Onko tuollaisia jo liikkeellä? Scanian 9-litrainen 360 hv ja mersun 7.7-litrainen 354 hv. Jos itse alkaisin puolikasta vetämään niin kyllä sitä tuollaisen keulille laittaisi. Omamassassa ja kulutuksessa säästää. Ja moottori toimii hyvällä hyötysuhteella. Joku fh16 hyötysuhde jää aika huonoksi tuossa hommassa.
Puoliperän veturit pienellä koneella
7
141
Vastaukset
- k.a.pitalisti
niin minäkin ostan aina pienimmällä mahdollisella koneella, ei ne kuskit aja yhtään kuormaa enempää vaikka ostaa 750hv koneella auton ja maksaakin ihan rutosti, miksi maksaa turhasta.
- scan_mies
Ei jumalauta, tientukkoja ovat, kun forssi ei riitä. Hevosvoima määrä pitää alkaa vähintään 5 numerolla puolikkaan veturissa ja 6 numerolla täysperän veturissa. Meillä muutama 420 r scania ja kaksi 620 r scaniaa, ja hämmästyttävän pieni ero on noissa kulutuksessa ja arvatkaapa, kummalla on mukavanpa ajaa. Siis kyseessä puolikkaan vetäjät.
- jdsfkhdfvh
siltahessulla sisussaan 265hevoinen leilanti oli siihen vaanolla telittany telipyärän vanhan yksakselisen täysperä puoli perän viisi akseliseksi junapainoksi oli lervonkanssa saanu otteeseen puoltakiloo vaille satatonnia ettei jorpe kuljetukselle tuu kateellisuus kiljukassu ja aisa mauno oli telitteny lervon lärryn kunnon kossu hutikassa niin että kääntö kehän alle oli tullu neljä akselia ja taakse vaan yksi alp venttiilin oli muuttanu veturissa etuakselille johka myös tuli paripyöriksi iskon pinnottamat noktop pinnalla ja seitkytä luvun alusta olevalla runkolla olevat misecelinit. lervo ja kumppanit naureskelivat paskasta röhönaurua vekselion seolla r kanja miehille (pojille) ja lomoottelivat kossua.
- Minä-tiedän
Peniksen jatke!
- k.a.pitalisti
Silti en minäkään tajua miksi pitäisi ostaa isomoottorisia autoja turhan päiten?
- tehokas.taloudellisempi
Pienellä koneella joutuu polkemaan koko ajan nami laudassa -> kulutus on maximaalinen. Isolla koneella pystyy kruisailemaan pintakaasulla -> kulutus lähempänä tyhjäkäynnin kulutusta.
Samasta syystä pikkukoneet poikivat ennen aikojaan. Kalliita leluja ne pajalla remontissa seisovat vehkeet.
- rekkapenaakkeli
Hevosvoimilla ei tee mitään ilman kunnollista vääntöä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665485Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti892789- 2742561
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362419Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191964Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2371626Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571263Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131153- 881125
- 901116