Eli onko mitään järkeä hankkia 2-tahti kevaria jos tulee 50km joka arkipäivä kun menee kouluun ja takasin? Enemmän mua kiinnostais noi 2-tahdit mutta onko 4-tahti kuitenkin parempi jos tulee noin paljon ajettua? Ja mitenkäs talvella ajo onnistuu kevarilla? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
4-vai 2-tahti?
8
1978
Vastaukset
- paapppa
Voit ostaa kumman vaan... Kulutus on kuitenkin mitätön tollasilla mopoilla. Talviajo onnistuu ihan hyvin kun hankkii kunnon varusteet ja talvirenkaat.
- Ei_enää_mopo
Kyllä se kakstahtikevari syöpäsee usein yli 10 litraa satasella...
- PElittaa.voaft
2 tahti jos tehoja haluaa, vakio 2 tahti kevari vie noin 1-3l enemmän 100km kuin 4 tahti joka ei nyt omasta mielestä ole hirveen paha edes.
on sillä suuri ero ajatko 4 tahdilla vai 2 tahtisella kevarilla, sen kyllä tuntuu vähän pidemmällä matkalla.
2tahtia ehkä tolle matkalle jos päivässä ajaa, voi olla paljon mukavampi ajaa liikenteen seassa kun on hitusen vähän tehojakin alla ja pääse rekoistakin ohi.
4tahti vaan jos haluaa vähän pidemmät huolto välit ja bensa pihi, mutta ydeensä näillä 4 tahti kevareilla ei sitten motarille oikeen ole asiaa eikä huippunopeus ole niin suuri ydeensä, voihan siellä toki ajaa mutta noin 100km/h huippunopeus motarilla jossa kumminkin autot ajaa sen 120 ja vasemmalla ohitus kaistalla vähän reippaampa niin on vähän eessä ja tukkeena. 2 tahtiset taas kulkee ydeensä sen 110-130km/h huipussaan vakiona jolla pärjää motarillakin jotenkin jos tarvitsisi joskus ajaa sielläkin, ja se nyt kivempi ajaa pyörällä jossa tietää että on tehoja alla ja kulkeekin. - 10L-100km-kunnon_trolli
Ei_enää_mopo kirjoitti:
Kyllä se kakstahtikevari syöpäsee usein yli 10 litraa satasella...
Mikähän kevytmoottoripyörä kuluttää 10 litraa satasella? olet ehkä tainut sekottaa kevarin ja autojen bensan kulutuksen keskenään?
no en sit tiedä näistä kivikautisista ja lähes antiikki 2 tahti moottoripyöristä viekö ne ton 10 litraa satasella mutta ei ainakaan mikään nyky pyörä vie, enintään varmaan siinä 6l/satasella jos oikein vauhdikas kaasukäsi ja sekin vähän riippuen. - Vitun_autisti
10L-100km-kunnon_trolli kirjoitti:
Mikähän kevytmoottoripyörä kuluttää 10 litraa satasella? olet ehkä tainut sekottaa kevarin ja autojen bensan kulutuksen keskenään?
no en sit tiedä näistä kivikautisista ja lähes antiikki 2 tahti moottoripyöristä viekö ne ton 10 litraa satasella mutta ei ainakaan mikään nyky pyörä vie, enintään varmaan siinä 6l/satasella jos oikein vauhdikas kaasukäsi ja sekin vähän riippuen.kisapiikki kevari kuten ktm exc,gasgas,tm smr, jne jne... kuluttaa helposti sen 8-15l 100km, senkin tiätämätön terskanaama
- pillun_Autisti
Vitun_autisti kirjoitti:
kisapiikki kevari kuten ktm exc,gasgas,tm smr, jne jne... kuluttaa helposti sen 8-15l 100km, senkin tiätämätön terskanaama
Niin ehkä joku ktm ja noi tommoset kisapiikit mutta ei ehkä sovi matka ajoon niin voi jättää tästä kerkustelusta pois kokonaan, saat vaihtaa määntäkin koko aika johonkin ktm ja vara mäntää työkalut mukana koko aika jos vähänki pidempää matkaa lähtee ajamaan kun semmonen mäntien ja bensan syöjä tosiaan niin ei tosiaankan kukaan semmosta pyörää matka ajoon harkitse edes. parhaimillaan tämmöset kisapiikit on radalla ja lyhyillä matkoilla todella hyvä, mutta ei todellakaan matka pyöräksi ellet satu olemaan paksu lompakko ja repullinen vara mäntiä mukana ja kiinostusta kesken matkan vaihdella.
2 tahtista suosittelen,mäntä kestää ajo tyylistä ja pyörästä riippuen 10-15tkm (mutta poikkeukset esim ktm ja tämmöset kisa pyörät johan saa koko aika vaihtaa todelliseessa mäntää) tehoja/huippunopeutta löytyy ydeensä enemmän kuin 4 tahtisista. 4 tahtiselle hyvä jos edes viri mopoista ohi pääse suhuvasti.
.
4 tahti bensapihielle ja enemmäkseen niille jotka ei jaksaisi/osaa huoltaa pyörääntä, niin vähän huoltovapaampi. ydeensä 4 tahtisella kevarilla ei esim hirveitä viri mopoja/rekkoja ohitella eikä suositeltavaa ajaa moottoritielläkään, tietenkin joitain poikkeiksia on, mutta pääosin 2 tahtisit vie viellä reippaasti 125cc ja vasta siitä 125cc yli on järkee 4 tahtisista. tämmösistä alle 125cc koneissa 2tahti vie reippaasti. tietenkin onhan 4 tahti ihan hyvä vaihtoehto jos ei nopeudella/teholla ole väliä vaan pääasia päästä a paikasta b, mutta kyllä siinä ajan mittaa kumminkin tekee mieli 2 tahtiseen vaihtaa kun kylän nuoret viri mopoilaan tai jotkut sun kaveris 2 tahtisillaan vetää rennosti ohi sun luumun 4 tahtisen.
- DemonKokis
2 tahtia vaan, ydeensä enemmän tehoja/kulkee enemmän ellet sitten osta jotain esim Honda CBR 4 tahtista.
Ihan samalla lailla kuin mopollakin ajaessa talvella einut ero on että kevari voi painaa vähän enemmän ja tehoja enemmän pyörässä. - moromies
Jos ajat niin paljon niin ite suosittelisin 4t kevaria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102460- 851920
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381459- 2601388
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html272984Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47861Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77840- 59825
- 50802
- 44745