Miksi eri autistien "tukemiseen" ja "auttamiseen" keskittyvät yhteisöt toimivat rasistisesti? He muka ajavat kaikkien etuja, mutta käytäntö osoittaa toisin. Sitten kun joku ottaa asian puheeksi, vaietaan kuin muuri.. Kyllä niiden jotka näistä toiminnoista vastaavat tulisi pystyä avoimesti kertomaan toimintaperiaatteistaan sekä myös pystyä perustelemaan ne. Suuri joukko ihmisiä seuraa tätä touhua vuodesta toiseen ja muutama seikka paistaa aivan täysin selvästi läpi, mikä on kohtuu noloa, mikäli tahot eivät sitä itse huomaa. Ja jos huomaavat vielä nolompaa on että vaikenevat.
Missä avoimmuus/rehellisyys
13
<50
Vastaukset
- watson1
Olen huomannut saman. Eräs autismisäätiön ylläpitämä keskustelufoorumi oli vuosia suljettuna kaikilta muilta kuin autismisäätiöön kuuluvilta sekä heidän perheiltään. Sitten ´foorumi yllättäen avattiin ja sieltä paljastui kaikki monen vuoden takaiset kirjoitukset, joita kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan voinut lukea.
- odoteltuon
Tässä on elämä monen muunkin asian suhteen mennyt odotellessa jotakin mitä ei koskaan tule.
Minusta tuntuu kuin assit olisi jotenkin jätetty vain ihmettelemään. - Toimiin
Pitäisi perustaa Autisti-info. Näin Asperger-infon voisi siirtää omalle palstalleen.
- totuudentorvi2
Ainoa keskustelufoorumi on aspergerinfo joka on toiminut avoimesti,rehellisesti. Noilla muilla kieroillaan olan takaa.
- enymmärrämitään
Voisin olla vaikka samaa mieltä..mikseivät nämä autistienoikeuksin päiväläiset esim. kirjoittele Aspergerinfoon, kuinka voi olla olemassa sellainen kun autistien OIKEUKSIEN päivä jos tapahtuman järjestäjät ovat epäsolidaarisia ja syrjiviä ? Tuolla infossahan on osiot myös lasten vanhemmille ja infolaiset ovat täälläkin tukeneet noita vanhempia-ei ymmärrä.
- assukka
Tänään voimme yhdessä marssia asian puolesta.
- assukka2info
Missä ja milloin?
- aineiss4
Oon nähnyt samaa holokaustia jo 11 vuotta, mutta minuun suhtauduttiin negatiivisesti jo ennen koulun alkua. Sossu sai vanhempani ajattelemaan, että "mielisairaan suuntaan diagnosoituja" ei tule ottaa vakavasti näissä ihmisoikeudellisissa asioissa.
Pistää tämä kokemuskin miettimään, että minkä ihmeen holokausti-koulutuksen nää kaikki psykat, saikut, lekurit ja muut pedagogi-ammattilaiset saavat. Vituttaa, ku ei saa olla ihminen. Mutta onneks voi Kelan papereita muunnella anomuksella (poistamalla mielisairaus-merkinnät), niin on ainakin puolet maineen pilaamisesta torjuttu. :D- Ainakinselvää
Ainakaan kenenkään heikkouksien vahvistaminen ei ole mitenkään hyväntahtoisessa mielessä järkevää.
- aineiss4
Ainakinselvää kirjoitti:
Ainakaan kenenkään heikkouksien vahvistaminen ei ole mitenkään hyväntahtoisessa mielessä järkevää.
Sinun virheettömyyden vahvistaminen ja jatkuva todistaminen SINUN iänikuisesta TÄYDELLISYYDESTÄ ei tee sinusta tervettä.
- Aineiss4
Ah eiku väärä topicci ja väärä henkilö
- Ainakinselvää
Niin taisi olla :)
- mie9
Ketä oikeasti tarkoitit? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984