Jeesuksen fyysinen paluu ja hengellinen läsnäolo

Kun en saanut eräässä ketjussa asiaan vastausta, aloitan sille oman sellaisen.
Moni selittää tätä asiaa korostaen ja Raamattuun vedoten että Jeesus tulee yhden ainoan "toisen" kerran. Kyllä, fyysisesti siis tämä pitää paikkansa. Mutta missä Jeesus nytkin Raamatun mukaan on? Jeesus on keskuudessamme maailman loppuun saakka, eli täällä hän on juurikin nytkin, vaikkemme häntä näekään.
Onko siis niin että toiset sekoittavat hengellisen elämän fyysiseen, siten ettei kykene osaavan käsittää hengellistä elämää, vaan vain yhden ainoan fyysisen maailman mikrohiukkasine, molekyyleineen ja atomeineen. Eli aivan kuin Jeesus olisi nytkin jossain tuolla kaukana josta tämä sitten aikanaan tulee.
Ei siis ole mitään varsinaista fyysistä Jeesuksen tulemusta kuin se yksi ainoa. Uskovien tempaaminen onkin aivan eri juttu kuin Jeesuksen näkyvä paluu. Se on lihan muuttumista siihen samaan hengelliseen tasoon missä Taivasten valtakunnan asukit ovat.
Ei Raamattuun olisi voitu kirjoittaa ulottuvuuksista, molekyyleistä tai atomeista, pimeästä aineesta, ei edes planeetoista saati Galaxeista. Aikansa ihmiset olisivat olleet ihan pihalla sellaisesta. Ne ymmärrettiin kaikki vasta paljon myöhemmin ja vasta 1600 luvulla maailmakin sai planeetan muodot pannukakusta ja taivas ei ollutkaan kupu jne. Nyt voidaan siis jo olla hajulla siitä mitä henkimaailma oikein on.
Teen niille yhden yksinkertaisen kysymyksen, joille Jeesus on nytkin jossain kaukana ja tulee vain kerran sitten ahdistuksen ja vihan aikojen päässä. Älkääkä vastailla monimutkaisesti vastakysymyksillä ja esitelmöikö, koska varsinainen kysymyksenikin on hyvin yksinkertainen:
Alustan asiaa näin. Vertaa tätä suoraan Hanokiin ja Eliaan, oliko heillä omasta voimastaan jokin etuoikeus olla maistamatta kuolemaa, kun heidät temmattiin pois. Joten kysyn, voisiko Jumala tässä samassa Raamatun valossa ottaa ylös juuri nyt yhden henkilön samalla tavalla samoin perustein? Estäisikö jokin Raamatun lupaus tai sana tämän yhden henkilön yhtäkkisen poisottamisen juuri nyt, aivan kuin esim. Hanok.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmo sanoi :
      Estäisikö jokin Raamatun lupaus tai sana tämän yhden henkilön yhtäkkisen poisottamisen juuri nyt, aivan kuin esim. Hanok.
      ______________
      Kaikkivaltias voi tehdä mitä haluaa , mutta ei toteuta aktiivisesti aiempia
      sanojaan deletoivia toimenpiteitä ymmärrettävistä syistä.

      Ymmärrän kyllä mihin tähtäät , mutta siltikään Raamattu ei tue mitään
      tempausteorioita.
      Tempailijat ovat erehtyneet pitämään ekasta ylösnousemuksesta kertovia
      lauselmia ylimääräisenä tempauksena sillä vanhurskasten ylösnousemukseen viitataan monessakin kohtaa.

      • Niin mutta Pertsa hyvä, Raamattu nimenomaan tukee monellakin tapaa juuri tempausta ja horjuttaa pelkkää yhden fyysisen paluun mahdollisuutta olla ainoa toimintamalli sadonkorjuun suhteen. Raamatussa on erittäin paljon ristiriitoja vain yhden fyyisen ja näkyvän paluun osalla, kun sen sijaan taas kaikki sulautuu harmuoniaan jos tapoja on useita. Ihan yksinkertainen esimerkki on "varas yöllä" vertaus. Eihän siinä ole mitään järkeä käyttää varasta yöllä vertausta, mikäli Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja sellaisella metelillä että kuolleetkin nousevat. Ei se ole varkaan vertaukselle mikään Jumalan logiikan mukainen vertaus. Varas tulee juuri niin kuten muutama profetia sanoo, hiljaa, ottaa omansa ja häipyy yhtä hiljaa kuin tuli keskellä yötä kun koko kristikunta nukkuu. Kun taas suurella pauhinalla kaikken pasuunoiden soidessa.
        Tämä oli vain yksi ristiriita, joka on heti sulassa sovussa tempauksen kanssa.
        No entäpä taas se sija jota Jeesus lähti tekemään? Sekin on ristiriidassa posttribulaationismin kanssa ja taas tempauksen kanssa sopusoinnussa.
        Entäpä vielä se että uskovien tampaus tulee joka tapauksessa, niin jos Jeesus tulee näkyvällä tavalla maailmaan perustamaan valtakuntaa, niin ihmetellä täytyy toisaan, mihin temmata enää ketään. Tämäkin on taas sama juttu, täysin selitettävissä tempausteorian kanssa.
        Näin ollen on täysin selvää, että Raamattu on täynnä viitteitä salaisesta varkain tapahtuvasta uskovien temapusksesta. Puhumattakaan siitä Luukkaan 12:36 jossa kehoitetaan valvomaan kun Jeesus palaa häistään. Sehän suorastaan huutaa puuttuvan morsiamen perään ilman tempausta.


      • Mä olen huomannu Pertsa että sinäkin vertaat asioita siten ettet osaa erottaa kuin yhden asian kerrallaan. Vetoat aina siihen yhteen ylösnousemukseen, etkä osaa katsoa asiaa huomattavasti laajemmin. Kuten vihjaisin yhdestä ylösoitettavasta, joka EI OLE RISTIRIIDASSA SANAN KANSSA. Entäpä 100:n henkilön tempaus? EI SEKÄÄN, se on vain luku ja numero. Ei 100tuhattakaan eikä 100miljoonaakaan. Nekin ovat vain lukuja. Silti tänne jää ihmisiä loppuun saakka, joille Luukas kirjoittaa, pitäkää kupeet vyötettyinä ja lamppunne palamassa kun Karista palaa häistään. Loppuun saakka maailmassa on väkeä jolla on jonkinlainen usko. Tempaistavat ovat vain osa tätä koko prosessia mentäessä tuhatvuotiskaudelle.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Niin mutta Pertsa hyvä, Raamattu nimenomaan tukee monellakin tapaa juuri tempausta ja horjuttaa pelkkää yhden fyysisen paluun mahdollisuutta olla ainoa toimintamalli sadonkorjuun suhteen. Raamatussa on erittäin paljon ristiriitoja vain yhden fyyisen ja näkyvän paluun osalla, kun sen sijaan taas kaikki sulautuu harmuoniaan jos tapoja on useita. Ihan yksinkertainen esimerkki on "varas yöllä" vertaus. Eihän siinä ole mitään järkeä käyttää varasta yöllä vertausta, mikäli Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja sellaisella metelillä että kuolleetkin nousevat. Ei se ole varkaan vertaukselle mikään Jumalan logiikan mukainen vertaus. Varas tulee juuri niin kuten muutama profetia sanoo, hiljaa, ottaa omansa ja häipyy yhtä hiljaa kuin tuli keskellä yötä kun koko kristikunta nukkuu. Kun taas suurella pauhinalla kaikken pasuunoiden soidessa.
        Tämä oli vain yksi ristiriita, joka on heti sulassa sovussa tempauksen kanssa.
        No entäpä taas se sija jota Jeesus lähti tekemään? Sekin on ristiriidassa posttribulaationismin kanssa ja taas tempauksen kanssa sopusoinnussa.
        Entäpä vielä se että uskovien tampaus tulee joka tapauksessa, niin jos Jeesus tulee näkyvällä tavalla maailmaan perustamaan valtakuntaa, niin ihmetellä täytyy toisaan, mihin temmata enää ketään. Tämäkin on taas sama juttu, täysin selitettävissä tempausteorian kanssa.
        Näin ollen on täysin selvää, että Raamattu on täynnä viitteitä salaisesta varkain tapahtuvasta uskovien temapusksesta. Puhumattakaan siitä Luukkaan 12:36 jossa kehoitetaan valvomaan kun Jeesus palaa häistään. Sehän suorastaan huutaa puuttuvan morsiamen perään ilman tempausta.

        Raamattu tukee vain ensimmäistä ylösnousemusta joka kuuluu myös
        joukkoon tempaukset.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Raamattu tukee vain ensimmäistä ylösnousemusta joka kuuluu myös
        joukkoon tempaukset.

        No miksi sitten nämä TÄYSIN uskomattomattomat ristiriidat. Miten sinä ne selität? Ei ketään voi vakuuttaa sanomalla, kute se 1234567.. että "näin on ja sillä sipuli".


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Raamattu tukee vain ensimmäistä ylösnousemusta joka kuuluu myös
        joukkoon tempaukset.

        Selitätkö ystävällisesti laajemmin termi ensimmäinen ylösnousemus?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Selitätkö ystävällisesti laajemmin termi ensimmäinen ylösnousemus?

        Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
        1. Moos. 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
        Samoin Elia:
        2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        Kuten myös Jeesus ja tämän muut mukana tulleet:
        Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Niin tulee myös olemaan morsian:
        1. Kor. 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        1. Tess 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Kuin myös kun Jeesus palaa kaikessa kirkkaudessaan:
        Joh.ilm. 20:1-6 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.


      • Ei siis ole väliä nouseeko nyt yksi vai sata miljoonaa. Eikä siten ole väliä onko tempaksiakaan vain yksi vai useampi ennen Jeesuksen näkyvää paluuta. Mikään ei tätä tempausasiaa Raamatussa rajoita.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
        1. Moos. 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
        Samoin Elia:
        2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        Kuten myös Jeesus ja tämän muut mukana tulleet:
        Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Niin tulee myös olemaan morsian:
        1. Kor. 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        1. Tess 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Kuin myös kun Jeesus palaa kaikessa kirkkaudessaan:
        Joh.ilm. 20:1-6 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        JarmoEklund kirjoitti:
        Selitätkö ystävällisesti laajemmin termi ensimmäinen ylösnousemus?

        Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
        __________________________________________
        Tuossa on sinulle raamatullinen vastaus - eli kyllä vastaus tuli.
        Katso sieltä lopusta :
        Ilmestyskirja :
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        No miksi sitten nämä TÄYSIN uskomattomattomat ristiriidat. Miten sinä ne selität? Ei ketään voi vakuuttaa sanomalla, kute se 1234567.. että "näin on ja sillä sipuli".

        Ei minun tarvitse ketään saada vakuuttuneeksi vaan kertoa ainoastaan ja vain se totuus.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
        1. Moos. 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
        Samoin Elia:
        2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        Kuten myös Jeesus ja tämän muut mukana tulleet:
        Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        Niin tulee myös olemaan morsian:
        1. Kor. 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        1. Tess 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Kuin myös kun Jeesus palaa kaikessa kirkkaudessaan:
        Joh.ilm. 20:1-6 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        jarmo kirjoitti :
        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Omassa tekstissäsi on asia kerrottu.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mä olen huomannu Pertsa että sinäkin vertaat asioita siten ettet osaa erottaa kuin yhden asian kerrallaan. Vetoat aina siihen yhteen ylösnousemukseen, etkä osaa katsoa asiaa huomattavasti laajemmin. Kuten vihjaisin yhdestä ylösoitettavasta, joka EI OLE RISTIRIIDASSA SANAN KANSSA. Entäpä 100:n henkilön tempaus? EI SEKÄÄN, se on vain luku ja numero. Ei 100tuhattakaan eikä 100miljoonaakaan. Nekin ovat vain lukuja. Silti tänne jää ihmisiä loppuun saakka, joille Luukas kirjoittaa, pitäkää kupeet vyötettyinä ja lamppunne palamassa kun Karista palaa häistään. Loppuun saakka maailmassa on väkeä jolla on jonkinlainen usko. Tempaistavat ovat vain osa tätä koko prosessia mentäessä tuhatvuotiskaudelle.

        Siinä sinulle hieman matematiikkaa :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=180

        Otetaan teoreettinen esimerkki yhtälöryhmästä :

        Oletetaan että x tarkoittaa ensimmäistä ylösnousemusta.

        x=a b
        x=20*c 10
        x=10*t 2*d

        Silloin :
        a b=20*c 10
        20*c 10=10*t 2*d
        jne.

        Kun x supistetaan pois niin kaikki jäljellejäävät muuttujat kuvailevat samaa asiaa eli tässä tapauksessa Jeesuksen tulemusta ja ensimmäistä ylösnousemusta.

        Kolmen yhtälön yhtälöryhmä :
        1. yhtälö :

        Tässä 1. :ssä puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = X
        1.Tessalonikalaiskirje :
        4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla


        Herran tulemuksen jälkeen alkaa 1000 - vuotinen valtakunta.
        Tuosta "Jumalan PASUNAN kuuluessa" voidaan päätellä kyseessä olevan julkinen tapahtuma.

        _____
        2. yhtälö.
        Tässäkin puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = tekijä x.
        Siitä voidaan päätellä , että kyseessä on ensimmäinen ylösnousemus - katso yhtälö 1.

        Matteus :
        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        24:30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren PASUNAN pauhatessa, ja he kokoavat hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        ____
        Neljältä ilmalta taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin" on varmasti mittavampi pläntti kuin piskuinen Israelin alue ja
        Matteuksen kertomasta ilmenee myös , että kyseessä on julkinen tapahtuma jonka kaikki näkevät.


        _______
        3.Yhtälö.
        Ilmestyskirja 19:19 - 20:6
        Jeesuksen tulemuksesta puhutaan tuossakin = tekijä x.
        __
        Tässä ei sitten puhuta mistään Israelista yksinomaan , ekasta ylösnousemuksesta puhutaan kylläkin ja Jeesuksen tulemuksesta.

        19:19 Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
        19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
        19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        20:1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet TUHANNEKSI vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.
        20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        _____________________________________________________________
        Kaikissa noissa on yhteisenä tekijänä tuo Jeesuksen tulemus ja vaikka Matteus 24:29-31 ei puhukaan ylösnousemuksesta
        niin se kuuluu kuitenkin tuohon yhtälöryhmään ja ne kaikki asiat kuvailevat täten samaa tapahtumaa eli ekaa ylösnousemusta.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Siinä sinulle hieman matematiikkaa :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=180

        Otetaan teoreettinen esimerkki yhtälöryhmästä :

        Oletetaan että x tarkoittaa ensimmäistä ylösnousemusta.

        x=a b
        x=20*c 10
        x=10*t 2*d

        Silloin :
        a b=20*c 10
        20*c 10=10*t 2*d
        jne.

        Kun x supistetaan pois niin kaikki jäljellejäävät muuttujat kuvailevat samaa asiaa eli tässä tapauksessa Jeesuksen tulemusta ja ensimmäistä ylösnousemusta.

        Kolmen yhtälön yhtälöryhmä :
        1. yhtälö :

        Tässä 1. :ssä puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = X
        1.Tessalonikalaiskirje :
        4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla


        Herran tulemuksen jälkeen alkaa 1000 - vuotinen valtakunta.
        Tuosta "Jumalan PASUNAN kuuluessa" voidaan päätellä kyseessä olevan julkinen tapahtuma.

        _____
        2. yhtälö.
        Tässäkin puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = tekijä x.
        Siitä voidaan päätellä , että kyseessä on ensimmäinen ylösnousemus - katso yhtälö 1.

        Matteus :
        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        24:30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren PASUNAN pauhatessa, ja he kokoavat hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        ____
        Neljältä ilmalta taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin" on varmasti mittavampi pläntti kuin piskuinen Israelin alue ja
        Matteuksen kertomasta ilmenee myös , että kyseessä on julkinen tapahtuma jonka kaikki näkevät.


        _______
        3.Yhtälö.
        Ilmestyskirja 19:19 - 20:6
        Jeesuksen tulemuksesta puhutaan tuossakin = tekijä x.
        __
        Tässä ei sitten puhuta mistään Israelista yksinomaan , ekasta ylösnousemuksesta puhutaan kylläkin ja Jeesuksen tulemuksesta.

        19:19 Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
        19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
        19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        20:1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet TUHANNEKSI vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.
        20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        _____________________________________________________________
        Kaikissa noissa on yhteisenä tekijänä tuo Jeesuksen tulemus ja vaikka Matteus 24:29-31 ei puhukaan ylösnousemuksesta
        niin se kuuluu kuitenkin tuohon yhtälöryhmään ja ne kaikki asiat kuvailevat täten samaa tapahtumaa eli ekaa ylösnousemusta.

        Jopas pitää yksinkertainen asia tehdä monimutkaiseksi. No mutta kysyn että kuuluivatko Hano, Elia ja Jeesuksen aikana haudoistaan nouseet ensimmäiseen ylösnousemukseen?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Jopas pitää yksinkertainen asia tehdä monimutkaiseksi. No mutta kysyn että kuuluivatko Hano, Elia ja Jeesuksen aikana haudoistaan nouseet ensimmäiseen ylösnousemukseen?

        "Jopas pitää yksinkertainen asia tehdä monimutkaiseksi. No mutta kysyn että kuuluivatko Hano, Elia ja Jeesuksen aikana haudoistaan nouseet ensimmäiseen ylösnousemukseen?"

        En tiedä.

        Ilmestyskirja :
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Jopas pitää yksinkertainen asia tehdä monimutkaiseksi. No mutta kysyn että kuuluivatko Hano, Elia ja Jeesuksen aikana haudoistaan nouseet ensimmäiseen ylösnousemukseen?"

        En tiedä.

        Ilmestyskirja :
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        No sitten Hanok, Elia ja Jeeusksen kanssa nousseet eivät kuuluneet ihmisrotuun, koska Raamatun mukaan laki on sama kaikille ihmisille. Ei voi olla "nollatta" ylösnousemusta ja siinä tapauksessa miinus toinen ja miinus ensimmäinen ja sitten nollas ja vasta sitten ensimmäinen. Kyllä joku logiikka täytyy olla sentään, eikä Jumala ole sekasotkun, vaan täsmällisyyden Jumala. Jokaisella ihmisellä on yksi ainoa elämä täällä elettävänä, joten jokaiselle joka nousee taivaaseen, se on ensimmäinen ylösnousemus. Tästä syystä kaikkina aikoina Adamista eteenpäin ensimmäinen ylösnousemus on siihen saakka ensimmäinen kun saatana vangitaan.
        Tästä se lähtee ja tämä on oikea totuus asiasta, kai sen nyt voi jokainen helpostikin ymmärtää kunhan tahtoo miettiä oikeudenmukaisesti tai järkevästi asiaa.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        No sitten Hanok, Elia ja Jeeusksen kanssa nousseet eivät kuuluneet ihmisrotuun, koska Raamatun mukaan laki on sama kaikille ihmisille. Ei voi olla "nollatta" ylösnousemusta ja siinä tapauksessa miinus toinen ja miinus ensimmäinen ja sitten nollas ja vasta sitten ensimmäinen. Kyllä joku logiikka täytyy olla sentään, eikä Jumala ole sekasotkun, vaan täsmällisyyden Jumala. Jokaisella ihmisellä on yksi ainoa elämä täällä elettävänä, joten jokaiselle joka nousee taivaaseen, se on ensimmäinen ylösnousemus. Tästä syystä kaikkina aikoina Adamista eteenpäin ensimmäinen ylösnousemus on siihen saakka ensimmäinen kun saatana vangitaan.
        Tästä se lähtee ja tämä on oikea totuus asiasta, kai sen nyt voi jokainen helpostikin ymmärtää kunhan tahtoo miettiä oikeudenmukaisesti tai järkevästi asiaa.

        Elialla ja eenokilla oli aivan oma ylösnousemuksensa ja täten ilmestyskirja ei voi koskea heitä sillä he eivät kuolleet vaan Jumala otti
        heidät pois.

        Hebrealaiskirje:
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.

        Elia otettiin myös pois ilman kuolemaa.
        _______________________________________________________________
        Matteuksen evankeliumi:
        27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.

        Nuo ovat jo nousseet ylös eikä ole täten tärkeätä tietää sen enempää.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Elialla ja eenokilla oli aivan oma ylösnousemuksensa ja täten ilmestyskirja ei voi koskea heitä sillä he eivät kuolleet vaan Jumala otti
        heidät pois.

        Hebrealaiskirje:
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.

        Elia otettiin myös pois ilman kuolemaa.
        _______________________________________________________________
        Matteuksen evankeliumi:
        27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.

        Nuo ovat jo nousseet ylös eikä ole täten tärkeätä tietää sen enempää.

        Äääh, no mutta juuri siitähä tässä on kysymyskin. Paavali niputtaa kaikki yhteen, ensin kuolleet ja sitten meidät. Jokaisella on yksi elämä ja yski mahdollinen tilaisuus olla mukana omassa ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Ei Hanok ja Elia olleet mitenkään erityisasemassa, siitä ei ole missään mitään erityismainintaa. Se vain oli heidän ylösnousemuksensa aika. Sitäpaitsi kukaan ei edes tiedä kuinka paljon kuolleita sieluja nousi Jeesuksen aikana. Sekin oli ylösnousemus. Jeesushan sanoo koko paketin tueksi, että se joka häneen uskoo ei koskaan kuole, eli ei kukaan joka ylösnousemuksen kokee, ole varsinaisesti kuollut edes.


    • InhottavaRealisti

      Jarmo: edelleenkin penään Sinulta vastauksia.

      Tempaus toteutuessaan olisi hyvinkin dramaattinen asia. Miksi Jeesus ei siitä enemmän puhunut? Voisiko olla, että tempaukseen uskovat ihmiset ovat vain ottaneet yhden kohdan Raamatun teksteistä irti viitekehyksestään ja puhuvat omiaan?

      • Tuo on sama syy miksi Jeesus sanoi "ei ole teidän asianne tietää ajoista ja määrähetkistä". On siis ihmisen oman pelastuksen kannalta parempi ettei ihminen tiedä kaikkea, vaan joutuu painimaan uskon mielipiteiden ja todisteiden kanssa. Se rakentaa pelkästä uskosta tiedonlähteen, johon kykenee luottamaan.
        Siksi usein profetia on sellainen jota ei kukaan voi todistaa. On vain uskokottava puntaroinnin jälkeen tai hylättävä se. Nämä kaikki tiedonjyvät kun kootaan yhdeksi läjäksi ja aletaan sovittaa niitä yhteen, siitä huomataankin että hei tämä taitaakin olla totisinta totta.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo on sama syy miksi Jeesus sanoi "ei ole teidän asianne tietää ajoista ja määrähetkistä". On siis ihmisen oman pelastuksen kannalta parempi ettei ihminen tiedä kaikkea, vaan joutuu painimaan uskon mielipiteiden ja todisteiden kanssa. Se rakentaa pelkästä uskosta tiedonlähteen, johon kykenee luottamaan.
        Siksi usein profetia on sellainen jota ei kukaan voi todistaa. On vain uskokottava puntaroinnin jälkeen tai hylättävä se. Nämä kaikki tiedonjyvät kun kootaan yhdeksi läjäksi ja aletaan sovittaa niitä yhteen, siitä huomataankin että hei tämä taitaakin olla totisinta totta.

        "ISO AAMEN"!!!


      • InhottavaRealisti
        JarmoEklund kirjoitti:

        Tuo on sama syy miksi Jeesus sanoi "ei ole teidän asianne tietää ajoista ja määrähetkistä". On siis ihmisen oman pelastuksen kannalta parempi ettei ihminen tiedä kaikkea, vaan joutuu painimaan uskon mielipiteiden ja todisteiden kanssa. Se rakentaa pelkästä uskosta tiedonlähteen, johon kykenee luottamaan.
        Siksi usein profetia on sellainen jota ei kukaan voi todistaa. On vain uskokottava puntaroinnin jälkeen tai hylättävä se. Nämä kaikki tiedonjyvät kun kootaan yhdeksi läjäksi ja aletaan sovittaa niitä yhteen, siitä huomataankin että hei tämä taitaakin olla totisinta totta.

        Höpön höpön, Jarmo.

        Koko Raamattu on täynnä moniselitteisiä tekstejä ja niistä sitten niin yksittäiset kristityt kuin yhteisöt ja kirkkokunnatkin kokoavat haluamiaan palapelejä ja jokaista ohjaa sitten luonnollisesti Pyhä Henki!

        Pelkästä uskosta ei voi rakentaa mitään tiedonlähdettä. Juuri se on kaltaistesi fundamentalistien suurin virhe: uskoa aletaan vääntää tiedoksi ja jopa menneisyydenkin täysin selkeitä asioita käännetään sellaisiksi, että ne uskoon sopivat. Kelloa käännetään takaisinpäin kohti aikaa, jolloin asioista ei ymmärretty mitään. Asiat halutaan selittää uskon kautta eikä objektiivisen tarkastelun ja tutkimuksen. Tästä seurauksena on esim. kreationismi, holle ei löydy mitään tukea luonnosta, jos usko jätetään pois.

        Sama koskee ylipäätään ottaen koko profetioinnin touhuakin. Suureen ääneen profeetat selittävät, miten elämme hirveitä aikoja. Ikinä ennen ei ihmiskunnan niskoilla ole ollut tällaisia koettelemuksia kuin nyt! Kaikki historian todelliset katastrofit ja suuren mittakaavan luonnonmullistukset unohtuvat, kun profeetat äänen pääsevät! Se myöskin unohtuu, että läpi vuosisatojen ovat lukuisat hurskaat uskovat olleet varmoja Lopun Aikojen läheisyydestä. Ja AINA on pieleen menty!

        Koen ärsyttävänä ensinnäkin sen, että ihmisille tietoisesti valehdellaan uskon nimissä. Sen ymmärrän, että jos jonkun yleissivistys on jäänyt heikoksi, hän oikeasti ei tiedä asioita menneisyydestä tai tieteellisen tutkimuksen tekemisestä. Se kuitenkin on typerää, että niitä faktoja ei edes halua tietää! Mieluummin siis työntää pään piiloon pensaaseen kuin selvittäisi ikävät tosiasiat. Usko menee ohitse oikeiden tapahtumien ja todellisuuden. Sekö on rehellistä?


    • Ajatelkaan esimerkiksi Raamatun kuvausta Hanokin ja Elian eroavaisuudesta heidän temapuskysymyksensä kannalta. Hanok oli, eli ja katosi... PISTE. Mutta Elian kohdalla asia olikin ihan toinen. Ensinnäkin sillä oli todistajana Elisa, jonka piti kertoa muille mitä näki ja sitten se kirjattiin Raamattuun miten kaikki meni ja tapahtui. Tuli tuliset vaunut ja hevoset jne. Olisihan sen Elian lähtökin voinut olla Hanokin kaltainen, mikäli Jumala olisi halunnut sen tapahtuvan salassa, kuten Hanokin. Mutta koska se oli julkinen sikäli että Elisa sen näki, niin Jumala järjesti tavan lähteä. Kyseessä ei ollut kumminkaan pohjimmiltaam muunlainen tapahtuma kuin se minkä Paavali kirjoittaa, "silmäräpäyksessä me muutumme".
      Kun Jeesus palaa fyysisesti, niin hyvänen aika, hänhän on jo täällä. Eihän hänen tarvitsisi tulla pasuunat soiden ja salamoiden räiskyen idästä länteen, vaan vain ilmestytyä näkyvään olomuotoon. Mutta koska siinä tilanteessa on jälleen jumalattomia katsomassa, joihin tämä asia pitää vaikuttaa tietyllä tavalla, tämä näkyvä paluu on tehtäva siten kuin se pitää Raamatun mukaisesti toteuttaa.
      Kyseessä ei siis ole siitä miten Jumala asian voi tehdä, vaan miten Raamattu on sen pohjustanut.

      • sinettisormus1

        Jeesushan kehoittaa meitä, että mihin saavummekaan, sanokaa ensin:
        - "Taivaan Valtakunta on täällä/ tässä."
        Taivaan Valtakunta on jatkuvasti lähellämme läsnäoleva.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Jeesushan kehoittaa meitä, että mihin saavummekaan, sanokaa ensin:
        - "Taivaan Valtakunta on täällä/ tässä."
        Taivaan Valtakunta on jatkuvasti lähellämme läsnäoleva.

        Amen! Näin juuri... Minua vaan aika ajoin kiusaa kuten varmaan sinuakin että saa ikäänkuin ääni käheänä julistaa, vailla yhtään kuulijaa joka sanois muutakin kuin että puhut roskaa.


      • sinettisormus1

        ... totta puhut, välillä tuntuu että tämä on niin turhaa, kuin seinille puhuisi tai paremminkin kuin kiville huutaisi, mutta näin se menee ja on aina mennyt, me kumpikin sen tiedämme, mutta pitää aina väsymyksen hetkellä muistaa, että Jeesus sai kärsiä meitäkin enempi, mitä on siis tämä meidän maallinen vaiva siihen nähtynä. Mutta Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle veljeni, Jarmo, toivottelen, ole voimakas Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa!


      • sinettisormus1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe