Hei voisiko osastolla hoidossa olleet kertoa jotain kokemuksia? Mulle on jo kaks lekuria sanonu, että se on suoraan sanottuna hullujen huone. Kävin kerran siellä arvioitavana mutta alkoi ahdistaa niin paljon, että sanoin vain haluavani pois. Olo on kuitenkin tällä hetkellä sellainen, että mulle suositellaan sairaalaa mutta pakkolähetettä eivät pysty tekemään. Hjälp!
En halua osastolle!
7
204
Vastaukset
- Muukalainen76
Älä sitten mene sinne...?
Ei osastolla nyt niiiiin kamalaa ole. Ei tietenkään mukavaakaan, mutta sieltä voi saada apua. Oikeasti.
Mutta jos tuntuu yhtään siltä että pärjäisit kotona, niin älä mene osastolle.- Galotti57567467
En suosittelisi kenellekään koskaan laitosta. Menetät päätäntävallan omasta elämästäsi, kaikki ihmisoikeutesi. Oikeuksien menettämiseen liittyy aina isoja riskejä. Kannattaa suosia vapaaehtoisia vaihtoehtoja, kuten kolmannen sektorin paikkoja. Siellä ei tarvitse pelätä, että joku diktatoi mitä sinulle tehdään. Saat itse päättää mikä auttaa ja mikä ei. Mikä ei auta voit kieltäytyä ja mennä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä ja auttaa vointiasi. Laitoksessa et voi päättää vaan kaikki toimet tehdään sinulle tarvittaessa pakottaen "omaksi parhaaksesi."
- ylpeähullu
Jos hakeudut itse hoitoon ilman pakkohoitolähetettä saat lähteä milloin vain sieltä pois, ellei lääkäri kirjoita sinusta tarkkailulähetettä jonka se voi tehdä kyllä nytkin jos edellytyksen ovat olemassa. Itse olin osastolla useamman viikon ja mikäs siellä ollessa.. kukaan ei määrännyt minua mitenkään ja hoitajat tulivat useimmiten juttelemaan jos niitä pyysi.
Jos todella et selviä kotona miksi et menisi paikkaan jossa sinua autetaan eikä sinun tarvitse miettiä ja murehtia muita, saat keskittyä vain itseesi ja parantumiseesi.
Minun ihmisoikeuksiani ei loukattu mitenkään ja hoitajat pyysivät syömään, nukkumaan, heräämään ja nämäkin olivat lähinnä ohjeellisia eli ei pakollisia.
Muistan kyllä miten pelotti mennä "hullujenhuoneelle" koska ainoa mielikuva oli elokuvista ja sarjoista. Totuus olikin toinen, osasto oli tavallisen sairaalan vuodeosaston ja olohuoneen sekoistus. Huoneet oli 2-3 hengen tilavat huoneet. liikkuminen oli rajoitettu 20-06 välisenä aikana jolloin ulko-ovet oli lukittu, muuten liikkumista ei rajoitettu. Kaikki tämä tosin vain yhdestä sairaalasta joten en osaa sanoa muista.- poiuu
Toiset tykkää syödä vaikka paskaa, meitä on moneen junaan...
Tuon aurinkoisen ja psykiatrian persettä nuolevan kirjhoituksen vastapainoksi täytyy muistuttaa, että pakkohoidossa olevien ihmisoikeuksia loukataan jatkuvasti. Kysy vaikka keltä, joka on ollut esiinä tilanteessa. Tuskin löydät yhtäkään, joka on jälkeenpäin kiitollinen... Tosin masokistisesta persoonallisuushäiriöstäkin kärsiviä on. Sanon vaan, että ajattele omilla aivoilla, äläkä varsinkaan ota kuuleviin korviiskaan mitään psykohölynpölyä. - ylpeähullu
poiuu kirjoitti:
Toiset tykkää syödä vaikka paskaa, meitä on moneen junaan...
Tuon aurinkoisen ja psykiatrian persettä nuolevan kirjhoituksen vastapainoksi täytyy muistuttaa, että pakkohoidossa olevien ihmisoikeuksia loukataan jatkuvasti. Kysy vaikka keltä, joka on ollut esiinä tilanteessa. Tuskin löydät yhtäkään, joka on jälkeenpäin kiitollinen... Tosin masokistisesta persoonallisuushäiriöstäkin kärsiviä on. Sanon vaan, että ajattele omilla aivoilla, äläkä varsinkaan ota kuuleviin korviiskaan mitään psykohölynpölyä.Kyse ei tässä tapauksessa ollutkaan pakkohoidosta joten turha siitä on nyt keskustella, avaa sille oma ketjunsa. Kerroin vain oman kokemukseni useamman viikon hoidosta, se että sinun mielestä se on perseen nuolentaa on sinun mielipide.. mielipide on niinkuin persereikä, se on jokaisella.
Jos et osastolla viihdy niin voit lähteä sieltä pois. Mutta jos olo kotona on noin huono niin miksi et menisi kokeilemaan osastoa.
- selvinnytmasiksesta3krt
Olin nuorena kuukauden nuorisopsykiatrisella. Hoidosta ei ole mitään pahaa sanomista. Vaikeinta oli oma paha olo sinne mennessä. Keskustelutyyppinen terapia, lääkkeet ja hoitajien ystävällisyys saivat aikaan sen, että paranin masennuksesta. Mutta koska masennuksella on tapana uusia, sairastuin vielä pariin otteeseen myöhemmin elämässä. Jos on alttiutta masennukseen, voi olla että mielialalääkettä pitää syödä lopun ikää. Se ei ollenkaan ole mikään hävettävä asia, itse olen nyt lievällä mielialalääkityksellä, elämä maistuu, ei kuitenkaan mene liian "lujaa". Ainut mikä ottaa päähän, kun jotkut väittävät että lääkkeitten syöminen on jotenkin väärin tai ihmisen heikkoutta. Minulle ne ovat mahdollistaneet tasapainoisen elämän. Olen perheenäiti, ollut väliin työelämässä ja uskon että tulevaisuudella on vielä paljon hyviä asioita annettavana. Nyt alkaa uusi työ, ja olen onnellinen että tasapaino on löytynyt. Tsemppiä sinulle, älä pelkää osastonhoitaja, jos sinne päädyt, koeta ottaa kaikki tarjottu apu vastaan. On kyse sinun elämästäsi, olet tärkeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121752Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551257Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1431207- 48930
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html117884Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä73849- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62762- 56761