oli esim. 1,4 ja 2,0 l vaparit.

        Sitäpaitsi, sinullehan on jo auto olemassa - se oli tuossakin vertailussa ... siis Dacia!

        500X ei ole tarkoituskaan olla mikään "hinnat alkaen" vehje, tämähän on enempi tällainen fiilistely/retropeli. Arkisen harmaata järkiäautoa etsiville on nämä Daciat ym.


    • jepjepjep-

      Fiatti laadukas..heheeheeheeheeheeheeheeheeheehehehheeheeeheeeheeeheee

    • jepjepjep-

      Fiatti laadukas..heheeheeheeheeheeheeheeheeheehehehheeheeeheeeheeeheeeheheheeheeheeheeheeheeheeheeheeh

      • tietotekniikkainsinööri

        Onko sulla näppis jumissa?


      • asentaja--

        Jumittaa niinkuin Fiatti.


      • tietotekniikkainsinööri
        asentaja-- kirjoitti:

        Jumittaa niinkuin Fiatti.

        Siis Fiat on alkanut valmistamaan näppäimistöjä. Hienoa, uusi aluevaltaus!!
        Tietotekniikan kanssa kannattaa autotehtaan olla omavarainen.


      • tarkkanäköinen
        asentaja-- kirjoitti:

        Jumittaa niinkuin Fiatti.

        Onko omakohtaista kokemusta , vai ihan muuten vaan "kirjoittelet" Onko sinulla jotain parempaa tietoa tosta 500 X:tä


      • asentaja--

        Fiatti ei ole koskaan onnistunut valmistamaan laadukasta autoa, tuskin tämä 500 X on poikkeus.


      • Handeande

        Meillä 2010 Bravo 150 T-Jet 150, huollot vuosittain, ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. No, kesäkumit meni uusiksi alkukesästä, siinäpä ne "remontit". Aiemmin oli myös Bravon 120 Multi-Jet diesel 2007, sekin meni ilman vikoja, joten pakasta lienee sattunut sitten parempaa laatua.


      • eienääVWautoja
        Handeande kirjoitti:

        Meillä 2010 Bravo 150 T-Jet 150, huollot vuosittain, ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. No, kesäkumit meni uusiksi alkukesästä, siinäpä ne "remontit". Aiemmin oli myös Bravon 120 Multi-Jet diesel 2007, sekin meni ilman vikoja, joten pakasta lienee sattunut sitten parempaa laatua.

        Ei ole TSIDSG murheita ja kalliita korjauksia?


      • distantX
        Handeande kirjoitti:

        Meillä 2010 Bravo 150 T-Jet 150, huollot vuosittain, ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä. No, kesäkumit meni uusiksi alkukesästä, siinäpä ne "remontit". Aiemmin oli myös Bravon 120 Multi-Jet diesel 2007, sekin meni ilman vikoja, joten pakasta lienee sattunut sitten parempaa laatua.

        Itselläni Bravo 2009 120hp diesel. Ostin 20 000km ajettuna, ja olen ajanut itse 180 000km. Jarrupalat, akku, ja yksi etupyörän laakeri piti vaihtaa. Siinäpä ne "ongelmat" olikin. Alkaa Fiatinkin laatu olla nykyään parempaa ku joskus muinoin...


    • mutu-mutua

      Oli oikein tyypillinen autotoimittajan testi. Ihastui lähinnä Fiiatin mielestään sympaattiseen ulkonäköön ja vänkäs voiton ihastukselleen. Tämmöisiä kaikki muutkin ns. " autotestit" on. Ei mulla mitään Fiattia vastaan ole.

      • oletko_mies_vai_hiiri

        Jos kerran autojen toimivuudessa ei merkittäviä eroja ole, niin miksi ei?

        Kaukana menneisyydessä on ne ajat, kun oikeasti sai jänskättää, kestääkö auto läjässä koko lomareissua. Olihan sitä vaikka mitä vikaa lehtien kestotesteissäkin.

        Joten... jos kerran kaikilla pääsee pisteestä A pisteeseen B, niin miksei mieluummin tyylikkäästi, kuin jollain ankean harmaalla "järkiautolla"?

        Etenkin, kun näillä "järkiautoilijoilla", harmaat skodat ja volkkarit, tuntuu olevan melkoinen kestovitutus päällä, kun liikehdintäänsä tien päällä katselee.

        Lienevät harmaita hiirulaisia, jotka eivät uskaltaneet ostaa mieleistään autoa, vaan piti nojautua essonvaarien perinnetietoon... vähempikin pistää harmittamaan.


      • laatua

        Nykyisin ainoastaan Italialaiset ja Ranskalaiset autot ovat luotettavuudeltaan merkittävästi muita heikompia.


      • kalliit_vai_halvat_viat
        laatua kirjoitti:

        Nykyisin ainoastaan Italialaiset ja Ranskalaiset autot ovat luotettavuudeltaan merkittävästi muita heikompia.

        Nykyisin "laatu"-autoihin uusitaan dieselmoottoreita 100-200 tkm ajettuina (D4D), uusitaan "ikuisia" jakoketjuja useammin kuin hihnoja, rempataan automaattivaihteistoja (mekatroniikka) alta 100 tkm....

        Kaikki nämä hintahaarukassa 2000-8000 € riippuen siitä, ehtikö tulla pahasti tuhoa & tuleeko maahantuoja vastaan kustannuksissa.

        Mutta essonvaarien luotto näihin keksintöihin on horjumaton! Mikä pistää kyllä ihmettelemään. Esim. Opel pilasi maineensa ruostumisella, mutta nyt ei enää minkään tunnut "luottomerkkien" asemaan horjuttavan. Kun ei enää ole essonbaareja, joissa voisi tietämyksensä päivittää?

        Maksan paljon mieluummin muutaman satasen pikkuviat/ominaisuudet (esim. koiranluiden lyhytikäisyys) kuin riskeeraan 5 tonnin remonttien kanssa. Vaikka ns. korjauskustannusten odotusarvo voi olla näin kalliimpi.

        Esim.
        Vaihtoehto A: 5000 € remontti "vain" 20 % todennäköisyydellä 7 vuoden pitoaikana (takuun päätyttyä) = korjauskustannusten odotusarvo 1000 €

        Vaihtoehto B: 300 € remontti joka vuosi (3 vuoden takuu-ajan jälkeen) x 4 vuotta = 1200 €

        Jos autoja omistaa 20 kpl (yritys), niin vaihtoehto A tulee halvemmaksi, vaikka muutamaan yksilöön joutuu kalliin remontin tekemään. Mutta yhden auton omistajalla ei vaakakupissa paina pelkästään juoksevat kulut, vaan myös se, pystyykö kuluja ennakoimaan! Vaikka pyrin aina pitämään muutaman tonnin "takataskussa", niin joku "pitääpä tässä ostaa autoon uusi moottori" tempaus pistäisi kyllä budjetin pitkäksi aikaa sekaisin - voisi jäädä kesän lomamatkat tekemättä yms.


    • Volvo142

      Heh heh. Eiköhän nykyään italian ja ranskan autot ole niitä luotettavimpia. Menneisyydessä Fiatilla oli kyllä joissakin malleissa laatuongelmia, mutta myös luotettavia ja laadukkaita malleja oli myös silloin. Ja ominaisuudet olivat takavuosina Fiateissa usein aikaansa edellä.
      Nykyään ajan Fiatilla, aikoinaan olen ajanut monen merkkisiä autoilla, nuorempana melko iäikkäilläkin autoilla. Joskus 90-luvun alussa ajelin vm.74 Volvo 142:lla ja oli kyllä yli 400 tkm ajettunakin luotettava ja varma peli. Ruoste alkoi paksuista pelleistä huolimatta hieman vaivata ja pakoputki sekä pallonivelet olivat kulutustavaraa. Ne, kuten muutkin huollot olivat tuollaiseen Volvoon tosi helppo tehdä itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3909
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1124
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe