Erikseen pitää tilata tunnuslukusovellus?
Nordean pankin sovelluksen päivitys
51
5241
Vastaukset
- l520
Vanhalla (ennen tätä päivitystä) mobiilipankin sovelluksella pääsi tunnusluvulla suoraan sisään joka oli yksinkertaisen kätevää.Nyt taas hakalampaa kun on kaksi sovellusta mutta kai tätä turvallisuuden parantamisen nimellä taas kutsutaan.
- lumia535
Voiko puhelimella tilata nuo tunnusluvunsovelluksen tunnusluvut?
- l520
lumia535 kirjoitti:
Voiko puhelimella tilata nuo tunnusluvunsovelluksen tunnusluvut?
Ei taida nyt voida niinku aikasemmin,mutta jollet omista tietokonetta voit yrittää puhelimella mennä verkkopankin www sivulle laittamalla selaimessa 'tietokoneversio' asetuksen päälle niin sen ei pitäis tunnistaa sitä mobiililaitteeks.Jollei onnistu niin sitten vaan vaikka kirjaston koneelle tilaamaan.
- lumia535
Kävin verkkopankissa ja siellä oli puhelinnumero johon pitää soittaa ja tunnistautua verkkopankkitunnuksilla ja puhelimeen tulee avainkoodi jolla saa ne tunnukset
- l520
No jo on menny tarkaks tämäkin homma,ja ilmeisesti kaikki vanhat tunnusluvut on nyt nollattu,kaikki taas alusta.
- uudistuksia
Pääsin verkkopankkiin tunnusluvuilla ja sovelluksen kautta itse valitsemalla tunnusluvulla
- l520
uudistuksia kirjoitti:
Pääsin verkkopankkiin tunnusluvuilla ja sovelluksen kautta itse valitsemalla tunnusluvulla
Ny tää alkaa pikkuhiljaa valkeneen..aktivoin äsken ton tunnusluvun.Mitäs toi tunnusluku sovellus jäi nyt tohon Odottaa vahvistusta tilaan,pitääkö täs soittaa johonki vai.Sain kyl tekstiviestillä sen aktivointikoodin eiks se riitä vai pitääkö soittaa johonki?Mitä toi "varmista puhelu nordeasta" tarkottaa tossa Tunnusluku sov asetuksissa (Kolme pistettä)?
- uudistuksia
Minulla on Nordean verkkopankissa numero 0800165 656 johon pitää soittaa ja tunnistautua verkkopankkitunnuksilla
- vaikeahomma
l520 kirjoitti:
No jo on menny tarkaks tämäkin homma,ja ilmeisesti kaikki vanhat tunnusluvut on nyt nollattu,kaikki taas alusta.
Verkkopankissa (tietokoneella) toimii edelleen myös se tunnuslukutaulukko, myös tämä uusi tunnuslukusovellus.
Oli kyllä kurja kun tablettiin tuli päivitys. En selviytynyt siitä yksin, piti soittaa Nordealle. Kaiken lisäksi se ei toimikaan android tableteissa. Piti ladata kännykkään. Sain sen sitten toimimaan. Nyt menen koneella tunnuslukutaulukon kautta ja kännyssä tämän uuden kautta. Mutta kyllä se vaikeaa oli. On ollut helpompiankin päivityksiä, siis yleensä.
- parempiatarjolla
Sellainen se Nordea ja WP8 yhdistelmä on..
- hhgggggggggggg
No mitä yhdistelmää sinä suosittelisit? Katsotaan paljastuuko trolli nimimerkin takaa.
- uusisovellus
Pitääkö jatkossa käyttää vaan tunnuslukusovellusta
- l520
Ei ole pakko vaan Mobiilisovelluksen Salasana tunnareilla voi mennä sisään eli ensin käyttäjätunnus ja sitten luomasi PIN koodi
- we9mvdje09refv
Tutkipas nyt sitä päivitettyä versiota. Siitä voi edelleenkin kirjautua salasanalla kuten aiemminkin...
- keskenkövielä
Lähettääkö Nordea uuden taulukon tunnusluvuista (kun siis loppuu), jos on tunnuslukusovelluksen ottanut käyttöön? Nimittäin jos ostaa verkkopankista jotain Nordean kautta, ei siellä voi valita kuin tunnusluvun. Ei tullut niitä kolmea vaihtoehtoa, vain tunnuslukuvalikko oli.
- l520
keskenkövielä kirjoitti:
Lähettääkö Nordea uuden taulukon tunnusluvuista (kun siis loppuu), jos on tunnuslukusovelluksen ottanut käyttöön? Nimittäin jos ostaa verkkopankista jotain Nordean kautta, ei siellä voi valita kuin tunnusluvun. Ei tullut niitä kolmea vaihtoehtoa, vain tunnuslukuvalikko oli.
Paperinen tunnusluku taulukko säilyy joten se lähetetään niin kuin aina ennenkin kun 60 tunnuslukua on käytetty.
Salasana kirjautumista ei ole maksuissa koska sitä ei ilmeisesti katsota täysin turvalliseksi tai muusta käytännön syystä jätetty pois,on siis käytettävä tunnuslukusovellusta verkkokaupan maksamisissa mikäli ei halua korttia käyt.
Nordean henkilöasiakkaiden verkkopankissa on kolme vaihtoehtoa kirjautumisessa: - Tunnuslukukortti - Salasana - Tunnuslukusovellus
Mobiilipankissa: - Tunnuslukusovellus - Salasana - l520
l520 kirjoitti:
Paperinen tunnusluku taulukko säilyy joten se lähetetään niin kuin aina ennenkin kun 60 tunnuslukua on käytetty.
Salasana kirjautumista ei ole maksuissa koska sitä ei ilmeisesti katsota täysin turvalliseksi tai muusta käytännön syystä jätetty pois,on siis käytettävä tunnuslukusovellusta verkkokaupan maksamisissa mikäli ei halua korttia käyt.
Nordean henkilöasiakkaiden verkkopankissa on kolme vaihtoehtoa kirjautumisessa: - Tunnuslukukortti - Salasana - Tunnuslukusovellus
Mobiilipankissa: - Tunnuslukusovellus - SalasanaSalasana kirjautumisessa ei voi maksaa edes verkkopankissa joten ei ihme että ei voi verkkokaupoissakaan.
Olen nyt käyttäny pari päivää pelkää Tunnuslukusovellusta maksamisissa ja todennu sen nopeaksi ja käteväksi tavaksi maksaa laskut
- wwwwwwa
Video-ohjeet on syvältä. Tuonkin ohjeen laitoin kertaalleen pyörimään, jo alku oli niin tylsä että eksyin tekemään jotain muuta, ja mieleen jäi vain loppukommentti "näin helppoa se on".
V-u. Miksi nykyään ei tehdä kunnollisia ohjeita? Siis semmoisia, jotka voisi lukea omaan tahtiin, ja aikaa kuluu suunnilleen saman verran kuin tuon videon liikkeellelähtöön?
... ja ehkä se on helppoa diginatiiveille, mutta suurin osa Nordean asiakkaista on varmasti hoomoilasena tämän asian suhteen, eikä olemattomat ohjeet yhtään auta asiaa. - OHJeet
No tässä sulle ohjeet:
Soitat ekaks sinne nroon, jossa varmennetaan sun puhelinnumero. Joku oli maininnut sen nron jo täällä.
Ihan ekaks: lataat sen sovelluksen sieltä sovelluskaupastas.
1. meet verkkopankkiisi sillä paperisella tunnuslukutaulukolla
2. klikkaat "muokkaa verkkopankkia" -kohtaa
3. Vasen valikko: pankkitunnukset -> klikkaat sitä
5. Valitset mihin nroon se aktivointikoodi lähetetään (sen pitää olla se varmennettu nro)
6. Avaat tunnuslukusovelluksen ja naputtelet sen aktivointikoodin siihen
8. Naputtelet verkkopankissa näkyvän väliaikasen PIN-koodin sovellukseen
9. Määrittelet sen omavalintaisen PIN -koodin sovellukseen
10. Testaa kirjautumalla mobiilipankkiin, toimiiks se sovellus. Valitset kirjautumistavaksi tunnuslukusovelluksen ja kirjaudut sisään sillä omalla PIN-koodilla.
Oliks tarpeeks selkeetä sulle?
Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä. - wwwwwwa
"Oliks tarpeeks selkeetä sulle?
Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä."
a) en kaipaa keskustelupalsta-ohjeita. Kyseessä ei ole se, että en itse osaisi, vaan se, että mielestäni video-ohje ei riitä. Nordean pitäisi tehdä ja julkaista kunnolliset ohjeet - ihan itse.
b) ongelma ei ollut se, että video-ohje olisi liian nopea, vaan että se (niin kuin suurin osa kaikista muistakin video-ohjeista) on hidas, tylsä ja surkea. Ja lisäksi video-ohjeet on ylipäätään syvältä. Palveluntarjoajan velvollisuus on tehdä kunnolliset ohjeet, ja mielestäni video ei täytä tuota määritelmää.
Video-ohjeet on varmaan ihan jees niille, jotka eivät osaa/viitsi lukea tekstiä, jossa on enemmän kuin kolme sanaa peräkkäin. Mutta miksi kaikki pitää tehdä lukihäiriöisten ehdoilla? - Lömbhydzgh
OHJeet kirjoitti:
No tässä sulle ohjeet:
Soitat ekaks sinne nroon, jossa varmennetaan sun puhelinnumero. Joku oli maininnut sen nron jo täällä.
Ihan ekaks: lataat sen sovelluksen sieltä sovelluskaupastas.
1. meet verkkopankkiisi sillä paperisella tunnuslukutaulukolla
2. klikkaat "muokkaa verkkopankkia" -kohtaa
3. Vasen valikko: pankkitunnukset -> klikkaat sitä
5. Valitset mihin nroon se aktivointikoodi lähetetään (sen pitää olla se varmennettu nro)
6. Avaat tunnuslukusovelluksen ja naputtelet sen aktivointikoodin siihen
8. Naputtelet verkkopankissa näkyvän väliaikasen PIN-koodin sovellukseen
9. Määrittelet sen omavalintaisen PIN -koodin sovellukseen
10. Testaa kirjautumalla mobiilipankkiin, toimiiks se sovellus. Valitset kirjautumistavaksi tunnuslukusovelluksen ja kirjaudut sisään sillä omalla PIN-koodilla.
Oliks tarpeeks selkeetä sulle?
Ps. videoita voi pysäyttää, jos ei pysy perässä.Ihan ekaks unohdat edellisen ohjeen koska minnekään ei tarvitse soitella vaan kaikki hoituu puhelimella ja läppärillä.
Katsokaa hyvät ihmiset ne videot ja varsinkin ymmärtäkää ne! - hoxista_hox
wwwwwwa kirjoitti:
Video-ohjeet on syvältä. Tuonkin ohjeen laitoin kertaalleen pyörimään, jo alku oli niin tylsä että eksyin tekemään jotain muuta, ja mieleen jäi vain loppukommentti "näin helppoa se on".
V-u. Miksi nykyään ei tehdä kunnollisia ohjeita? Siis semmoisia, jotka voisi lukea omaan tahtiin, ja aikaa kuluu suunnilleen saman verran kuin tuon videon liikkeellelähtöön?
... ja ehkä se on helppoa diginatiiveille, mutta suurin osa Nordean asiakkaista on varmasti hoomoilasena tämän asian suhteen, eikä olemattomat ohjeet yhtään auta asiaa.onhan siellä printattavat ohjeet siellä nordean sivuilla. Siellä valikossa oikealla. Voi ihan pdf:änä printata ittelleen.
- jklkg
Ne kirjalliset ohjeet julkaistiin vasta heinäkuun puolella. Niitä ei siis ollut olemassa vielä noiden edellisten valitusten aikaan.
- tanan_tunarit
Tiedoksi että tämä Nordean uusi mobiilipankki toimii sitten vain Android 4.1 ja uudemmilla luureilla. Eli tuki kaikille 2-3 vuotta vanhemmille laitteille on pudotettu tylysti pois, siinäpä sitä Nordean "palvelua" taas. Yllättäen ja pyytämättä tullut muutos sai ainakin täällä aikaan runsaasti kirosanoja.
Herätti myös ajatuksen että pankin vaihto tulee halvemmaksi kuin uusi ominaisuuksiltaan vastaava puhelin. Onko kokemuksia millä pankilla on parhaiten toimiva mobiilisovellus?- öjlk
Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.
Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä. - l520
öjlk kirjoitti:
Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.
Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä.Olinkohan näkevinäni nordean verkkopankissa jossain ohjeessa että pitää olla vähintäin 2.3.3 android käyttis,no en kyllä tiedä mistä tuo 4.1 juttu on nähty joten en mene sanomaan vielä mitään.
Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa tunnusluku sovellusta maksamisessa,ensin tunnusluku sov auki 520:stä,sitten annat verkkopankkiin käyttäjätunnuksen ja jatkat ja kohta värähtää puhelin annat pin ja pääset sisään maksamaan,,riitti kun painoi OK homma oli selvä.
Kyllähän tuo toimi eikä tarvi kaivella korttia,tuo nordean kortti systeemi on muutenkin huonompi kuin esim osuuspankin koska siinä joutuu muistamaan edellisen tunnusluvun ts kirjaamaan viimeksi käytetyn kynällä että muistaa mikä on seuraava vuorossa(toki se antaa yhden kerran arvata väärin),nyt tämäkin vaiva jää pois.
Toki tuo kortti tulee olemaan varmaan vuosia käytössä sillä suurin osa kansasta ei varmaan kovin nopeasti siirry tähän uuteen systeemiin.Ja täytyyhän se kortti olla varalla jos sattuu vaikka puhelin hajoamaan tms.ongelmaa.
Muistaakseni minä en soittanut mihinkään aktivointi vaiheessa vaan sain koodin txt viestillä toiseen puhelimeeni jonka numero oli jo valmiina verkkopankin muistissa. - nordeansivulta
Android-puhelimet versio 2.3.3 ja sitä uudemmat.
- tietoturvaensin
öjlk kirjoitti:
Wanha android on sen verran merkittävä turvallisuusriski, että on vain hyvä ettei pankki rohkaise tärkeiden asioiden hoitamiseen sellaisella laitteella.
Uusikin android on tässä lajissa varsin kyseenalainen tapaus. Ainakin kannattaa huolehtia, ettei siihen pääse luikertelemaan mitään käärmeitä.Samaa mieltä. Vanhaa tietoturvatonta käyttöjärjestelmäversiota ei kannata tukea etenkin kun kyseessä on pankkisovellus, jossa näkyy koko tilin sisältö..
- neuvoa
Minulla on tässä puhelimessa prepaid-liittymä niin pitääkö antaa Nordeaan tämän puhelimen numero kun soitan ja aktivoin tunnusluku sovelluksen?
- l520
Ei ole pakko
- tunnusluku_sovellus
Onnistui hyvin tuo tunnusluvun-sovelluksen aktivointi. Jos maksaa laskuja niin riittääkö vaan pin-koodi?
- tunnusluku_sovellus
Ei näköjään tarvitse käyttää muita tunnuslukuja kun kirjautuu tunnusluvun-sovelluksen pin-koodilla kun maksaa laskuja.
- l520
tunnusluku_sovellus kirjoitti:
Ei näköjään tarvitse käyttää muita tunnuslukuja kun kirjautuu tunnusluvun-sovelluksen pin-koodilla kun maksaa laskuja.
Joo sehän tossa on idea että se yksi PIN-koodi riittää maksamiseenkin.Onko kukaan testannu sitä salasana kirjautumista ja maksamista tietokoneella
,sehän ei näytä eroavan tunnusluku kirjautumisesta ja toiminnoista muuten kuin että ei oteta mobiilin tunnusluku sovellukseen yhteyksiä.Ja jos on useampi mobiili laite niin näyttää siltä jokaiseen joutuu erikseen aktivoimaan saman tunnusluvun. - tunnusluku_sovellus
Kun ottaa tuon tunnusluku-sovelluksen käyttöön niin lähettääkö Nordea paperisia tunnuslukuja postitse?
- l520
tunnusluku_sovellus kirjoitti:
Kun ottaa tuon tunnusluku-sovelluksen käyttöön niin lähettääkö Nordea paperisia tunnuslukuja postitse?
Nämä toimii toistaseks rinnakkain joten saat vielä varmaan pitkän aikaa myös paperiset tunnusluvut
- toimii1
Hyvä sovellus. Kun on yhteen puhelimeen asentanut sen voi laittaa takavasemmalle ja käyttää tavallista. Ehkä aktivoinnin jälkeen voi poistaa kokonaan?
- tietämätön_kysyy
Jos vaihtaa puhelimeen uuden sim-kortin niin täytyykö aktivoida uudelleen tunnusluku-sovellus?
- Digihiki
Kysyin itse samaa Nordean asiakaspalvelusta ja vastasivat, että sovellus on liitetty laitteeseen, ei sim -korttiin. Eli ei tarvii aktivoida uudelleen, jos vaihdat sim -korttia!
- l520
Mun 520:ssä johon aktivoin tunnusluku sovelluksen ei ole edes sim korttia joten tuskin tuo systeemi on mitenkään Sim kortti sidonnainen vaan se menee varmaan niin että siinä laitteessa missä tunnusluku sovellus on aktivoitu se tunnistetaan sovelluksesta,oli simmiä tai ei.Jos nyt tälläisin Sim kortin 520:n siinä tuskin mikään muuttuisi tunnusluku sovelluksen osalta.
- ärsyttävä
Kuka ääliö tuon järjestelmän on koodannut?
Piti laittaa laitteen nimeksi puhelimen malli (erotuksena toisesta käytössä olevasta puhelimesta), mutta "laitteen nimessä ei saa olla numeroita eikä erikoismerkkejä" Kertokaa yksi hyvä syy, miksi ei?
Sovelluksen käyttöönotto toppasi tällä erää tuohon. Ehkä jatkuu joskus, kun ärsytys vähän laimenee. - Tai sitten ehkä ei. Taas pitäisi muka keksiä "uusi" pin-koodi tuota käyttöä varten. Sanokaahan, asiassa pidemmälle ehtineet, ettehän laittaneet tuohon sellaista pin-koodia, joka on jo käytössä noin 5 muussa palvelussa? Ettekä ainakaan sitä samaa pin-koodia, jota olette jo jonkun aikaa käyttäneet mobiilipankin sisäänkirjautumisessa? - l520
Kaippa niillä on syynsä tohon nimijuttuun ja tuntuhan se vähän hölmöltä kun piti keksiä joku nimi.
Ite laitoin saman koodin mikä oli jo käytössä mobiilipankin sisään kirjautumisessa koska on muutenkin noita koodeja ihan riittämiin mitä pitää muistaa.Tuohan on sinänsä ihan turvallinen systeemi koska joudut kuitenkin aina ensin joka kerta käyttämään 8 numeroista käyttäjätunnustasi ja vasta sitten pin koodia.En tietenkään olisi laittanut samaa pin koodia jos pelkällä pin koodilla toimittaisi.- tunnusluku_sovellus
Pitääköhän tuo pin-koodi vaihtaa tietyn väliajoin?
- l520
tunnusluku_sovellus kirjoitti:
Pitääköhän tuo pin-koodi vaihtaa tietyn väliajoin?
Ei tarvi vaihdella,sehän olis melkonen ruljanssi jos siihen mentäis.
- airamlisa
Kertoisko joku selkokielellä, miten tunnuslukusovellus ladataan puhelimeen.
- l520
Avaat puhelimesta Kauppa sovelluksen ja kirjoitat hakukenttään Nordea.Tämän jälkeen valitset Tunnuslukusovelluksen ja painat "asenna".Sitten kun sov on asennettu avaat sen ja kirjaudut tietokoneella verkkopankkiin mikäli haluat heti sen aktivoida.
Avoinna oleva Tunnuslukusovellus odottaa toimenpiteitä jotka tehdään tietokoneella aktivointi vaiheessa.Todella helppo juttu kun sen parin kerran käytön jälkeen oivaltaa.Jatkossa Tunnuslukusovellukseen kirjoitetaan aina vain PIN koodisi jolla hyväksytään maksut sun muut.- airamlisa
Minulla on Samsung Galaxy A5, anroid-versio 4.4.4. Siinä on sovelluskauppa Galaxy Apps (näin olen asian ymmärtänyt) mutta ei sieltä löydy nordean tunnuslukusovellusta.
- l520
airamlisa kirjoitti:
Minulla on Samsung Galaxy A5, anroid-versio 4.4.4. Siinä on sovelluskauppa Galaxy Apps (näin olen asian ymmärtänyt) mutta ei sieltä löydy nordean tunnuslukusovellusta.
Play kaupasta löytyy,ei sampan kaupasta
- airamlisa
Kiitos, nyt onnistui!!
- kustustajasuurta
En pääse enää androidin mobiilipankkiin. En tiedä, miksi se lakkasi toimimasta. Sivu sinne on ihan erilainen kuin aiemmin. Ei mitään ohjetta ole sivulla, lukee kyllä kirjaudu. Sitten ei tapahdu mitään, ei mene siitä mihinkään.
Se toimi monta kuukautta moitteettomasti.
En osaa sanoa, miksi se lakkasi toimimasta. Toimi vielä pari päivää sitten. - I520I520
Nordean Android mobiilipankki ja tunnusluku sovellukset toimii ainakin normaalisti joten ongelmat jos noissa jotain ilmenee on yleensä eri pankkien omissa sovelluksissa tai pankkien yhteyksissä tms. Itsellä ei ole kokemusta muista kuin Nordean sovelluksista jotka on toiminut kohta 3v tosi hyvin.
Pitää vaan opetella käyttämään uudistuneita sovelluksia jos niissä ei mitään yleistä vikaa ole.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074897Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744251546- 1911128
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101108Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk161026Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861010Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64921
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826