Olen luokanopettajan varasijalla ja harmittaa kyllä niiiiin paljon. Olen niin pettynyt! Silmät on nii turvonnu ku oon itkeny koko illan... Tänä vuonna taitaa olla vaikeampi päästä varasijalta? Alkupäässä olen kylläkin, mutta joo..
Varasijalta opiskelijaksi mahdollisuudet?
53
4504
Vastaukset
- kukavaan
Ei vielä kannata luovuttaa... Minne hait?
- sosad
Hain Jyväskylää
- minääääää
Mäki oon varasijalla Jyväskylään, mutta erityispedagogiikkaan. Luulisi, että 3.7 asti varasijoilla tapahtuisi vielä liikkuvuutta, koska kaikista kouluista ei ole tullut tuloksia vielä ja siihen mennessä ne tulevat. (Jkl ilmoitti tulokset ensimmäisten joukossa)
Itse välillä kelaan, että kyllä tässä vielä toivoa on, mut välillä vaivun epätoivoon. Toivotaan kuitenkin, että meillä molemilla kävis tuuri! - sosad
Nii totta. Eli siihen asti ravataan opintopolussa koko ajan ;) Toivottavasti kävis mäihä ja päästäis molemmat!
- minääääää
Mä kävin nyt aamulla tarkistamassa opintopolun ja olinki liikkunut jo yhden sijan eteenpäin, joten kyllä meillä toivoa vielä on :) Ainakin siihen asti, kun muidenkin yliopistojen tulokset on tullu.
- Eioovarmaa
En halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta viime syksynä, kun opintopolku oli ekaa kertaa käytössä amk-haussa, varasija saattoi myös huonontua, kun tuloksia syötettiin järjestelmään. Se on hakijan kannalta julmaa ja epäoikeudenmukaista ja osoittaa, että järjestelmä ei ole toimiva. Voi siis käydä niin, että olet tänään varasijalla kaksi ja huomenna varasijalla 10. Tällaisia valtavia varasijapudotuksia tuli esiin viime vuoden nettikeskusteluissa. Toivon kuitenkin, että teidän tapauksessanne saatte paikat.
- sosad
Mäki oon liikkunu yhen sijan eteenpäin! Huh läheltä liippaa :)
Nii sitä mä itsekin vähä pelkäsin, et nää ei oo oikee luotettavii tietoi, koska niin monesta paikasta ei oo vielä tulokset selvillä.. Toivottavasti ovat parantaneet viime vuodesta. Kauheinta olis kyllä, jos sija yhtäkkiä putoaisi, se ei todellakaan olisi reilua. Odottaisi sit mieluummin ens viikkoon ja ilmottaisi sitten täysin varman tiedon.
- Odottavanaikaonpitkä
Täälläkin varasijalla Jyväskylään, en tosin ihan alkupäässä, joten taitaa olla toivo menetetty. :D Yhden oli mennyt eteenpäin yön aikana. Ei kai auta kuin Joensuusta vielä odotella tuloksia...
- sosad
Harmi että jäit kauas kärjestä, mutta eihän sitä ikinä voi tietää miten käy :) Hyvä et sulla on kuitenki myös joku muu vaihtoehto minne haluaisit, toivottavasti parempi onni siinä!
Oon ravannu tänää koneella joku 5 kertaa kattoo et onko sija noussu, mut eipä oo enää aamun jälkeen mihinkää liikkunu.. Hah pitihän tää arvata et mun tuurilla se jää pienestä kii. Kiva kuulla kaikilta muilta et on päässy jonneki sisää, vaikka oonki tosi ilonen niitten puolesta, mut en haluu mitää nii paljo ku päästä opiskelee et ottaa kyl nii päähän. - minääääää
Oon sua hieman edellä erkkaan ja mulle yliopistolta sanottiin, että ihan hyvin voi päästä just siks ku sinne on hyväksytty nyt sellasii, jotka voi päästä vielä muihin kouluihin :) Eli ihan hyvät mahikset sullakin on!! Ja tosiaan varasijoilta voi päästä vielä elokuussakin :D Ja tänääki vaik tuli vissii vaan Oulun lto tulokset nii mun varasija eteni, niin miettikää sitku tulee tulokset muistakin kaupungeista niin varmasti meijän varasijat liikkuu viel hyvin :)
- Odottavanaikaonpitkä
Joo ei se auta kuin toivoa parasta! :) Millasilla varasijoilla ootte? Itelläni on Jyväskylän erkkapedaan varasija 13, eli varmaan ihan liian kaukana sisäänpääsyyn. :D Saattaahan nuo vähän vielä muuttua kun Helsingistä ym. tulee tulokset, mutta silti... Mitenköhän suurilta varasijoilta aiemminpa vuosina on päästy erityispedagogiikkaan tai muutenkin opettajan koulutukseen opiskelemaan?
- sosad
En tiiä erkkapedasta, mut luokanopettajaan pääs viime vuonna 8 varasijalta Jyväskylään. Hurja huhu et Helsingissä jopa 20..? En tiiä sitte tästä vuodesta ku on tää uus haku systeemi.
Pystyks erkkapedas osallistuu monen eri paikkakunnan haastatteluun? Ku luokanopettajas pysty vaa yhteen.. Jos pysty, ni sitä kauttahan niitä paikkoja vois ehkä vapautuu. Ja aika moni haki molempiin, et riippuu kumpaan pääsee, ni silläki tavalla vois paikka irrota :)
Ja oon jossai siin top 5 varasijalla (en haluis sanoo ihan tarkkaa, ku jos sattuu nii et ne yliopistotyypit eksyy tänne ni sit ne tietää kuka oon, vaik eihän sillä enää oo mitää väliä haha :D) Yritän ottaa coolisti ja pitää pään kylmänä mut ei oikee onnistu, kauhee ku ei voi enää ite vaikuttaa mitenkää
- Tsemppiii
Viiminen piste tulee vasta kun koulut alkaa, sillä moni jää pois tai unohtaa ottaa paikan vastaan, menee inttiin jne jne eli paikkoja voi avautua vielä elokuussakin eli toivoa on !
- sosad
Toivotaan että näin kävis! 12.8 tais olla ihan viimenen päivä millon vois päästä, jos en ihan väärin muista. Kiitti tsempistä! :)
- VissiOnNäin
Näiden tilalle jotka menee armeijaan ja ovat poissaolevana ei oteta ketään. Ainoastaan peruneiden tilalle otetaan varasijoilta kaikkien valintojen tulosten ratkettua 3.7.
- minääääää
Hei mun varasija oli nyt yön aikana liikkunut 6 sijaa eteenpäin eli kohta oon toivottavasti hyväksytty!! Ja kyseessä siis Jyväskylän erityispedagogiikka. Ootteko kattonu onks teillä muutoksia? :)
- sosad
Jee vähä kiva! Mulla ei oo liikkunu mihinkää.. :/
- sosad
Onks teil liikkunu mihinkää? Mulla ei oo ku sen yhen sijan sillon keskiviikkona. Alkaa tulla paniikki ja epätoivo.. Tietääks joku onks Helsingin erityispedan tulokset jo tullu?
- sosad
Mä pääsin!!!! OMG! :D
- Odottavanaikaonpitkä
Sama täällä! Montakohan oikein varasijoilta otettu Jkl erkkapedaan :D
- sosad
Jee onneks olkoon!!! Haha en tiiä :D
- minääää
Mäki pääsin!
- Odottavanaikaonpitkä
Niin Jyväskylään erityispedagogiikkaan? :)
- minääää
Joo just sinne :) se oli mun 1. hakutoive!
- Odottavanaikaonpitkä
No siellä sitten nähdään syksyllä! :D
- sgsdggg
Onnea teille kaikille tosi paljon!! :D
- tahtooopiskelemaan
Olin puolen päivän aikaan varasijalla 69 ja 16.00 varasijalla 35. että hieman vissiin elää tilanne...onko vielä joitain yliopistoja joista ei ole tuloksia tullut kasvatustieteistä?
- dsfsdgsdh
HY ei kai ole tullut? LO-tietojen syöttämistä ei ainakaan oo vielä edes aloitettu (VAKAVA-koordinaattorin mukaan) ja sekin varmaan syö niitä ns haamuvalittuja sieltä..
- Pettynytjasurullinen
Onnea teille, jotka pääsitte opiskelemaan! :)
Mä kans jäin luokanopessa varasijalle, mutta niin korkealle, että siitä ei ole oikeen mahollisuutta päästä sisään. :( harmittaa kyllä ihan hirveästi ja ilta menikin itkiessä. :( Ouluun siis hain.
Hain Ouluun myös varhaiskasvatukseen ja sinne oon 12. varasijalla. Nyt mietinki että onkohan mitään mahollisuutta päästä tuolta sijalta sisälle yliopistoon? Osaisko joku auttaa?
Odottelen myös Rovaniemeltä yleisen kasvatustieteen tuloksia, mutta mieluummin kyllä haluaisin Ouluun.- Samakirjoittaja
Tai onko kenelläkään muulla kokemusta varasijalta pääsystä varhaiskasvatukseen? Ja kuinkahan moni yleensä ei ota paikkaa vastaan kun ainakin aikasemmin on päässyt melko paljon varasijoilta?
Ää en vaan jaksa oottaa maanantaita ja on vaan niin paska fiilis luokanope paikan hylsystä. :(
T. Sama kirjoittaja kuin aikaisemminkin
- Juhheli
Meille, joilla kasvatustiede on esim "viides tai kuudes" vaihtoehto lukee edelleen haun olevan kesken. Yksi mikä pitää ottaa huomioon, on tämä: vasta kun kauppakorkeakoulu ja lääkis on pukannut tulokset ulos alkaa "totuus" näkyä. Eli sinne paikan saaneet jättää tilaa heidän kakkos, kolmos jne vaihtoehdoille.
Mulla on viis hakua eikä edelleenkään hakua ole valmiina yhdessäkään, ei hyväksyttyä, ei hylättyä eikä muutakaan.- tahtooopiskelmaan
ei lue, mulla on 3. yleinen kasvatustiede, varasijalla ja 6. luokanope ja siinäkin varasijalla...näinköhän sitä jäi ilman paikkaa
- pelottaa
Onks kellään Oulun lo varasijat liikkunut? Mä olen sinne varasijalla, ja aatelin, että onkohan toivo opiskelupaikasta jo menny, kun ei ole varasija liikkunut mihinkään. Vielä lto tuloksia odottelen, mutta Oulun lo ois ehdoton ykkönen!
- Paniikkix
Olen Tampereelle luokanopettajaksi varasijoilla hyvin alkupäässä
- Paniikkix
Ja siis mietin vaan sitä että millaiset mun mahkut voi olla...
- jännittäjä
Itse olen Jyväskylään yleiseen kasvatustieteeseen varasijalla 15. Ei tuolta varmaa enää nousta mut saahan sitä vielä toivoa ihmettä! :D
- tahtooopiskelemaan
Juuh...Itse olen varasijalla 25 tällähetkellä myöskin yleiseen kasvatustieteeseen. Toivoa elättelen vieläkin mutta taitaa olla jo turhaa.Eilen tuli pisteet LO:n soveltuvuuskokeesta joita oli 9 :D maksimi oli se 18 plus yo-todistus (jota minulla ei ole) joten en taida hakea uudestaan ens keväänä LO:ksi. Koko ajan vain mietin että missä mokasin siinä haastattelussa kun nuin huonot pisteet tuli vaikka itse luulin että hyvin se meni :) VAKAVA:sta 95 pistettä joka ei sekään kyllä kovin hehkeä tulos ole :D
- jännittäjä
Aina kannattaa olla toiveikas, ei sitä koskaan voi tietää! :) ite olen jo siihen tyytyväinen, että edes varasijalle pääsin! Mistä näit pisteesi LO:n soveltuvuuskokeesta? :0
- tahtoopiskelemaan
Lapin Yliopisto lähetti kirjeenä ne eilen. Tuo on kyllä ihan totta että saa olla varasijaankin tyytyväinen!
- edellinen
jännittäjä kirjoitti:
Aina kannattaa olla toiveikas, ei sitä koskaan voi tietää! :) ite olen jo siihen tyytyväinen, että edes varasijalle pääsin! Mistä näit pisteesi LO:n soveltuvuuskokeesta? :0
Lapin Yliopisto lähetti eilen kirjeenä tulokset. Tuo on kyllä totta että saa olla varasijastakin tyytyväinen. Ei sitä vain vielä tällä hetkellä arvosta kun oli sisäänpääsy vain mielessä :)
- jännittäjä
Joko kauppakorkeasta ja lääkiksestä tullut tulokset, oletteko tietoisia?
- yleis
Jostain lääkiksestä on kai tullu? Jossain näin ketjun aiheesta jossa oli hyväksyttyjä.
- Tiedoksi
Joistain kauppakorkeista on jo tullut sekä joistain lääkkiksisti, mutta ei tietääkseni vielä kaikista
- jeaaaajeje
Kauppiksista on tullut kans!
- Pettynytm
Näköjään mennyt tämän vuoden pääsykokeet metsään. Vasta varasijalla 30 historiaan Tampereen yliopistoon. otaksun, että ei mitään mahdollisuutta nousta tuosta sisään?
- utelias21
Milonkaha nuo haamu varasijalla olevat poistuu kokonaan opintopolusta?
- tahtooopiskelemaan
Niimpä! sitähän tässä tulee kytättyä sen 20 kertaa päivässä :)
- Krtop
Mitkä haamuvarasijat :0 ????
- tsirputi
SoSad ja muut sisäänpäässeet... ONNEA!!! Ps.Nimimerkin vois vaihtaa NoSad? :))))))
Ja ne joilla on vielä paineita... Mahkut on olemassa aina elokuun loppuun asti! Ja jos kävisi niin, että välivuosi tulisi, niin ensi kerralla ainakin tietää tarkalleen mitä vaaditaan ja homma menee kuin vettä vaan! Tsemppiä kaikille! - kyäää
Medianomiksi ekalla varasijalla... Kyllä syö, jos ei sijoitusta tuosta nouse, mutta toisaalta taas se ei tarvitse kuin sen yhden joka jättää paikan ottamatta. 30 tuonne valittiin ja hakijoita 293 eli melko läheltä liippaa ainakin. Kuinka yleistä mahtaa olla että vähintään tuon yhden sijan verran liikehdintää tulis?
- Tspno
Mulla kans varasija 1 restonomiksi! Kyllä jännittää!! Luulis ny aina yhden jäävän pois...!
- Epätoivoinenn
Olen varasijalla 151 Oamkiin tradenomipuolelle. Onkohan täältä kaukaa perältä mahdollista mitenkään enää ponnistaa?
- Amis
Hain ilman ylioppilastutkintoa psykologiaa opiskelemaan Turun yliopistoon. Kävin haastattelu ja ryhmätilanteessa. Olen varasijalla 31. Eivät selvästikään oikeen usko mun kyvykkyyteen siellä. :D
Tampereelle oon varasijalla 15, hitto. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804