Hölmöläisten jätepolitiikka

Anonyymi-ap

Maksan kaupungissa jätemaksua yhtiövastikkeessa, Siellä minulla on varattu jäteastiassa tilaa roskilleni. Hölmöläiset päättivät, että en saa kuljettaa viikonlopun roskapussiani mökiltä kaupunkiin, jossa sille on varattuna se tila. Minun pitää maksaa mökillä jätemaksu ja hommata sille pussille erikseen kuljetus jäteasemalle.

Miksi sitten jätteenpolttolaitos saa tuoda Italiasta roskia tänne, kun maan sisällä roskapussia ei saa kuljettaa sataa kilometriä kotimatkallaan?

73

460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisi olla lakialoite tästä.
      Ei voi tuottaa jätettä kahdessa paikassa samanaikaisesti. Tuossa on varmaan taustalla joku asia, jota ei heti ymmärrä. Kuljetusfirmojen välinen?

• Anonyymi

Sveitsissä on näkemistäni täysjärkisin jätehuolto.
        Kuljetukseen otetaan vain maksulliset merkityt jätepussit.
        Pusseja on eri kokoisia, jokainen ostaa sen kokoisen kuin tarvitsee.

• Anonyymi

Jokaiselta kiinteistöltä peritään jätemaksu, se tässä on tarkoituksena, ei jätteen määrä. Näin kaikkialla on kattava jätteenkeräys, eikä synny missään tyhjiötä dumpata jätteet luontoon. Voihan mökeillä olla vuokrausta ja muuta käyttöä sukulaisineen, joten siellä syntyy jätettä vaikka ei itse olisikaan siellä.

• Anonyymi

Tuo on totta. Voi vuokrata mökkiä.
        Jätehuollon alkuaikoina on varmaan ollut tärkeää varmistaa kuljetusyhtiöiden kannattavuus. Muuten koko järjestelmä olisi romuttunut.
        Nyt jätehuolto on vakiintunut, joten olisi aika tarkastella säädöksiä uudelleen.
        Esimerkiksi sekajätteen haun aikaväliä voisi pidentää vielä nykyisestään. Yksin asuvilla ei tule sekajätettä kovin paljon.

• Anonyymi

Maksan 15 euroa jäteperusmaksua mökillä ja 12 euroa siitä, että jäteastiani tyhjennetään kaksi kertaa kesällä. Sillä rahalla ei jätefirmat paljonkaan juhli. Kyseessä on pelkkä kiusanteko kun kiinteistöverokin on iso vaikkei siihen saa mitään palveluita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksan 15 euroa jäteperusmaksua mökillä ja 12 euroa siitä, että jäteastiani tyhjennetään kaksi kertaa kesällä. Sillä rahalla ei jätefirmat paljonkaan juhli. Kyseessä on pelkkä kiusanteko kun kiinteistöverokin on iso vaikkei siihen saa mitään palveluita.

Suomi rakastaa ihmisten kiusaamista. 💕💕💕

• Anonyymi

Mitä ihmeen vuokralaisia?

• Anonyymi

Viranomainen epäilee.
      Näin juuri kommunismi alkaa.
      Maksat siitä, että voip olla tai voip olla olemattahii.

• Anonyymi

On aihettakin epäillä. Monilla on tapana mennä siitä, missä aita on matalin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aihettakin epäillä. Monilla on tapana mennä siitä, missä aita on matalin.

Koska viranomainen saa yleistää niin yhden rikollisen tähden kiusataan kaikkia.
        Tavis ei saa yleistää vaikka rikollisuus olisi jossakin kulttuurissa elämäntapa.

• Anonyymi

On järkevämpää, että jäteastia on sijaintikohtainen eikä henkilökohtainen. Näin asunto-osakkeessasi tuotetut jätteet saa laittaa niille tarkoitettuun jäteastiaan ja mökillä tuotetut jätteet taas omaansa riippumatta siitä, kuka ne jätteet on tehnyt. Vaikeaksi kävisi monen elämä, jos henkilökohtainen jäteastia olisi Helsingissä mutta reissutyön tähden oma sijainti milloin missäkin. Kuljeta siinä sitten henkilökohtaiset jätteesi henkilökohtaiseen jäteastiaasi.

No, sinä olisit valmis kuljettamaan ainakin mökiltä. Laissa täytyy kuitenkin huomioida muutkin ihmiset ja se, miten toimet olisivat mahdollisimman järkevät.

• Anonyymi

Ei tarvittaisi mitään omia henkilökohtaisia jäteastioita, kunhan olisi yleisiä keräyspisteitä sopivin etäisyyksin, joihin saisi tuoda vapaasti kuten ekopisteisiin.
        Jotakin järkeä jo näihin hommiin....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvittaisi mitään omia henkilökohtaisia jäteastioita, kunhan olisi yleisiä keräyspisteitä sopivin etäisyyksin, joihin saisi tuoda vapaasti kuten ekopisteisiin.

Juuri näin !
        Ruma jätepönttö portilla turha, kerran vuodessa voisi tilata tyhjennyksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin !
        Ruma jätepönttö portilla turha, kerran vuodessa voisi tilata tyhjennyksen.

Tasapäistetty sekajätteen nouto määräviikoin tarkoittaa murtovarkaille ja muille kutsumatomille vieraille pääsyä tontille

• Anonyymi

Mökillä on biojätteille oma juttunsa (=komposti). Pahvit ja paperit poltan saunalla. Muovijätteet ja metallit vien kaupan keräilypisteeseen. Eihän mulla sinkkuihmisellä sitä jätettä paljon jää jäljelle. Ihan naurettavaa tulla harvaan asutulle alueelle isolla jäteautolla hakemaan se mun yksi pussi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäteasemalle saa viedä sen mitä ei kaupan lajittelupisteisiin voi laittaa. Iso säkillinen maksaa vain 3,50. SER ja vaaralliset jätteet ym. voi viedä sinne ilmaiseksi. Minusta ei muuta tarvittaisi.

• Anonyymi

Minulla on kesämökki viereisessä kunnassa. Kiinteistö on saaristosa. Minulla on molemmissa kunnissa venepaikka. Venepaikkaan sisältyy kotikunnassani jätteen vastaanotto.

Maksan toistamiseen jätteistäni. Jos tarkkoja ollaan, niin en saisi tuoda jätteitäni veneellä kotikuntani vensatamaan, vaikka maksan siitä.

Minun täytyisi ajaa veneelläni johonkin mökkikuntani venesatamaan, koska mökkikuntani satamassa ei ole jätteen vastaanottoa. Vai pitäisikö tilata taksi noutamaan jätteet mökkikuntani satamasta, koska autoni seisoo kotikuntani satamassa.

Mökkikuntani satamaan perustetaan varmasti joskun jätteiden vastaanottopiste ja pääsen maksamaan jätteistäni lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitähän on, yleisiä keräyspisteitä.

Mutta kyllä siellä kerrostalon kupeessa tarvitaan aivan omat jäteastiansa jos halutaan, että ympäristö ei ala roskaantua. Näin se vain on, vaikka olis kuinka kiva, että yhteiskunta maksaisi jätehuollon eikä itse tarvitsisi vastata.

• Anonyymi

Ennen vanhaan kaikki parkkipaikat oli täynnä näitä mökkiläisten roskia. Kaikki levähdyspaikat oli kuin kaatopaikkoja.

• Anonyymi

Eikä vain parkki- ja levähdyspaikat, vaan myös ojat, metsäteiden pientareet ja hiekkakuopat. Sinne vaan ison kuusen alle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä vain parkki- ja levähdyspaikat, vaan myös ojat, metsäteiden pientareet ja hiekkakuopat. Sinne vaan ison kuusen alle!

Jotkut ymmärsi keksiä keräyksen mökkitien päähän.
        Mutta toki kaikilla ei toimi inhimillisyys vaan ahneus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mökille jätepisteeseen alkaa tulemaan rotta ongelma sekä muiden elukoiden dyykkauspiste kuten kettu, supi, mäyrä jne.

Muovitynnyri menee rikki helposti.
        Ihan pölöä touhua, mökkiläinen voi tuoda kaupunkiin roskansa jäteastiaan mistä jo maksaa ennestäänkin.

Mitä järkeä on jäteauton ajaa satoja kilometrejä mökkiläisten paskojen takia joita ei edes paljoa synny?

Onko se vihreätä toimintaa ajaa lähes tyhjällä jäteautolla jatkuvasti kyttäämässä lähes tyhjiä pönttöjä?

Pelkkä pakko rahastus mukamas maailman pelastamisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei alunperinkin järjestetty kimppakeräyksiä? Yhteinen jäteastia julkiselle paikalle.
        Koirankakkojen kanssa on Suomessa sama ongelma. Velvoitetaan keräämään, mutta ei ole paikkaa, minne ne laittaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei alunperinkin järjestetty kimppakeräyksiä? Yhteinen jäteastia julkiselle paikalle.
        Koirankakkojen kanssa on Suomessa sama ongelma. Velvoitetaan keräämään, mutta ei ole paikkaa, minne ne laittaa!

Koirankakat laitetaan puiston tavallisiin roskiksiin. Niille ei ole enää erillistä jäteastiaa, koska ne eivät kelpaa biojätteeksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koirankakat laitetaan puiston tavallisiin roskiksiin. Niille ei ole enää erillistä jäteastiaa, koska ne eivät kelpaa biojätteeksi.

Koirapuistoihin vie vain laiskat ihmiset hurttansa, kun eivät viitsi kävellä. Yleensäkin ottaen roskiksia on liian harvassa, roskat ja paskapussit jää "jonnekkin" . Kuka viitsii kanniskella niitä ympäriinsä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koirapuistoihin vie vain laiskat ihmiset hurttansa, kun eivät viitsi kävellä. Yleensäkin ottaen roskiksia on liian harvassa, roskat ja paskapussit jää "jonnekkin" . Kuka viitsii kanniskella niitä ympäriinsä?

Et ilmeisesti ymmärrä mitään koirien päälle. Ihminen ei pysty koiraa väsyttämään kävelemällä. Koira saa tehokasta liikuntaa koirapuistossa kun se saa vapaana kirmata lajitoveriensa kanssa. Lisäksi omistaja voi olla jaloistaan kipeä ja esim koronassa tai kuumeessa silloin on hyvä kun on paikka mihin koiran voi viedä peuhaamaan.

• Anonyymi

Tuo rekkaralli kautta kylien/taajamien pitäisi jo saada loppumaaan - ei mitään järkeä. Miksei ole keskitettyjä asemia kylittäin jne ,joihin voisi itse tuoda omat sekajätteensä.

Toinen hölmö asia on ettei Suomen jätehuoltojärjestemä mitenkään kannusta vähentämään jätteiden tuottoa.
      Ja uusi surkuhupaisuus kompostorin hankkimispakko , vaikka ei tarvitse mitään multaa lisää.

• Anonyymi

Täällä rekkaralli ei pidä taukoa edes sunnuntaina vaan klo 6 aloitetaan saastutus ja metelöinti koska ihmisten kiusaaminen on IHANAA. 💕💕💕

• Anonyymi

Ei ole mitään kompostorin hankkimispakkoa.

• Anonyymi

Kertookaa, mitä sekajätettä meikäläinen vanha ukko tuottaa ?

Elintarvikepakkauksista kierrätettävää paljonkin, mutta ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään kompostorin hankkimispakkoa.

On vain lehtikasan keräyskielto.

• Anonyymi

Kompostoripakko = jäteauto hakee banaaninkuoret kahden viikon välein.
        Laskutettavaa kertyy ,,,

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä rekkaralli ei pidä taukoa edes sunnuntaina vaan klo 6 aloitetaan saastutus ja metelöinti koska ihmisten kiusaaminen on IHANAA. 💕💕💕

Toivottavasti "ralli" loppuu muutamaksi viikoksi lakon takia. Saat nukkua piiiitkäääään

• Anonyymi

Paikallisen jätehuoltorikollinen (Kiertokapula Oy) luottaa, että osa asukkaista on huijattavia hölmöjä.
      Kannattaa tarjota "kätevää monilokerokeräystä" hintaan 16,40 euroa/tyhjennys.
      52 tyhjennystä vuodessa 852 euroa eli saman kuin talon sähkölämmitys!

• Anonyymi

Mulla on vanhoja huonekaluja, naulaisia laudanpätkiä, hetekoita ja vaikka mitä täällä mökillä mistä pitäisi päästä eroon. Jätelava tyhjennyksineen maksaa tonnin. Ei mulla ole sellaisia rahoja. Laitanko palavan tulitikun mökin nurkan alle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on vanhoja huonekaluja, naulaisia laudanpätkiä, hetekoita ja vaikka mitä täällä mökillä mistä pitäisi päästä eroon. Jätelava tyhjennyksineen maksaa tonnin. Ei mulla ole sellaisia rahoja. Laitanko palavan tulitikun mökin nurkan alle?

Sun pitää odottaa että valtio katoaa olemasta. Sitten saat tehdä mökillä mitä haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naulat eivät hidasta laudanpätkien palamista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Naulat eivät hidasta laudanpätkien palamista

Nokisutari sanoi piipun olevan siinä kunnossa, että mökki voi syttyä palamaan. Kun kasvoni kirkastuivat ilosta hän sanoi, että on epäilyttävää jos mökki palaa heti kun se on ostettu.😠

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Saat ilmaiseksi hyvät sauna- tai nuotiopuut niistä laudanpätkistä ja vanhoista huonekaluista. Aikaahan sinulla on kiskoa irti ne naulat, käy myös terapiasta.
        Hetekankin voit katkoa osiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Saat ilmaiseksi hyvät sauna- tai nuotiopuut niistä laudanpätkistä ja vanhoista huonekaluista. Aikaahan sinulla on kiskoa irti ne naulat, käy myös terapiasta.
        Hetekankin voit katkoa osiin.

Hetekat eivät pala, kun ne on tehty metallista. Äkäisen naapurin takia täällä ei voi polttaa mitään mistä tulee liikaa pahanhajuista savua.

• Anonyymi

osa rikastuu toisia kynimällä -

• Anonyymi

Lähiristeyksessä katselin kahden jäteauton edestakaista ajelua.
        Monilokeropöntöt, biojäte, sekajäte eri tyhennysvälein.
        Ei taida jätefirma rikastua tuolla säheltelyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähiristeyksessä katselin kahden jäteauton edestakaista ajelua.
        Monilokeropöntöt, biojäte, sekajäte eri tyhennysvälein.
        Ei taida jätefirma rikastua tuolla säheltelyllä.

Kuvaa vain kuinka pahuus ei kykene viisauteen eikä hyvyyteen. Jos se niitä yrittää niin seuraus on ähellys ja sekasotku, himmeli ja hämähäkinverkko.

• Anonyymi

a) Jätteenpolttolaitoksen pitäisi maksaa sinulle jätteistä jotka se haluaa polttaa energiaksi. Poltettavaksihan sitä kuljetetaan suurilla kustannuksilla Italiastakin. Hinnassa huomoitaisiin keräys- ja varastintikustannukset sekä investoinit hyödyntämiseen.

b) Jätemaksujen tulisi olla henkilökohtainen eikä kiinteistökohtainen, koska sama henkilö tuottaa saman määrän jätettä vaikka omistaisi ja asuisi useammassa eri paikassa.

Miten olisi henkilökohtainen jätevero? Verottaja osaisi huomioida asumismuodon, eri kiinteistöt ja arvioida jäte- ja voimalaitosten liikevaihdon.

• Anonyymi

Nykyään leskimummo mökissään maksaa saman kuin tuhlari-lapsiperhe

• Anonyymi

"Jätteenpolttolaitoksen pitäisi maksaa sinulle jätteistä jotka se haluaa polttaa energiaksi."

NIMENOMAAN

Lait laaditaan jotta ilmaisen energian keräys olisi kannattavaa ja orjat lajittelisi sen heille valmiiksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Jätteenpolttolaitoksen pitäisi maksaa sinulle jätteistä jotka se haluaa polttaa energiaksi."

NIMENOMAAN

Lait laaditaan jotta ilmaisen energian keräys olisi kannattavaa ja orjat lajittelisi sen heille valmiiksi.

Enää ei sentään tarvitse pestä kiiltävän puhtaaksi muovi ja metallijätettä. Pienet tahrat hyväksytään.

• Anonyymi

No tarkoitushan on kusettaa asukkailta rahat pois.

• Anonyymi

Eräs tosin epäjohdonmukaisesti noudatettu pyrkimys on estää omatoimisuus.
        Jätepaperia ei pakoteta haetuttamaan ja biojätteen saa

Mutta kotitalousjätteensä lajittelevatkin asukkaat joutuvat maksamaan täyden hinnan kuvitellun sekajätteen noutamisesta kotiportilta.
        100 miljoonaa vuodessa maksettava EU:lle muovijätteen puuttelisesta kierrätyksestä, johon jätehuoltomafia painostaa hurjilla hinnoillaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs tosin epäjohdonmukaisesti noudatettu pyrkimys on estää omatoimisuus.
        Jätepaperia ei pakoteta haetuttamaan ja biojätteen saa

Mutta kotitalousjätteensä lajittelevatkin asukkaat joutuvat maksamaan täyden hinnan kuvitellun sekajätteen noutamisesta kotiportilta.
        100 miljoonaa vuodessa maksettava EU:lle muovijätteen puuttelisesta kierrätyksestä, johon jätehuoltomafia painostaa hurjilla hinnoillaan

Kiertokapula ja muut jätehuoltoryöstörikolliset voisivat laskea jätepaperikertymän kolmen päivälehden tilaajalla ja tälle paperimäärälle säädättää pakollisen noutomaksun kahden viikon tyhjenysvälillä.

• Anonyymi

Olen kuullut saman. Kodin ja mökin välimatka 10km. Saman kunnan alueella. Aina vieneet ne vähäset roskat mökiltä kotiin. Iäkäs pariskunta, mökkireissulla tulee ehkä puoli muovikassillista roskaa. Oli PAKKO hommata roskis mökille ja MAKSAA. Ihan selkeää rahastusta!

• Anonyymi

Nyt puhut kyllä soopaa! Kukaan ei tarkasta autoasi, eikä mikään viranomainen taloyhtiön roskista siltä varalta, että siirtäisit jätettä toiselle paikkakunnalle! Luultavasti sinua risoo se, että joudut järjestämään jätehuollon mökillesi.

• Anonyymi
        UUSI

Jos mulle kirjottelit, niin mulla ei ole mökkiä, mutta tällä iäkkäällä pariskunnalla on ja SAMAN KUNNAN ALUEELLA, missä on myös vakituinen asunto. Menikö perille tollo?

• Anonyymi

maassa on monta vikaa jotka tarvitsee muutosta.
      jätehuollon maksujen järettömyys ja parkkisakot.

• Anonyymi

"Jätehuollon" maksujen järettömyyteen pieni osasyyllisyys on välinpitämättömillä rahallarehvastelijoilla.
        Pientalotonteilla on kallilla tyhjennettviä biojätepönttöjä vaikka voisi itse kompostoida.

• Anonyymi
      UUSI

Jätteiden käsittelyyn on piilotettu p i i l o v e r o t u s t a.
      Esim. biojätteen erilliskeräys on vahvasti tappiollista toimintaa.

Sosialistit on tässäkin jykertämässä

Lompakkoasi tyhjäksi !

Äänestä Sdp- ja pääset rahoistasi.

• Anonyymi
        UUSI

Jos et ole ymmärtänyt, niin nyt on vallassa porvarihallitus. Kokoomuksen Orpo on pääministeri ja perussuomalaisten Purra on valtiovaraintuhlari.

• Anonyymi
        UUSI

Äänestä perussuomalaiset niin pääset rahoistasi ja työpaikastasi ja lapsillesi tulee valtavat valtion velat maksettavaksi. Marinin hallitus otti velkaa paljon vähemmän ja nollakorolla. Omasta mielestään talousnero perussuomalaisten Purra muutti valtion kiinteät nollakoron lainat vaihtuvakorkoisiksi lokakuussa 2023. Sen johdosta korkokulut ovat kasvaneet. Purra on lisännyt valtion velkaa mm. alentamalla suurituloisten verotusta jo kaksi kertaa. Viimeisimmällä kerralla hän järjesti veroalen niin että saa itse 500 euroa enemmän puhtaana käteen kuussa.

• Anonyymi
      UUSI

jos on varaa kesämökkiin niin on varmasti varaa myös mökkikiinteistönsä jätehuoltomaksuun.

• Anonyymi
        UUSI

Entäs juo kaiken..ei ole mökkiä ei mitään.
        Jos kaikki tekis näin.mbitä rahat köyhille..byrokratiaan ym humppaan.

• Anonyymi
        UUSI

Kyse ei ole rahasta vaan hölmöilystä. Jos mulle tulee kauppojen lajittelupisteiden takia vajaa pussillinen roskia viikossa, niin on outoa että tiettömälle taipaleelle jurnuttaa iso roska-auto diisseli haisten hakemaan sen pienen pussin. Samaan aikaan tuodaan Italiasta asti roskia jätteenpolttolaitokselle. Matka on paljon pidempi kuin mulla sinne kaupunkiasuntoon kuuluvalle roskapisteelle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole rahasta vaan hölmöilystä. Jos mulle tulee kauppojen lajittelupisteiden takia vajaa pussillinen roskia viikossa, niin on outoa että tiettömälle taipaleelle jurnuttaa iso roska-auto diisseli haisten hakemaan sen pienen pussin. Samaan aikaan tuodaan Italiasta asti roskia jätteenpolttolaitokselle. Matka on paljon pidempi kuin mulla sinne kaupunkiasuntoon kuuluvalle roskapisteelle.

Mistä kukaan voi tietää että se pieni roskapussi on jostain mökiltä tullut, jos muutenkin kannat kotoasikin samallaisen kerran viikossa ?

• Anonyymi
      UUSI

Avaaja sotkee asioita keskenään kovin luovasti, mutta se on tyypillistä heille jotka eivät oikein ymmärrä mistään mitään. Tuskin ketään haittaa jos tuot mökiltä yhden muovikassillisen roskia, mutta säkkitolkulla se ei tietenkään ole soveliasta.

• Anonyymi
        UUSI

Minun on pitänyt ostaa roskapönttö mökille ja hommata sille jäteyhtiöltä tyhjennys. Lisäksi maksan vielä jätteen perusmaksua mökillä. Pitäskö mun nyt sitten tyhjennyttää tyhjää roskapönttöä ja viedä se roskapussi kaupunkiin?

• Anonyymi
      UUSI

Pohjoismainen sosialismi.

• Anonyymi
      UUSI

vieläkään ei ole saatu tienvarsien roskaamista kuriin. Monet mökkiläiset sitä edelleen harrastavat

• Anonyymi
        UUSI

Ei mikään ihme, kun jätelavallisen vieminen kaatopaikalle maksaa tonnin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään ihme, kun jätelavallisen vieminen kaatopaikalle maksaa tonnin.

se on nykyänsä lajittelukeskus tai jäteasema. Jos kierrätettävää on oikein suurkuormallisia tonnikaupalla niin sen pitääkin maksaa. Sellaisia Isoja määriä syntyy vain remontti ja purkuhommissa. Betoni ja tiilijäte 100 euroa/tonni. Tavallisella peräkäryllä roudattuna kenties 20 euroa, Ei siihen kuole. Mielestäni ihan kohtuumaksut.

• Anonyymi
      UUSI

Niin hölmöä muutamaa pussia kuskata samaan suuntaan monta kertaa työllistää jotain

• Anonyymi
      UUSI

Samaan aikaan Italiasta tuodaan haisevat jätteet polttoon

• Anonyymi
      UUSI

On oikein että mökkiläiset joutuu maksamaan kunnolla jätteistään.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      5551
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      78
      3588
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      22
      3194
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2665
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      45
      2531
    6. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      109
      2497
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1991
    8. Maija Kajan

Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!
      Tampere
      88
      1603
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1566
    10. Apua!!!!!!

Nyt sä varmaan hylkäät kaikki ajatuksetkin minusta... mutta ainakin tiedät.....
      Ikävä
      22
      1425
    Aihe