Kokemuksia Hoivayritys Deborasta?

hoitajatar

Kellään kokemuksia työskentelystä Deporassa?

167

13712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deli007

      Mulla on...Oon tykänny kovasti. Ammattitaitoista porukkaa. Ja nuorekasta!

      • kjljlkgkhgl

        Juu, se nuorekkuushan on kaiken a ja o. :(. Mitenkö olisi se kokemuksen ja ammattitaidon korostaminen? Työtähän sinne kai mennään tekemään?
        Itsellä kirskahtaa korvaan pahasti "nuorekas". Työelämässä tahtoo sanoa nuorta, nöyrää ja halpaa..


      • smämi

        Nuorta joka ei tiedä mistään mitään. Ja hyvin menee niin kauan kun et vaadi saatavias pois.
        Liitti kertoi että tällä hetkellä tämä firma työllistää heitä eniten. Eli epäselvää on kovasti tuossa firmassa.
        No näet kun ensimmäisen kerran kohdallesi osuu jokin tapaus.
        Esim. Tämä tyypillistä. Asiakas oeruu tilauksen. Sulle wi välttämättä tarjota vastaavaa työtä tai jos tarkotaan toisesta kaupungista ja vähemmän tunteja. Ja jos et ota. Niin et myöskään saa korvauksia. Näin ei ole oikein toimia. Sovittuja tuntwja ei voi pois ottaa.


      • Palvelu
        kjljlkgkhgl kirjoitti:

        Juu, se nuorekkuushan on kaiken a ja o. :(. Mitenkö olisi se kokemuksen ja ammattitaidon korostaminen? Työtähän sinne kai mennään tekemään?
        Itsellä kirskahtaa korvaan pahasti "nuorekas". Työelämässä tahtoo sanoa nuorta, nöyrää ja halpaa..

        Joo olensamaa mieltä,ei auta nuorekkuus jos ei ole ammattitaitoa,hyvin vähän löytyy deborasta sitä.pari lähihoitajaa ovat ehdottomasti oikealla alalla,mutta ne muutamat s.hoitajat,jotka siellä kehuvat itseään niin eivät osaa edes pistosta antaa ilman hirveää mustelmaa ja kirvelyä.joka aamu eri henkilö,kun henkilökunnan mukaan siellä ei pysy työntekijät,eikä saa uusia,en ihmettele yhtään johtajalla ei ole minkäänlaista näkemystä miten pidetään alaiset ruodussa,saavat tehdä mitä haluavat sekä jättää tekemättä.väärentää,kirjoittaa aivan mitä sattuu,jättää asiakaskäyntejä käymättä,vaikka soittaa deboraan asia ei korjaantunut,epäluotettava palvelu.


      • Anonyymi

        Olet tainnut nähdä unta...


      • Anonyymi
        kjljlkgkhgl kirjoitti:

        Juu, se nuorekkuushan on kaiken a ja o. :(. Mitenkö olisi se kokemuksen ja ammattitaidon korostaminen? Työtähän sinne kai mennään tekemään?
        Itsellä kirskahtaa korvaan pahasti "nuorekas". Työelämässä tahtoo sanoa nuorta, nöyrää ja halpaa..

        ...ja ulkomaalaista.


    • smämi

      Joo. Nyt valkeai minullekin Deboran toiminta.
      Älkää työskennelkö siellä!
      Eivät maksa lisä eikä ylityökorvaulsia. Kiertää ne paikallisella sopimuksella.
      Työaikalakia ei noudateta ja toimiston nuorekkaaseen porukkaan ei voi luottaa.
      Huomenna keskustelu luottamusmies mukana. Sitten aluehallintovirasto mukaan. Vien tän loppuun asti ja ajan kaikkien etuja.
      Ihan perseestä touhu!

      • Meemu85

        Olisi kiva kuulla miten asia päättyi?!


      • päivikk

        juu kaikki mitä kerrot pitää paikkansa


      • jjjjja

        onko asia päättynyt johonkin? Olen itse vienyt asian myös liittoon ja aluehallintoviraston työsuojeluviranomaisille tehty kantelu.. Mukava kuulla että on muitankin kun on näin toiminut.. Ihme syyllistävää toimintaa esimies puolelta, väännellään ja käännellään työntekijöiden sanomisia, haukutaan ja huudetaan työntekijöille! Kenellekkään en suosittele & otin myös itse lopputilin juuri..!


      • Lhcfh
        jjjjja kirjoitti:

        onko asia päättynyt johonkin? Olen itse vienyt asian myös liittoon ja aluehallintoviraston työsuojeluviranomaisille tehty kantelu.. Mukava kuulla että on muitankin kun on näin toiminut.. Ihme syyllistävää toimintaa esimies puolelta, väännellään ja käännellään työntekijöiden sanomisia, haukutaan ja huudetaan työntekijöille! Kenellekkään en suosittele & otin myös itse lopputilin juuri..!

        Oliko tämä oulun seudulla ja esimiehenä m-c m?


    • Paremminkin

      On kokemusta omaisena puolen vuoden ajalta Deborassa Helsingissä pitkäaikaishoidosta. On myös kokemusta pitemmältä ajalta kaupungin puolelta. Voin heti alkuun sanoa, että vaikeasti halvaantuneen, mutta ei vaippapotilaan vessareissuja ei tarvitse ajatellakaan kaupungin hoitoloissa esim. Munkkiniemessä, jossa on 3-4 hoitajaa illalla ja 32potilasta 3ssa eri rakennuksessa. Deboralla olen nähnyt illalla 3 hoitajaa ja 15 potilasta (Eräänä iltana kävi jopa neljäs auttamassa toiselta osastolta). Suurimmalla osalla näyttää olevan dementiaa, mutta he vaikuttavat ihmeen rauhallisilta ja tyytyväisiltä. Itse vanhana sairaanhoitajana ymmärrän, että tämä on hyvä työtilanne. Omaisena olen kokenut, että täällä herkiää hymy potilaille ja jopa omaisillekin! Mitä ammattitaidolla tai kokemuksella, jos on joka tapauksessa liian vähän hoitajia. Ei siinä rahakaan auta, jos ihmisenä kovettuu näkemään/tekemään, mitä vaan ja työtä tekee fyysisen ja mielenterveytensä uhalla. Debora on myös todella kiinnostava vanhusten hoidon paikka, koska mallina on hollantilainen Buurtzorg. On itse ohjautuvat tiimit ja tarkoitus on tehdä työtä yhdessä, eikä kerskailla titteleillä tai iällä, avainsanana soveltuvuus. Lopuksi vain, etten tietenkään puolusta mitään todistettavaa vääryyttä ja siinähän luottamusmies on hyvä olla apuna asiaa selvittämässä.

      • Pistos

        Yhteishenkeä ei työntekiöiden kesken ainakaan ole,minulle käy joka aamu pistämässä henkilö.26.12 jäin ilman.soittelin ,missä viipyy.henkilö kenen kanssa keskustelin sanoi että oli lappu,jossa luki ettei tänä päivänä tarvitse.outoa koska en ole näin sanonut kellekkään,eikä henkilö kuulema voinut mitään asialle.jos firmassa on pomo luulisi että on auktoriteettia sanoa jollekkin menet antamaan pistoksen,näi ei käynyt.tämä ei ollut eka moka,pahoitellaan joka kerta kun mokataan,mutta parannusta ei tule.tasan yksi näistä lähihoitajista täyttää kriteerit,sääli että on vapaapäivät.ihmetyttää miksi ja kuka on kirjoittanut työnjakajan pöydälle ettei tarvitse tulla.jos kehutaan firmaa,niin pitää olla resussit kunnossa,tässä firmassa ei ole.minä en suosittele vaihdan palveluntarjoajaa heti kun on mahdollisuus.ei vastinetta kehuille


      • Anonyymi
        Pistos kirjoitti:

        Yhteishenkeä ei työntekiöiden kesken ainakaan ole,minulle käy joka aamu pistämässä henkilö.26.12 jäin ilman.soittelin ,missä viipyy.henkilö kenen kanssa keskustelin sanoi että oli lappu,jossa luki ettei tänä päivänä tarvitse.outoa koska en ole näin sanonut kellekkään,eikä henkilö kuulema voinut mitään asialle.jos firmassa on pomo luulisi että on auktoriteettia sanoa jollekkin menet antamaan pistoksen,näi ei käynyt.tämä ei ollut eka moka,pahoitellaan joka kerta kun mokataan,mutta parannusta ei tule.tasan yksi näistä lähihoitajista täyttää kriteerit,sääli että on vapaapäivät.ihmetyttää miksi ja kuka on kirjoittanut työnjakajan pöydälle ettei tarvitse tulla.jos kehutaan firmaa,niin pitää olla resussit kunnossa,tässä firmassa ei ole.minä en suosittele vaihdan palveluntarjoajaa heti kun on mahdollisuus.ei vastinetta kehuille

        Kyllä mä niin kauhiasti hämmästyin kun minimi laskutusaika on 3 tuntia. Huh, huh,hui!!!


    • Onneksi_entinen_hoitsu

      Minulla vastaavanlaisia kokemuksia: teettävät hirveitä putkia, mutta eivät maksa minkäänlaista ylityökorvausta - "ei meillä ole tapana", vastasivat pyytäessäni jonkunlaista hyvitystä 16h työpäivästä. Myöskään sovitut tunnit eivät pidä paikkaansa, toimistolla ilmeisesti kuka tahansa sihteeri tai lähihoitaja pääsee sormeilemaan Tuntinettiä ja poistelemaan ihan mielivaltaisesti sieltä sovittuja juttuja. Näin on tapahtunut useamman kerran, jopa kolme sovittua päivää vain yhtäkkiä hävisi jonnekin. Ei mitään selitystä jälkeenpäin, paitsi iloinen tokaisu "ei sulla ole töitä!". Kotihoidon puolella lisäksi järjestelevät keskenään siten, että samat tyypit tekevät aina sunnuntaina ja pyhinä pitkää päivää.

      Lisäksi palkkaavat listoilleen ihan minkälaisia ihmisiä tahansa, ilman koulutusta tai minkäänlaisia referenssejä. Sitten antavat potkuja, kun vahinko on jo tapahtunut ja niin edespäin. Huh.

      Hyvä, että viet asiaa eteenpäin! Minä en jaksanut, totesin vain tukka pystyssä että huhhuh mitä sakkia koko toimisto ja hoitajareservi, että parempi pysyä vaan to del la kaukana näistä. Vastaavaa ongelmaa tosin on ikävä kyllä muissakin hoitajavuokrausfirmoissa :-(

      • Meemu85

        komppaan täysin!


    • Sisarvalkea

      Pitkällä kokemuksella voin todeta että ko firma kusettaa aivan kaikessa missä vaan pystyy.Isoille tilaajille eli kaupugeille ei merkitse muu kuin se kuinka paljon palvelut heille maksavat.Ja ko. firma pystyy palvelunsa tuottamaan halvemmalla kuin kilpailevat yritykset koska ei maksa työtekijöilleen kaikkia lainmukaisia korvauksia työstään.Lisäksi palkasta voidaan ottaa pois mielivaltaisesti euroja ilman selityksiä tai joskus ontuvan (laittoman) selityksen nojalla.Palkkaa ei siis saa sovituista tunneista vaan usein ihan miten sattuu,miten sillä kertaa sattuu naama miellyttämään henkilöä joka "tarkistaa" työlistat. Aivan mielivaltaista touhua.Mutta mutta,uskon siihen että ahneella on kakkainen loppu,katsotaan mitä tuleman pitää :)

      • Eivoikäsittää

        Musta olis mielenkiintoista keskustella sun kanssa koska oon niin SAMAA mieltä!Itse irtisanouduin juuri


      • Huijausfiilis

        Negatiivisia kokemuksia myös minulla kyseisestä firmasta. Yrittivät jättää sairaslomat maksamatta, mutta lakimieheltä tarkistettuani ja tarpeeksi asiaa esille otettuani maksoivat, kylläkin edelleen mielestäni liian vähän.. Kilometrikorvauksista olen myös hieman eri mieltä. Työntekijöitä ei arvosteta riittävästi ja porukka vaihtuu todella tiuhaan. Esimiestaidot hukassa. Mielenkiinnosta niin missä toimipaikassa olette/olitte töissä?


      • Nevaeva

        Minä olin pk-seudulla. Lähinnä kotihoitoa ja henkilökohtaista avustamista. Työ sinänsä ihan ok - tosin kotihoidossa käynnit mitoitettu siten, että ajoaikoja ei ole laskettu ja huomioitu työaika alkaa 6:30 ja 6:45 olisi toivottavaa olla ensimmäisellä käynnillä. Ihan kreisiä ensinnäkin a) työn aloitusaika ja b) tuo tahti. Firmalla Vantaan ja Espoon kaupungeilta ostopalveluina suuri määrä asiakkaita, siksi töitä heillä riittää. Aamuisin erityisesti tässä kotihoidon toimistossa hirveä säätö ja häsellys, ihmiset huutaa ja kiroilee, tupakkia polttaa jokainen, kaikki asiat jotenkin aivan levällään. Mitään perehdytystä ei saa, palkka huonontunut, esimiehenäsi toimii lähihoitaja (vaikka olisit sh), sairaanhoitajan osaamista ja ammattitaitoa ei arvosteta lainkaan. Myös asiakkaiden arvostus ja kunnioitus retuperällä: heidän asioitaan hoitaa kaupallisen koulutuksen saanut henkilö, jolle kaikenlainen hoitotyön pohdinta ja järkeily on aivan lapsellista lässytystä. Käytännössä mahdotonta käydä minkäänlaista keskustelua tällaisen ns. esimiehen kanssa, joka ei ymmärrä edes hoitamiaan asioita (lukuunottamatta tietysti rahallista puolta ym. bisnesasiaa).

        Vaikea edes sanoin kuvailla kuinka ammattitaidotonta ja sivistymätöntä heidän touhunsa on. En suosittele tätä työpaikkaa kenellekään.


      • Työtön

        Ihan paska firma. Minut irtisanottiin koeajalla ilman kunnollista selitystä. Olin ollu 4 kk töissä, tehny pitkää päivää ja mielestäni tehny työt niinkuin pitää. Joku omainen valittanut työnantajalle ja sen takia minut kutsuttiin palaveriin jossa heti kättelyssä alettiin puhua työsuhteen purkamisesta. Että tämmöstä Joensuun deborassa.


      • Riisuttu
        Työtön kirjoitti:

        Ihan paska firma. Minut irtisanottiin koeajalla ilman kunnollista selitystä. Olin ollu 4 kk töissä, tehny pitkää päivää ja mielestäni tehny työt niinkuin pitää. Joku omainen valittanut työnantajalle ja sen takia minut kutsuttiin palaveriin jossa heti kättelyssä alettiin puhua työsuhteen purkamisesta. Että tämmöstä Joensuun deborassa.

        Esimiehet Joensuussa kokemattomia, jos tuommosta tekevät.


      • Anonyymi
        Työtön kirjoitti:

        Ihan paska firma. Minut irtisanottiin koeajalla ilman kunnollista selitystä. Olin ollu 4 kk töissä, tehny pitkää päivää ja mielestäni tehny työt niinkuin pitää. Joku omainen valittanut työnantajalle ja sen takia minut kutsuttiin palaveriin jossa heti kättelyssä alettiin puhua työsuhteen purkamisesta. Että tämmöstä Joensuun deborassa.

        Sama tapahtu juuri itselleni, ylempi pomo selitti ihan eri "syytä" kyselin tarkennusta niin vastaus vaimeasti tämä nyt näin koeaikapurku. Kysyin entä muuhun perheeseen niin vastaus että meillä jo on tarpeeksi työntekijöitä (ei todellakaan ole). Lähimmälle pomolle laitoin viestiä niin vastaus täysin eri.. oli vakkari sopimus minulla ja reilun kk tein töitä. 2vko aikana oli 2 tupla vuoroakin. Kuullut vain huonoa kyseisestä firmasta ja sitäkin että esimiehet ammattitaidottomia. Selän takana kusettaavat täysin. Noh, liittoon yhteys ja myös Avi:iin. Avi: sukulaisia töissä niin ainakin menee nopsaa sinne touhuista tietoa. Onko tämä tyyli saada kesätyöntekijöitä kun luvataan vaki työ ja kun lomalaiset palaa töihin niin heti koeaika purku kehiin..


      • Anonyymi
        Riisuttu kirjoitti:

        Esimiehet Joensuussa kokemattomia, jos tuommosta tekevät.

        Täysin ovat kokemattomia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin ovat kokemattomia..

        Aluejohtaja yksi huijari. Mukana Turun, Lähden vilpeissä. Täysi kusettsja, valkeita valheita heittää, äänitys on päällä.


    • Huijakiitos

      Kiitos kirjoituksistanne. Olin laittamassa työpaikkahakemusta sisään, mutta en todellakaan niin tee!

    • KiitosEi

      Aivan kauhea firma. Monta asiaa jotka tökkii ja pahasti.

      • 2221

        Käytetään työntekiöitä hyväksi,että hävettää heidän puolesta! Toivottavasti ihmiset karttavat tuota firmaa niin työntekiät kuin avun tavitsiat! Toivotaan että tämä Firma loppuu pian!


      • nolo

        Kiitos kommenteista. Jäi työpaikkahakemus jättämättä. Olisi noloa kertoa huippuammattilaisena työpaikaksi.....


      • NäinJuuri
        nolo kirjoitti:

        Kiitos kommenteista. Jäi työpaikkahakemus jättämättä. Olisi noloa kertoa huippuammattilaisena työpaikaksi.....

        Vapaat "huippuammattilaiset" ne työmarkkinoilla vapaana liikkuu...


    • 1938

      On todella ikävä kun tälläiset firmat, kun Debora saavat mielinmäärin käyttää työntekiöitä hyväkseen ei makseta kunnon palkkaa. Näin omaisena olen pitkään seurannu tämän toimintaa!

      • Anonyymi

        Ritolan suku äiti ja tytär omisti. Toiminta oli puhdasta. Sitten yksi aluejohtaja Itä-Suomen alueelta joka oli myös Turun ja Lahden jutuissa. Pilasi Ritolan suvun tekemän yrityksen


      • Anonyymi

        Käykäähän Facebookin sivulla NollatPois! Siellä on asiaa Devoran nollasoppareita ja tyylistä estää mm viestittely työkavereiden kesken intrassa!


    • HarmonySisters

      Palkka on huono. Kannattaa verrata todellakin muihin hoiva-alan yrityksiin. Teettävät mielellään työt tuntityönä. Eivät maksa kilometrikorvauksia.

      • Öhl

        Palkka liki sama kuin kaupungilla.. parempi kuin muissa kilpailevia yleensä. Vakiinnuttaa ihmisiä kyllä mielummin ja maksaa kilometrikorvaukset. Mistälie olet moista kuullut.


    • makdaleena

      Olen seurannut Oulussa Deboran toimintaa kaikki hyvät hoitajat lähtee pois vai laitetaan heidät pois: Näytää olevan että lestaadiolaisuus on iskenyt tähän firmaan ja se ei tiedä hyvää itseekäisyys korostuu!

      • Deboralla_työskennellyt

        Lestadiolaisuudella ei kyllä taida olla tässä asiassa mitään tekemistä. Näihin paikkoihin esimiehiksi hakeutuvat sellaiset joilla ei ole moraalista selkärankaa tai kokemusta.


    • mersunkuski

      Olen samaa mieltä lestaadiolaisten kassa ei ole hyvä työskennellä he ovat niin kieroja ja esimiehen nuoleskelioita he polkevat vaikka maanrakoon toiset että pääset itse loistamaan! Omaisena olen nähnyt kohdellaan vanhuksia miten sattuu!

    • tyttölaina

      Tälläinen toiminta on yleistä täällä pohjois-suomessa.

    • 6543

      Paljonko esim. pääkaupunkiseudulla työskentelevä saa tuntipalkkaa? Jos työkokemusta yli 10 vuotta?

    • Työntekijä

      Pitkään toisilla yksityisillä yrityksillä työssä olleena olen hieman eri mieltä Deborasta. Työyhteisö on yhtenäinen, ammattitaitoinen ja henki on hyvä työyhteisön sisällä. Kilometrikorvaukset on tullut aina niin kuin olen ne itse ne merkinnyt. Kotihoidon työhän perustuu asiakkaan kotona tehtävään työhön, eikä toimistolla notkumiseen :)Jokainen on itse omalla käytöksellään ja asenteellaan osa toimivaa työyhteisöä. Koen Deboralla olleenani sen hyväksi työnantajaksi...

    • hoitaja00

      Itse kaupungin kotihoidossa työskennelleenä voin rehellisesti suositella Deboraa työnantajana. Kaupungilla kotihoidossa hoitajista revitään kaikki irti, hoidon taso laskee ja esimiehiä kiinnostaa vain kauanko hoitajat ovat vuorostaan asiakkailla. Käyntejä vuorossa saattaa olla jopa 15-25, illat ja viikonloput pahimpia.
      Deboran kotihoidossa työtahti on inhimillinen, asiakkaille on aikaa ja hoito on hyvää. Työkaverit ovat ammattitaitoisia ja yhteishenki hyvä, myöskään turhaa hierarkiaa ei ole. Saamme itse päättää milloin työskentelemme, pätee myös lomiin.
      Palkka on kilpailukykyinen. Itse koen Deboran nimenomaan työntekijää arvostana yrityksenä.

      • Ex-duunari

        Riippuu tietysti ja täysin siitä miten ammattitaito määritellään. Se ei ole työpaikalla huutamista, kiroilua, ketjussa tupakointia, keskustelukyvyttömyyttä, oman agendan paasaamista eikä sokeaa uskomista omiin kykyihin.

        Myös hierarkiattomuus on vähän kyseenalainen "hyve" kyseisessä firmassa. Ihmiset tuntuvat käsittävän asian siten, että ihan peruskohteliaisuus ja käytöstavat voi sen myötä heittää jorpakkoon. Toiset _on_ parempia ja fiksumpia kuin toiset, sen tunnustaminen ja tajuaminen ei ole mitään hierarkiaa. Firmassa tosiaan on ihan järkeviä ja osaaviakin ihmisiä, mutta aivan liikaa on tätä huutosakkia, joille annetaan elintilaa, koska "tittelit eivät merkitse mitään".

        Myöskään palkkataso ei ole kilpailukykyinen. Joka muuta väittää, valehtelee.

        Mukavaa, että sinä viihdyt! Onneksi se ei kuitenkaan ole pakkotyötä, joten tyytymättömät voivat poistua täysin vapaasti :)


      • Palvelu

        Tämä henkilö ei nyt puhu niinkuin asiat on.debora on epäluotettava,huono,.jätetään käyntejä väliin,laskutetaan olemattomasta,hoitajat valitta kun on liikaa hoidettavia.ei kerkeä tekemään kaikkea.esim.luonani menee minuutti,vaikka heidän pitäisi tehdä aamupala,pesu,toteavat vain ett on kiire,pari hoitajaa on ok.voi sanoa joka aamu eri naama,toiset osaa hommansa toiset ei.olen epäohdistasanonut,mutta ei tuota tulosta,pomo on sellainen juu,juu henkilö.mitään ei asioille tee,vaikka lupaa.olen päätynyt tulokseen ,vaihdan palveluntarjoajaa.en myös suosittele tätä firmaa?epäluotettava kaikin puolin.


    • Hollandaise

      Tänään tuli Tehyyn kuuluville jäsenille tietoa Deborasta jäsenkirjeenä. Melko karua luettavaa.

      • Ex-duunari

        Referoisitko?


      • Töissäyrityksessä

        Kiinnostaisi myös mitä Tehy on firmasta kirjoittajat?


    • Eideboraan

      Kotihoito ainakin hyvin röyhkeä! Pitkä miinus koko ketjulle!!!

    • Hollandaise

      Minulle on tullut jo kaksi kirjettä Tehystä koskien Deboraa. Helmikuun kirjeessä käsiteltiin mm. vakavia epäkohtia mm. työehtosopimuksen ja työlainsäädännön noudattamisessa, asiakkaiden hoidon laadussa sekä asiakasturvallisuudessa.
      Toukokuun alussa tuli toinen jäsenkirje joka koski mm. sitä että että työnantaja ei voi solmia paikallisia sopimuksia pidemmistä tasoittumisjaksoista, pidemmistä vuorokautisesta työajasta ja 126 tunnin enimmäisrajasta kun jaksotyössä käytetään kuuden viikon työvuoroluetteloa. Debora on järjestäytymätön työnantaja joten työnantaja ei voi laatia paikallista sopimusta 12 tunnin työvuoroista. Debora ei voi sopia menettelystä jossa kerätään plus- tai miinustunteja.
      Tässä vain osa näistä kirjeen teksteistä. Ilmeisesti kannattaa ottaa selvää..

    • Yökdeb

      Sama täällä! Johtoporras hyvin kieroon kasvaneita ja ajattelemattomia. Jos taktiikka on se että muunnellaan totuutta ja mustamalaataan toisia niin onnea vaan..

    • Huteraa

      Ehkä johtunee siitä että esimiehillä ei ole siihen tarvittavaa koulutusta?!

    • Deboraonpaha

      Debora antoi minulle 3 varoitusta ihme syistä, että antoivat saman tien potkut. Mieleen pisti että kirjallisiin varoitus lappuihin oli laitettu sama päivämäärä. Minulle ei ollut kukaan sanonut mitään asioista mitä olin muka tehnyt väärin eli en saanut mitään ennakko varoitusta vaan saman tien yksikön päällikkö soittaa ja pyytää tapaamiseen. Sairaslomien vietit mahdotonta kun vakituinen henkilökunta on ihan liikaa sairaslomalla ja lähtevät myös aina aikaisemmin töistä vaikka pitäisi kaikkien hoitajien auttaa toisia. Työskentelin päälle vuoden firmassa Oulussa ja sanon kyllä että SINNE EI KANNATA HAKEA TÖIHIN. Palkkaavat koko ajan uusia tuntityöläisiä vaikka työporukkaa olisi tarpeeksi. Multa myös alkoi yhdessä vaiheessa vähentyä tunnit kun palkkasivat lisää väkeä koko ajan, muta en minä sitä aluksi tajunnut.

    • liinamarja

      Se on juuri näin , kun edellä oleva kirjoitti! Aivan röyhkeää touhua!

    • Aires

      Tokaa kertaa liittoon joutunut ottamaan yhteyttä. Kusettavat minkä kerkeävät. Ekana sairaspäivärahoista ja sen jälkeen lomakorvauksista. Hanskoja saa itkeä hoitopaikkaan n. 2viikon ajan. Perehdytyksiä uusiin paikkoihin ei järjestetä tai pakollisissa tarpeissa
      todella suppeasti, kun siinäkin säästetään. Ja miten tämä itsestään ohjaava työmalli. Täyttä paskaa, että tasaarvoistaa. Sekin on silkkaa säästöä. Työntekijä joutuu omalla ajalla jatkuvasti katsella tuntinetistä vapautuvia vuoroja, jolloin esimiesten aikaa säästyy muuhun. Vuorot julkaistaan ja nopeimmat vievät parhaat päältä!! Tunnen monia vakkareita jotka eivät ole kerenneet olla ensimmäisten joukossa ottamassa vuoroja, jolloin ovat jääneet miinus tunneille. Debora ei ole hoitanut uutta asiakasta tilalle/ korvaavia työtunteja ja alkanut myöhemmin työntekijältä vaatimaan rahaa. Työntekijän tulisi voida luottaa että työnantaja hoitaa asiat lainpuitteissa, mutta näin ei todellakaan ole. Mietin vain kuinka monia tietämättömiä työntekijöitä on ilman heille kuuluvia korvauksia. Kun minäkin aikoinaan kysyin epäselvistä asioista niin valehdeltiin päin naamaa. ei muutakun liittoon ja asiat sitä kautta kondikseen.

    • Pianlopetan

      Asiakkaat vaikeita joita kukaan muu firma ei halua. Itseohjautuvuus.. Vittu mitä paskaa. Työvuorolistat.. Kusee. Vapaa viikonloppu ei ole -perjaintaina yövuoro ja maanantaina aamu. Kouluttamattomat ihmiset saa saman verran palkaa kuin ne joilla on koulutus. Työ kaverit saikuttelevat jatkuvasti kun ovat niin loppu.. Jonka takia ainoat joilla on vähänkin työmoraalia ajavat itsensä ylitöillä loppuun.

    • kötihöitö2000000090

      ulkomaalaisia työllistävä ja huijaava yritys. palkat maksetaan tyhmyys järjestyksessä ja miten sattuu. ulkomaalaisilla teetetään työt. kotihoidon työ nimikkeellä; aina kiire.

    • lähihoitaja-

      Ikäviä kokemuksia tuntuu monella olevan, ikävä juttu. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että koko Debora olisi täysi mätä. Paikkoja on monia. Edelle mainitut ongelmat yleisiä myös muissa yrityksissä. Itsellä kokemusta myös näistä, nimenomaan yksityisellä hoivapuolella. Nyt hiljattain aloittanut Deboralla ja alku ainakin ollu todella positiivinen! 😊 Mukavaa ja osaavaa porukkaa suurimmaksi osaksi ja sovitut asiat pitäneet. Koen myös että työntekijää arvostetaan työnantajan taholta. Asioista puhutaan ja uusi työntekijä otettu hyvin vastaan(siis mut)😊
      Rohkeasti vaan kokeilemaan uusi paikkoja, oma asenne positiivisena😊

    • never-again

      tein töitä Deboralla sh:na kotihoidossa ja ennen sitä avustajana. Tosiaan esimiehet oli kaikki lähihoitajia (osa teinityttöjä suoraan koulun penkiltä) ilman minkäänlaista esimiehen pätevyyttä, aika turhauttavaa olla 18 kesäisten lähäreiden alaisena kun on itse paljon korkeammin koulutettu ja pätevöitynyt. Esimiesasemaan etenemisetkin menee miten sattuu, hain esimiespaikkaa kuten moni muukin sh kolleega mutta palkkasivat aina lähihoitajan meidän edelle. Sain kuulla tekosyitä että johtuu muka kielitaidosta vaikka suomen kielen osaamisessani ei ole mitään vikaa kun amk:n kävin kokonaan suomeksi kuten lukion ja amiksenkin (ettei syy ollut vaan ihonväri). Naurettavinta on se, että esimiehenä olevista lähihoitajista ehkä 2 osasi suomen lisäksi englantia ja muut eivät edes sitäkään. Itse olen kolmikielinen (äidinkielenä) joista 2 kieltä ovat suomi ja englanti. Ajolistat tehty sellaisiksi ettei niitä voi ajaa suunnitelman mukaan vaikka teleporttaisit asiakkaalta toiselle koska ajoaikaa on tasan se 0 sekunttia. Ylitöitä teetetään vaikka itse kieltäisit ja vaikka et olisi vakkarina töissä. Ylitöistä ei minkäänlaista ylityökorvausta vaikka et olisi tehnyt paikallista sopimusta eli myöskin TES:sin mukaisen sopimuksen tehneet jäävät vailla korvauksia. Paskalistaa voisi jatkaa vaikka koko päivän mutta tuossa on ne mitkä aiheutti sen että itse irtisanouduin. Ainoana hyvänä puolena on se että töitä riittää ja minulle ainakin maksettiin kilometrit niinkun pitikin. Palkat maksettiin myös aina ajallaan ja täydet tunnit vaikkakin ylityökorvauksia ei ole edelleenkään tullut kirjallisesta pyynnöstä huolimatta.

    • Harkitse_kahdesti

      Sekä muilla firmoilla, että Deboralla töissä olleena en suosittele. Toki ensimmäisenä työpaikkana ja kokemuksena varmasti hyvä siihenkö tämä nuorekkuus perustuu. Porukkaa tulee ja menee. Lestadiolaisuus näkyy syrjimisenä, näkyy työvuoroissa, lomatoiveet, esimiehen suosiminen hengen heimolaisia, käytöstavat, ei tervehditä, ei auteta työkaveria, katsotaan pois kun astut huoneeseen jne. Syrjimistä! On kuulemma ollut muillakin samoja kokemuksia. Työvuorot epäreilut, asiakkaita kusetetaan, laatu ei merkkaa mitään hoidossa koska kokoajan on tajuton kiire. Itseohjautuvuus lisää työtä ja vastuuta muttei lisää palkkaa tai etuuksia, ylitöistä ei makseta mutta josset suostu saat tuntea nahoissasi, esimiehet ammattitaidottomia, mielivaltaisia ja ylimielisiä.

      Debora on näitä kotihoitoyrityksiä joita syntyy nyt kuin sieniä sateella jotka haluaa takoa rahaa ja laadusta tingitään ihan kokoajan. Tarkoitus on vain ja ainoastaan tehdä rahaa, asiakkaiden ja työntekijöiden kustannuksella. Ja kyllä lestadiolaisissa on hyviäkin tyyppejä, mutta kyllä enemmistö oli törkeitä ja esimiehetkin pitää omiensa puolia ja suositaan ihan törkeästi. urin osa koko työporukasta on lestoja. Lähdin parempaan työpaikkaan, kerroin kokemukseni liittoon, jotka olivatkin saaneet jo useita yhteydenottoja kyseisen yrityksen toimesta, ovat siis syynin alla. Vakituista ja elämän uraa ei tässä yrityksessä tee kuin ne lestat, muille suosittelen etsimään parempia duuneja ihan itsensä kannalta. Nuorekkuus perustuu pitkälti siihen ettei nuoret osaa vaatia oikeaa palkkaa, ylityökorvauksia, oikeudenmuikaisia työvuoroja, oikeuksia itselleen ja ajaa asiakkaiden etua jne. Eli nuorekkaita, naiiveja tyyppejä suosittelen hakemaan töihin.

      Kannattaa tarkistaa ne palkkakuitit ja että saatte palkan joka tunnista, myös niistä sairastumisista, näissäkin on porukkaa huijattu tosissaan, kun ei porukka kehtaa kyseenalaistaa, joka penni on tarpeen ja lisää voittoa ilmeisesti ;) Tes:si on sitä varten että sitä pitää noudattaa sekä työntekijä mutta myös työnantaja! Nykyään helppoa kun voi keskittyä työntekoon eikä tarvi miettiä missä se työnanataja nyt yrittää kusettaa, jopa työkaverit tervehtii aina ja auttaa hymyssäsuin, vaikka ei mihinkään uskontoon kuulukkaan.

    • Harkitse-kahdesti

      Oulun kotihoitoa koski tuo ylempi kommentti, Deborallahan on tosiaan toimistoja muuallakin suomessa.

      • hoitaja_lähellä

        Tosiaan monella tuntuu olevan negatiivisia kokemuksia. Itsekin olen Deboralla aloittanut ja todella positiivisella mielellä. Hyvin nopeasti muutettiin tuntityöläisestä kuukausipalkkaiseksi ja vastaanotto on ollut muutekin hienoa.
        Jotenkin ihmetyttää tuo, että suurin osa valituksista tuntuu tulevan esimiehistä... koska Deboran mallissa esimiehiä ei kotihoidossa ole. Olisiko nyt enemmänkin kyse siitä, että tämä todellisuus ei ole mennyt ihan perille ja vanhempia työkavereita on kohdeltu esimiehinä.


      • Järki-päähän
        hoitaja_lähellä kirjoitti:

        Tosiaan monella tuntuu olevan negatiivisia kokemuksia. Itsekin olen Deboralla aloittanut ja todella positiivisella mielellä. Hyvin nopeasti muutettiin tuntityöläisestä kuukausipalkkaiseksi ja vastaanotto on ollut muutekin hienoa.
        Jotenkin ihmetyttää tuo, että suurin osa valituksista tuntuu tulevan esimiehistä... koska Deboran mallissa esimiehiä ei kotihoidossa ole. Olisiko nyt enemmänkin kyse siitä, että tämä todellisuus ei ole mennyt ihan perille ja vanhempia työkavereita on kohdeltu esimiehinä.

        Pyöriikö yksikään yritys ilman esimiehiä? Jollakinhan on oltava aina päävastuu, tätä vaatii myös valvova taho. Kuka tarkistaa työtunnit, tekee työsopimukset, hyväksyy sairaspoissaolot, maksaa palkat, valvoo toimintaa, on tulosvastuussa jne...😉. Esimies. Itseohjautuvuus on kaunis illuusio lisätä vastuuta kaikille, päävastuu on silti esimiehillä vai mistä heilke maksetaan korkeampaa palkkaa?


    • Paskapaikka

      itseohjautuvuus on harhaa Deborssa. Sillä muka markkinoidaan, mutta on täyttä ihmisten hyväksikäyttöä. Kouluttamattomat koordinaattorit (lähihoitajat) johtavat tiimejä, ja sen lisäksi nykyään asiakaslistoja tekevät työntekijät (lähihoitajat), jotka suosivat toisiaan. Toisille suunnitellaan ajoaikoja ja toisille ei. Toiset saavat ruokatauon jopa 1h 30min. Toiset hädintuskin 30 minuuttia. Sen lisäksi, ne jotka pitävät pitkän ruokatauon, niille on lisäksi laskettu siirtymäaikoja 15 minuuttia.
      Debora antaa 3 varoitusta kerralla ilman ennakkovaroitusta.

    • Ensuosittele

      En suosittele Deboraa työpaikaksi. Lähihoitajat koordinoivat tiimejä, eikä heillä ole esimieskokemusta. Itseohjautuvuus on keino, millä yritetään saada ihmiset tekemään töitä enemmän ilman korvauksia ja bonuksia.

    • Järkyttynyt

      En suosittele . Tekivät minulle laittoman työsuhteen purun ja ilman mitään varoitusta. Asia viety liittoon eteenpäin ja köröjille mennään

      • Järkyttynytmyös

        -Järkyttynyt- . Sama juttu. Kolme varoitusta yhden päivän aikana ilman edeltävää varoitusta tai keskustelua asiasta. Kotihoidon päällikkö haukkui kaikilla muilla tavoilla kuin, mitkä olivat keksityt irtisanomisen syyt. Meni erittäin henkilökohtaisuuksiin loukkauksillaan. Eikä halunnut edes nähdä vedenpitäviä todisteita valheista. Muutamat listan suunnittelijat eivät tykänneet suorapuheisuudesta ja hiillostivat ulos talosta. Tuntilistoja tekevät lähihoitajat, jotka suosivat toisiaan. Sukulaiset ja kamut suunnittelevat ajolistoja, ja jos epäoikeuksiin yrittää puuttua, seurauksena kenkää. Liittoon menossa viestiä.


    • PahaPaikka

      Eniten minua on ihmetyttänyt Deboran toiminnassa keikkalaisena se, että olin ainoastaan kolme kuukautta tehnyt keikkaa Espoon alueella ja minulle laitettiin opiskelijoita ja uusia keikkalaisia oppiini. Itsellenkin kaikki oli uutta ja vierasta, mitä myös toin muille keikkalisille esille, etten ole pätevä kertomaan asioita tavoista toimia, vaikka työkokemusta on paljon. Mutta sitä toimintaa seuraten, se oli tapana Deborassa. Keikkalaisia laitettiin opettamaan uusia keikkalaisia ja opiskelijoita Epäpätevät keikkalaiset toimivat jopa opiskelijoiden arvioijana, jos olivat suorittaneet pätevyden siihen. Espoo-Vantaa tiimiin otettiin kerralla jopa 12 ensihoitajaopiskelijaa, vaikkei heille edes ollut ohjaajia tiedossa. Jos laitoin eteen päin arvioinnin epäpätevyydestä ja pyysin, että opiskelijan arviointi oli väärin perustein tehty, ei siitä saanut vastausta edes esimieheltä. Hän ei kuulemma ollut ottanut opiskelijota, joten hän pompotti vastuuta eteen päin, ja lopulta oppilaan etu jäi toisarvoiseksi. Täydellistä vastuunpakoilua!

    • Pertty

      Paska

    • tietoavaillaa

      Mitä kokemuksia teillä on etenkin pääkaupunkiseudun työhönotosta?Kun olette käyneet Deboran työhönotossa haastattelussa, niin miten asiat ovat sen jälkeen sujuneet.Onko teitä infottu jatkosta esim. valinta ei kohdistunut teihin ja kiitos mielenkiinnosta tmv. vai onko jätetty kokonaan ilmoittamatta työnhaun lopputulos ja jäätte tavallaan epätietoiseksi lopputilanteesta.

    • Raatajat

      Ylityökielto päällä liiton toimesta. Työnantaja käskee hätätyöhön ja käskee olemaan välittämättä liiton määräyksistä. Uhataan työpaikan menetyksillä. Luottamies ei ole antanut mitään informaatiota. Tälläistä meininki pääkaupunkiseudulla.

      • IhmettelenEdelleen

        Tää on niin läpipaljastavaa Deboran toimintaa. En edes tiedä onko siellä ollut luottamusmiestä? Tuolloinkaan?? Itse aloitin työt ja kyseinen luottamusmies jäi pois? jos siellä edes oli sellaista?


      • HuhH
        IhmettelenEdelleen kirjoitti:

        Tää on niin läpipaljastavaa Deboran toimintaa. En edes tiedä onko siellä ollut luottamusmiestä? Tuolloinkaan?? Itse aloitin työt ja kyseinen luottamusmies jäi pois? jos siellä edes oli sellaista?

        Tuota itsekin ihmettelen. Siellä ei ollut luottamusmiestä, sillä se joka oli luottamusmiehenä oli aina pois opiskelujen vuoksi. Ja jäikö pois jopa? Itse pyysin luottamusmiehen tietoja kun huomasin epäoikeudenmukaisuuksia, pyysin tiedot siitä eikä sitä minulle koskaan sanottu.


    • Paska_paikka

      Pahin paikkani IKINÄ on ollut keikkatyöni Deborassa. Nyt uudessa työpaikassani ihmisarvoni on jälleen sitä mitä sen pitäisi ollakin. ARVOSTETTU. Olen hengittävä ja elossa oleva ihminen. Se että Espoon Deborassa oli mätämunia ja on edelleen töissä, ne eivät pääse kuitenkaan enään ikinä vaikuttamaan MINUN elämääni. Tyttöpariskunta jotka ovat nykyään töissä. Kovaäänisen naisen ansiosta sekä Kopla kolmikko sekä serkukset (lähihoitaja koordinaattori), ikävä kyllä jatkavat vielä siellä työntekoa. En tiedä muuta kuin että ovat vielä töissä siellä. Niinhän käy, että pahiksilla on valtaa tietyn aikaa. Kunnes lopulta käy köpelösti.

      Olen aina ollut hyväkäytöksinen ja oikeudenmukainen, niin paljon että minua kehuttiin ja ylistettiin ei pelkästään asiakkaiden vaan lähiesimieheni sekä myös palvelupäällikön johdosta joka tehtiin julkisesti muiden työntekijöiden kullesssa. Sanoin, että kyseinen kehu on ollut minulle huonoksi sillä olen tuntenut joidenkin käyttäyttäymisessä muutosta . Sen myötä syntyi kilpailuhenkeä ja mollaamista. Sanoin myös avoimesti kyseisille henkilöille, eli palvelupäällikölle ja esimiehelle etteivät kehu minua muiden kuullen.

    • hirveetä

      Pois jo hyvin pitkään Deborasta ja voin vain todeta että JEE, JEEE😁

      Hirveä paikka!!!!

      Minulle annettiin ensimmäisen kerran elämässäni tyydyttävä käytös Deborassa. Minkä takia? No, taistelin epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Juoksulistat, ilman taukoa. Jos asianmukaisesti sanoit, ettei käy ruokatauoton työ ja toit sen yhtä useasti esille kuin sitä työlistaa teit, niin porukka leimasi valittajaksi. Joo-oo arvatakaa miltä tuntui tehdä töitä?

      Osa teki töitä päivästä toiseen samoilla asiakkailla 15 minuutin siirtymillä. Itse tein vaihtuvaa listaa ja ei siirtymäaikoja. Jos siitä valitit sitä ei kuunneltu tai sait potkut.

      Hirveä paikka!!

    • huijausta

      Deborassa on listansuunnittelijat ja koordinaattorit liian suuressa asemassa. He luulevat Doma-järjestelmän ansiosta, että järjestelmä tekee listan suunnittelun tulevaisuudessa. kuulluttavat suureen ääneen prosentteja yms. Kuitenkin listan suunnittelijoilla on suurin prosenttimäärä. Suunnittelevat niitä kepulikonstein huijatakseen toiminnanjohtajaa ja ennen kaikkea työntekijöitä.

    • Persepete

      Täysin paska yritys.

    • Eienääikinä

      Elämäni kauhein työpaikka. Palvelukoordinaattori n*ssii alaisten kanssa ja kertoo toimistolla avoimesti sukupuolitaudeistaan. Kävi taannoin myös sellainen selkeä virhe kahdella tummaihoisella työntekijällä jossa oven kiinni laittaessaan syttyi tulipalo kun tyhjensivät tuhkiksen roskikseen, onneksi nainen pelastui turvarannekkeen avulla. Mut sattuuhan näitä :( ...

      • Yritystäseurannut

        Mikä paikkakunta?


      • Eienääikinä

        Vantaan alue ...


      • Baje
        Eienääikinä kirjoitti:

        Vantaan alue ...

        Ei tuo asia kyllä ihan noin mennyt mutta onhan se varmasti tuommoisille katkeralle syystä tai toisesta värittää vähän asioita. Kannattaa kaikkien itse kokeilla aluksi keikkaa tekemällä siinä näkyy sopiiko työ itselle vai ei


      • Mirka
        Baje kirjoitti:

        Ei tuo asia kyllä ihan noin mennyt mutta onhan se varmasti tuommoisille katkeralle syystä tai toisesta värittää vähän asioita. Kannattaa kaikkien itse kokeilla aluksi keikkaa tekemällä siinä näkyy sopiiko työ itselle vai ei

        Opettele suomea (tai kirjoittamaan) vaikka ensiksi. Kaikki palaute monilta ihmisiltä ei voi olla katkeruutta kuin ei myöskään se helpotus että päässyt pois sieltä, onneksi. Ja tulipalo ei ollut Vantaalla, se on totta. Helsingin alueella. Mut nuole sä niitä perseitä vaikka loppuelämäs kun siihen sut kasvatettu ja siitähän sulle maksetaan. Jotain kai kertoo melkoinen vaihtuvuuskin siinä paikassa mut tietty sekin on työntekijöiden vika. Niinkuin joku mainitsi, niin tällä firmalla ei ole mitään tekoa hoitotyön kanssa vaan asiakkaina ovat sellaiset joita kaupungit ei halua/jaksa hoitaa. Jos haluat ammattitaitosi siis taantuvan täysin vatsantoimitus-tasolle tms niin sinne vaan. Hienoa työtä :D !!!


      • Tuhka

        Tuo tulipalo juttu on tapahtunut Espoossa. Espoon keikkalinen/vakituinen on tyhjentänyt tuhkakupin roskikseen tupakoivan ihmisen asunnossa. Hoidettava on päässyt pakoon liekkejä soittamalla turvapuhelimeen.
        Vuoden takainen juttu, mutta hyvä kun tulee esille sillä onhan tuosta firmasta muutakin negatiivista kerrottavaa...Pahinta kylläkin ihmisten syyllistäminen! Sanoin kyseisen firman esimiehelle (koordinaattori/lähihoitaja) että ehkä kyseisen erheen jälkeen ihmisellä on muutenki paska fiilis, että voisko olla syyllistämättä ihmistä? Todennäköisesti irtisanoivat hänet?


    • Mittatäys

      Avustettavana olen katsonut firman menoa noin pidempään. Sattumalta olen saanut pari tosi hyvää avustajaa, mutta mielettömän määrän aivan järkyttäviä tapauksia. Avustajat ovat niin stressaantuneita, että se heijastuu työhön. Palkoissa on ollut tosi monella ongelmaa. Firma ei noudata sopimuksia kunnan kanssa, eikä kerro, millaiseen paikkaan lähettävät ihmisen. Tosi ikävä olla välikätenä ja mielettömästi menee aikaa kaikkien asioiden setvimiseen.

      Välillä on puutteita vuoroissa, joka tekee arkeen katastrofin. Mihinkään ei kannata luottaa, mitä luvataan, oli kyseessä oma toimenkuva tai mikä tahansa. Firma ei jousta, mutta työntekijöiden oletetaan joustavan. Vuoroja muutetaan koko ajan laittomasti eli jos olette siellä töissä, tarkistakaa aina, että vuorot ovat edelleen, mitä olivat edellisenä päivänä ja tarkistakaa PALKAT. Ottakaa ruutukaappauksia tuntinetistä.

      En muista koska olisin tavannut avustajan, joka olisi tyytyväinen Deboralla. Se on aika paljon, olen nimittäin jokusen tässä nähnyt…. Firma ahnehtii asiakkaita eikä pysty hoitamaan. Onneksi hoitoalalla on hyvä työllisyys, että pääsee muuallekin. Olen ikävä kyllä menettänyt mielettömän hyviä hoitajia firman takia ja se harmittaa. Mutta myös löytänyt helmiä, vaikken firman ansioista vaan siitä huolimatta.

    • Tyrmistynyt

      Tehkää ilmoituksia liittoihin, AVI:iin, Valviraan… Viekää oikeuteen. Se firma pitää saada vastuuseen.

      • Yöks

        Minä voisin tehdä vaikka heti ilmoituksen kyseisestä hirmupuljusta! Jos saisin tarpeeksi muita taakseni seisomaan firman toiminnasta. Olen kauan aikaa sitten työskennellyt kyseisessä lafkassa ja tekisin heti kanteen oikeusteitse, jos saisin muita ihmisiä taakseni kertomaan omat kauheudet joita ainakin pääkaupunkiseudulla on koettu. Tuommoisia hirmupaikkoja olisi sitten yksi vähemmän. Saati sitten ne ihmiset, jotka aiheuttavat muille traumoja kyseisestä paikasta olisi jälleen yksi vähemmän.


    • Ajbe

      Työskentelin itse Deboean kotihoidossa joitakin vuosia ja voin sanoa että ihana paikka, jokaisessa paikassa tietenkin aina jotain negatiivista löytyy mutta yleisesti ottaen hyvä paikka ihanat asiakkaat työkaverit ja myöskin ihan paras silloinen toimitusjohtaja Elisabeth. Joustetaan paljon työvuorojen suhteen saa itse toivoa miten haluaa töitä tehdä ja palkka asiat aina toiminut ja tulleet ajallaan. T. Entinen työntekijä

      • Mirka

        Miksi olet entinen työntekijä kun kerran toimitusjohtajasta lähtien kaikki on ollut niin hienoa ?


    • pölöpölö

      Päälle vuosi sitten ainakin pääkaupunkiseudulla polkastiin käyntiin Doma - järjestelmä. Rivikansalle se perusteltiin sanoilla: "Se tekee kohta itse kaiken työnjaon". Tätä hoettiin ja koordinaattorit kuulluttivat isoon ääneen, että kohta ei tarvitse enää tehdä työvuorolistojen suunnittelua kun ohjelma tekee sen muiden puolesta. En itse ainakaan niellyt näitä sanoja, olin skeptinen. Itse tein silloin töitä kyseisessä paikassa ja kentällä se näkyi kun muut suunnittelivat listoja. Listoja suunnittelemaan otettiin sukulaisia ja muita kaverisuhteita omaavia ihmisiä joista osalla ei ollut edes taitoa tehdä tekstinkäsittely-ohjelmalla tiedotteita. Sukulaisuus ratkaisi tässäkin asiassa. Riittää kunhan istuu vieressä katsomassa, miten ohjelma toimii.
      Minua pyydettiin ottamaan vastuuta projektiin.
      Miksen ottanut osaa projektiin oli se, että olin keikkalainen. Olin perustellut jo kehityskeskusteluissa että en halua kunniaa, mammonaa tai muita mainintoja. Vaikka krediittiä löytyy. Minulle riittää kunhan minulle mahdollistetaan se että saan tehdä asiakastyöni hyvin. Silti minua piinattiin kokouksessa palvelupäällikköä myöten esitettiin kysymyksiä, että otanko osaa Doma-järjestelmään. Tuumasin: "että katsotaan". Se siis tarkoitti suomeksi että EN.
      Silti muutamat vakituiset ottivat herneen nokkaansa tästä ja varsinkin eräs pullukka blondi, joka jo aiemmin oli järjestänyt erinäisiä kohtauksia otti minut silmätikukseen. En siis halunnut sen enemmän hänen kanssaan olla tekemisissä. Riitti kunhan sanotaan hyvää päivää ensin ja sitäkin useammin näkemiin. Se ei kyseiselle tyypille riittänyt. Hän oli vissiin ottanut tehtäväkseen, että kaikki tulee hänen kanssaan toimeen, vaikkei kyseinen kohde halua kuulla valitusta ja panettelua eri ihmisistä, mitä tapahtui liian usein ja sen takia yritin olla sen enempiä keskustelematta.
      Olin siis katsellut kyseisen henkilön tapaa työskennellä jo pitkään. Saihan kyseinen henkilö jo oman opiskelijankin savustettua ulos ilman suurempia perusteluja. Siis todellinen savustaja astui taloon.
      Tämä savustaja sai värvättyä kaksi muuta ystäväänsä taloon. Toinen heistä oli värvätyn tyttöystävä, joka ei edes koskaan esitellyt itseään muille. Hän vain ilmestyi töihin, tervehtimättä tai esittelemättä itseään sen koommin. Porukka siis työskenteli eri huoneessa, mistä oli jo kanneltu muilta firmoilta palautetta äänekkäästä työskentelystä, mitä nämä koordinaattorit ja muut listansuunnittelijat aiheuttivat muille firmoille, saman katon alla työskenteleville. Koordinaattorina toimiva esimies (lähihoitaja) antoi meille muille hiljaisille keikkalaisille käyttäytymisohjeita, vaikka he itse aiheuttivat mölyn omassa huoneessaan.

    • pölöpölö

      jatkuu edellisestä ....Pyysin palvelupäällikön keskustelemaan asioista, mitkä asiat ovat huonosti. Palvelupäällikkö kävi suljetuin ovin keskustelua eristyneen porukan kanssa, johon kuuluivat listansuunnittelijat, koordinaattorit ja kopla kolmikko. Olin keskustellut työvuorosuunnittelusta jo pidemmän aikaa. Olin pyytänyt lähiesimieheltä (koordinaattori, lähihoitaja) yhteistä tuokiota, jossa kävisimme läpi kuormittavat paikat yhdessä, sitä ei kuitenkaan järjestetty. Vaihdoin tiimiä, jottei minun tarvitse olla kyseisten ilkeiden ihmisten parissa samassa tiimissä. Olin etsinyt ratkaisua tilanteeseen kaikella tavalla. Päädyin ratkaisuun, että irtisanoudun kesäkuussa ja kävin neuvottelua siitä lähiesimiehen (koordinaattori,lähihoitaja) kanssa. Sovimme, että olen juhannukseen asti töissä.
      Minulle järjestettiin silti pommi... eli selkäni takana minua koskaan kuulematta oli juonittu kyseisen porukan kesken.
      Koordinaattori (serkukset) ja palvelupäällikkö pyysivät minut lopulta keskusteluun, jota olin siis pyytänyt jo aikaisemmin palvelupäälliköltä hyvässä hengessä.
      Minun piti hyvässä hengessä keskustella vielä viimeisillä päivillä työssä ollessani ongelmista. Minut irtisanottiin siltä istuimelta

      • Kalokeeri

        Työsopimuslain mukaan hlöä ei voi irtisanoa ilman tosi painvaa syytä ja irtisanomisissa on irtisanomisaika. Ja olithan jo itse irtisanoutunut. Ymmärsin että tylsuhteesi purettiin yhtäkkiä sen jälkeen kun olit jo irtisanoutunut. Ota yhteys liittoosi tai työsuojeluviranomaisiin. Irtisanominen ja purkaminen erilaisia tuösuhteen päättämisiä. Purkamisessa työsuhde päättyy heti ja tarvitaan todella vakava laissa mainittu syy.


    • pölöpölö

      Työskentelin paljon muiden keikkalaisten kanssa. Pyysin että niitäkin haastatellaan tavastani toimia heidän kanssaan. Sillä tapoihini toimia työkavereiden ja asiakkaiden kunnioitus. Sitä ei koskaan järjestetty, eli minun työtovereiltani ei kysytty mielipidettä minusta. Tämä eristetty koppi, eli joita olin arvostellut sanomalla epätasa-arvoisesta työnjaosta asettuivat lopulta minua vastaan niin kovasti, että hävisin. Eniten kyllä harmittaa se, että minulle ei järjestetty tasavertaista keskustelua. Tämä eristäytynyt porukka taisteli keskenään ja voitti. Harvoin kukaan voittaa, jos on pelkästään syytettynä.

    • Palkkaalisää

      Tasavertaisuuteen perustuen samasta työstä pitää maksaa sama palkka. Kenellä lähihoitajalla ei ole G20, niin kannattaa heti mennä vaatimaan. Monella kuitenkin on Vantaalla. Sama koskee tietenkin kaikki yrityksiä.

    • Okkeri

      Samasta työstä on maksettava sama palkka

      VAPPU OKKERI
      Lakimies
      Hyvin yksinkertainen periaate: samasta työstä on maksettava sama palkka. Käytännön toteutus kuitenkin ontuu pahasti.

      Työnantajalla on velvollisuus kohdella työntekijöitä yhdenvertaisesti ja tasapuolisesti sekä perustuslain että työsopimuslain nojalla. Samapalkkaperiaatetta rikotaan kuitenkin sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Kuntasektorilla tuorein oikeustapaus on Tehyn voittama riita, jossa Kainuun soten todettiin toimineen väärin, kun se oli maksanut samaa työtä tekeville fysioterapeuteille erisuuruisia palkkoja.

      Yksityisellä sektorilla erityisesti sosiaalipalvelualalla on lukuisia työpaikkoja, joissa samapalkkariidat ovat nousseet esiin. Tyypillinen tapaus etenee näin: työpaikalle on aiemmin rekrytoitu esimerkiksi lähihoitajia tai sairaanhoitajia työehtosopimuksen vähimmäistasoa paremmalla palkalla. Voiton nälän kasvaessa yritys alkaa kuitenkin palkata uusia työntekijöitä työehtosopimuksen vähimmäispalkalla. Työnantaja ei kuitenkaan saa menetellä näin, vaan samasta työstä on maksettava sama palkka. Ne työntekijät, joille maksetaan samasta työstä pienempää palkkaa, voivat vaatia palkkaeron korvaamista ja palkan nostoa.

      Toinen tyyppiesimerkki on liikkeen luovutus, jossa työpaikalle on siirtynyt uusia työntekijöitä, joilla on korkeampi (tai matalampi) palkka kuin muilla. Tässäkin tilanteessa työnantajalla on velvollisuus ryhtyä harmonisoimaan palkat kohtuullisessa ajassa. Työnantajan on tehtävä suunnitelma. missä ajassa palkat saadaan samalle eli korkeimmalle tasolle.

      Jokaisen tehyläisen työntekijän, luottamusmiehen ja esimiehen on hyvä muistaa samapalkkaperiaate.
      JAOT74
      JAA 66 8
      Kirjoita kommentti
      Lisää aiheesta
      UUTINEN 10.04.2018
      Tehy: Palkat harmonisoitava tasapuolisesti
      TYÖELÄMÄOPAS
      Opiskelijan palkka
      UUTINEN 13.03.2018
      Tuomio: Palkat harmonisoitava kohtuullisessa ajassa
      TYÖELÄMÄOPAS
      Palkka tehtävien muuttuessa
      Etusivu
      Palvelulinjat

      Kysymme jäsennumeron soittaessasi

      Edunvalvonta
      Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin
      klo 9.00–15.00
      (09) 5422 7100

      Jäsenyysasiat
      Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin
      klo 9.00–15.00
      (09) 5422 7200

      Työttömyyskassa
      Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin
      klo 9.00–15.00
      (09) 5422 7300

      Katso poikkeusaikataulut

      Talous

      Laskutus
      Tilinpäätös
      Yhteystiedot

      Tehy ry
      Vaihde (09) 5422 7000
      Faksi (09) 6150 0278
      [email protected]
      Yhteydenottolomake

      Avoinna
      Maanantaista perjantaihin
      klo 8.30–16.00

      Käyntiosoite
      Asemamiehenkatu 4
      00520 Helsinki
      Kartta
      Käynnit toimistolla ajanvarauksella.

      Postiosoite
      Tehy
      PL 10, 00060 Tehy

      Aluetoimistot
      Ammattiosastot
      Henkilökunta
      Yhteistyöjäsenjärjestöt


      Tehy somessa


      Lisätietoja

      Medialle

      Mediatiedotteet
      Mediakuvat
      Lausunnot ja kannanotot
      Julkaisut ja esitteet
      Tehyn logot ja graafiset ohjeet
      Lisätietoja viestinnästä

      RSS

      RSS Tehy Tehy-lehti

      Muut

      Verkkokauppa
      Vikailmoitukset
      Tietoa evästeistä
      Tietosuoja- ja rekisteriselosteet

      @Huolto

    • HoitolinjausEiKohdallaan

      Minä sain työkaverikseni opiskelijan joka oli koko työharjoitteluaikansa kulkenut saman ihmisen opissa ja samassa paikassa useasti. Olihan paikka kahden hoitajan hoidettava paikka, niin mikä sen täydellisempi paikka oli säästää ja laittaa opiskelija siihen työpariksi. Kyseessä oli haavanhoitopaikka. Kyseisellä hoidettavalla oli pahoja makuuhaavoja varsinkin sacrum-alueella ja osa oli erittäin syviä onkalohaavoja.
      Menin ensimmäistä kertaa haavanhoitopaikkaan ja ensinnäkin hämmästyin kun siellä ei ollut ohjeita ei kerrassaan mitään muita vinkkejä kuin haavanhoitotuotteet.
      Haavasidoksia avatessani huomasin, että pahasti erittävän onkalohaavan suojaksi oli laitettu sorbact-nauhasta palanen haavan päälle ja imevä vaahtosidos, mesorb tms. päälle. Siinä jo mielessäni kauhistelin, kun tapoihini ei kuulu mollata tovereita ääneen. Niin mielessäni kauhistelin näkymää ja jatkoin coolisti hommaani.
      Työparini (opiskelija) ihmetteli kun olin puhdistanut ensinnäkin haavan hyvin ja täytin haavaa sorbact-nauhalla kevyesti, että löytääkö seuraava hoitaja kyseistä haavanhoitotuotetta onkalosta?( siis tämä kysymys tapahtui siinä tilanteessa kun tungin nauhaa kevyesti onkalohaavaan) Oli siinä naurussa pitämistä ja selittämistä opiskelijalle, että ne onkalotkin vaativat hoitoa, eikä pelkästään sorbact-nauhaa suojaksi keran imevän sidoksen.i😜😱
      Espoossa tämäkin taphtui....huhhuh...

    • kauhea-paikka

      Huonoja kokemuksia lähinnä löytyy sieltä. Tosi ikävää toimintaa työtekijöiden kannalta eli en suosittelisi työpaikaksi.

    • Ohi

      En suosittele kenellekään tätä kyseistä lafkaa tämä on kaikkea muutako kuin työntekijä ystävällinen yritys koska ne yrittää vaan saada tekijästä kaikki irti mahd edullisesti .

      • Sype

        En ole työntekijä kyseisessä lafkassa,olen asiakas.enkä suosittele.on joka aamu "piikittäjä"tullut heti 7jälkeen,kunnes alkoi tulla miten sattui.5,6h heittoja,kun soitin sanottiin vain ettei saa henkilöä kiinni,kenet pitäisi tulla.osaamattomia ulkomaalaisia,jotka eivät osaa piikittää ilman ettei vatsani ole mustana,eivät pese käsiään,eivätkä käytä hanskoja.henkilökunta ei tiedä mitään mistään,ei tee mitään,myöhästelee.ol tullut siihen tulokseen että vaihdan firmaa,huono palvelu


    • pölöpölö

      Luulin tekeväni töitä itseohjautuvassa tiimissä, missä noudatetaan hienoa Buurtzorgin mallia Hollannin opein. Harmi vaan kun hoitajat, ketkä alkoivat suunnittelemaan listoja, he luulivat jotenkin ylenevänsä työtehtävissään ja antoivat sen myös näkyä sitten muille. Yhtäkkiä voitiinkin alkaa tiuskimaan ja komentamaan muita kollegoja tavoilla, mitkä itselläni eivät kävisi mielessänikään. Olin todistamassa Espoossa kun eräs juuri työnsä aloittanut hoitaja hihkui koordinaattorina toimivalle esimiehelle sitä, että hänen pitää kutsua tyttöystäväkin työskentelemään tänne, kun täällä ylenee niin nopeasti. Itse ihmettelin tätä ajatusmaailmaa, kun eihän henkilö ylene työtehtävissään mihinkään, vaan toteuttaa sitä toimintamallia, mikä pitäisi olla itsestäänselvä tapa toimia itseohjautuvassa tiimissä. Mutta, ikävä kyllä, olin mukana tässä alkuvaiheen käsirysyssä, jossa hoitajat mittasivat 'ylenemistään' julmilla keinoilla.

      Nyt reilun vuoden työskennellessä uudessa työpaikassa keikkalaisena edelleenkin ( omasta halusta), tehden siinä sivussa muita hommia, niin voin vain pyyhkiä otsalta hikeä ja todeta, että kaikkea julmuuksia sitä ihmispolo joutuukin kokemaan toisten pyrkimyksien edessä. Siinä vaiheessa olet vaan se este, mistä pitää päästä yli vaikka räpiköiden. Oma kunnia pitää säilyttää keinolla millä hyvänsä, vaikka ei osaisi tehtäväänsä. Siinä sivussa, sinä kärsivä ihminen olet joutunut tekemään hulluja työvuorolistoja, joissa ei ole taukoja ja silti pitäisi hymyillä ja taputtaa kamua olalle hyvin suunnittelusta työvuorolistasta, en suostunut siihen oman työhyvinvoinnin varjolla, ja seuraukset olivat kaameat.

      Työntekijät (vihamiehet) saivat yhtäkkiä määritellä sinun käytöksen tyydyttäväksi, vaikkei siihen ole muuta syytä kuin kauna.

      Ennen Deborassa työskentelyä käytökseni ja työpanokseni ovat olleet kiitettäviä, olen ollut monessa hommassa alkuunpanijana ja tehnyt muitakin hommia kuin hoitoalaa (antaa perspektiiviä, suosittelen kaikille 👍). Niin nämä henkilöt jotka tiesivät voimavarani käänsivät ne heikkoudeksi kohdallani. En tiedä pahempaa kuin työpaikkakiusaus, jota koin Deborassa pelkästään siitä että olen tarkka ja positiivinen, muiden kanssa toimeentuleva, mutta epäkohtiin puuttuva.

      Positiivista siis on vain se kaikki hirveä koettu piina, jota koin Deborassa palvelupäällikön suostumuksella. Hän ei siis koskaan jutellut kanssani epäkohdista, ainostaan näiden muiden kanssa. Olen vahva. Saan kiitosta viikottain. Minua kaivataan töihin, saan kehuja. Kuten ennenkin sain, ennen Espoon Deboran listansuunnittelijoiden murskayksikköä. Huh, HUH!

    • pölöpölö

      Deboran palvelupäälliköt ovat vaihtaneet nimeään aluejohtajiksi🤪 Entinen palvelupäällikkö nykyinen Itä-Suomen aluejohtaja on se pahin Deboran Espoo-Helsinki-Vantaa-Turku entisistä palvelupäälliköistä, joka ei vastannut viesteihin ja antoi kaiken tapahtua koordinaattoreiden johdolla puuttumatta kuitenkaan tilanteisiin.

    • YÖKS

      Debora vaihtoi TAAS kotisivujaan! Kertoo lafkasta ja entisten työntekijöiden kertomuksista..YÖKS🤢🤮

    • Huh

      Ilkeily on mitä pahinta, mitä olen kokenut Deborassa. Omat asiakkaat olivat ainakin kohdallani kauhitus keikkalaisena työskennellessäni. Yhtäkkiä keksittiin sääntö, että jos on ollut yli puoli vuotta töissä keikkalaisena, niin pitää ottaa omia asiakkaita. Sinulle siis nimitettiin omat asiakkaat. Tietenkään tämä sääntö ei koskenut kielitaidottomia, mutta asian osaavat keikkalaiset joutuivat omaksi hoitajaksi, jos he olivat työskennelleet jo yli kolme kuukautta pääsääntöisesti. Tämäkin päähänpisto taisi olla jonku vakkari lähärin juttu, joka sattumoisin alkoi suunnittelemaan listoja. Minulle keikkalaiselle laitettiin yhtäkkiä asiakkaiden nimiä listoille omiksi asiakkaiksi. Pahin tapaukseni 'omana hoitajana ' oli ns. oma asiakkaani.

      Olin laittanut keikkalaisena viestiä koordinaattorille jo kuukausia aiemmin, keneltä todellakin toivoin APUA tilanteeseen. Laitoin kuvia asiakkaan kantapäästä, että tälle ruvelle pitäisi tehdä jotakin. Aikaa kului, ja kului...Innokas lähäri, joka muutenkin tykkäsi puuttua muiden asioihin suihkutti kolmen viikon aikana haavaa, niin että rupi irtosi ja haava levisi kantapäästä lievästi sen alle . Menin käynnille kolmen viikon jälkeen, ja laitoin asiakkaan samantien sairaalaan. Sillä kotioloissa sitä haavaa ei enään voitu hoitaa.

      Espoo..

    • Fadde

      Kylläpä on karmeaa lukemista. Ei Deboraa voi suositella ei työntekijöille eikä asiakkaille!

    • Terhoropo

      Täysin paska

    • Järkyttynyt_nöyryytetty

      Työssäoloaikani oli Deborassa kauheaa. Entinen toimariblondi (nyk. asiakkuusjohtaja), joka jostain kumman syystä on vieläkin firman johtokunnassa, haukkui minua minkä ehti ja työsuhteen ehtojani poljettiin koko ajan, ettei ollut enää järkeä tehdä hommia siellä. Kerran keskustelimme (tai minä keskustelin ja tämä hullu huusi) matka-aikojen korvaamisesta. Lopputulos oli, ettei matkojani ei korvattu jatkossa enää lainkaan. Eräästä "keskustelusta" (siis jolloin johtaja antoi tulla taas naama punaisena) jäi mieleeni se, että paikalla ollut, ilmeisesti tämän toimarin oma poikalapsi, oli paikalla. Minua kävi niin sääliksi, kun poika laittoi kädet korvillensa ja pakeni nurkkaan tärisemää äitinsä huutoa. En ymmärrä tällaista käytöstä aikuisten kesken ja vielä vähemmän tämänlainen käytös on oikein, kun vieressä on pieni lapsi. Miten tuollaisessa firmassa yleensä on mahdollista tarjota lapsiperheille palveluita, kun johdossa on tällaista hulluutta vai onko niin, ettei suutarin lapsella ole kenkiä. En kuitenkaan missään nimessä suosittele ko. firmaa työntekijöille, alihankkojoille, asiakkaille tai ainakaan työntekijöiden lapsille enkä muillekaan äläikäisille. Asioiminen Deboran kanssa, ainakin tämän asiakkuusjohdon kanssa, on myrkkyä. Olne jälkeenpäin kuullut, että kyseisen toimarin käyttäytyminen on mennyt ainoastaan hullummaksi.

    • Hoitaja12345

      Itse työskentelen Deborassa, eikä ole mitään huonoa sanottavaa, ihmettelen suuresti näitä juttuja🤔

    • vääräpaikka

      En yhtään ihmettele mitään mitä siellä Deborassa tapahtuu, sillä se on ollut urani villi länsi.
      Työlakiin perustuvia asioita on viitattu kintaalla ja lähärit ketkä toimivat sielä liiankin vastuunalasissa tehtävissä johtavat toimintaa. Lähihoitajan tutkintoon ei kuulu henkilöjohtaminen millään tavalla, ja ainakin työpisteessäni se näkyi kun näillä henkilöillä ei ollut mitään muuta koulutusta taustalla.
      Työskennellessäni siellä luottamusmieskin oli vain nimi listalla. Luottamusmies oli opintovapaalla. Eikä tilannetta korjattu puolen vuoden aikana lainkaan.

    • Vantaanlähäri

      Debora on nyt valtakunnallisesti liittojen ja avin tutkinnan alla

      • Vantaanlähäri

        Tehtää kaikista toimipaikoista nyt ilmoituksia liittoihin, niin tulee samalla kerralla käsiteltyä.


      • YÖKS
        Vantaanlähäri kirjoitti:

        Tehtää kaikista toimipaikoista nyt ilmoituksia liittoihin, niin tulee samalla kerralla käsiteltyä.

        Päivän paras uutinen, että Deborakin syynäyksen alla. Pitääpä laittaa omatkin terveiset Valviraan tuosta hirmu puljusta.


    • Minävasn

      Järkyttävää kohtelua kun hain töihin. Ei mitään tapoja. No onneksi sain heti muualta töitä.

    • Kevätvuokko

      Kai kaikki jotka ovat näitä lain vastaisia epäkohtia Deborassa nähneet ilmoittaneet niistä myös eteenpäin valvoville tahoille esim. Valviraan ja AVI:iin? Kyllä kaikkien näiden sote-firmojen pitäisi vastuuta toimistaan ottaa ja verorahoillahan näitä toimia vielä pitkälti Suomessa rahoitetaan.

      Ja muistakaa ihmiset myös se ettette missään nimessä jätä mitään maksamatta jääneitä palkkasaatavia hakematta tästä firmasta! Apua saa varmasti monesta eri paikasta siihen ja tämän kuun loppupuolella 27.2 on JHL:ssäkin ihan kaikille avoin tilaisuus missä autetaan edunvalvonta-asioissa DEboran kohdalla. Sinne voi mennä palkkakuititkin mukana eikä tarvitse olla jäsen!

      • liikeonlääke

        Hyvät ihmiset, laittakaa epäkohdista tietoa eteenpäin vaikka muutamalla rivillä ja mielellään sama asia moneen eri paikkaan: Aviin. Valviraan, eri liittoihin, työsuojeluun, sairaalaan, terveyskeskukseen, yrityksen omistajille, huoli-ilmoitus, esimiehille, johtajille, eduskuntaan, THL, STM, HaiPro jne.


    • nursepower

      Olen aloittanut kyseisessä yrityksessä ja ilmapiiri aivan ihana, esimies ihana ja ymmärtäväinen ja kaikki työkaverit upeita ihmisia. Kaikki joustavat, jos joustamista tarvitaan tai työkaverilla menee kotihoitopaikassa kauemmin kuin pitäisi. En ikinä enää vaihtaisi sairaalaelämään, jossa asiat paljon huonommin kuin esim. Deborassa. Kaikki pelaa hienosti ja työntekijää arvostetaan, joustoa löytyy ja ymmärrystä. Ei voi kuin kehua. Tuntuu nuo ongelmat olevan isoissa kaupungeissa ja onko vähän omakin asenne pielessä ? Itsessäänhän ei koskaan ole mitään vikaa, kaikissa muissa on aina :)

      • kaikkeahyväätoivoen

        "Nursepower" - mitä jos olisit ekaksi Deborassa vaikka muutaman vuoden töissä ja sitten tulisit kommentoimaan isommalla kokemuspohjalla? Ja vaikka kaikki vaikuttaa nyt niin ihanalta ja joustavalta niin muistathan pitää hyvää kirjaa itse työtunneistasi; tarkastaa palkkakuittisi itse joka kk ja muista vaatia heti oikaisua jos/kun niissä on laskuvirheitä ja erityisesti muistathan pitää silmällä työolosuhteita ja muistaa, että laittomuudet pitää tässä maassa ilmoittaa heti valvoville tahoille (kts aikaisemmat kommentit).


    • Johto

      Ei ole kokemusta ,että olisin palkkalistoilla,mutta muuten on.työntekijät kertovat toisten asiakkaiden asioista,työnantajasta,ns.pikkupomoista,työntekijöistä,deborasta yleensä.hoito on huonoa,ei tehdä mitä työnkuvaan kuuluu asiakkaan kotona.debora laskuttaa olemattomasta työstä,kun yrität selvittää asiaa,niin lyödään luuri korvaan,eikä selvitetä asiaa vaikka luvataan.lähetetään uhka kirjeitä,maksumuistutuksia yms.useista pyynnöistä huolimatta ei yhteyttä oteta.todella töykeää palvelua,tai oikeammin ei palvelua.kiukkuisia hoitajia käy,koska heillä on kiire eivätkä jouda tekemään heille kuuluvia töitä,kun heille kasataan liikaa hoidettavia.kielitaidottomia ihm7siä,jotka eivät kykene heille yksinkertaisia asioita tekemään.neuvon ottamaan jonkun muun palveluntarjoajan,ettei tarvitse vaihtaa heti.minä vaihdoin 3kk jälkeen kun asiat eivät muuttuneet parempaan,vain huonompaan.erittäin huono asioiden hoito firmassa.

    • Anonyymi

      Täältä on poistettu paljon keskusteluja, joita mm. Pääkaupunkiseutuun koskevat viestit on poistettu.
      Muistuttaakseni asiasta. Espoossa on kärsitty pelkästään hanskojen ja kengänsuojien puutteesta, jotka ovat aina loppuneet kesken ja niitä on jouduttu odottelemaan viikko toisensa jälkeen useimpina kuukausina. Autoja ei ole koskaan riittävästi. Haavanhoitoja ovat tehneet jopa oppisopimusopiskelijat, joilla ei ole ollut riittävästi kokemusta niiden tehtähtävien suorittamiseen. Lisäksi oppisopimusopiskelija on pystynyt suunnittelemaan asiakaslistoja muille työntekijöille, vaikka hänellä ei tosiaankaan ole siihen kokemusta. Lisäksi tuolloin irtisanottiin ihmisiä, ketkä valittivat asioista. Espoossa nämä kaikki ovat olleet mahdollisia vuonna 2018.

    • Anonyymi

      Hirveetä menoa.
      Ei voi muuta sanoa.
      Laittakaa valituksia, muistutuksia ja kanteluita menemään eri tahoille. Jo pari riviä riittää. Asiat saadaan vireille.

      • Anonyymi

        MITEN TÄLLÄISET FIRMAT SAA TOIMIA ALUEHALLINTOVIRASTO NUKKUU KUN PITÄISI TOIMIA JA TUTKIA TUNTIPALAKALLA TÖITÄ YMS EPÄSELVYYDET


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa ylen mot maanantaina 6.5 klo 20. Aiheena on kotihoito. Deboraa käsitellään silloin.

    • Anonyymi

      Kai muissakin kaupungeissa deboralla 20 min ruokatauko on palkallista aikaa. Turussa on näin aina ollut, kun vaadimme niin. Elisabet koitti alussa väittää ettei ole, vaikka työsopimuksessa niin lukee.

    • Anonyymi

      Keikkaajana ei mitään negatiivista Deborasta, kaikki sovitut asiat pitävät, palkat jne.
      Kiirettä on, mutta hyvä yhteishenki paikkaa paljon, ja ainakin itse tykkään, että on esimiehenä lähihoitaja, joka tietää mitä se työ sisältää vs ylimielinen sairaanhoitaja, joka kuvittelee olevansa jumalasta seuraava.

    • Anonyymi

      Minulla kokemukset semmoisia että miesasiakas on saanut puhelinnumeroni ystävänsä avulla netistä ylös ja esim. viimeisen viikon aikana on soittanut 20krt aamuin, illoin ja öin. Puhelut olen estänyt (tulee palvelunumerosta viesti että estetty numero on yrittänyt soittaa) ja olen kieltänyt soittamasta mutta samaa jatkuu aina vaan. Lisäksi tämän ystävät tunnistavat autoni kun olen töissä ja saattavat seurata minua kun olen asioilla. Pahinta on se että näin 18v. tyttönä on todella vaikea toimia humalaisten kanssa ja olen siitä sanonutkin mutta ohjeistuksen mukaan on aina pitänyt paikan päällä käydä katsomassa tilanne ennen kuin voi sanoa että ei tästä mitään tule. On ollut semmoinenkin tilanne että tämä asiakas soittanut numerooni aamulla humalassa ja tästä huolimatta on käsketty ajaa 110km katsomaan tilanne ja kääntymään heti ovelta jos siltä näyttää...

    • Anonyymi

      Mot käsitteli aika yksipuolisesti kotihoidon tilaa Turussa, lähinnä ohjelmassa mollattiin Deboraa, ehkä syystäkin. Mutta kotihoidon johtaja mainitsi Turun kotihoidossa neljänkymmenen hoitajan puutoksen, hmm, se ei varmaankaan näy lyhyinä käynteinä, tai käyntien kokonaan puuttumisina.
      Ilmankos ko hlö ei ottanut kantaa Deboran toimintaan...

      • Anonyymi

        Ei kuntien omaa toimintaa tarkastellakaan sillä suurennuslasilla millä yksityisten.


    • Anonyymi

      Olen itse ollut Deborassa töissä nyt pari vuotta ja tykkään kovasti olla.
      Olen 40-vuotias keski-ikäinen nainen ja hoitoalaa on takana jokunen vuosi tässä vaiheessa.erilaisia työnantajia oon myös nähnyt mutta Deborassa todella viihdyn.
      Täällä saa jopa esimieheltäkin kiitosta ja kannustusta ja heitä on helppo lähestyä.
      Kiitos tästä Tuomakselle.
      Voin suositella yritystä !!

      • Anonyymi

        Onnea . Olet yksi niistä muutamasta pomon perseennuolijasta. Sinä et välitä, mitä asiakkaille tapahtuu . Tärkeintä on, että kuuliaisesti noudatat pomon ohjeita ja olet heidän talutusnuorassa. Paikkasi On todellakin Deboralla.


    • Anonyymi

      Todella katkera kirjoitus edellä. Itse teen keikkaa Deboralle juurikin siksi, ettei tarvitse katsella uskomattoman epäpäteviä pomoja julkisella puolella, ja saan todellakin tehdä työtä asiakkaiden parhaaksi.
      Ihan mielenkiinnon vuoksi, missä itse olet töissä?
      Ps. Omassa julkisen puolen työssäni en pääse palavereihin "liiallisen kriittisyyden" takia.

    • Anonyymi

      Eilen tuli Super-liitosta kysely, kun Debora ei ole tilittänyt jäsenmaksujani eteenpäin! He ovat tehneet kavalluksen! Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa Deborasta. Olen irtisanoutunut työstäni ja nyt tuli tuollainen ylläri, saa nähdä kuinka homma etenee. Niin ja sain tietysti kolmen kuukauden karenssin, vaikka Deboran esimiehet ajoivat minut tähän ratkaisuun.

    • Anonyymi

      Suurin ero yksityisen ja julkisen välillä on, että julkisella puolella katsotaan läpi sormien kaikenlaisia maailmanparantajia, alkkiksia, huumeidenkäyttäjiä, työtä vieroksuvia, ammattisaikuttajia ja muuten vaan osaamattomia työntekijöitä.
      Täälläkin kirjoituksissa selkeästi näkyy katkerien hoitajien kirjoituksia, kuinka seinä on noussut vastaan yksityisellä puolella, huraa, hakekaa paikkaa julkisen puolen tehpoista...

    • Anonyymi

      Superin tekemässä kyselyssä ainoa asia, missä yksityisen puolen työntekijät olivat tyytyväisempiä, kuin julkisen puolen työntekijät, oli johtaminen.
      Eikä ihme, julkisella puolella on niin huonoa johtamista, etten ole eri aloilla työskennellessä ikinä kohdannut vastaavaa.
      Ja mikä pahinta, osaamattomuus jatkuu johtoportaassa ylöspäin, ketään ei kiinnosta mikään, kukaan ei ota vastuuta mistään jne.
      Mielenkiinnolla odotan median kinnittävän huomiota myös julkisten palveluntuottajien epäkohtiin...

    • Anonyymi

      Kaikissa vanhoissa deboran työsopimuksissa ennen kikyn voimaantuloa on vain työaika 38.2h/vko. Eikä sitä ole mitenkään liitetty tessiin. Nyt vaan liittoihin yhteyttä ja vaatimaan takautuvasti palkkoja.

      https://yle.fi/uutiset/3-11055355

    • Anonyymi

      KIERTÄKÄÄ DEBORA KAUKAA!!!HUIJARI FIRMA JA KAMALAT JOHTAJAT, JOILLA ON MIELESSÄ VAIN BONUKSET!!! MITÄÄN HYVÄÄ EN VOI KYSEISESTÄ FIRMASTA SANOA!!!Aurinkoisin terveisin: TODELLAKIN entinen työntekijä,

      • Anonyymi

        Se, että Debora tai muut vastaavanlaiset toimijat tekevät arvostetuista hoiva-alan ammateista täyttä kuraa, ja samalla pilaavat ihmisten viimeisten päivien arvokkuuden, ei ansaitsisi minkäänlaista hyväksyntää. Miksi hoitajat ovat lähellä loppuunpalamista? Siksi, koska "toimintaa tehostetaan". Tällainen ajattelu ei toimi hoiva-alalla. Ihmisellä on ihmisarvo, ja sitä pitää kunnioittaa.


      • Anonyymi

        Miksi valvova viranomainen tai poliisi ei lopeta näiden toimintaa? Eikö tässä ole jo jonkinlaisesta rikoksesta kyse? Eikö joku työntekijä voi tehdä asiassa rikosilmoituksen? Ei tällaista röyhkeyttä tule sietää. Verovarat menevät johdon ja osakkeenomistajien taskuihin rikollisella toiminnalla.

        ---

        AHNE JA VALEHTELEVA JOHTO AHNEUSJÄRJESTYKSESSÄ:

        1) ANNE-MARIA MÄKELÄ, toimitusjohtaja => Tulot verokoneen mukaan TOISTA MILJOONAA!!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1968Mäkelä Anita Anna-Maria

        2) ELISABETH RITOLA. asiakkuus- ja myyntijohtaja => Tulot verokoneen mukaan lähes MILJOONA!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1981Ritola Elisabeth Mariia

        3) MIKA RIHTILÄ, talousjohtaja => Tulot verokoneen mukaan yli PUOLI MILJOONAA!

        4) TUULA ELOVAARA, liiketoimintajohtaja => Tulot verokoneen mukaan parisataatuhatta.

        ANTAA SIIS VANHUSTEN JA HENKILÖSTÖN KÄRSIÄ!!! PÄÄASIA, ETTÄ JOHDON TASKUT ON TÄYNNÄ JA SIKAA PÖYDÄSSÄ!!! TÄMÄN LISÄKSI VIELÄ ETUJA NAUTTIVAT TIETENKIN OSAKKEENOMISTAJAT, JOIDEN POHJATTOMAT TASKUT TÄYTETÄÄN VANHUSTEN SELKÄNAHASTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valvova viranomainen tai poliisi ei lopeta näiden toimintaa? Eikö tässä ole jo jonkinlaisesta rikoksesta kyse? Eikö joku työntekijä voi tehdä asiassa rikosilmoituksen? Ei tällaista röyhkeyttä tule sietää. Verovarat menevät johdon ja osakkeenomistajien taskuihin rikollisella toiminnalla.

        ---

        AHNE JA VALEHTELEVA JOHTO AHNEUSJÄRJESTYKSESSÄ:

        1) ANNE-MARIA MÄKELÄ, toimitusjohtaja => Tulot verokoneen mukaan TOISTA MILJOONAA!!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1968Mäkelä Anita Anna-Maria

        2) ELISABETH RITOLA. asiakkuus- ja myyntijohtaja => Tulot verokoneen mukaan lähes MILJOONA!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1981Ritola Elisabeth Mariia

        3) MIKA RIHTILÄ, talousjohtaja => Tulot verokoneen mukaan yli PUOLI MILJOONAA!

        4) TUULA ELOVAARA, liiketoimintajohtaja => Tulot verokoneen mukaan parisataatuhatta.

        ANTAA SIIS VANHUSTEN JA HENKILÖSTÖN KÄRSIÄ!!! PÄÄASIA, ETTÄ JOHDON TASKUT ON TÄYNNÄ JA SIKAA PÖYDÄSSÄ!!! TÄMÄN LISÄKSI VIELÄ ETUJA NAUTTIVAT TIETENKIN OSAKKEENOMISTAJAT, JOIDEN POHJATTOMAT TASKUT TÄYTETÄÄN VANHUSTEN SELKÄNAHASTA!!!

        Voiko työkaverista tehdä ilmoituksen jos tietää hänen olevan pilvessä koko työpäivän.... Ja minne tehdä ilmoitus kun pomokin tietää tästä hommasta mutta kun hän käy palaute- ja kehityskeskustelut tän tyypin kans sängystä käsin...


    • Anonyymi

      MOT selvitti: Kotihoitoyhtiöt ovat laittaneet vartijoita ja taksikuskeja hoitamaan vanhuksia – "kaatunut nostetaan sänkyyn ja sanotaan hyvää yötä"

      Valvovien viranomaisten hampaissa ovat olleet etenkin kaksi alan suurinta yhtiötä, Stella Kotipalvelut Oy ja Debora Oy. Kotihoidon palveluita ovat tuottaneet myös yhtiöt, joilla ei ole tähän ensinkään lupaa. Mukana on turvallisuus- ja vartiointialan yrityksiä, kuten Avarn Security ja Securitas.

      Deborassa työskennelleet kertovat MOT:lle työoloista, jotka vaaransivat vanhusten turvallisuuden. Kun kotikäynteihin ei ollut riittävästi aikaa, työaikakirjanpitoa manipuloitiin näyttämään todellista paremmalta.

      Työntekijöiden mukaan käsky tähän tuli yhtiön johdosta. AHNE JA VALEHTELEVA JOHTO:
      - ANNE-MARIA MÄKELÄ, toimitusjohtaja
      - ELISABETH RITOLA. asiakkuus- ja myyntijohtaja
      - MIKA RIHTILÄ, talousjohtaja
      - TUULA ELOVAARA, liiketoimintajohtaja

      DEBORA OY on liikevaihdolla mitattuna yksi Suomen suurimmista kotihoitoyrityksistä ja kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti. Turun kaupunki ulkoisti yhden kokonaisen kotihoidon palvelualueen Deboralle syksyllä 2016. Kokeilu päättyi katastrofitunnelmiin 2019. Yhtiö ei tuossa vaiheessa enää pystynyt suoriutumaan hoitovastuustaan. Se oli myös aluehallintoviraston tarkkailussa.
      – Esimerkiksi asiakkaiden insuliinit olivat viivästyneet tai jääneet antamatta. Se on todella vakava potilasturvallisuutta vaarantava asia, Vuorinen sanoo.

      Debora irtisanoi sopimuksensa Turun kaupungin kanssa joulukuussa 2018. Yhtiön mukaan sopimus oli kannattamaton. Insuliiniasiakkaat siirrettiin takaisin Turun kaupungin vastuulle muutamaa viikkoa ennen sopimuksen päättymistä.

      MOT on keskustellut usean Deboran entisen työntekijän kanssa. He kertovat, että työnteko oli kauttaaltaan kaoottista... Aamupalaa jaettiin viimeisille vasta puolilta päivin.

      Yhtiössä työskennelleiden mukaan palkkalistoilla oli työntekijöitä, joilla ei ollut tarvittavia lupia tai osaamista. Työ- tai koulutodistuksia ei kyselty.
      – Virheitä sattui koko ajan. Esimies ei niistä juurikaan välittänyt ja antoi kyseisten henkilöiden työskennellä omassa rauhassaan, yksi työntekijöistä kertoo.

      Asiakaskäyntejä jäi myös kokonaan tekemättä. Kun näin kävi, vanhuksille vietiin kukkia tai suklaata, työntekijät kertovat. Toiveena oli, että vanhukset tai omaiset eivät valittaisi asiasta. Kaupunki sakotti Deboraa jokaisesta tekemättömästä käynnistä, jonka se sai selville.
      – Saatettiin käydä asiakkaan oven takana, mutta ei oltu menty sisälle, kun asiakas ei avannut ovea, avopalveluiden johtaja Anne Vuorinen kertoo.

      Vuorinen yllättyy, kun MOT kertoo hänelle, että työntekijöiden mukaan Debora on huijannut kaupunkia työaikakirjanpidossa tarkoituksella. Hoitajat leimaavat itsensä sisään asiakkaan luona puhelimen ohjelmalla. Käynti päätetään ulosleimaukseen. Esimiesten käskystä ulosleimausta ei tehtykään asiakkaan luota poistuttaessa, vaan vasta hoitajan saapuessa seuraavan asiakkaan luo.

      Työntekijöiden mukaan KÄSKY TOIMITA NÄIN OLI TULLUT YHTIÖN JOHTAJISTA. Koneelle kirjattuja käyntiaikoja puolestaan muuteltiin jälkeenpäin pidemmiksi. Työntekijöiden mukaan käyntiajaksi saatettiin merkitä tunti, kun todellisuudessa se oli vain viisitoista minuuttia.

      Deboran toimitusjohtaja Anna-Maria Mäkelä sanoo, että käyntien pitkittämisen syynä oli huono ohjeistus. Valehtelevatko hoitajat sitten, kun he kertovat, että esimiehet käskivät heidän toimia näin?
      – En sanoisi niin, että valehtelevat. En pysty ottamaan kantaa siihen, että onko kyse väärinkäsityksestä, onko näin ohjeistettu vai mistä on kyse. Itse en ole ollut silloin töissä, toimitusjohtaja Mäkelä sanoo.

      Turun avopalveluiden johtaja Anne Vuorinen pitää asiaa ”äärimmäisen vakavana”.
      – Se on todella iso sopimusrikkomus.

      DEBORA tunnustaa toimineensa väärin. Mäkelän mukaan käyntiaikojen pitkittämistä tapahtui loppuvuodesta 2017. Mäkelä kertoo, että asioihin puututtiin heti sen jälkeen.

      Nyt kaupunki hakee hyvityksiä toteutumattomista käynneistä ja työaikakikkailusta. Vuorisen mukaan on kuitenkin vaikea selvittää, miten paljon laskutettua työtä tosiasiassa on jäänyt tekemättä.

      Deboran työntekijät maksoivat kovan hinnan Turun kaaoksesta. He voivat työpaikalla pahoin ja sairastuivat. Lahdessa Deboran työntekijät ovat kannelleet työnantajastaan kaupungille. Viime marraskuulle päivätty kantelukirjelmä on hämmästyttävän samansisältöinen Turun hoitajien kertoman kanssa. ”Perehdytys puutteellista tai olematonta.” ”Ajo- ja siirtymäaikoja ei huomioida ollenkaan.” ”Asiakkaalle varattuja aikoja ei noudateta.” ”Työntekijöitä velvoitetaan/painostetaan kirjaamaan virheellisiä työaikoja.” ”Jätetään törkeästi asiakaskäyntejä tekemättä kiireen vuoksi.”
      – Deboran työntekijöiden kantelu Lahden kaupungille, kirjattu 7.11.2018
      Kantelukirjelmän mukaan työntekijät ovat muun muassa soittaneet kotihoidon asiakkaille ja kysyneet, voisiko käynnin jättää tekemättä. Käynti on kuitenkin kirjattu tehdyksi ja siitä on peritty maksu.

      KS. MOT:N JUTTU TARKEMMIN YLE:N NETTISIVUILTA

      • Anonyymi

        AHNE JA VALEHTELEVA JOHTO AHNEUSJÄRJESTYKSESSÄ:

        1) ANNE-MARIA MÄKELÄ, toimitusjohtaja => Tulot verokoneen mukaan TOISTA MILJOONAA!!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1968Mäkelä Anita Anna-Maria

        2) ELISABETH RITOLA. asiakkuus- ja myyntijohtaja => Tulot verokoneen mukaan lähes MILJOONA!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1981Ritola Elisabeth Mariia

        3) MIKA RIHTILÄ, talousjohtaja => Tulot verokoneen mukaan yli PUOLI MILJOONAA!

        4) TUULA ELOVAARA, liiketoimintajohtaja => Tulot verokoneen mukaan parisataatuhatta.

        ANTAA SIIS VANHUSTEN JA HENKILÖSTÖN KÄRSIÄ!!! PÄÄASIA, ETTÄ JOHDON TASKUT ON TÄYNNÄ JA SIKAA PÖYDÄSSÄ!!! TÄMÄN LISÄKSI VIELÄ ETUJA NAUTTIVAT TIETENKIN OSAKKEENOMISTAJAT, JOIDEN POHJATTOMAT TASKUT TÄYTETÄÄN VANHUSTEN SELKÄNAHASTA!!!

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/06/vanhus-vartija-ja-vaippa-kasikirjoitus

        Kaupungit ja kunnat tuottavat valtaosan kotihoidon palveluista. Isoja sote-alan yrityksiä kotihoito ei kiinnosta, rahanteko alalla on vaikeaa. Yritykset hoitavat vain noin kymmenen prosentin siivun kotihoidon palveluista. Yksi suurimmista alan yrityksistä on Debora Oy. Se toimii kolmellakymmenellä paikkakunnalla. Turku ulkoisti yhden kotihoidon alueen Deboralle lokakuussa 2016.

        Asiat eivät sujuneet niin kuin piti. MOT on keskustellut usean Deboran entisen työntekijän kanssa. Vain yksi hoitaja uskaltautuu puhumaan haastattelussa epäkohdista, hänkin anonyyminä.

        Pilvi: ”No.. jotain hurjimpii päivii niin pelkät nii kuin aamukäynnit niin sulla voi olla vaik 19 asiakasta. Sit sulla on vielä ne päiväkäynnit siihen lisäksi. Niitäkin voi olla 5-10 ihan riippuen minkä pituisia ne asiakaskäynnit on ollut.
        Siinä paljon sitä asiakkaan oikeeta aikaa, mikä on suunniteltu siihen käyntiin, niin ei siinä paljon sitä katota. Kun sä meet vaan äkkii käynnille, ja no niin hyvää huomenta, aamun lääkkeet, aamupala, moro. Ja suoraan seuraavalle asiakkaalle.”
        Niin jos sä vaan annat sen ruuan ja lähdet äkkii, niin ei se ihminen välttämättä syö koko
        päivän aikana. Sä meet iltakäynnille monen monen tunnin jälkeen. Sit se aamupala on
        vieläkin siinä ihan koskemattomana. Hän on saanut vaan ne lääkkeet. ..
        MOT: ”Miltä tuntui tehdä tolla lailla työtä?”
        Pilvi: ”Hirveältä. Joo. Kauheen kun tuli..” (alkaa itkeä)
        MOT: ”Miks se oli hirveetä?”

        Pilvi: ”Sä näät niin kuin sen niiden asiakkaiden myös
        yksinäisyyden ja sen ett niin kuin.. niin.. se oli ihan hirveetä.”

        ”Kun tuli koko ajan niin kuin uusia työntekijöitäkin ja se perehdytys niin ei ollut mikään hyvä, että sit taas niin kuin niiltä jää hirveesti asioita hoitamatta tai niin kuin se perushoito joo, mutta kun se perushoidon lisäksi on hirveesti kaikkee muutakin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AHNE JA VALEHTELEVA JOHTO AHNEUSJÄRJESTYKSESSÄ:

        1) ANNE-MARIA MÄKELÄ, toimitusjohtaja => Tulot verokoneen mukaan TOISTA MILJOONAA!!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1968Mäkelä Anita Anna-Maria

        2) ELISABETH RITOLA. asiakkuus- ja myyntijohtaja => Tulot verokoneen mukaan lähes MILJOONA!!
        https://verokone.hs.fi/henkilo/1981Ritola Elisabeth Mariia

        3) MIKA RIHTILÄ, talousjohtaja => Tulot verokoneen mukaan yli PUOLI MILJOONAA!

        4) TUULA ELOVAARA, liiketoimintajohtaja => Tulot verokoneen mukaan parisataatuhatta.

        ANTAA SIIS VANHUSTEN JA HENKILÖSTÖN KÄRSIÄ!!! PÄÄASIA, ETTÄ JOHDON TASKUT ON TÄYNNÄ JA SIKAA PÖYDÄSSÄ!!! TÄMÄN LISÄKSI VIELÄ ETUJA NAUTTIVAT TIETENKIN OSAKKEENOMISTAJAT, JOIDEN POHJATTOMAT TASKUT TÄYTETÄÄN VANHUSTEN SELKÄNAHASTA!!!

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/06/vanhus-vartija-ja-vaippa-kasikirjoitus

        Kaupungit ja kunnat tuottavat valtaosan kotihoidon palveluista. Isoja sote-alan yrityksiä kotihoito ei kiinnosta, rahanteko alalla on vaikeaa. Yritykset hoitavat vain noin kymmenen prosentin siivun kotihoidon palveluista. Yksi suurimmista alan yrityksistä on Debora Oy. Se toimii kolmellakymmenellä paikkakunnalla. Turku ulkoisti yhden kotihoidon alueen Deboralle lokakuussa 2016.

        Asiat eivät sujuneet niin kuin piti. MOT on keskustellut usean Deboran entisen työntekijän kanssa. Vain yksi hoitaja uskaltautuu puhumaan haastattelussa epäkohdista, hänkin anonyyminä.

        Pilvi: ”No.. jotain hurjimpii päivii niin pelkät nii kuin aamukäynnit niin sulla voi olla vaik 19 asiakasta. Sit sulla on vielä ne päiväkäynnit siihen lisäksi. Niitäkin voi olla 5-10 ihan riippuen minkä pituisia ne asiakaskäynnit on ollut.
        Siinä paljon sitä asiakkaan oikeeta aikaa, mikä on suunniteltu siihen käyntiin, niin ei siinä paljon sitä katota. Kun sä meet vaan äkkii käynnille, ja no niin hyvää huomenta, aamun lääkkeet, aamupala, moro. Ja suoraan seuraavalle asiakkaalle.”
        Niin jos sä vaan annat sen ruuan ja lähdet äkkii, niin ei se ihminen välttämättä syö koko
        päivän aikana. Sä meet iltakäynnille monen monen tunnin jälkeen. Sit se aamupala on
        vieläkin siinä ihan koskemattomana. Hän on saanut vaan ne lääkkeet. ..
        MOT: ”Miltä tuntui tehdä tolla lailla työtä?”
        Pilvi: ”Hirveältä. Joo. Kauheen kun tuli..” (alkaa itkeä)
        MOT: ”Miks se oli hirveetä?”

        Pilvi: ”Sä näät niin kuin sen niiden asiakkaiden myös
        yksinäisyyden ja sen ett niin kuin.. niin.. se oli ihan hirveetä.”

        ”Kun tuli koko ajan niin kuin uusia työntekijöitäkin ja se perehdytys niin ei ollut mikään hyvä, että sit taas niin kuin niiltä jää hirveesti asioita hoitamatta tai niin kuin se perushoito joo, mutta kun se perushoidon lisäksi on hirveesti kaikkee muutakin.”

        Aivan järkyttävää! Eikö tuo ole rikollista? Miksei poliisi puutu asiaan? Järkyttävää toimintaa. Onko tämä Deboran lisäksi yleistä hoiva-alalla? Vai onko Debora ainoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan järkyttävää! Eikö tuo ole rikollista? Miksei poliisi puutu asiaan? Järkyttävää toimintaa. Onko tämä Deboran lisäksi yleistä hoiva-alalla? Vai onko Debora ainoa?

        Debora taitaa olla viranomaisten tutkinnan alla ainakin edellä olevan ertikkelin mukaan (Aluehallintovirasto on tehnyt Turun Deboraan kaksi työsuojelutarkastusta. ). Deboran johdon vastaukset laiminlyönteihin eivät vakuuta. Aikamoista Deborailua. Onkohan Debora hakenut BusinesFinlandilta tukea Deboran johdon palkkiohin? Kiinnostavaa olisi myös tietää, johtiko MOT paljastukset viranomaistoimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan järkyttävää! Eikö tuo ole rikollista? Miksei poliisi puutu asiaan? Järkyttävää toimintaa. Onko tämä Deboran lisäksi yleistä hoiva-alalla? Vai onko Debora ainoa?

        Debora on saanut hankittua varastoihinsa koronarokotteet jo etupeltoon. Huhujen (tai mahdollisesti tietojen) mukaan rRokotusjärjestyksessä on ollut ensimmäisena - kukas muu kuin - johdon tietty kerma/nykyinen/entinen omistajaporras. Ei taida täysin mennä THL:n suositusten mukaisesti...

        https://debora.rekrytointi.com/paikat/index.php?jid=278&o=A_RJ&lang=fi

        https://thl.fi/fi/-/thl-n-esitys-koronarokotetta-tulisi-tarjota-ensin-koronapotilaita-hoitaville-ja-ymparivuorokautisen-hoivan-henkilostolle-ja-asukkaille


    • Anonyymi

      Turussa ainakin toimisto joutui muuttamaan Lausteelle, kun ei varaa parempaan...

    • Anonyymi

      Eiköhän sakkoja ainakin tullut rutkasti kaikista sopimusrikkomuksista. Asiaa voi kysyä [email protected]. On Turun alueen pomo.

      • Anonyymi

        Debora, Debora, Debora.... Jos sen sanoo kolmesti, niin...


      • Anonyymi

        Törkeää toimintaa! Miten Debora voi päästä kuin koira veräjästä?


    • Anonyymi

      Miten Deborassa menee tällä hetkellä? Avainhenkilöt vähentynyt?

      • Anonyymi

        Koko yritys pitäisi jyrätä maan tasalle. Miten on mahdollista, että viranomaiset eivät puutu Deboran röyhkeään toimintaan. Deboran kaltaisia yritysiä ei saisi olla olemassa. Debora polkee asiakkaidensa ja työntekijöidensä oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko yritys pitäisi jyrätä maan tasalle. Miten on mahdollista, että viranomaiset eivät puutu Deboran röyhkeään toimintaan. Deboran kaltaisia yritysiä ei saisi olla olemassa. Debora polkee asiakkaidensa ja työntekijöidensä oikeuksia.

        Onhan Suomessa valvovat viranomaiset? Jos oikeuksia poljetaan niin niihin pitäisi puuttua. Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Suomessa valvovat viranomaiset? Jos oikeuksia poljetaan niin niihin pitäisi puuttua. Vai?

        Deboran kotihoito lopettanut Oulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko yritys pitäisi jyrätä maan tasalle. Miten on mahdollista, että viranomaiset eivät puutu Deboran röyhkeään toimintaan. Deboran kaltaisia yritysiä ei saisi olla olemassa. Debora polkee asiakkaidensa ja työntekijöidensä oikeuksia.

        Hei!
        Me deboralaiset JHL aktiivit ollaan aloitettu NollatPois -kampanja, jossa tarkoituksena on saada perusteettomat nollasopparit Deborassa todellista työvoimatarvetta vastaaviksi.

        Jos oot itse tai tunnet jonkun Deborassa työskentelevän, käy vastaamassa kyselyyn tästä linkistä https://link.webropolsurveys.com/S/0761A76F32B1E81D

        Tutustu myös meidän Facebook sivuun NollatPois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Me deboralaiset JHL aktiivit ollaan aloitettu NollatPois -kampanja, jossa tarkoituksena on saada perusteettomat nollasopparit Deborassa todellista työvoimatarvetta vastaaviksi.

        Jos oot itse tai tunnet jonkun Deborassa työskentelevän, käy vastaamassa kyselyyn tästä linkistä https://link.webropolsurveys.com/S/0761A76F32B1E81D

        Tutustu myös meidän Facebook sivuun NollatPois

        Tämä on oikea suunta! Ei voi olla niin, että hoitsut painaa pää kolmantena jalkana ja työehtoja poljetaan jopa TES:n minimien alle. Ahneudella pitää olla lakipisteensä tässäkin asiassa.


    • Anonyymi

      Jos haluat firmaan missä omia mielipiteitä ei saa sanoa,missä sun pitää nuoleskella pomoja ,ja missä saat kerjätä itsellesi työvuoroja niin Debora on sun paikka .

      Lässyttää siellä osataan mutta työntekijöitä kohdellaan eritasoisesti.

      • Anonyymi

        On vain oikein, että työntekijöitä kohdellaan erilailla, koska tosiasia on, että jotkut ei vaan kykene tai viitsi.
        Firmassa kuin firmassa on tekijöitä, ja täysiä lusmuja, ja ne tekijät sitten tekee näiden lusmujenkin työt, samalla palkalla.


      • Anonyymi

        Tämä on totta. Turussa jopa epäpätevälle maksetaan paremmin palkkaan kun meille valmiille lähihoitajille.
        Lähiesimies mukava mutta juoruva ja kieroileva..lienee pääsyvaatimus tuohon hommaa..ammatillisuus niin johdollisissa kuin hoidollisissa asioissa olematon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Turussa jopa epäpätevälle maksetaan paremmin palkkaan kun meille valmiille lähihoitajille.
        Lähiesimies mukava mutta juoruva ja kieroileva..lienee pääsyvaatimus tuohon hommaa..ammatillisuus niin johdollisissa kuin hoidollisissa asioissa olematon

        Olen kanssa kuullut sieltä pois lähteneiltä hoitajilta, että tämä nainen on ihan mukava. Mutta ei uskalla puuttua esimerkiksi selvään työpaikka kiusaamiseen ja on täysin henkilökunnan pompoteltavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Turussa jopa epäpätevälle maksetaan paremmin palkkaan kun meille valmiille lähihoitajille.
        Lähiesimies mukava mutta juoruva ja kieroileva..lienee pääsyvaatimus tuohon hommaa..ammatillisuus niin johdollisissa kuin hoidollisissa asioissa olematon

        Sen minkä taaksensa jättää, sen eestänsä löytää. Deboraa "johdettiin" jo ennen nykyisen omistuksen vaihdosta vähintäänkin kyseenalaisesti. Omistajina ja johdossa oli Ritoloiden perhe, joista perheen nuorin vesa jäi omistusvaihdoksen jälkeen firman puikkoihin. Yhtiön tase pumpattiin aikanaan myyntiä varten ilmakuplaksi, ja tätä varten kaikki eurot revittiin hoitajien selkänahasta polkemalla työehtoja ja mm. ottamalla ulkomaalaista väriä kelkkaan. Näin ei kuulunut ”johtoon” köyhän hoitajan ulinaa TES:n minipalkkojen alittamisesta ja haittojen maksamatta jättämisestä, ja samalla ruskettuneempi hoitsu kiisi Deboran vankkurilla tai omistajien kyyditsemänä vanhusten luokse. Pääasia kuitenkin oli, että Ritoloiden perhe sai lunastettua hoitajien selkänahasta puristetut miljoonat ja luikkia karkuun samalla nauraen uppoamispisteessä olevalle laivalle, jonka rotatkin kohta jättävät. Johtoporrashan on nykyisellään kummasti supistunut ja vaihtunut sitten viime näkemän. Tämä kertonee aiemmasta tasekuplasta ja yhtiön sisäisestä pahoinvoinnista. Oma varovainen kehotukseni on, että kannattaa harkita pitkään ja hartaasti ennen kuin valitset omaisellesi ja hänen hyvinvoinnilleen sopivan palveluntarjoajan.


      • Anonyymi

        Itse havaitsin tämän saman asian ollessani siellä töissä. Minulle jäi sellainen fiilis, että se Elisapetti oli oikea tyranni, vaikken henklökohtaisesti hänen kanssaan tekemisissä juuri ollutkaan. Huutoa ja kyykytystä kuulin työkavereiden saaneen ko. johtajalta sitäkin enemmän. Jos osasi lässyttää Elisapetin kanssa samaa säveltä ja saarnaa, niin homma pelitti. Eri mieltä ei saanut olla, koska se katsottiin suurimmaksi synniksi, mitä Debora sisällään piti.


    • Anonyymi

      Debora jättää asiakkaansa oman onnensa nojaan ja avustettavan lähiomaiset joutuvat paikkaamaan työvuoroja peruvia työntekijöitä.

      • Anonyymi

        Niin ja he kenellä ei ole auttavia omaisia jäävät ilman apua, kun vuoroon ei tule ketään.Omaisilla ei ole välttämättä mitään tietoa tilanteista joita tapahtuu / jää tapahtumatta omaisen luona.Ihmiset maksavat kalliin hinnan ja olettavat saavansa palvelua omaisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja he kenellä ei ole auttavia omaisia jäävät ilman apua, kun vuoroon ei tule ketään.Omaisilla ei ole välttämättä mitään tietoa tilanteista joita tapahtuu / jää tapahtumatta omaisen luona.Ihmiset maksavat kalliin hinnan ja olettavat saavansa palvelua omaisilleen.

        Ihmisten kustannuksella pelleilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja he kenellä ei ole auttavia omaisia jäävät ilman apua, kun vuoroon ei tule ketään.Omaisilla ei ole välttämättä mitään tietoa tilanteista joita tapahtuu / jää tapahtumatta omaisen luona.Ihmiset maksavat kalliin hinnan ja olettavat saavansa palvelua omaisilleen.

        Deboralle tulee halvemmaksi olla lähettämättä apua omaisille. Nettisivuihin ja niillä esitettyihin valheellisiin palvelulupauksiin meneen osa rahoista, ja suurin osa tietenkin omistajien ja johdon taskuihin. Miksi ihmeessä sitä lähettäisi ylimääräisiä hoitajia palveluista maksavan omaisten hoitoon? Tästähän syntyisi lisäkuluja Deboralle.


    • Anonyymi

      En suosittele kenellekään.

    • Anonyymi

      Joo, itse kävin koe päivällä, lupaukset melko isot, jos tykkäät saat oppisopimuksella töihin. Sain sitten koko päivä tehdä heille ilmaiseksi työtä, mielestäni meni tosi hyvin, mutta ilmeisesti naama kiristi kun olen nuori ja kaunis ja jotain katellisuuta nousi pintaa että miksi pitäisi antaa mahdollisuuden ulkomaanlaiselle kellä elämässä kaikki muuten hyvin! 😊Hyväksiä käytettiin kyseisessä yrityksessä kuitenki mutta karma hoitaa!Kuka naura viimeisenä nauraakin paremmin. Eivät etes vastanut puhelimeen enää eikä sähköpostiin! Onneksi löytyy uusi paikka missä positiivistä henkilökunta 🙂.

    • Anonyymi

      seinäjoki palvelut lopetettu

    • Anonyymi

      Deborahan on myyty Mehiläiselle ja sieltä sai jatkaa hulluimmat esimiehet, jotka hajoittivat meidän pienen toimivan tiimimme. Uusi esimies, joka tuli vanhan tilalle vain huuti meille eikä vastannut puhelimeen, todella epäammattimaista käytöstä mielestämme. Nyt olemme kaikki lähteneet pois ja palanneet vanhan esimiehemme pariin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe