Olen harkinnut Matsutec HA102 tai saman valmistajan 33A mallia Kiinasta tilattuna. Näyttäis saavan ais b laitteen esim. aliexpressistä muutamalla satkulla. Tarvitseeko HA102 erillisen antennijakajan? Muutenkin kokemukset tästä kiinanihmeestä on tervetulleita.
AIS transponderi kiinasta
20
105
Vastaukset
- AISSI
Veikkaan ettei ole CE hyväksytty, eikä ole ihan laillinen radiolähetin... Mutta ketäs se sitten tietenkään kiinnostaa ennenkuin se lähettelee jotain skeidaa ja VTS on sekaisin.
- voiollaihanok
Valmistaja näyttää tehneen CE-testit ja vakuuttaa sen olevan CE-vaatimusten mukainen. Loppukädessä laitteen maahantuoja vastaa siitä, siis sinä, jos tilaat Kiinasta.
- ChinaExport
CE = China Export? Kyllä kinanpoika osaa todistuksia kirjoittaa ja tarroja liimailla.
- Vastuuonvastaanottajalla
Noin saattaa hyvinkin olla. Toinen aspekti on takuu. Mitä jos ne lähettää risan laitteen? Suattaa olla että voep palauttaa tae sitten ei....
Vastuuonvastaanottajalla kirjoitti:
Noin saattaa hyvinkin olla. Toinen aspekti on takuu. Mitä jos ne lähettää risan laitteen? Suattaa olla että voep palauttaa tae sitten ei....
Visa voi ehkä auttaa, jos visan kanssa ostettu laite on heti rikki. Ne on huijauksista aika tarkkana.
- LaitetaanTilaukseen
Mistä muuten hankit tuon. Voisin itsekin hommata. Paljonko tuli kuluja. Laitatko linkkiä? Onnistuiko maksu paypalilla?
Vai myytkö tuon ja tilaat itsellisi uuden :) Sen verran pian on lähtö reissuun ettei ehdi kiinasta tulla.
Käyttä erillistä antennia. Tulee edullisemmaksi kuin antennisplitteri.- OH2FDO
Tässä linkki
http://www.aliexpress.com/item/Marine-AIS-Transponder-w-SOS-Emergency-Button-HA-102/2044702739.html?spm=2114.32010308.4.2.MticoI
Maksu sujuu parhaiten Visalla tai Mastercardilla
- eikannata
Juurihan noita Kiinanihmeitä pantiin markkinointikieltoon. En suosittele. Niiden ChinaExport todistukset on ihan yhtä tuulesta temmatuja, kuin niiden luotettavuuskin.
- OH2FDO
Hankin laitteen talvella ja asensin sen purjeveneeseen. Antennina käytän maston huipussa olevaa käyttämättömäksi jäänyttä VHF antennia. Asensin laitteen perään myös bluetooth mokkulan, seuraan liikennettä Lenovon Miix 2 windows 8.1 tabletilla ja OpenCPN ilmaisohjelmalla. Kaikki toimivat moitteettomasti . Asennuksessa pitää olla vähän tuttu tietokoneen kanssa, RS232 portin kautta tapahtuvaan parametrien asetuksissa. HA-33A manuaalista voi olla apua selvittäessä mikä RS232 johto on mikin.
Myyjä toimittaa kopion CE lisenssistä.
HA-33A asentaminen voi olla piirun verran yksinkertaisempaa.
Laite näyttää rajaavan kohteet vastaanotossa 10 mailin sisään, lähetysteho on riittävä ja netistä (esim aprs.fi) voi nähdä, että laite näkyy myös 10 mailin säteellä, saaristossa ehkä vähemmän mutta täysin riittävästi.
Kaikin puolin laite täyttää odotukset eikä asentamisessa tullut ongelmia. - Kiinanpaskaa
Kiinasta kannattaa tilata myös kaikki muut turvallisuuteen vaikuttavat varusteet. Ainahan voi Visan kautta vaatia rahojaan takaisin kun ne Kiinanrimpulat eivät pelastaneetkaan henkeä... Tai eihän sillä siinä vaiheessa ole enää mitään merkitystä.
Kiinasta saa kyllä hankittua aivan mitä tahansa, ja millä tahansa "todistuksilla"
Saisikohan Kiinasta tilattua koko veneen, ei tarvitsisi erikseen sitten tilailla hyvään veneeseen kiinanpaskaa kun saisi ihan täydellisen paskan kölistä mastonhuippuun...- OH2FDO
Tässä on toinen laite millä voi nostaa verenpainetta
http://www.aliexpress.com/snapshot/6615621289.html?orderId=66851643835452
- Radio-insinööri
Täysin vastuutonta tilata tuollaisia pilipalivehkeitä Suomeen. Mua ei kiinnosta sinun turvallisuutesi vaan muiden veneilijöiden ja myös kaupallisten alusten turvallisuus. Mitään lähettäviä vehkeitä ei kannata tilata suoraan itse Kiinasta. Jos on noin köyhä niin kannattaa vaihtaa soutuveneeseen.
- miljoonakärpästä
Muutaman "made in china" laitteen olen erehdyksessä ostanut. Kuten esim. vilkkuvalon koiran talutushihnaan. Alle viikossa (!) se ei vain pimentynyt, vaan myöskin osat levisivät pitkin lattiaa. Samaa laatua olleet muutkin vimpaimet. En huolisi maksustakaan MITÄÄN kiinassa kyhättyä, en. Venetarvikkeesta puhumattakaan. Mielummin hukuttaudun omalla päätökselläni rantaveteen, mutten aseta sivullisia vaaraan.
- KiinastaTulee
Hyvin moni tavara tehdään kiinassa. Saman tavaran voi ostaa suomesta tonnilla tai kiinasta satasella. Monesti hintaero on suurempikin. Erona on vain se että suomesta otetussa hinta on kymmenkertainen sillä myyjä/välittäjä haluaa oman osuutensa joka on täysin kohtuuton.
Suomesta ostettavien tavaroiden puolestapuhujat on varmaan myyjiä tai myyjien tuttuja. Kiinasta tilaamisen puolestapuhujat on varmaan niitä käyttäjiä jotka ovat jo vuosia tilannu paljon tavaraa kiinasta. Näin minäkin olen tehnyt jo vuosia. Suosittelen!- Radio-insinööri
Höpöhöpö, rupeanpa heti maahantuojaksi jos siellä on 1000% katteet! Katsopa täsmälleen sama (merkki)tavara suoraan Kiinasta ja sitten itse tilattuna, lisättynä postikuluilla, veroilla ja tulleilla (tietysti maksat ne, et kai halua Suomea Kreikan tielle?). Ero ei ole kovin iso. Jos jotain tavaraa ei tuoda Suomeen tai Eurooppaan, syynä on yleensä se että laatu on niin huonoa että se ei kelpaa tänne.
Kaikki ei ymmärrä että samakin tehdas voi tehdä kahta eri laatua kaksille markkinoille, esim. tunnetulle eurooppalaiselle brändille ja sitten Kiinan markkinoille ja nettikauppaan. Kun esim. komponenttierä ei mahdu valmistustoleransseihin, arvaa kumpaan tuotelinjaan ne silti hyväksytään? Kumpaan käytetään esim. kondensaattoreita jotka kestävät 5 vuotta ja yli 100 astetta, kumpaan halvimpaa mahdollista kuraa? Kummalla linjalla on manuaalinen lopputestaus, kumpi lyödään vain pakettiin? - kinarules
Hienoa! Kerropa mulle nettiosoite josta voi tilata ipadin 49€lla, lumian kybällä, uusimman galaxyn satkulla jne. Ne kaikki nimittäin tehdään Kiinassa.
- Kiinasta
No tämä ei ole kiinasta vaan englannista:
http://www.ebay.com/itm/Comar-AST200-CLASS-B-AIS-Transponder-Antenna-Splitter-/351423536710?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item51d2799e46
Se on samalla splitteri VHF, FM, AIS ja lähettää sekä vastaanottaa. Hintaa alle 300e.
Tosin se on tehty kiinassa kuten muutkin mitä myydään muka ei kiinalaisina.- pekkali
Paitsi että tuo kikkare on pelkkä antennijakaja jolla saadaan kytkettyä AIS ja VHF puhelin yhteen antenniin.
Tämä kikkare ei sisällä AISia ollenkaan.
- Kiinaonisopaikkakunta
Heh. Jos Kiinan tekemiset arveluttaa, niin voisitte käydä paikanpäällä vähän opiskelemassa. Tehtaat ovat siistejä ja laadunvalvonta toimii. Toinen juttu kokonaan on se, että osaako ostaja vaatia tarvittavaa laatutasoa. Siellä tehdään juuri sitä, mitä ostaja vaatii. Jos vaatii halpaa, niin sitä saa, jos vaatii hyvää laatua, niin sitä saa. Eivät ihan aina ole samassa pahvipaketissa kuitenkaan. Ainakaan jos ei osaa vaatia.
- kaikkionnistuu
Siellä on monenlaisia elektroniikkatehtaita. Jotkut on siistejä kuin huippusairaalat, toiset muistuttaa minkkitarhaa, mutta kaikissa tehdään elektroniikkaa. Toisista tulee ipadejä ja lumioita yms ja toisista jotain muuta, varmaan halpoja aisseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2562733Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse872125Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181280TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161128Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43964- 71953