###
Mitä_nämä
25.6.2015 23:51
---vl-pappa kirjoitti:
---Ripittäytymisestä ei saa myöskään mitään ansioita...
kuolemansynnit ovat?
###
Enpä_tiedä
26.6.2015 00:56
Mitä_nämä kirjoitti:
kuolemansynnit ovat?
mitä ne vl-papan tarkoittamat kuolemansynnit ovat, mutta löysin tällaisen vanhan keskustelutekstin:
###
kt(?)
24.11.2004 18:34
Laiskuus (tai pikemminkin hengen velttous)
Kateus
Ahneus
Vatsanpalvonta
Haureus
Vihamielisyys
Ylpeys
Nuo ne muistaakseni ovat. Tosin näitä syntejä ei suoraan tällaisena Raamatussa luetella, vaan kyseinen syntiluettelo on myöhemmän ajan kirkon systemaattinen jäsentely, joka perustui esim. Aristoteleen hyveluetteloihin. Kuolemansynnit eivät tarkoita sitä että jos näin teet, niin salama iskee heti päähäsi, vaan sitä että nämä synnit ja niihin syyllistyminen johtaa lopulta eräänlaiseen hengelliseen kuolemaan ja itseensä käpertymiseen, joka on tie Helvettiin. Eli on siis ajateltu että kuolemansyntien tapaiset ennen kaikkea asenteissa vaikuttavat synnit ovat paljon "vaarallisempia" kuin pelkät tekosynnit, ihan jo siksikin että asennesynnit johtavat myös tekosynteihin.
###
Kunhan vl-pappa herää niin hän varmaan haluaa kertoa käsityksensä kuolemansynneistä.
Jos en olisi törmännyt tuohon luetteloon niin olisin hetikohta väittänyt että on olemassa vain yksi kuolemansynti: Pyhän Hengen pilkka.
Mutta kun löysin tuon luettelon niin täytyy sanoa, että kyllä minä olen melekin kaikkiin noihin kuolemansynteihin syyllistynyt, no... poisluettuna kenties ylpeys, koska en mielestäni ole luonteeltani ollenkaan ylpeä eikä minulla ole ollut mitään ylpeilyn aiheita. Mitäs tähän sano, vl-pappa?
###
Mitä ovat kuolemansynnit?
24
1554
Vastaukset
- Kyllä_sinä
sitten aika ryöttäsyntinen olet :-). Mnäkään en tunne langenneeni ylpeyden syntiin. Lisäksi vatsanpalvontaan eli ylensyömiseen olen langennut vain kaksi kertaa:
Kymmenen vuotta sitten sain pitopalvelusta ylijääneet jouluruoat ja ahdoin itseni täyteetn kinkkua ja silliä ja laatikoita ja mitä kaikkea niitä nyt olikaan.
Toinen kerta oli kun illalla erehdyin yhden jaukelihakeittolautasellisen sijasta syömään kaksi lautasellista nukkuakseni hyvin. Siitä seurasi krapula. - Wikipedia_tietää
Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo
Ja nykyaikana:
Ympäristön saastuttaminen
Geenimanipulaatio
Ylenpalttisen vaurauden kerääminen
Köyhyyden aiheuttaminen
Huumekauppa ja huumeiden käyttö
Moraalisesti kyseenalaiset kokeilut
Ihmisen perusoikeuksien rikkominen
Luterilainen teologia
Luterilaisessa teologiassa jako veniaali- ja kuolemansynteihin on olemassa, joskaan ei kovin usein käytetty. Luterilaisissa tunnustuskirjoissa kuitenkin liitytään siihen perustavanlaatuiseen yhteisymmärrykseen katolisten kanssa, että jako lieviin ja vakaviin synteihin voidaan tehdä ja että kuolemansynti tuhoaa ihmisen suhteen Jumalaan. Jokainen synti on kuolemanksi.
Room. 6:23
Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Kes.- Tässä_puheen-
vuorossaan nimimerkki "Kesitas" on oikeassa.
Nimimerkki "vl-pappa", joka eilen esiintyi palstalla useassakin ketjussa ja otti esille tämän kuolemansyntiajatuksen, ei nyt enää ole ilmestynyt palstalle.
- No_vl-pappa
kommentteja kehiin! Kuolemansynneistä puhutaan nyt, koska Sinä eilen otit asian esille.
- vl-pappa
Kopioin tämän vastaukseni tänne, koska et ilmeisesti huomannut sitä siinä alkuperäisessä keskusteluketjussa, jossa tämä aihe nousi esille.
Tähän opilliseen asiaan löytyy nähtävästi oikeaoppinen tieto jopa Wikipediasta tästä kohtaa:
---"Kristillisessä teologiassa synnit jaetaan lieviin ja vakaviin synteihin. Teologisessa terminologiassa vakavia syntejä nimitetään kuolemansynneiksi (lat. peccata mortalia), koska ne johtavat hengelliseen kuolemaan - eroon Jumalasta. Lieviä syntejä nimitetään veniaalisynneiksi (lat. peccata venialia). Seitsemän "kuolemansyntiä" eivät ole varsinaisessa mielessä kuolemansyntejä, vaan pääpaheita."--- (https://fi.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_kuolemansyntiä)
Laitan tähän luterilaisen oppimme selityksen tässä asiassa ns Rekisteriraamatussa ja Schmalkaldenin opinkohdissa:
"Tekosyntein erikaltaisesta laadusta.
Ei ole tarpeellinen nyt luetella erinomaisia syntejä, jotka ensimäistä ja toista taulua vastaan tehdään; mutta tämä on tarpeellinen, tehdä eroitusta senkaltaisten syntein välillä, jotka sulasta pahuudesta, vapaasta tahdosta ja hankkiosta, parempaa tietoa ja tuntoa vastaan tehdään, Rom. 1:18, 21, 32. 2:1, 3, 21-24. Ja senkaltaisten syntein välillä, jotka pelvosta, e. tehdyksi tulevat, Matt. 26:70, 72, 74. Mark. 14:68-71. Luuk. 22:57, 58, 60. Joh. 12:42. 18:25, 27. Ei myös ole tarpeellinen tässä erinänsä luetella (peccata venialia) jokapäiväisiä syntejä, niinkuin Lutherus ne nimittää, ja (peccata mortalia) kuolettavaisia syntejä. Jokapäiväiset heikkoudet ja anteeksi annettavat synnit kutsutaan niin, ei siinä ymmärryksessä, ettei niillä ansaittaisi kadotusta: tämän erhehdyksen poistaa Vapahtaja, Matt. 12:36, 37. Raamattu myös todistaa, että vähinkin synti on kadottavainen, Rom. 6:23. 1 Joh. 3:4. Jak. 2:10. 2 Mos. 34:7. Job 15:14. 5 Mos. 27:26. Gal. 3:10. Matt. 12:36, 37. Vaan ne kutsutaan sentähden anteeksi annettaviksi, että niitä ainoastansa vasta-uudesta syntyneet ei ehdolla, vaan joko tietämättömyydestä taikka heikkoudesta tekevät, ja kohta, kuin ne ovat tehdyt, katuvaisille anteeksi annetaan, niiden syiden tähden, jotka seuraavaiset Raamatun paikat tietää antavat: Ps. 32:1-6. Jes 42:3, 4. Matt. 12.19, 20. Rom. 5:1. 8:1, 13, 34. Gal. 5:16, 17, 24. Ps. 103:9-14. 145:8. 91:15. Hebr. 7:24, 25. Kuolettavaiseksi synniksi kutsutaan ne, jotka, niin pian kuin ne ovat tehdyt, hengellisen kuoleman myötänsä tuovat: senkaltaiset ovat kaikki vastahakoiset, ynseyden ja ehdon synnit, 2 Sam. 12:5, 7. Niitä tekevät ei ainoastansa vasta-uudesta syntymättömät, vaan myös vasta-uudesta syntyneet, 2 Sam 11:4, 15. H e d e l m ä t, jotka tekosynneistä tulevat yhteisesti, ovat Jumalan viha, armottomuus ja lain kirous, Rom. 1:18. 5 Mos 27:26. Jak. 2:10, 11. Levotoin omatunto, Viis. 17:11, 13. Rom. 2:15, 16. Erinomattain kuolettavaisten syntein vastahakoisuuden ja ehdon syntein hedelmä ja vaikutus on tämä, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, saattavat murheelliseksi ja vihoittavat Pyhän Hengen, Eph. 4:30. Jes. 63:10. Kadottavat hänen, niin myös uskon ja armon, Gal. 5:4. 1 Tim. 1:19. 1 Sam. 16:14. Ps. 51:13. Ja tulevat, ellei totinen katumus ja parannus väliin tule, ijankaikkisesti kadotetuksi, Rom. 1:32. 8:13. 1 Kor. 6:9. Gal. 5:19-21. Ilm. K. 21:27. 22:15.” (Biblian rekisteri.)
"Siksi on tärkeätä tietää ja opettaa, että jos pyhät ihmiset, joissa tosin on perisynti, jotka sitä tuntevat ja sitä vastaan parannusta tehden taistelevat, jos he sitten kuitenkin lankeavat julkiseen syntiin, niin kuin Daavid lankesi (2. Sam. 11) aviorikokseen, murhaan ja jumalanpilkkaan, he sillä kertaa ovat vailla uskoa ja Henkeä. Sillä Pyhä Henki ei anna synnin hallita eikä päästä voitolle, niin että se toteutuisi, vaan Henki pitää sen kurissa ja estää sitä toteuttamasta tahtoaan. Jos se onnistuu toteuttamaan tahtonsa, silloin ovat Pyhä Henki ja usko poissa, sillä näin sanoo pyhä Johannes: (1 Joh. 3:9,1 Joh. 5:18) "Se joka on Jumalasta syntynyt, ei tee syntiä eikä voi syntiä tehdä." Samalla on kuitenkin totta, mitä sama pyhä Johannes kirjoittaa: (1 Joh. 1:8) "Jos sanomme, että meissä ei ole syntiä, niin me valehtelemme, eikä Jumalan totuus ole meissä."" (Schmalkaldenin opinkohdat. Kolmas osa, kohta 3 parannus, paavilaisten väärä parannus.)- Kiitos_vl-
pappa. OK.
- 203
Kuoleman synti, jota ei anteeksi saa on Pyhän Hengen pilkka.
Lainoppineet pilkkasivat Jeesusta, koska eivät tunteneet P.Henkeä. Muut luetellut synnit on anteeksi annettavissa ja koskevat meitä jokaista ainakin jossakin määrin.
Kannattaa lukea järjestelmällisesti Raamattua ja kuunnella Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen ohjelmia joko radio Deistä iltaisin klo 21 alkaen tai netistä Sansan sivuilta. Siis Sanansaattajien... Se opetus on todella Sanassa pysyvää ja puolueetonta. Norvanto tutkiii jopa englannin käännöstäkin joissakin kohdin ja kreikkalaista jne. Uutta ja vanhempaa käännöstä.
Puoli tuntia arkisin on sopiva ja itse voi selvittää lisää. Siinä hyvä tuki on Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja. Sen avulla selviää asiayhteydet ja saa kokonaiskuvan Jumalan tahdosta esim. avioliittoon ja homouteen nähden. Ja toistensa kunnioittamiseen ym. oikeaan.
Itse olen sen ohjelman kanssa selvinnyt uskon tiellä reilun kymmenisen vuotta. Käyn kyllä kirkossakin, mutta en joka viikko. Omin teoin ei taivas aukenekaan.
Onhan uskon tietä takana jo yli 30 vuotta, mutta tuo opetus on niin hyvää, että sitä haluaa aina uudestaan kuulla. Puoliso ihmetteleekin, että etkös jo osaa ulkoa:) Ei ole pelkoa. Unohtuu osa. Pääasiat on hallussa. Samaa soisin kaikille.
Rauhan henki olkoon kanssanne!- vl-pappa
Pyhän Hengen pilkka on täysin eri asia kuin kuolemansynti.
Tosin Pyhän Hengen pilkkakin kuolettaa uskon, jos uskovainen siihen syyllistyy, mutta se ei kuitenkaan ole tämän synnin luonnollinen ominaisuus. Kaikki kuolemansynnit eivät ole Pyhän Hengen pilkkaa, vaan ainoastaan ihan hyvin pieni murto-osa, jos se ylipäätään sisällytetään kuolemansynnin määritelmään (sillä niillä on eri luonnollinen ominaisuus).
Biblian eli Raamatun 1776-käännöksen esipuhe "Rekisteriraamattu" opetta Pyhän Hengen pilkasta näin:
Synnistä Pyhää Henkeä vastaan
Hengen sanaa ei ymmärretä tässä olennollisesti, sillä niin tulee se kaikille kolmelle jumaluuden persoonalle, Joh. 4: 24. Vaan personallisesti, niin että kolmas persona jumaluudessa tällä nimellä merkitään, Matt. 28: 19. 1 Joh. 5: 7. Ja niinkuin ne kolme pyhän kolmeyhteyden persoonaa ovat jumaluuden olennon puolesta kaikki yksi, 1 Joh. 5: 7. yhtäläiset majesteetissa, pyhyydessä ja arvossa, Jes. 6: 3. Joh. 5: 23. niin ei taida yksi persona erinäisesti, vaan kaikki kolme persoonaa, millä synnillä se ikänä olla mahtaa, yhdessä ja yhtä paljon vihoitetuksi tulla.
Sillä muotoa tämän synnin kautta, josta tässä erinomattain puhutaan, tapahtuu rikos koko korkiasti ylistettyä kolmeyhteyttä vastaan; Ps. 5: 5.
Kysytään siis, minkä tähden tämä synti kutsutaan synniksi juuri Pyhää Henkeä vastaan? Vastaan: että se kutsutaan niin, ei niin Pyhän Hengen persoonan puolesta kuin hänen virkansa ja siitä vuotavain hyväin töiden puolesta; sillä tämä erinomainen synti sotii peräti Pyhän Hengen virkaa vastaan, ja taivaallista, evankelista autuaaksi tekeväistä oppia ja totuutta vastaan, Joh. 1: 17. Rom. 1: 16. jonka Pyhä Henki saarnaviran kautta (joka myös kutsutaan Hengen viraksi, 2 Kor. 3: 6.) levittää ja antaa ihmisille esittää, Matt. 28: 19, 20. Mark. 16: 15. 2 Kor. 5: 19, 20. sen sydämissämme vahvistaa, kiinni painaa ja lukitsee, 2 Kor. 1: 21, 22. 5: 5. Eph. 1: 13, 14. 4: 30. Meitä siitä vakuuttaa, 1 Joh. 5: 6. Sen kautta valaisee, 2 Kor. 3: 8, 18. 4: 16. Meitä kutsuu ja pyhittää, 1 Tess. 4: 3, 7, 8. 5: 23. 2 Tess. 2: 13, 14. Todistaa meidän henkemme kanssa. Rom. 8: 16. Auttaa ja lausuu hyvää meidän puolestamme, Rom. 8: 26, 27. Todistaa Kristuksesta, Joh. 15: 26. Ja johdattaa kaikkeen totuuteen, Joh. 16: 13. Jos nyt Pyhä Henki näin meissä vaikuttaa, opettaa, vahvistaa ja vakuuttaa meitä autuaaksi tekeväisestä evankelisesta totuudesta: mutta joku tahtois, elkivaltaisesti ja ynsiästi edes päin pyrkien, vapaasta ja ilkiästä tahdosta seisoa ja tehdä kokonansa Pyhän Hengen virkaa vastaan, se tekee syntiä Pyhää Henkeä vastaan.
Että tätä syntiä ainoastansa ne taitavat tehdä, jotka ovat täyteen ymmärrykseen tulleet, hengellisesti vasta-uudesta syntyneet, uskon kautta Jesuksen päälle vanhurskaaksi tehdyt, ja evankelisessa totuudessa täydellisesti vahvistetut ja siitä vakuutetut ovat: niin myös että tämän synnin oma ja olennollinen muoto on seuraavissa olennollisissa ominaisuuksissaa, ei erittäin vaan kaikki yhdessä ollen; nimittäin kuin joku oikein ja selkiästi tietyn, kyllin ymmärretyn, ja kerta vastaan otetun ja hyväksi löydetyn evankelisen opin, jonka jumalallisesta totuudesta Pyhän Hengen todistuksen kautta sydämessä joku on ollut vakuutettu, vapaasta, estämättömästä ja ilkiästä tahdosta, ehdollisesti ja edespäin pyrkein, ei ainoasti kiellä, vaan myös vihallisesti vainoo kaikkia autuuteen tarpeellisia välikappaleita; vastahakoisesti heittää pois ja aina edespäin katsoo ylön, niin myös häpäisee ja pilkkaa sekä oppia että Pyhää Henkeä, joka sitä meille sanassa opettaa, ja saarnaviran kautta ilmoittaa antaa.
Tästä kaikesta me tulemme seuraavista kahdesta Raamatun paikasta, hyvin tutkien, yltäkyllin opetetuksi, Hebr. 6: 4-6. 10: 26-29. Jos joku nimitetyistä ominaisuuksista puuttuu, niin ei se ole synti Pyhää Henkeä vastaan. Esimerkit: Paavali vainosi evankelista oppia ja sen tunnustajia, Ap. T. 9: 1, e. 26: 10, 11. Mutta sai armon, sillä hän teki sen tietämättömyydestä epäuskossa, 1 Tim. 1: 13, e. Pietari kielsi Kristuksen mutta pelvosta ja hämmästyksestä; ei hän häväisnyt eli pilkannut, vaan katui sitä, Matt. 26: 75. Ja sai armon, Joh. 21: 15 e. Sentähden ei ollut näiden kummankaan synti synti Pyhää Henkeä vastaan.
Pysyväisyys katumattomuudessa kuolemaan asti on tosin tämän synnin kanssa aina ja päästämättömästi yhdessä, ei kuitenkaan ole se tämän synnin olennollinen ominaisuus; sillä niin olis jokainen synti, joka kuolemanhetkellä kadotukseen saattaa, synti Pyhää Henkeä vastaan. Kristus teki Fariseukset heidän vielä eläessä tähän syntiin viallisiksi, Matt. 12:24, 31 32. Mark. 3: 22, 28, 29. Kristus sanoo tämän synnin anteeksi antamattomaksi tässä elämässä; niin on se siis tässä elämässä, ennenkin kuin kuolema tulee, täydellinen, Matt. 12: 32. Kuoleman jälkeen ei ole katumukselle siaa; on siis tämä synti, syntisen vielä eläessä, kaikkein asiain haarain puolesta täydellinen, sillä niille, jotka niin syntiä tekevät, on tässäkin elämässä mahdotoin uudistettaa parannukseen, Hebr. 6: 4, 6. - vl-pappa
Rekisteriraamatun opetus Pyhän Hengen pilkasta jatkuu näin(koko teksti ei sopinut yhteen viestiin):
Ei tätä syntiä anneta anteeksi, eikä taidetakkaan anteeksi antaa, Matt. 12: 31, 32. Mark. 3: 29. Luuk. 12:10. Hebr. 6: 4, 6. Syy siihen on ei mikään puutos Jumalan jumalallisesta armosta, Rom. 5: 20, 21. 1 Joh. 1: 9. Tit. 2: 11. Ei myöskään mikään puutos Kristuksen ansiosta ja maksosta, sillä niinkuin Kristus on kaikkein ihmisten edestä, niin on hän myös niidenkin edestä, jotka Pyhää Henkeä vastaan syntiä tekevät, kuoleman kärsinyt, 2 Kor. 5: 14, 15. Hebr. 2: 9. 1 Joh. 2: 2. 2 Piet. 2: 1. 1 Joh. 1: 7. 4: 14. Tiit. 2: 14. Ei ole siihen syy mikään Jumalan neuvon päätös, 1 Tim. 2: 4. 2 Piet. 3: 9. Joh. 3: 16– 18. Vaan syy on itse synnissä, jossa kaikki ennen mainitut kadottavaiset ominaisuudet yhteen tulevat: sitte itse syntisellä, ja sen pitkittävällä katumattomuudella ja epäuskolla loppuun asti, Mark. 16: 16. Joh. 3: 18, 19, 36. Koska senkaltainen syntinen tukkii itseltänsä tien autuuteen, ja poistaa tyköänsä ne välikappaleet, nimittäin lain, jonka kautta hän taitais tulla synnin tuntoo, valitukseen ja vaikeroitsemiseen, Rom. 4: 15. Niin myös autuaaksi tekeväisen evankeliumin, jonka kautta hän taitais saada uskon Kristuksen päälle, ja uskon kautta vanhurskaaksi ja autuaaksi tulla. Ap T. 7: 57. 13: 46. Uppiniskaisesti ja yhä pitkittäen häpäisee ja pilkkaa jumalallista armoa, Herran Kristuksen ansiota ja armon Pyhää Henkeä, Hebr. 6: 6. 10: 29. Senkaltaisen syntisen edestä, joka todella tiedetään semmoisen synnin Pyhää Henkeä vastaan tehneeksi, ei pidä rukoiltaman, 1 Joh. 5: 16. - hohjahoijaa
vl-pappa kirjoitti:
Rekisteriraamatun opetus Pyhän Hengen pilkasta jatkuu näin(koko teksti ei sopinut yhteen viestiin):
Ei tätä syntiä anneta anteeksi, eikä taidetakkaan anteeksi antaa, Matt. 12: 31, 32. Mark. 3: 29. Luuk. 12:10. Hebr. 6: 4, 6. Syy siihen on ei mikään puutos Jumalan jumalallisesta armosta, Rom. 5: 20, 21. 1 Joh. 1: 9. Tit. 2: 11. Ei myöskään mikään puutos Kristuksen ansiosta ja maksosta, sillä niinkuin Kristus on kaikkein ihmisten edestä, niin on hän myös niidenkin edestä, jotka Pyhää Henkeä vastaan syntiä tekevät, kuoleman kärsinyt, 2 Kor. 5: 14, 15. Hebr. 2: 9. 1 Joh. 2: 2. 2 Piet. 2: 1. 1 Joh. 1: 7. 4: 14. Tiit. 2: 14. Ei ole siihen syy mikään Jumalan neuvon päätös, 1 Tim. 2: 4. 2 Piet. 3: 9. Joh. 3: 16– 18. Vaan syy on itse synnissä, jossa kaikki ennen mainitut kadottavaiset ominaisuudet yhteen tulevat: sitte itse syntisellä, ja sen pitkittävällä katumattomuudella ja epäuskolla loppuun asti, Mark. 16: 16. Joh. 3: 18, 19, 36. Koska senkaltainen syntinen tukkii itseltänsä tien autuuteen, ja poistaa tyköänsä ne välikappaleet, nimittäin lain, jonka kautta hän taitais tulla synnin tuntoo, valitukseen ja vaikeroitsemiseen, Rom. 4: 15. Niin myös autuaaksi tekeväisen evankeliumin, jonka kautta hän taitais saada uskon Kristuksen päälle, ja uskon kautta vanhurskaaksi ja autuaaksi tulla. Ap T. 7: 57. 13: 46. Uppiniskaisesti ja yhä pitkittäen häpäisee ja pilkkaa jumalallista armoa, Herran Kristuksen ansiota ja armon Pyhää Henkeä, Hebr. 6: 6. 10: 29. Senkaltaisen syntisen edestä, joka todella tiedetään semmoisen synnin Pyhää Henkeä vastaan tehneeksi, ei pidä rukoiltaman, 1 Joh. 5: 16.Onko tarkoitus ettei monikaan ymmärtäisi lukemaansa vai miksi tuollainen ikivanha kieliasu?
luuletteko te todella ihan oikeasti että siinä on jokin salaisuus vääntää tuota huonoa suomenkieltä??!!
ettekö koskaan ole lukeneet ohjetta aiheesta....kirjoittakaa se niin selvästi että sebn voi juostessakin lukea, ymmärrätkö!!!?
edelleen tämä ei ole saarnatautisten osasto!
- olen_ainakin
laiska
- nobodynorights
8. tirkistely 9. noituus
- Puh.veli
Polokkatukka. Tekohamppaat. Kopselmussiikki. Hanurinsoetto. Kortinpelluu. Liikkuvakuva. Alkoholiton olut.
Tämmöiseksi se menee, kun ei lue Raamattua, vaan lähtee lahkojen ihmisoppiin. Päättelemään ja hengellistämään, ymmärtämättä mikä on termi "kuoleman synti"?
Siitä ei ole seurauksena muu, kun ajautuu yhä kaemmaksi Jeesuksesta, joka joka on asian selventänyt Raamatussa ja oinoa synnin sovittaja, sekä anteeksi antaja.
Nämä Kerhon "synnit on anteeksi" on tunkioteologiaa, kuten annoit ymmärtää, kun et oikein edes muista. Se todellisuus selviäisi Raamatusta, jos saat luvan sitä lukea.
Siitä "kuolemasta", jonka Sinä hengellistät kauas Jeesuksen sanomasta, muka hengellisenä kuolemana.
Jeesus sanoo teistä; John 11;26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?
Jeesuksen seuraajat ja Hänen ohjeen mukaan elävät eivät koskaan kuole, heillä/ meillä on iankaikkinen elämä Jerusalemissa.
Mutta miten Kerhossa? Yritätte salata pahimmat kuolemansynnit; Matt 12;31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta herjaamista ei anteeksi anneta
Tehän naureskelette Pyhän Hengen armolahjoille, kielillä puhumiselle sekä parantamiselle rukouksella sekä siunaaminen terveeksi.
Toinen, joka on tavaramerkkinne, omien lasten raiskaus, toimii samoin; Matt 18;6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen
Se jo vie tuhansia Isiä kuolemaan ja iankaikkiseen helvettiin.
Nämä on niitä kuolemansyntejä, joista Kaikkivaltias Jeesus varoittaa.- vapaakirkosta
Saatana jeesusteli kuolemaansa.
vapaakirkosta kirjoitti:
Saatana jeesusteli kuolemaansa.
Eihän saatana kuole kun helvetissä, ei Kerhossa vielä
- minullä.välähti
No jos Saatana kuolee siellä, niin eihän sitä Kaleviakaan voi kiduttaa grillijuhlissa.
minullä.välähti kirjoitti:
No jos Saatana kuolee siellä, niin eihän sitä Kaleviakaan voi kiduttaa grillijuhlissa.
Mistä sinä tiedät, oliko Kalevi uudestisyntynyt, vai ei.
Tiedätkö edes oletko itse uudestisyntyt ja upotuskastettu? Eli ne minkä Jeesus vaatii.- antihuumorivaarille
Kesitas kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, oliko Kalevi uudestisyntynyt, vai ei.
Tiedätkö edes oletko itse uudestisyntyt ja upotuskastettu? Eli ne minkä Jeesus vaatii.Oletko sinä uudestisyntynyt ja jos,miten se tapahtui? Tuo sinun upotuskasteesi tänä aikana on harhauttava, ihmisen tietoinen teko muka pelastuakseen. Jeesushan sanoo eroittelematta ikää:
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen antihuumorivaarille kirjoitti:
Oletko sinä uudestisyntynyt ja jos,miten se tapahtui? Tuo sinun upotuskasteesi tänä aikana on harhauttava, ihmisen tietoinen teko muka pelastuakseen. Jeesushan sanoo eroittelematta ikää:
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeenOlen uudestisyntynyt ja kertonut prosessin ainakin 30 kertaa palstalla.
Upotuskaste ei ole minun idea, vaan Jumalan. Raamattu ei tunne muita kasteita, ja Jeesuskaan ei aloittanut työtään ilman upottamista ja se sai Isän puhumaan 480 vuoteen ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen sulki suunsa, ei aukaisen sitä, ainakaan 1000 vuoteen.
Tuo lähetys ksäky on annettu sanalla pabtizoo, joka on nesteeseen täydellinen opottaminen. Se tehdään ainaostaan ihmiselle, joka on tullut Jeesus uskoon ja tunnustaa sen suullaan. Matt 10;32,33.
Hyvä esimerkki on kun luet ApT 22 luvun Hoviherrasta.
Ananias sanoo Hoviherralle ( Ap. t. 22:16) Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
Mielenkiintoista on se, että uudestsiyntymisen ja Hengellä täyttyminen minulla oli samalla kertaa ja suuri fyysinen rasitus, olin 3 pv jalaton, kuten Paavali syntyessään uudesti. Hänet myös upotettiin.
- Pakanavarmasti
Paavalin mukaan pakanuus on sitä, ettei ihmismieli ole keskittyneenä yhteen elämän tarkoitukseen, vaan on rikkinä ja pirstaloituneena. Ihminen palvoo monia eri asioita ja uskottelee olevansa vapaa. Ihmisessä on alttiutta syntiin.
Höpsis.
Paavali juutalaisena tietää, että on juutalaisuus, sekä kanta heimo Israel on Jumalan omaisuuskansa. Pakanallisuus on muut kansat, se on etninen ero, ei henkinen.
Jumalan omaisuuskansaan ei kuulu pakanoita, vain Israel.
- Pakanavarmasti
.."Paavalin mielestä pakanuus on sitä, että ihmisen mieli ei ole keskittyneenä yhteen ainoaan elämäntarkoitukseen, vaan on kuin rikkirevitty ja palasina, niin että hän itse asiassa palvoo monenlaisia jumalia, monenlaisia psykologisia voimia. Jumalat ja henkivallat, näkymättömät voimat, vaikuttavat ihmisen sieluun.
Täällä me kävelemme maan päällä ja teemme työtä ja puuhaamme ja luulemme, että olemme vapaita ja itsenäisiä olentoja, noudattaessamme mielihalujamme ja intohimojamme. Niin ei kuitenkaan ole asianlaita.
Kuka tahansa nykyaikainen syvemmin ajatteleva ihminen myöntää, että ihminen ei ole vapaa semmoisessa merkityksessä, päinvastoin hän on sielussaan vaikuttavien salattujen psykologisten voimien vallassa. Ei hän ole oman kohtalonsa herra. Häntä ohjaavat salaperäiset voimat, jotka sielun syvyydestä nousevat hänen tajuntaansa, pakottavat hänen toimimaan milloin niin, milloin näin.
Nuo voimat saattavat olla niin alapuolella inhimillistä järkeä, ne saattavat kiihottaa ihmistä niin eläimellisiin tekoihin, että sanomme nyt, niin kuin Paavali sanoi ja niin kuin aina on sanottu, että ihminen on synnille altis. Jos ihminen olisi todella ihminen, hallitsisi hän itsensä järkensä voimalla. Nyt hän ei sitä tee.
Sen tähden hänestä sanomme: hän on synnille altis. Synti on siinä, että hän ei tiedä olevansa ihminen, ei tiedä, mitä ihminen on, eikä jaksa olla ihminen, vaan lankeaa noiden salaperäisten voimien valtaan, jotka näkymättömästä maailmasta päin vaikuttavat hänen sieluunsa. Hän "lankeaa syntiin".
Me ihmiset olemme tänä päivänä samanlaisia pakanoita, kuin ihmiset olivat Paavalinkin aikana. Me palvomme erilaisia jumalia. Paavali sanoo tästä Korinttilaiskirjeessään: "mitä nyt epäjumalille uhrattujen eläinten syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole mitään muuta Jumalaa kuin yksi..
..Niin opetettiin julkisissa sanoissa. Koetettiin herättää ihmisiä näkemään ja ymmärtämään, että he olivat salaperäisten ja epähenkisten valtain palveluksessa ja että heidän piti niistä luopua vapautuakseen pahasta ja kärsimyksestä, saavuttaakseen iankaikkisen elämän Jumalassa, jonka Jeesus Kristus oli ilmoittanut. Semmoinen oli Paavalin, semmoinen oli ensimmäisen kristillisen seurakunnan saarna ja opetus pakanoille".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291