corolla ei jätä tielle

rotolla

http://www.hs.fi/hstv/teemat/Toyota-mies Corolla ei koskaan jätä tielle/v1431661081920?ref=tf_iHStsboksi&utm_campaign=tf-hs&utm_source=taloussanomat.fi&utm_medium=tf-desktop

38

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pappamobiili

      Siinäpä se onkin ainoa ilo Corollassa. Ettei jätä tielle.
      Ihan kiva jos se riittää. Itse vaadin autolta hieman enemmän.
      Mutta kuten myyntiluvuista näkyy, myös Corollalle löytyy ostajia maailmalla. Suomessakin löytyi ennen, nykyään myynti on mennyt alaspäin jo vuosia. Porrasperät ovat katoavaa kansanperinnettä ja vain sennujen suosiossa. Perheelliselle tuollainen ei toimi lainkaan.

      • porrasperän_ystävä

        Mitenkäs kun Suomessa perheellisten määrä on vähentynyt koko ajan ja perheiden kokokin pienentynyt, Suomen yleisin perhemuoto on nykyään yksineläjä. Porrasperällä pärjäisi yksinelävä aivan hyvin, se on hiljaisempikin kuin pystyperä ja farmari sekä peräänajossa turvallisempi korimalli. Laittaa vetokoukun niin saa peräkärryllä kuljetettua tarvittaessa isompia esineitä eikä tarvitse jatkuvasti raahata tarpeettoman suurta konttia, kaikukoppaa mukana.
        Mieluummin minä porrasperä Corollan ottaisin kuin Auriksen.


      • pystis76
        porrasperän_ystävä kirjoitti:

        Mitenkäs kun Suomessa perheellisten määrä on vähentynyt koko ajan ja perheiden kokokin pienentynyt, Suomen yleisin perhemuoto on nykyään yksineläjä. Porrasperällä pärjäisi yksinelävä aivan hyvin, se on hiljaisempikin kuin pystyperä ja farmari sekä peräänajossa turvallisempi korimalli. Laittaa vetokoukun niin saa peräkärryllä kuljetettua tarvittaessa isompia esineitä eikä tarvitse jatkuvasti raahata tarpeettoman suurta konttia, kaikukoppaa mukana.
        Mieluummin minä porrasperä Corollan ottaisin kuin Auriksen.

        Vähemmän siinä pystyperämallissa kulkee tarpeetonta rautaa mukana kun se on lyhyempi kuin porrasperä. Ja kyytiin mahtuu yllättävän isoja esineitä, polkupyörästä kodinkoneisiin. Satunnaiseen tavarankuljetukseen se on paljon helpompi ja halvempi kuin että hankkisi vetokoukun ja peräkärryn.


      • porrasperän_ystävä
        pystis76 kirjoitti:

        Vähemmän siinä pystyperämallissa kulkee tarpeetonta rautaa mukana kun se on lyhyempi kuin porrasperä. Ja kyytiin mahtuu yllättävän isoja esineitä, polkupyörästä kodinkoneisiin. Satunnaiseen tavarankuljetukseen se on paljon helpompi ja halvempi kuin että hankkisi vetokoukun ja peräkärryn.

        Ei ne koripellit mutta farmarin suuren kontin ja kantavuuden takia joudutaan tekemään rakenteet ja taka-akselisto vankemmiksi mikä lisää painoa.
        Minua hirvittäisi laittaa joku kodinkone farkun kyytiin, kuorman sidonta voi olla vaikeaa esim. pyykkikoneelle jos lattiassa ei ole kuormansidontakoukkuja ja onko ne edes mitoitettu kestämään niinkin raskasta kuormaa? Lisäksi verhoilu voi naarmuttua tai rikkoutua ja ainakin likaantua vaikka polkupyörästäkin.
        Nimenomaan satunnaiseen tavarankuljetukseen pitäisin parempana koukkua ja peräkärryä vaikka kuomullisena, jatkuvasti jos pitää isoja kuormia kuljettaa niin pakettiauto on parempi.
        Kodinkoneethan saa tilattua myös kotiinkuljetuksella.


      • pystis76
        porrasperän_ystävä kirjoitti:

        Ei ne koripellit mutta farmarin suuren kontin ja kantavuuden takia joudutaan tekemään rakenteet ja taka-akselisto vankemmiksi mikä lisää painoa.
        Minua hirvittäisi laittaa joku kodinkone farkun kyytiin, kuorman sidonta voi olla vaikeaa esim. pyykkikoneelle jos lattiassa ei ole kuormansidontakoukkuja ja onko ne edes mitoitettu kestämään niinkin raskasta kuormaa? Lisäksi verhoilu voi naarmuttua tai rikkoutua ja ainakin likaantua vaikka polkupyörästäkin.
        Nimenomaan satunnaiseen tavarankuljetukseen pitäisin parempana koukkua ja peräkärryä vaikka kuomullisena, jatkuvasti jos pitää isoja kuormia kuljettaa niin pakettiauto on parempi.
        Kodinkoneethan saa tilattua myös kotiinkuljetuksella.

        Uudemmissa Corolloissa on jo pystyperämalleissa tavaratilassa sidontalenkit. Tosin aika heppoiset, ei niillä isoa kuormaa pidetä. Takaturvavöitä voi joskus siihen tarkoitukseen soveltaa. Isompien tavaroiden kuljetukseen se peräkärry on toki turvallisempi, jos sillä nyt satunnaisessa käytössä on niin merkitystä.


      • Kfkrirkr
        pystis76 kirjoitti:

        Uudemmissa Corolloissa on jo pystyperämalleissa tavaratilassa sidontalenkit. Tosin aika heppoiset, ei niillä isoa kuormaa pidetä. Takaturvavöitä voi joskus siihen tarkoitukseen soveltaa. Isompien tavaroiden kuljetukseen se peräkärry on toki turvallisempi, jos sillä nyt satunnaisessa käytössä on niin merkitystä.

        Ja vielä isompieen kuljetukseen löytyy Hilux.


    • OssuuSeKohalle

      Viimeisen kahden Joulun joululiikenteessä niitä kuitenkin on näkynyt kömähtäneinä.

    • Tojo-ukko

      Siinäpä oli haastateltavana tyypillisin Toyota omistaja, vanha eläkeukko, jolla ei ole juurikaan kokemusta muista automerkeistä kuin Toyotasta.
      Toyota ei kiinnosta nuoria dynaamisia auton ostajia, eikä niitä jotka ovat päässeet paremman makuun.

      • jokaiselleansionmukaan

        Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu. Tämä kolmen Corollan veteraanikin sanoo suoraan että valitsisi jonkun muun kuin Corollan jos olisi rahaa.
        Eikä siinä mitään, ei kaikki tarvitse hienoa autoa tai eturivin tekniikkaa. Kyllä tällaisiakin autoja tarvitaan ja niille riittää kysyntää.
        Ei kuitenkaan pidä alkaa itkemään vertailuja maksetuiksi jos nämä alemman teknologian ja vaatimustason autot eivät pärjää vertailussa. Pitää ymmärtää paikkansa.


      • Osmoosi69
        jokaiselleansionmukaan kirjoitti:

        Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu. Tämä kolmen Corollan veteraanikin sanoo suoraan että valitsisi jonkun muun kuin Corollan jos olisi rahaa.
        Eikä siinä mitään, ei kaikki tarvitse hienoa autoa tai eturivin tekniikkaa. Kyllä tällaisiakin autoja tarvitaan ja niille riittää kysyntää.
        Ei kuitenkaan pidä alkaa itkemään vertailuja maksetuiksi jos nämä alemman teknologian ja vaatimustason autot eivät pärjää vertailussa. Pitää ymmärtää paikkansa.

        "Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu"

        Luotettavuus eli se, että auto ja sen komponentit kestävät käyttöä, ei mielestäsi ole auton ominaisuus?

        "Eikä siinä mitään, ei kaikki tarvitse hienoa autoa tai eturivin tekniikkaa."

        Voisitko hieman tarkentaa mikä on tämä "eturivin tekniikka", joka Toyotasta puuttuu? Mistä autosta tämä eturivin tekniikka löytyy?


      • low-specs
        Osmoosi69 kirjoitti:

        "Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu"

        Luotettavuus eli se, että auto ja sen komponentit kestävät käyttöä, ei mielestäsi ole auton ominaisuus?

        "Eikä siinä mitään, ei kaikki tarvitse hienoa autoa tai eturivin tekniikkaa."

        Voisitko hieman tarkentaa mikä on tämä "eturivin tekniikka", joka Toyotasta puuttuu? Mistä autosta tämä eturivin tekniikka löytyy?

        "Voisitko hieman tarkentaa mikä on tämä "eturivin tekniikka", joka Toyotasta puuttuu?"
        Kun tässä ketjussa puhutaan Corollasta niin tässä jotain mitä muissa saman luokan autoista löytyy:
        -Moottorit häviävät niin monella tavalla etten jaksa luetella
        -Diesel automaatilla
        -neliveto
        -Xenon/led/mukautuvat ajovalot
        -Liikennemerkkien tunnistus
        -muiden ajoneuvojen havaitsemiseen liittyvät toiminnot (pl. pysäköintiavustus)
        On näitä varmaan pidempikin lista jos alkaa miettimään tarkemmin. Joku varmaan voi jatkaa. Corollahan on Toyotankin mittapuulla low-specs-malli.


      • Pennitlaskien
        Osmoosi69 kirjoitti:

        "Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu"

        Luotettavuus eli se, että auto ja sen komponentit kestävät käyttöä, ei mielestäsi ole auton ominaisuus?

        "Eikä siinä mitään, ei kaikki tarvitse hienoa autoa tai eturivin tekniikkaa."

        Voisitko hieman tarkentaa mikä on tämä "eturivin tekniikka", joka Toyotasta puuttuu? Mistä autosta tämä eturivin tekniikka löytyy?

        ""Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu"

        Luotettavuus eli se, että auto ja sen komponentit kestävät käyttöä, ei mielestäsi ole auton ominaisuus?"

        Artikkelissa puhutaan uuden auton ostamisesta. Oma yli 30v kokemus erimerkkisten autojen omistamisesta kertoo että pääsääntöisesti kaikki autot ovat tasavertaisia ensimmäiset 6-8 vuotta eli toimivat moitteetta. Niin Toyota kuin muutkin. Aika usein auto vaihdetaan pois ennen tuon iän täyttymistä joten uuden auton ostaja keskittyy yleensä muihin ominaisuuksiin kuin siihen miten auto kestää 10v ikäisenä. Pitkäaikainen kestävyys painaa vaakakupissa kun auto on kolmannella tai neljännellä omistajalla. Eikös tällakin paatsolla ollut jo vaikka kuinka mones auto menossa, tuskin kymmentä vuotta on tullut täyteen yhteenkään autoon.

        Tilastojen mukaan Toyota ei pääse sen pidemmälle kuin muutkaan saman hintaluokan autot joten jälleenmyyntiarvokaan ei ole mikään syy ostaa Toyotaa. Jälleenmyyntiarvo on toki hyvä, mutta niin on muissakin suosituissa autoissa. Hyvällä tahdollakaan eduksi ei voi laskea muutamaa satasta enempää 10 autoissa. Ei siis mikään kriteeri uutta autoa valittaessa.

        Itseasiassa Toyota ei kalliin huolto-ohjelmansa ja käyttökulujensa takia ole kovin halpapitoinen auto ensimmäisinä vuosina muihin verrattuna.


      • Osmoosi69
        Pennitlaskien kirjoitti:

        ""Artikkelissa sanotaan suoraan että Corollan ostaja lähestyy asiaa rahapussi ensin, auton ominaisuudet ovat toissijainen juttu"

        Luotettavuus eli se, että auto ja sen komponentit kestävät käyttöä, ei mielestäsi ole auton ominaisuus?"

        Artikkelissa puhutaan uuden auton ostamisesta. Oma yli 30v kokemus erimerkkisten autojen omistamisesta kertoo että pääsääntöisesti kaikki autot ovat tasavertaisia ensimmäiset 6-8 vuotta eli toimivat moitteetta. Niin Toyota kuin muutkin. Aika usein auto vaihdetaan pois ennen tuon iän täyttymistä joten uuden auton ostaja keskittyy yleensä muihin ominaisuuksiin kuin siihen miten auto kestää 10v ikäisenä. Pitkäaikainen kestävyys painaa vaakakupissa kun auto on kolmannella tai neljännellä omistajalla. Eikös tällakin paatsolla ollut jo vaikka kuinka mones auto menossa, tuskin kymmentä vuotta on tullut täyteen yhteenkään autoon.

        Tilastojen mukaan Toyota ei pääse sen pidemmälle kuin muutkaan saman hintaluokan autot joten jälleenmyyntiarvokaan ei ole mikään syy ostaa Toyotaa. Jälleenmyyntiarvo on toki hyvä, mutta niin on muissakin suosituissa autoissa. Hyvällä tahdollakaan eduksi ei voi laskea muutamaa satasta enempää 10 autoissa. Ei siis mikään kriteeri uutta autoa valittaessa.

        Itseasiassa Toyota ei kalliin huolto-ohjelmansa ja käyttökulujensa takia ole kovin halpapitoinen auto ensimmäisinä vuosina muihin verrattuna.

        "Oma yli 30v kokemus erimerkkisten autojen omistamisesta kertoo että pääsääntöisesti kaikki autot ovat tasavertaisia ensimmäiset 6-8 vuotta eli toimivat moitteetta."

        Kannattaa tutustua esim. VAG-konsernin autoihin, niin huomaat, että alle 5-vuotiaastakin autosta voi hajota aika paljon kallista osaa ja se todellakin voi jättää jopa tielle.


      • HaasteOsmoosille
        Osmoosi69 kirjoitti:

        "Oma yli 30v kokemus erimerkkisten autojen omistamisesta kertoo että pääsääntöisesti kaikki autot ovat tasavertaisia ensimmäiset 6-8 vuotta eli toimivat moitteetta."

        Kannattaa tutustua esim. VAG-konsernin autoihin, niin huomaat, että alle 5-vuotiaastakin autosta voi hajota aika paljon kallista osaa ja se todellakin voi jättää jopa tielle.

        Mulla on omakohtaista kokemusta VAGeista pikkaisen vajaa miljoonaa kilometriä. Ei ensimmäistätäkään vikaa. Muilla eurooppalaisilla merkeillä olen ajanut hieman enemmän eikä niissäkään ole sattunut ensimmäistäkään vikaa.

        Kuinka monta alle 5-vuotiasta autoa sinulla on hajonnut? Henkilökohtaista tietoa nyt haetaan.


      • TälläiMennää

        Itse olen ruuhkavuotinen, uudehkon avensiksen omistaja.

        Itse vaadin autolta kokoa ja ensisijassa luotettavuutta. Tällöin esim. Octavia jää laskuista pois.

        Auton yksinkertaisesti oltava täysin yllätyksetön työkalu ja tällöin en pysty harkitsemaankaan muita autoja kuin Accordia tai Toyotaa. Sitten taas toisaalta jokin E-mersu ja 5-sarjainen bemari on ylilyönti, sillä sillä rahalla myös emäntä saa oman avensa, kuten nyt.

        Nähdäkseni jokin roomster tai 1.2 ocu on erityisesti villahattupäisten pappojen auto. Nuoremmilla ei ole aikaa askarrella sijaisautojen ja korjaamojonojen äärellä, vaan tulosta tekemässä.

        Siksi autotkin pitää olla työkaluja: kestäviä ja ennakoitavia.


      • Eihutipäiviä
        TälläiMennää kirjoitti:

        Itse olen ruuhkavuotinen, uudehkon avensiksen omistaja.

        Itse vaadin autolta kokoa ja ensisijassa luotettavuutta. Tällöin esim. Octavia jää laskuista pois.

        Auton yksinkertaisesti oltava täysin yllätyksetön työkalu ja tällöin en pysty harkitsemaankaan muita autoja kuin Accordia tai Toyotaa. Sitten taas toisaalta jokin E-mersu ja 5-sarjainen bemari on ylilyönti, sillä sillä rahalla myös emäntä saa oman avensa, kuten nyt.

        Nähdäkseni jokin roomster tai 1.2 ocu on erityisesti villahattupäisten pappojen auto. Nuoremmilla ei ole aikaa askarrella sijaisautojen ja korjaamojonojen äärellä, vaan tulosta tekemässä.

        Siksi autotkin pitää olla työkaluja: kestäviä ja ennakoitavia.

        Juuri noilla perusteilla amattiautoilussa näkee niin harvoin Toyotia. Niitä joutuu kiidättämään huoltoon ja takaisinkutsuihin vähän väliä. Silloin urakka seisoo eikä autoa ammatiksen käyttävä voi katsella sellaista.
        Jo pelkistä huolloista tulee tuplamäärä hutipäiviä paremmin ammattikäyttöön sopiviin autohin verrattuna. Itse olen ajanut Passatilla viimeiset reilut kymmenen vuotta. Ei mitään syytä vaihtaa merkkiä.


      • henkilöautooneidieseliä
        Eihutipäiviä kirjoitti:

        Juuri noilla perusteilla amattiautoilussa näkee niin harvoin Toyotia. Niitä joutuu kiidättämään huoltoon ja takaisinkutsuihin vähän väliä. Silloin urakka seisoo eikä autoa ammatiksen käyttävä voi katsella sellaista.
        Jo pelkistä huolloista tulee tuplamäärä hutipäiviä paremmin ammattikäyttöön sopiviin autohin verrattuna. Itse olen ajanut Passatilla viimeiset reilut kymmenen vuotta. Ei mitään syytä vaihtaa merkkiä.

        Oliskohan aika sunkin jo harkita tuon vika vaagenin vaihtoa itsekkaasti sanoen vaikka luotettavaan Toyotaan? Saisit vaihdossakin jotain jos olet päivittämässä, nyt vw.stä ei makseta juuri mitään, omaa rahaa.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/volkswagen-kriisin-tulos-dieselin-kulutus-kasvaa/201512722/304

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/nyt-narahti-mercedes-vaaristelysta-450-euron-vuosikulut-autoilijalle/201512715/304

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/volkswagenin-seitseman-syntia-ylittavat-jopa-enron-skandaalin-torkeyden/201512603/304

        Eli koko vag konserni vaikeuksissa.


      • nklnlknlonko
        henkilöautooneidieseliä kirjoitti:

        Oliskohan aika sunkin jo harkita tuon vika vaagenin vaihtoa itsekkaasti sanoen vaikka luotettavaan Toyotaan? Saisit vaihdossakin jotain jos olet päivittämässä, nyt vw.stä ei makseta juuri mitään, omaa rahaa.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/volkswagen-kriisin-tulos-dieselin-kulutus-kasvaa/201512722/304

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/nyt-narahti-mercedes-vaaristelysta-450-euron-vuosikulut-autoilijalle/201512715/304

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/volkswagenin-seitseman-syntia-ylittavat-jopa-enron-skandaalin-torkeyden/201512603/304

        Eli koko vag konserni vaikeuksissa.

        "Oliskohan aika sunkin jo harkita tuon vika vaagenin vaihtoa itsekkaasti sanoen vaikka luotettavaan Toyotaan? Saisit vaihdossakin jotain jos olet päivittämässä, nyt vw.stä ei makseta juuri mitään, omaa rahaa."

        Edelleenkin Toyotan huoltotarve on kaksinkertainen volkkariin nähden, ajo-ominaisuudet ovat mitä ovat ja moottorit puhdittomia syöppöjä. Mikään oleellinen ei ole muuttunut.
        Jos Toyota alkaisi tehdä autoja isommille kilometreille ja autoja joissa kuskinpenkillä viihtyy pidempiäkin aikoja kerrallaan niin voisin harkita asiaa uudestaan.


      • Seuraauutisia
        nklnlknlonko kirjoitti:

        "Oliskohan aika sunkin jo harkita tuon vika vaagenin vaihtoa itsekkaasti sanoen vaikka luotettavaan Toyotaan? Saisit vaihdossakin jotain jos olet päivittämässä, nyt vw.stä ei makseta juuri mitään, omaa rahaa."

        Edelleenkin Toyotan huoltotarve on kaksinkertainen volkkariin nähden, ajo-ominaisuudet ovat mitä ovat ja moottorit puhdittomia syöppöjä. Mikään oleellinen ei ole muuttunut.
        Jos Toyota alkaisi tehdä autoja isommille kilometreille ja autoja joissa kuskinpenkillä viihtyy pidempiäkin aikoja kerrallaan niin voisin harkita asiaa uudestaan.

        Olet kuitenkin median lukutaitoinen?


      • Eihuijareitakiitos

        Olet varmaan medianlukutaitoinen?


      • SeSiitäLuotettavuudesta
        TälläiMennää kirjoitti:

        Itse olen ruuhkavuotinen, uudehkon avensiksen omistaja.

        Itse vaadin autolta kokoa ja ensisijassa luotettavuutta. Tällöin esim. Octavia jää laskuista pois.

        Auton yksinkertaisesti oltava täysin yllätyksetön työkalu ja tällöin en pysty harkitsemaankaan muita autoja kuin Accordia tai Toyotaa. Sitten taas toisaalta jokin E-mersu ja 5-sarjainen bemari on ylilyönti, sillä sillä rahalla myös emäntä saa oman avensa, kuten nyt.

        Nähdäkseni jokin roomster tai 1.2 ocu on erityisesti villahattupäisten pappojen auto. Nuoremmilla ei ole aikaa askarrella sijaisautojen ja korjaamojonojen äärellä, vaan tulosta tekemässä.

        Siksi autotkin pitää olla työkaluja: kestäviä ja ennakoitavia.

        Aikoinaan minulla oli aito japanilainen Accord. Vaihdoin sen hetken mielijohteesta Xantiaan. Yllättäen tässä Xantiassa oli seuraavan viiden vuoden aikana yhtä paljon tai vähän vikaa kuin Accordissa. Ajotuntuma Xantassa oli paljon parempi, mutta suurin ero oli, että Xantia oli vielä pois myytäessä täysin ruosteeton.


      • Automiehiämyös

        Tojo-ukko

        23.6.2015 13:25

        Kirjoittanut että Toyotat eivät kelpaa nuorille dynaamisille kuskeille. Noo, olet kuitenkin Corolla palstalla:)


      • loivaliikkeinenn
        Automiehiämyös kirjoitti:

        Tojo-ukko

        23.6.2015 13:25

        Kirjoittanut että Toyotat eivät kelpaa nuorille dynaamisille kuskeille. Noo, olet kuitenkin Corolla palstalla:)

        Vastaat nyt kesäkuussa kirjoitettuun postaukseen. Siinä on sitä Corolla-kuskin dynamiikkaa parhaimmillaan.


    • näinonkyllä

      Fiksu mies. Itse 22 vuotta vanhalla corollalla ajavana teknisen alan miehenä arvostan laatua ja luotettavuutta. Ja sitä on, ei ole toyota paljoa ränsistynyt eikä ominaisuudet laskenut iän ja kilometrien myötä.

      • Jotainrajaa

        Itse tekniikan alan ihmisenä en haluaisi ajaa autoa jonka tekniikka on valmistettu 22 vuotta sitten. Se tarkoittaa sitä että kosla on suunniteltu noin 30v sitten senaikaisen komponenttitarjonnan ja osaamisen ehdoilla. Harrasteautona menisi mutta käyttöautona ei.
        Nykyautot ovat niin eri planeetalta noihin museoautoihin verrattuna.


      • AnopinAuto
        Jotainrajaa kirjoitti:

        Itse tekniikan alan ihmisenä en haluaisi ajaa autoa jonka tekniikka on valmistettu 22 vuotta sitten. Se tarkoittaa sitä että kosla on suunniteltu noin 30v sitten senaikaisen komponenttitarjonnan ja osaamisen ehdoilla. Harrasteautona menisi mutta käyttöautona ei.
        Nykyautot ovat niin eri planeetalta noihin museoautoihin verrattuna.

        Varsinkin turvavarustelun suhteen tuollainen vanha auto on jälkeenjäänyt nykyautoihin verrattuna. En kyllä lapsiani sellaisella kuskaisi. Anopille kyllä lainaisin vaikka pidemmäksikin aikaa.


    • NäinTaas

      Hakemaasi sivua ei löytynyt. Eli siis tielle jäi. Paska mikä paska.

      • ksdljfklsjfldg

        Itse jäit tielle, sivu löytyy edelleen mutta suomi24 on rikkonut tuon linkin niin että vain osa koko osoitteesta toimii klikattavana linkkinä. Sinun pitää kopioida koko osoite ja liittää se selaimen osoiteriville niin juttu löytyy.


      • htrhrth

        Takaisinkutsut sitten monesti tojotassa asioista jotka itse ajamiseen niin vaikuta.Kyllä esim pimahtaneen sähköikkunan kanssa tulee toimeen jonkin aikaa mutta moottorivauriot sitten asia erikseen.


    • Kyllä_jättää_tielle

      Vuonna -89 jäi vm -70 Corolla tielle. Tosin käynnistyi heti, kun parin tunnin kuluttua tultiin hinaamaan pois ja pelleillessään kokeiltiin. Olisiko kaasari jäätynyt tai jotain.

    • nainenratissa

      Mulla on ollut nyt 2vuotta toyota corolla vm 2003, tosi hyvä ajaa ja olenkin ajanut jo 50 000km sillä. Katsastanut kaksi kertaa ja aina läpi mennyt. Hmm.. Öljyt vaihdettu aina 10 000km välein ja toiminu moiteettomasti. On vielä hyvännäköinenkin ja maali kiiltävä. Olen nainen ja tämä auto kelpaa mulle hyvin vielä vuosia. Plussaa vielä ilmastointi. Olen tyytyväinen. Jos rahaa olis, ostaisin uudemman corollan/avensiksen.

      • Ei.niin.väliä

        "Olen nainen ja tämä auto kelpaa mulle hyvin vielä vuosia."
        No just näin. On todella kiva ja ihqua että olet löytänyt sinulle sopivan auton. Corolla ei ole auto jonka joku haluaa. Se on auto joka kelpaa kun ei oikeastaan ole väliä millä siirtyy paikasta A paikkaan B.


    • Ransitti

      Älkää te vinkuintiaanit vinkuko. Teijätki on tehty Corollassa. Sanokaapa moniko teistä on pantu alulle Camarossa, Mustangissa, tai mahdollisesti jopa Cadillacissa? Sakemannin kaasupyttyjä ei lasketa nykyään.

    • KunhanKatselee

      "corolla ei jätä tielle"

      Paitsi jouluaattona. Viime jouluna ainoa merkki, jota näin useamman uupuneena tien poskessa. Oli niitä muunkin merkkisiä, mutta Tojo oli ainoa, jota oli useampi.

    • Rajansakaikell

      Toyotat ovat nykyään ja edelleen ihan eturivin autoja myös tekniikaltaan. Samoin ajo-ominaisuuksiltaan.
      Toi on jotain ihme vanhaa venkoilua joiltain säälittäviltä volkkarimiehiltä tuo ainainen tojon dissaus. Vanhanaikaisia asenteita.
      Jos vokkoelo ja sisarmerkit on tosiaan noin huonoja kuin mediassa yleisesti väitetään, en nyt lähtis hirveesti haukkumaan yhtä maailman myydyintä ja arvostetuinta automerkkiä.

      • ikuinen.jumbomerkki

        Toyotan tekniikka on kivikaudelta kuten ajo-ominaisuudetkin. Näin kertovat testit. Toyota ei kelpaa ammatti- eikä yrityskäyttöön.


      • 2.4STW

        Kyllä parin viime vuoden ajalta on ihan positiiisesti suhtauduttu testeissä Tojottimien ajettavuuteen. Toki ohjaustuntuma on erilainen kuin VOlkkarissa mutta se ei tarkoita että se olisi huono.
        Se että auto ei innosta mutkakanttailuun ei ole mikään huono piirre perheautossa minkä tärkein tehtävä on olla vaivaton, luotettava ja mukava kuljetin.

        Mihinkähän perustuu väite TOjon tekniikan vanhanaikaisuudesta? Onko miljoona hybridiä jotain vanhanaikaista?
        Onko Skodassa,Fordissa tai Opelissa jotain pajonkin hienompaa ja toimivampaa tekniikkaa? katsos kun se ei riitä että tekniikka on hienoa, sen pitää myös toimia.
        Tojota ei ole likikään täydellinen kuten mikään auto mutta idioottimiaset kommentit kertoo kyllä enemmän kommentoijasta kuin mistään autosta.

        Fakta on vaan se että monet merkit on sellaisia että niitä ei vaan uskalla omalla rahalla ostaa eli otetaan liisarina. Näin olen minäkin tehnyt. Melkein kaikki ns. yritysautot on juuri näitä ihan tavallisessa kaupassakäyntikäytössä perheillä olevia liisareita. Ei niistä missään taksi tai muussa ammattikäytössä olekuin pieni osa.


    • Tojoooooo

      Teille kaikille vain tiedoksi. Minulla on Toijota Gorolla, ensi rekisteröimisestä tulee marrask. 2pv, 20v...Kävin tänään katsastuttamassa. Läpäisi katsastuksen,,KIITETTÄVIN ARVOSANOIN. Joten ei autoa ole parempaa,kuin Tojota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe