kaipaan vinkkejä pieniin "ilmaisiin" häihin...

Zara

Tarkoituksena olisi mennä naimisiin ensi kesänä... Ongelmana on vain se, että niihin ei ole oikeastaan varaa sijoittaa kuin juuri ja juuri pakollinen... (Ei olisi sitäkään)..

Onko täällä pienen budjetin häät läpikäyneitä?

Haluaisin pienestä budjetista huolimatta kirkkohäät=/ Kirkkohan nyt ei maksa mitään, mutta kun se puku.. Ja jotain pientä haluaisin vieraille tarjota, että ne yleensäkin ilkeisi kutsua...

Kaikenlaisia vinkkejä pienten häiden järjestämiseen kaivataan!

5

1673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkanen

Me menimme naimisiin viime kesänä pienellä budjetilla. En pitänyt kirjaa, paljonko rahaa meni, muttei paljon, luulisin.

Kaikki ruoka tehtiin itse. Unohda siis pitopalvelut mikäli mahdollista. Leivoin itse piparkakut, äitini huolehti täytekakuista ja voileipäkakuista ja anoppini leipoi kuivat kakut. Kahvinkeittimen ja kupit saimme lainaksi maatalousnaisilta, kannattaa siis kysellä martta-järjestöiltä, pienviljelijäyhdistyksiltä yms. organisaatioilta, josko kupit voisi saada lainaksi tai pientä maksua vastaan vuokralle.
      Meillä ei ollut lämintä ruokaa, ainoastaan tosiaan kahvit ja sitten pikku naposteltavaa.
      Tämä avustaminen, samoin kuin se, että saimme käyttää lapsuudenkotiani juhlapaikkana ja samalla myös vihkipaikkana oli äitini häälahja.

Tätini auttoi minua puvun etsimisessä ja avusti häälahjaksi sen ostossa. Jos olet aikeissa mennä ensi kesänä vihille ja olet ompelutaitoinen, niin kannattaa katsella myös käsityölehtiä ja kangaskauppojen hintoja.
      Hääpukuliikkeestä on kallista ostaa puku, vilkaise siis myös erilaisten juhlapukuliikkeiden varastoja. Morsiusliikkeistä saattaa saada vanhoja vuokrapukuja halvalla.

Mitäköhän vielä... Elävän musiikin lahjoitti häälahjana eräs soittotaitoinen ystäväni. Kuka on sanonut, että lahjan pitää olla rahaa tai jokin esine? =)

Kutsut tein itse. Kannattaa aloittaa hyvissä ajoin. Myös kiitoskortit voi olla hyvä tehdä itse, siinä säästää sitten häiden jälkeen pitkän pennin.

En keksi tähän hätään muuta...Kiitän avuliasta sukuani, lähinnä. Jos keksit jotain tarkennettavaa tai kysyttävää, niin ole hyvä vaan.

Onnea!

• kesämorsian

Puvun kanssa kannattaa kysellä liikeistä mahdollisuutta siihen, että sinulle tehdään mittojesi mukaan puku.Hintaa kuitenkin halventaa se, jos hennot jättää puvun liikkeeseen omien juhliesi jälkeen....Olen kuullut tästä mahdollisuudesta ja aion itsekin kysellä sitä kesähäitäni varten.

• idean pikasta.

Hei,
      olen itse jo varttuneempi ja lapsenikin alkavat olla jo naimaikäisiä.
      Mielestäni sanonta "vähä on paljon" pitää usein paikkansa. Vähän mutta tyylikkäästi olisi minun mieleen.
      Viimevuosina on olleet suurelliset häät muotia joka jostain syystä tuntuu hullulta. Mielestäni ylivarojen tai velkarahalla järjestetyt häät on ajattelemattomia.

Takavuosina oli yhdet tyylikkäät hää. Kirkko vihkiminen ja sen jälkeen hääkakku ja kuohuviini tarjoilu Helsingin kaupungin talvipuutarhassa, ulkona ja sateen sattuessa ne olisi olleet sisällä. Ehkä paikan vuokraus maksoi jotain mutta tarjoiluna oli vain hääkakkua ja kuohuviiniä (ei edes kahvia). kaikki tapahtui seisten.

En tiedä missä päin häänne aiotte pitää, mutta tämä on ainakin tarjoilujen puolesta tyylikkään niukka. Voisihan sitä sitten mennä pienemmällä porukalla vaikka jokainen maksaisi, itse johonkin syömään, morsiuspari, heidän vanhemmat, sisarukset jne.).

Miksipä ei vihkiminenkin voisi olla tällaisessa paikassa tai luonnossa jossain kauniissa paikassa joka ei ehkä maksa mitään.

Niin ja joku ystävä voisi soittaa jollain sopivalla insrumentilla hiukan "kahvkonsertti tyyliin" taustalla musiikkia jne.

• säästöä

Lähetä kutsut teksiviestillä tai soita tai tee itse.Kiitoskuvat kannattaa myös tehdä itse,osta kaunista kartonkia ja liimaa siihen kuvanne.Jos joku tutuista ottaa kuvia,ei välttämättä tarvitse valokuvaajaa,joka on kallis!Ottakaa kuvia eri paikoissa,pihalla,veden äärellä,puistossa,ihan missä vain,varmasti useimmat kuvat onnistuvat!Hääpuku on kallis vaikka vuokrattuna,jos osaat ommella tee itse,ei aina tarvitse olla valkoinen perinteinen puku,teetä upea puku joka käy myös muihin juhliin.Kaikki mahdolliset hääpaikan kukkakoristeet kannattaa myös tehdä itse.Leivo itse tarjottavat.Pienet häät voi pitää kotona,ei tarvitse maksaa kallista vuokraa ja ilmapiiri tiivis ja lämmin.Enpäs nyt muuta keksi.Onnea vain.

• morsian -02

että on kahvitilaisuus häiden jälkeen, jotta vieraat tietää varautua syömällä vaikka etukäten! oon kuullu joskus inhottavia juttuja kun on menty vihkimisen jälkeen hääjuhlaan ja tarjolla ollut vaan jotain kuivkakkua-ei siis että ois pitäny olla lämmin ruoka vaan että kutsussa ei ollu mainittu että minkätyyppinen juhla on kyseessä.osa porukasta oli tullut toiselta puolelta suomea

häät on teidän näköiset joten kahvitilaisuus juhlan jälkeen on ihan hyvä juttu!kuka on sanonut että aina pitäs olla suuret ruokahäät.

itse tekemällä , hyvissä ajoin suunnittelemalla kyllä säästää.pyydä apua rohkeasti.

itse en osaa sanoa tämän konkreettisimpia neuvoja.meillä oli pitopalveluhäät 50 hengelle mutta laskimme sen varaan että saamme rahaa ("vaadimme" etukäteen) lahjaksi ja niillä kuitattiin sitten kuluja.koristelut, pöytäkortit, yöpalat, booli tehtiin kaikki itse. häämme olivat syksyllä jolloin sai vielä mukavasti koristeita luonnosta.osana häidemme ohjelmaa oli edeltävä perjantaipäivä ja -ilta, jolloin kaikki halukkaat sai tulla koristelemaan juhlapaikkaa, talkooväelle oli keittoa ja kahvia. siinä pääsi mukavasti tutustumaan ja nautiskelemaan seuraavan päivän juhlasta.onnistuimme saamaan mahtavan huvilan rantasaunoineen edullisesti kolmeksi päiväksi ja osa juhlaväestä yöpyikin paikan päällä.

onnea ja nautinnollisia valmisteluja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe