Hieno päivä USA:ssa!

Tässäpä tuore uutinen, joka saa umpimielisen lahkon, adventtikirkon, näyttäytymään entistä surkeammassa valossa:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1435290187266?ref=hs-breaking-news

Tämähän tarkoittaa sitä, että adventtikirkon on äärettömän vaikea olla sellaisessa ympäristössä, jossa he joutuvat syrjimään ihmisiä sellaisen asian johdosta, josta lain mukaan ei saisi syrjiä, eli adventtikirkko joutunee muuttamaan näkemystään homoliitoista ennemmin tai myöhemmin.

Sillä muutoin siihen hakeutuu enää täysin vastenmielisiä erilaisista fobioista kärsiviä ihmisiä, jotka jouduttavat lahkon tuhoa, jos ei omaa näkemystä muuteta ennen sitä.

Loistavaa USA, loistavaa ja vaikka sieltä tulee paljon typeryyttä, on USA myös edelläkävijä monissa asioissa, kuten tässäkin. Jälleen yhteiskuntaa muokataan, kun luovumme ikivanhojen beduiinien saduista ja korvaamme ne oikeasti tasa-arvoisilla ja inhimillisillä laeilla ja säädöksillä! Ja tämänkin sorron keksinyt taikaukko vain iskuskelee hiljaa taivaassaan ja kaivelee siellä takapuoltaan kuten on tehnyt jo tuhansia vuosia.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhpyh

      Jee jee!

      • pyhpyhpyhpyh

        pyhpyh...


    • Vanhamuori

      Jumala loi heidät mieheksi ja naiseksi. Tämä ei muutu, vaikka koko maailma olisi toista mieltä. Se asia, että ihmiskunta menee eteenpäin ilman Jumalaa, ei todista, että se olisi oikein.

      Lopussa on vain kaksi puolta, toisella puolella ovat Jumalan omat ja toisella hänen vastustajansa. Tämä on tosi asia, jota kukaan ei voi muuttaa. Jokaisen on valittava, kumman pulella seisoo tai kaatuu.
      Olen valinnut olla Jumalan puolella, ja aika näyttää, miten käy.

      Uskossa menen eteenpäin, vaikka maailman kaikki asetukset kaatuisivat toisin päin. En ole yksin, Jumala on kanssani. Minulle riittää yksin Raamattu ohjeekseni ja oppi- ja lukukirjakseni. Kiitos Jumalalle, että voimme vielä vapaasti tutkia ja lukea sitä.

      Hyvää sapattia kaikille.

      • >>> Jumala loi heidät mieheksi ja naiseksi. >>

        Ei luonut. Jumala ei ole luonut yhtään mitään, vaan kyseessä ovat luonnon omat prosessit, joista yksi on evoluutio. Sitä opetetaan nykyisin jo alakoulun puolella, joten todellisuuden kieltävissä lahkoissa on jäsenet vähissä ja ne jotka jostain syystä vielä mukana ovat, eivät todellakaan auta lahkon selviytymistä. Ja historia kertoo, että jumala ilman kannattajia on kuollut jumala.

        http://yle.fi/uutiset/romaniasta_loydetty_leukaluu_paljasti_yhteys_neandertalilaisiin_luultua_myohaisempi/8096269

        >>> Se asia, että ihmiskunta menee eteenpäin ilman Jumalaa, ei todista, että se olisi oikein. >>

        Se, että osa ihmisistä elää vielä vanhoissa taikauskoissa ja uskoo jumaliin, ei tarkoita yhtään mitään.

        >> Olen valinnut olla Jumalan puolella, ja aika näyttää, miten käy. >>

        Olet valinnut tuhansista jumalista aika huonon vaihtoehdon, jos hän käskee sinua sortamaan ja eriarvoistamaan ihmisiä jonkin täysin jonnin joutavan syyn perusteella, eli vaikka sen, että keneen se ihminen on rakastanut, jota jumalasi haluaa sortaa.

        Sillä jälleen kerran historia kertoo meille sen, että miten sellaiselle jumalalle käy, joka ei suostu muuttumaan yhteiskunnan mukana.

        Zeus, Thor, Olympia, Apis, Hathor, Krios, Foibe jne jne jne ovat joutuneet jumalien hautausmaalle, koska ne eivät kyenneet muuttumaan yhteiskunnan mukana ja niin niistä tuli tarpeettomia ja ihmiset hylkäsivät ne.

        Silloinkin oli kaltaisiasi ihmisiä, jotka halusivat uskoa Zeukseen viimeiseen asti ja he eivät halunneet hylätä jumalaansa, mutta niin vain kävi, että sekin jumala kuoli viimeisen kannattajansa mukana, eikä ole tullut takaisin kertomaan, että minua ei olisi saanut hylätä.

        >> En ole yksin, Jumala on kanssani. >>

        Jokaisen kuolleen jumalan miljoonat kannattajat ovat olleet aivan tuota samaa mieltä, mutta heidän jumalansa ei tehnyt sovitusti, sillä jumalat pettävät aina.

        >> Minulle riittää yksin Raamattu ohjeekseni ja oppi- ja lukukirjakseni. >>

        Näiden kuolleiden jumalien kannattajat olivat aikoinaan juuri samaa mieltä, mutta niin siinä vain käsi, että usko ei riittänyt mihinkään, eli kun kannattakat kuolivat, jumalat kuolivat siinä mukana.

        Hekin ajattelivat, että pyhä kirja A, B, C, D, E jne jne jne jne riittää minulle kyllä elämäni nuoraksi, mutta kun yhteiskunta muuttui ja jumalat eivät kyenneet vastaamaan muutoksiin, niin ne pyhät kirjat yksi toisensa perään päätyivät samalle hautausmaalle jumaliensa kumppaneiksi.

        >> Hyvää sapattia kaikille. >>

        Toivottamalla hyvää, toivot lukijoille vanhojen suomalaisten pakanajumalien tuottamaa onnea, joten sehän kelpaa kyllä, sillä jokaisen jumalan onnentoivotukset ovat minulle kyllä samanarvoisia.

        Joten hyvää Saturnuksen päivää sinullekin!!


      • Mielestäni

        Vanha muori on omalta kannaltaan ratkaissut asian .. ja siinä että Raamattu ei hyväksy seksuaalisia suhteita samaa sukupuolta olevien kanssa voi kai olla samaa mieltä ja siitäkin että minkään kirkon ei tarvitse vihkiä ketään jos ei karso voivansa sitä tehdä.
        Mutta että se olisi suurempi synti kuin muut synnit .. ja oikeastaan jokaisen oma valinta siinä menee vähän vikaan ..


      • Vanhamuori
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumala loi heidät mieheksi ja naiseksi. >>

        Ei luonut. Jumala ei ole luonut yhtään mitään, vaan kyseessä ovat luonnon omat prosessit, joista yksi on evoluutio. Sitä opetetaan nykyisin jo alakoulun puolella, joten todellisuuden kieltävissä lahkoissa on jäsenet vähissä ja ne jotka jostain syystä vielä mukana ovat, eivät todellakaan auta lahkon selviytymistä. Ja historia kertoo, että jumala ilman kannattajia on kuollut jumala.

        http://yle.fi/uutiset/romaniasta_loydetty_leukaluu_paljasti_yhteys_neandertalilaisiin_luultua_myohaisempi/8096269

        >>> Se asia, että ihmiskunta menee eteenpäin ilman Jumalaa, ei todista, että se olisi oikein. >>

        Se, että osa ihmisistä elää vielä vanhoissa taikauskoissa ja uskoo jumaliin, ei tarkoita yhtään mitään.

        >> Olen valinnut olla Jumalan puolella, ja aika näyttää, miten käy. >>

        Olet valinnut tuhansista jumalista aika huonon vaihtoehdon, jos hän käskee sinua sortamaan ja eriarvoistamaan ihmisiä jonkin täysin jonnin joutavan syyn perusteella, eli vaikka sen, että keneen se ihminen on rakastanut, jota jumalasi haluaa sortaa.

        Sillä jälleen kerran historia kertoo meille sen, että miten sellaiselle jumalalle käy, joka ei suostu muuttumaan yhteiskunnan mukana.

        Zeus, Thor, Olympia, Apis, Hathor, Krios, Foibe jne jne jne ovat joutuneet jumalien hautausmaalle, koska ne eivät kyenneet muuttumaan yhteiskunnan mukana ja niin niistä tuli tarpeettomia ja ihmiset hylkäsivät ne.

        Silloinkin oli kaltaisiasi ihmisiä, jotka halusivat uskoa Zeukseen viimeiseen asti ja he eivät halunneet hylätä jumalaansa, mutta niin vain kävi, että sekin jumala kuoli viimeisen kannattajansa mukana, eikä ole tullut takaisin kertomaan, että minua ei olisi saanut hylätä.

        >> En ole yksin, Jumala on kanssani. >>

        Jokaisen kuolleen jumalan miljoonat kannattajat ovat olleet aivan tuota samaa mieltä, mutta heidän jumalansa ei tehnyt sovitusti, sillä jumalat pettävät aina.

        >> Minulle riittää yksin Raamattu ohjeekseni ja oppi- ja lukukirjakseni. >>

        Näiden kuolleiden jumalien kannattajat olivat aikoinaan juuri samaa mieltä, mutta niin siinä vain käsi, että usko ei riittänyt mihinkään, eli kun kannattakat kuolivat, jumalat kuolivat siinä mukana.

        Hekin ajattelivat, että pyhä kirja A, B, C, D, E jne jne jne jne riittää minulle kyllä elämäni nuoraksi, mutta kun yhteiskunta muuttui ja jumalat eivät kyenneet vastaamaan muutoksiin, niin ne pyhät kirjat yksi toisensa perään päätyivät samalle hautausmaalle jumaliensa kumppaneiksi.

        >> Hyvää sapattia kaikille. >>

        Toivottamalla hyvää, toivot lukijoille vanhojen suomalaisten pakanajumalien tuottamaa onnea, joten sehän kelpaa kyllä, sillä jokaisen jumalan onnentoivotukset ovat minulle kyllä samanarvoisia.

        Joten hyvää Saturnuksen päivää sinullekin!!

        Sinun mielipiteesi tuli selvästi esille, samoin minun. Tähän ei ole mitään lisättävää. On olemassa ainakin kaksi uskoa: Usko Jumalaan niinkuin se Raamatussa kerrotaan ja usko evoluutioon, jonka on ihminen luonut. Näistä valitsin, sinä myös. Ollaan onnellisia uskossamme.


      • Vanhamuori
        Mielestäni kirjoitti:

        Vanha muori on omalta kannaltaan ratkaissut asian .. ja siinä että Raamattu ei hyväksy seksuaalisia suhteita samaa sukupuolta olevien kanssa voi kai olla samaa mieltä ja siitäkin että minkään kirkon ei tarvitse vihkiä ketään jos ei karso voivansa sitä tehdä.
        Mutta että se olisi suurempi synti kuin muut synnit .. ja oikeastaan jokaisen oma valinta siinä menee vähän vikaan ..

        En usko, että Jumala aiheuttaisi ihmiselle mitään pahaa. Jumalan vastustaja sen sijaan ihmisen mieltä manipuloi. Kumpaa seuraa, sen hedelmiä kantaa. Rukous voi auttaa jokaista, jolla on ongelma. Näin se on tehnyt ja tekee vastakin. Yksi ongelma siinä on. Se vaatii nöyrtymään...


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumala loi heidät mieheksi ja naiseksi. >>

        Ei luonut. Jumala ei ole luonut yhtään mitään, vaan kyseessä ovat luonnon omat prosessit, joista yksi on evoluutio. Sitä opetetaan nykyisin jo alakoulun puolella, joten todellisuuden kieltävissä lahkoissa on jäsenet vähissä ja ne jotka jostain syystä vielä mukana ovat, eivät todellakaan auta lahkon selviytymistä. Ja historia kertoo, että jumala ilman kannattajia on kuollut jumala.

        http://yle.fi/uutiset/romaniasta_loydetty_leukaluu_paljasti_yhteys_neandertalilaisiin_luultua_myohaisempi/8096269

        >>> Se asia, että ihmiskunta menee eteenpäin ilman Jumalaa, ei todista, että se olisi oikein. >>

        Se, että osa ihmisistä elää vielä vanhoissa taikauskoissa ja uskoo jumaliin, ei tarkoita yhtään mitään.

        >> Olen valinnut olla Jumalan puolella, ja aika näyttää, miten käy. >>

        Olet valinnut tuhansista jumalista aika huonon vaihtoehdon, jos hän käskee sinua sortamaan ja eriarvoistamaan ihmisiä jonkin täysin jonnin joutavan syyn perusteella, eli vaikka sen, että keneen se ihminen on rakastanut, jota jumalasi haluaa sortaa.

        Sillä jälleen kerran historia kertoo meille sen, että miten sellaiselle jumalalle käy, joka ei suostu muuttumaan yhteiskunnan mukana.

        Zeus, Thor, Olympia, Apis, Hathor, Krios, Foibe jne jne jne ovat joutuneet jumalien hautausmaalle, koska ne eivät kyenneet muuttumaan yhteiskunnan mukana ja niin niistä tuli tarpeettomia ja ihmiset hylkäsivät ne.

        Silloinkin oli kaltaisiasi ihmisiä, jotka halusivat uskoa Zeukseen viimeiseen asti ja he eivät halunneet hylätä jumalaansa, mutta niin vain kävi, että sekin jumala kuoli viimeisen kannattajansa mukana, eikä ole tullut takaisin kertomaan, että minua ei olisi saanut hylätä.

        >> En ole yksin, Jumala on kanssani. >>

        Jokaisen kuolleen jumalan miljoonat kannattajat ovat olleet aivan tuota samaa mieltä, mutta heidän jumalansa ei tehnyt sovitusti, sillä jumalat pettävät aina.

        >> Minulle riittää yksin Raamattu ohjeekseni ja oppi- ja lukukirjakseni. >>

        Näiden kuolleiden jumalien kannattajat olivat aikoinaan juuri samaa mieltä, mutta niin siinä vain käsi, että usko ei riittänyt mihinkään, eli kun kannattakat kuolivat, jumalat kuolivat siinä mukana.

        Hekin ajattelivat, että pyhä kirja A, B, C, D, E jne jne jne jne riittää minulle kyllä elämäni nuoraksi, mutta kun yhteiskunta muuttui ja jumalat eivät kyenneet vastaamaan muutoksiin, niin ne pyhät kirjat yksi toisensa perään päätyivät samalle hautausmaalle jumaliensa kumppaneiksi.

        >> Hyvää sapattia kaikille. >>

        Toivottamalla hyvää, toivot lukijoille vanhojen suomalaisten pakanajumalien tuottamaa onnea, joten sehän kelpaa kyllä, sillä jokaisen jumalan onnentoivotukset ovat minulle kyllä samanarvoisia.

        Joten hyvää Saturnuksen päivää sinullekin!!

        Olet isästä perkeleestä.


      • Vanhamuori kirjoitti:

        Sinun mielipiteesi tuli selvästi esille, samoin minun. Tähän ei ole mitään lisättävää. On olemassa ainakin kaksi uskoa: Usko Jumalaan niinkuin se Raamatussa kerrotaan ja usko evoluutioon, jonka on ihminen luonut. Näistä valitsin, sinä myös. Ollaan onnellisia uskossamme.

        >>> On olemassa ainakin kaksi uskoa: Usko Jumalaan niinkuin se Raamatussa kerrotaan ja usko evoluutioon, jonka on ihminen luonut. >>

        Evoluutio ei tarvitse uskoa, koska se on hyvin havainnoitu tosiasia, jonka todisteet sinäkin kannaat omassa DNA:si ja geeneissäsi.

        Eli tiede on tehnyt minulle täysin tarpeettomaksi 2000-3000 sitten eläneiden beduiinien nuotiotarinoiden jumalat, koska mikään yhdenkään uskonnon pyhän kirjan esittämä väite ei pidä paikkaansa.


    • OlkaaYlpeitä

      Tämä on ilon päivä homoseksuaaleille adventisteille. Vihdoinkin voivat mennä jokaisessa osavaltiossa naimisiin ja avioliitto on voimassa jokaisessa osavaltiossa. Tosin heidän on pakko mennä naimisiin jossain muussa seurakunnassa kuin omassaan mutta ehkäpä se kertoisi heille Adventtikirkosta tarpeeksi.

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_and_Seventh-day_Adventism

      Nyt olkaa ylpeitä homot adventistit. Teitä on paljon ja nyt teillä on laki puolellanne vaikka kirkkonne on teidät hyljännyt raukkamaisesti.

      • hyvähyvä

        Hieno juttu.


    • Timovaanmoi

      Voinko tulla jo kaapista?

    • On toinen asia, joka voidaan myös löyhästi liittää ko. aloituksen aiheeseen. Nimittäin sukupuolen vaihdos ja sen oikeutus ja lahkojen suhtautuminen asiaan.
      Kun vain yksinkertaisesti voi käydä niin, että ihminen kokee olevansa väärässä kehossa, eli hän on vain saanut syntymälahjanaan väärät sukupuoliset "vehkeet".
      Millainen on lahkojen suhtautuminen ihmisiin, joilla on paha olla vieraassa kehossa? Miten siis jumalat lahkoissa liitetään ko. asiaan yleensä ja voiko sukupuolen vaihdosleikkauksen läpi käynyt mennä vihille, vai karsastetaanko lahkon jäsentä hänen poikkeavuutensa vuoksi?

    • Aivan asia ei ole niin yksinkertainen kuin usein ajatellaan - on esimerkiksi olemassa myös ihmisiä jotka saaneet molemmat sukuelimet ja vanhemmat ovat sitten valinneet että poika, poika (tavallisesti) mutta kun ihminen kasvaa on hän ehkä mieleltään nainen, voi vain kuvitella minkälainen sekamelska sen ihmisen sisällä on teini-iässä .. kun hormonit alkavat hyrrätä ja kaikki ajatukset ja tunteet ovat "väriä" - ei ihme jos se teini on n.s. "pihalla" ja hakee kavereitaan aivan väärästä seurasta.
      Valitettavasti tämä maailma on niin sekaisin että jos täällä alkaa toisia tuomitsemaan "korvakuulolta" se menee lähes aina pieleen.

      Ei ihme että Jeesus sanoi "Älkää tuomitko" ..
      Mutta toisaalta on myös väärin pakottaa esimerkiksi kirkkoja toimimaan vastoin heidän vakaumustaan.. Tässäkin on kysymys asian ymmärtämisestä ..
      Jos ihmiset haluavat kuulua kirkkoon jossa esimerkiksi homoliitot ovat yhtä kuin miehen ja naisen avioliitto - silloin voisivat ne ihmiset perustaa oman kirkon - eikä pakottaa kaikkia ihmisiä omaan ajattelunsa .. ja sitä mukaa kun ihmiset hyväksyisivät homoliitot voisivat he kuulua sellaiseen kirkkoon .. jos haluavat .. Olen varma että on paljon ihmisiä jotka ovat pakkoa vastaan .. puolin ja toisin ..

      alex

      • "väriä" piti olla "vääriä" ....


    • Kristillinen avioliitto joka tapauksessa on miehen ja naisen välille asetettu. Muunlaisesta avioliitosta - eli mies mies tai nainen nainen - ei Jumalan sana tiedä mitään.

      Mitä tulee näihin niin sanottuihin homoliittoihin - mies mies tai nainen nainen - niin valtiovallalla toki on oikeus säätää sellaisia lakeja, kuin demokraattisessa päätöksentekojärjestelmässä hyväksi nähdään ja mille löytyy enemmistön tuki. Valtio siten vihkiköön ne sukupuolineutraalit avioliitot itse, mutta älköön mitään kirkkokuntaa pakotettako valtion toimesta tekemään samoin.

      Minun puolestani, jos ei muu auta, kirkot voisivat luopua avioliittoon vihkimisen oikeudesta, ja olkoot kaikki avioliitot siviililiittoja ja uskovat voivat sitten mennä kirkkoonsa/seurakuntaansa pyytämään papin/vanhinten/tms. siunauksen liitollensa ja kirkko/seurakunta siunaa uskonsa mukaiset avioliitot.

      • Olen samalla kannalla tässä asiassa .. on väärin pakottaa ihmisiä ajattelemaan joko niin tai näin - ja valtio on oikeutettu tekemään lakeja tästäkin asiasta ..

        Tuntuu siltä että "heiluri" on mennyt toisesta äärimmäisyydestä toiseen - ei siitä ole kauaakaan kun homoseksuaalisuudesta paikka paikoin sai kuoleman tuomion ja nyt on monessa maassa juuri päinvastoin.
        Ihmisten tulisi ajatella ensin ja puhua sitten ... muuten siinä voi käydä niin että puhuu mitä ajattelee .. ja joutuu katumaan sitä sitten ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Olen samalla kannalla tässä asiassa .. on väärin pakottaa ihmisiä ajattelemaan joko niin tai näin - ja valtio on oikeutettu tekemään lakeja tästäkin asiasta ..

        Tuntuu siltä että "heiluri" on mennyt toisesta äärimmäisyydestä toiseen - ei siitä ole kauaakaan kun homoseksuaalisuudesta paikka paikoin sai kuoleman tuomion ja nyt on monessa maassa juuri päinvastoin.
        Ihmisten tulisi ajatella ensin ja puhua sitten ... muuten siinä voi käydä niin että puhuu mitä ajattelee .. ja joutuu katumaan sitä sitten ..

        alex

        Ketään ei todellakaan saisi pakottaa ajattelemaan ja tekemään niin tai näin. Omantunnonvapaus pitäisi sallia.

        Näyttää tosiaan siltä, että heiluri on nyt toisessa ääripäässä. Oliko se Brasilia vai mikä maa, jossa jokin aika sitten jopa pohdittiin kaiketi vakavissaan "homofobian" kriminalisointia.


      • >> Kristillinen avioliitto joka tapauksessa on miehen ja naisen välille asetettu. >>

        Yhden miehen ja yhden naisen muodostama avioliitto on vain yksi lukuisista malleista, joita raamatusta on löydettävissä.

        Ja tässäkin versiossa naisen on oltava neitsyt, jota miehen ei tietenkään tarvitse olla, eli jos yhden miehen ja yhden naisen avioliittomallissa nainen ei ollut neitsyt, hänet kivitettiin kuoliaaksi ja sitten kokeiltiin seuraavaa.

        Raamatussa esitettävät suhdemallit ovat esimerkiksi yksi mies ja kaksi naista tai yksi mies ja lukuisia naisia, tai yksi mies ja sodassa kaapattu orja, tai vaikkapa yksi mies ja lukuisia sodassa saatuja orjia.

        Tai vaikkapa sellainen, jossa leskivaimon oli alistuttava avioliittoon kuolleen miehensä veljen kanssa ja saatava perillisiä, jos niitä ei aiemmasta suhteesta syntynyt.

        Eli tällaisia versioita:

        -yksi mies ja yksi nainen avioliitossa
        -Yksi mies ja vaimo ja sivuvaimot /jalkavaimot
        -Yksi mies ja vaimo ja vaimon omaisuutena oleva naisorja
        -Yksi mies ja monta vaimoa (polygamia)
        -Mies ja veljen leskivaimo (leviraattiavioliitto)
        -Raiskaaja ja tämän uhri avioliittoon loppuiäksi
        -Sotilas ja sotavangiksi otettu nainen avioliittoon
        -Miesorja ja orjatar avioliitossa

        Tässäkin me näemme sen, että miten jumalien hienot mallit on heitetty roskakoriin, eikä kukaan heiluttele kylttiä eduskuntatalon edessä, että pitäisi saada takaisin Jumalan laki siitä, että raiskaajan on pakko mennä naimisiin uhrinsa kanssa, jotta Jumalan laki toteutuu, eikä kansakuntaamme kohtaa jonkin taikaukon viha.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Kristillinen avioliitto joka tapauksessa on miehen ja naisen välille asetettu. >>

        Yhden miehen ja yhden naisen muodostama avioliitto on vain yksi lukuisista malleista, joita raamatusta on löydettävissä.

        Ja tässäkin versiossa naisen on oltava neitsyt, jota miehen ei tietenkään tarvitse olla, eli jos yhden miehen ja yhden naisen avioliittomallissa nainen ei ollut neitsyt, hänet kivitettiin kuoliaaksi ja sitten kokeiltiin seuraavaa.

        Raamatussa esitettävät suhdemallit ovat esimerkiksi yksi mies ja kaksi naista tai yksi mies ja lukuisia naisia, tai yksi mies ja sodassa kaapattu orja, tai vaikkapa yksi mies ja lukuisia sodassa saatuja orjia.

        Tai vaikkapa sellainen, jossa leskivaimon oli alistuttava avioliittoon kuolleen miehensä veljen kanssa ja saatava perillisiä, jos niitä ei aiemmasta suhteesta syntynyt.

        Eli tällaisia versioita:

        -yksi mies ja yksi nainen avioliitossa
        -Yksi mies ja vaimo ja sivuvaimot /jalkavaimot
        -Yksi mies ja vaimo ja vaimon omaisuutena oleva naisorja
        -Yksi mies ja monta vaimoa (polygamia)
        -Mies ja veljen leskivaimo (leviraattiavioliitto)
        -Raiskaaja ja tämän uhri avioliittoon loppuiäksi
        -Sotilas ja sotavangiksi otettu nainen avioliittoon
        -Miesorja ja orjatar avioliitossa

        Tässäkin me näemme sen, että miten jumalien hienot mallit on heitetty roskakoriin, eikä kukaan heiluttele kylttiä eduskuntatalon edessä, että pitäisi saada takaisin Jumalan laki siitä, että raiskaajan on pakko mennä naimisiin uhrinsa kanssa, jotta Jumalan laki toteutuu, eikä kansakuntaamme kohtaa jonkin taikaukon viha.

        Niinpä olikin - ja nämä ihmisten käsitykset Jeesus tavallaan korjasi sanomalla :
        Matt. 19:4 .."Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi" - Raamattua täytyy lukea oikeasta näkökulmasta - se on (ainakin minulle) että on vain "Yksi" täydellinen Jumala ja sen Jumalan ominaisuuksia kutsutaan Jumaluudeksi ihminen on epätäydellinen ja sen juuri Raamattu osoittaa .. ja sitä ihmisten epätäydellisyyttä Jeesus vastusti - kunnes hänet murhattiin.. koska he eivät kärsineet kuunnella totuutta ..

        alex


      • Jeesus tuli todellakin tuomaan korjauksen vanhan liiton aikaiseen ja osin sitä vanhempaankin monimuotoisuuteen avioliittojärjestelyissä, palauttaen seurakuntaan sen avioliittomallin, joka oli alussa.

        On siis totta, että VT sisältää useampia erilaisia avioliittomalleja ja Mooseksen laki salli avioeron ottamisen. Mutta Jeesus teki sanotaanko uskonpuhdistuksen ja sanoi, että se avioerokin oli israelilaisten sydämen kovuuden tähden sallittu.

        Nimimerkki bushmannikaan ei löytänyt edes VT:sta "sukupuolineutraalia" (on sekin sana) avioliittomallia.


      • Exadventistiparka

        totuusfriikki: "Minun puolestani, jos ei muu auta, kirkot voisivat luopua avioliittoon vihkimisen oikeudesta, ja olkoot kaikki avioliitot siviililiittoja ja uskovat voivat sitten mennä kirkkoonsa/seurakuntaansa pyytämään papin/vanhinten/tms. siunauksen liitollensa ja kirkko/seurakunta siunaa uskonsa mukaiset avioliitot."
        Totanoin... otettaisiinko asia toisin päin. Maallinen vihkiminen on maallista järjestelmää varten, ja Jumalan edessä avioliitto on voimassa Raamatun mallin mukaan ihan ilman MINKÄÄN kirkon mielipidettäkin asiaan - sanoipa Timo aikanaan asiasta mitä hyvänsä.
        Näin ollen voi jopa kysyä: miksi ihmeessä kirkko edes haluaa ottaa tällaisia "maallisia" tehtäviä itselleen ?
        Antakaa keisarille mikä keisarin on !
        Vaikka ei olisi minkään "salaliittoteorian" kannattaja, on selvää Raamatun sanan ja nyky-yhteiskunnan tapahtumien valossa että juuri nyt on aika kristittyjen irrottautua maallisista järjestelmistä, kuten kirkoista, jotka kaikki kulkevat askel askeleelta antikristuksen viitoittamaa tietä...


      • Exadventistiparalle:

        No niin joo - ei ole tosiaan kerrottu Jeesuksen tai apostolien vihkineen ketään avioliittoon. Kun mies ja nainen tulevat "yhdeksi lihaksi" ovat he avioliitossa, oli "minkään kirkon mielipidettä" tai ei.

        "on selvää Raamatun sanan ja nyky-yhteiskunnan tapahtumien valossa että juuri nyt on aika kristittyjen irrottautua maallisista järjestelmistä, kuten kirkoista, jotka kaikki kulkevat askel askeleelta antikristuksen viitoittamaa tietä".

        Siihen suuntaan on minunkin ajatteluni kulkeutumassa.


    • pyhpyh

      Olet valheinesi sairas kusipää.

    • pyhpyh

      Sillä ei ole mitään merkitystä mitä saatanan riivaamat väärämieliset tuomarit jenkkilässä valtion leivissä päättävät.

      Kirkossa tehdään niin kuin JUMALA SANOO. Bushmanneista viis.

      • >>> Sillä ei ole mitään merkitystä mitä saatanan riivaamat väärämieliset tuomarit jenkkilässä valtion leivissä päättävät. >>

        Tietenkin on, kuten historia osoittaa.

        Jos jumalat eivät ole kyenneet muuttumaan yhteiskunnan mukana, ne jumalat ovat kuolla kupsahtaneet kannattajien puutteeseen, kuten jumalille käy, jos kannattajat katoavat.

        Mitä syvemmäksi kuilu erilaisten taikaukkojen lakien ja yhteiskunnan lakien välillä kasvaa, sitä kaistapäisemmät ihmiset niitä jumalia enää seuraavat, eli he karkottavat kaikki selväpäiset pois ja sitä myötä uskonto on tuhon tiellä ja lopuksi vaipuu unhon yöhön jumalansa kanssa, kuten tuhannet ja taas tuhannet uskonnot jumalineen meille hienosti kertovat.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Sillä ei ole mitään merkitystä mitä saatanan riivaamat väärämieliset tuomarit jenkkilässä valtion leivissä päättävät. >>

        Tietenkin on, kuten historia osoittaa.

        Jos jumalat eivät ole kyenneet muuttumaan yhteiskunnan mukana, ne jumalat ovat kuolla kupsahtaneet kannattajien puutteeseen, kuten jumalille käy, jos kannattajat katoavat.

        Mitä syvemmäksi kuilu erilaisten taikaukkojen lakien ja yhteiskunnan lakien välillä kasvaa, sitä kaistapäisemmät ihmiset niitä jumalia enää seuraavat, eli he karkottavat kaikki selväpäiset pois ja sitä myötä uskonto on tuhon tiellä ja lopuksi vaipuu unhon yöhön jumalansa kanssa, kuten tuhannet ja taas tuhannet uskonnot jumalineen meille hienosti kertovat.

        No, mutta Bushmanni ? Jumala ei kupsahda - ne jotka kupsahtivat olivat ihmisten keksimiä epäjumalia ja siksi niiden opetuksetkin vaihtuvat kaiken aikaa ..
        Ei se ole toisten asia tehdä sinulle valintoja - se on sinun itsesi tehtävä mutta juuri samasta syystä ei sinunkaan tarvitse puhua kuin jotkut olisivat samaa mieltä siitä mitä Jumalalla tarkoitetaan ja mitä jumalilla tarkoitetaan ..

        Raamattuun uskovalle on Jumala yksi ja ei verrattavissa muihin jumaliin .. jotka ovat niinkuin sanoit vaihtuvia ja katoavia .. koska ne ovat ihmisten keksintöä - mitä Jumala taas ei ole. Jumala ei ole mitenkään riippuvainen ihmisistä .. mutta ihminen on täysin riippuvainen Jumalasta ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        No, mutta Bushmanni ? Jumala ei kupsahda - ne jotka kupsahtivat olivat ihmisten keksimiä epäjumalia ja siksi niiden opetuksetkin vaihtuvat kaiken aikaa ..
        Ei se ole toisten asia tehdä sinulle valintoja - se on sinun itsesi tehtävä mutta juuri samasta syystä ei sinunkaan tarvitse puhua kuin jotkut olisivat samaa mieltä siitä mitä Jumalalla tarkoitetaan ja mitä jumalilla tarkoitetaan ..

        Raamattuun uskovalle on Jumala yksi ja ei verrattavissa muihin jumaliin .. jotka ovat niinkuin sanoit vaihtuvia ja katoavia .. koska ne ovat ihmisten keksintöä - mitä Jumala taas ei ole. Jumala ei ole mitenkään riippuvainen ihmisistä .. mutta ihminen on täysin riippuvainen Jumalasta ..

        alex

        >>> No, mutta Bushmanni ? Jumala ei kupsahda - ne jotka kupsahtivat olivat ihmisten keksimiä epäjumalia ja siksi niiden opetuksetkin vaihtuvat kaiken aikaa .. >>

        No rakas Alex. On tainnut jäädä taas koulussa määrätyt tunnit välistä. Siksihän ne jumalat ovat aina kuolla kupsahtaneet, kun eivät ole kyenneet enää sopeutumaan vallitsevaan yhteiskuntaan.

        Koska historia osoittaa aina tulevaisuuden, niin ne jotka eivät tunne historiaa, ovat tuomitut toistamaan historiassa tapahtuneet asiat, eli jos todellakin kristinuskon kannattajat eivät tunne historiaa ollenkaan ja miten kaikille jumalille on käynyt ja etenkin mistä syystä, niin eipä ole kristinuskon jumalankaan tulevaisuus kovin auvoisa.

        Sinunkin jumalasi on ihmisten keksimä, sen tutkimus osoittaa täysin murskaavasti, niin jos sinä haluat sillä palvojia vielä riittävän, niin kannattaisi ottaa historiasta oppia.

        Silloin kun Zeus tai Thor oli voimissaan, niin siellä ne samat Alex-kasit jurputtivat, että kyllä Zeus ja Thor on mahtavimmat jumalat koskaan ja he eivät kyenneet kuvittelemaan maailmaa ilman kyseisia jumalia.

        No kannattajat kuolivat, jumalat siinä samalla ja elämä jatkui.

        Näin tulee käymään myös kristinuskon jumalalle, jos se ei kykene sopeutumaan kulloiseenkin maailmanmenoon.


    • iloinen_naurajaa

      Darwin tappoi jumalan... :-):-):-)

      • ##Darwin tappoi jumalan... :-):-):-)##

        Niin varmaan tekikin - montakin jumalaa .. mutta ei Jumalaa.

        Jospa näkisit eron.. Ihmisten keksimät jumalat ovat ihmisten tekemiä, mutta Jumala On ihmisistä riippumaton ..

        https://www.youtube.com/watch?v=-R-larVvuTg

        Tämä video antaa mielestäni aika hyvän kuvan siitä mitä Jumala On .. video on sekin on vajavaisten ihmisten tekemä ..

        alex


      • Raamattu

        Raamatulla on ollut paljon vastustajia.Sitä on vihattu,vainottu,halveksittu ja kirottu.Kaikin mahdollisin tavoin sitä on yritetty hävittää.Sitä on poltettu,ja miljoonat sen kannattajat ovat saaneet verellään sinetöidä uskonsa. Monet ovat ennustaneet sen häviötä. Ranskalainen filosofi Voltaire sanoi aikanaan:"Sadan vuoden kuluttua Raamattu on unohdettu kirja" Hän kuoli vuona 1778. Noin neljänesvuosisata sen jälkeen eli vuonna 1804 perustettiin suuri Britannian ja Ulkomaan Raamattuseura,ja Raamattuja on levitetty enemmän kuin koskaan aikaisemmin.Samaa painokonetta,jolla Voltaire painatti epäuskoa julistavat kirjoituksensa,on myöhemmin käytetty Raamattujen painattamiseen ja että se talo,jossa hän asui,on saanut olla Kirjojen kirjan varastopaikkana. Amerikkalainen jumalankieltäjä Robert Ingersoll lausui vuonna. 1890:Kymmenen vuoden perästä ei kukaan enää lue Raamattua" Yli 100 vuotta on kulunut tästä ennustuksesta,mutta Raamattu jatkaa voittokulkuaan. Se on käännetty joko kokonaan tai osittain yli 2200 kielelle ja sitä levitetään nykyään vuosittain satoja mijoonia kappaleita. Kuinka Raamattu on kaikesta vastustuksesta huolimatta voinnut mennä näin loistavasti eteenpäin? Annamme sen jälkeen itse esittää selityksen:"Herra sanoi minulle: Sinä olet nähnyt oikein,sillä minä valvon sanaani" Jer:1:12.


      • Nimimerkiltä Raamattu hyvä viesti Raamatun voittokulusta ja jumalankieltäjien ennustelujen täydellisestä epäonnistumisesta.

        Ja mitä tulee Darwiniin ja Jumalaan niin kukaan ihminen, ei edes Darwin, ei voi teorioillaan Jumalaa "tappaa". Tieteen päämäärä ei ole "jumalien tappaminen", vaan tutkia metodiensa avulla havaittavissa ja mitattavissa olevaa olevaisuutta. Erinäiset epäjumalat kyllä ihminen voi "tappaa", kas kun niitä jumalia ei ole koskaan ollut olemassakaan oikeasti.

        Elävä Jumala, suuri Minä Olen (2 Moos.3), elää siitä riippumatta onko Hänellä uskovia maan päällä vai ei.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Nimimerkiltä Raamattu hyvä viesti Raamatun voittokulusta ja jumalankieltäjien ennustelujen täydellisestä epäonnistumisesta.

        Ja mitä tulee Darwiniin ja Jumalaan niin kukaan ihminen, ei edes Darwin, ei voi teorioillaan Jumalaa "tappaa". Tieteen päämäärä ei ole "jumalien tappaminen", vaan tutkia metodiensa avulla havaittavissa ja mitattavissa olevaa olevaisuutta. Erinäiset epäjumalat kyllä ihminen voi "tappaa", kas kun niitä jumalia ei ole koskaan ollut olemassakaan oikeasti.

        Elävä Jumala, suuri Minä Olen (2 Moos.3), elää siitä riippumatta onko Hänellä uskovia maan päällä vai ei.

        >>> Nimimerkiltä Raamattu hyvä viesti Raamatun voittokulusta ja jumalankieltäjien ennustelujen täydellisestä epäonnistumisesta. >>

        No eipä ollut.

        Kristinuskon ensimmäiset 1970 vuotta sinun oli lähes pakko uskoa tai ainakin teeskennellä uskovasi.

        Esim. 1940-50-luvuilla Suomessa olisi ollut poliittinen itsemurha ilmoittaa että ei usko, joten jokaisen, sellaisenkin joka ei uskonut, oli pakko olla edes uskovinaan.

        Nyt noin 1970-80-luvulta ihmisillä on ollut ensimmäistä kertaa vapaus ilmoittaa vakaumuksensa, myös sellainen, että ei enää usko taikaukkoihin, niin sehän on ollut murhaava syöksylasku kristinuskonkin jumalalle, kun ihmisillä on oikeasti vapaus uskoa tai olla uskomatta.

        Nyt esimerkiksi Yhdysvalloissa on ensimmäistä kertaa koko sen historiassa äänestäjät ilmoittaneet, että heitä ei enää häiritse vaikkapa presidenttiehdokkaan uskonnottomuus, eli nyt ensimmäistä kertaa yli puolet äänestäjistä ilmoittaa, että uskonto ei näyttele suurinta osaa heidän äänestämisessään.

        Ja tämähän tietäää uskontojen jumalille kylmää kyytiä, kun ehdokkaiden ei enää tarvitse olla uskovinaan, vaan he voivat reilusti olla uskonnottomia, joita heistä suurin osa tietenkin jo on. He ovat esittäneet uskovaisia juuri niin kauan, kun sillä on ääniä jostain saanut.

        Kuten kävi homoliitoille. Vuonna 2004 niitä vastusti 70 prosenttia amerikkalaisista ja lähes 100 % republikaaneista.

        2014 homoliitot hyväksyi yli 60 prosenttia amerikkalaisista ja republikaanien nuoremmista poliitikoista jo 70 prosenttia ja tämän takia ne eivät enää ole republikaanien vanhoillisimmillakaan ehdokkailla enää vaaliteemana, kun homoliittojen vastustamisella ei saa ääniä.

        Joten veikkaan, että USA:n politiikoista 10-20 vuoden kuluttua suurin osa on uskonnottomia, eikä uskonto tule näyttelemään enää senkään maan poliitikassa mitään osaa ja se on sen loprun loppu sitten sen jumalan osalta.

        Aivan kuten on käynyt jo Euroopassa. Kristillisetkin muuttivat nimensä, kun jumalilla ratsastamisesta tuli taakka, eikä sillä saanut enää ääniä. Jumalaa tai uskoa ei ole näkynyt vaaliteemoissa enää aikoihin.


      • Exadventistiparka
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Nimimerkiltä Raamattu hyvä viesti Raamatun voittokulusta ja jumalankieltäjien ennustelujen täydellisestä epäonnistumisesta. >>

        No eipä ollut.

        Kristinuskon ensimmäiset 1970 vuotta sinun oli lähes pakko uskoa tai ainakin teeskennellä uskovasi.

        Esim. 1940-50-luvuilla Suomessa olisi ollut poliittinen itsemurha ilmoittaa että ei usko, joten jokaisen, sellaisenkin joka ei uskonut, oli pakko olla edes uskovinaan.

        Nyt noin 1970-80-luvulta ihmisillä on ollut ensimmäistä kertaa vapaus ilmoittaa vakaumuksensa, myös sellainen, että ei enää usko taikaukkoihin, niin sehän on ollut murhaava syöksylasku kristinuskonkin jumalalle, kun ihmisillä on oikeasti vapaus uskoa tai olla uskomatta.

        Nyt esimerkiksi Yhdysvalloissa on ensimmäistä kertaa koko sen historiassa äänestäjät ilmoittaneet, että heitä ei enää häiritse vaikkapa presidenttiehdokkaan uskonnottomuus, eli nyt ensimmäistä kertaa yli puolet äänestäjistä ilmoittaa, että uskonto ei näyttele suurinta osaa heidän äänestämisessään.

        Ja tämähän tietäää uskontojen jumalille kylmää kyytiä, kun ehdokkaiden ei enää tarvitse olla uskovinaan, vaan he voivat reilusti olla uskonnottomia, joita heistä suurin osa tietenkin jo on. He ovat esittäneet uskovaisia juuri niin kauan, kun sillä on ääniä jostain saanut.

        Kuten kävi homoliitoille. Vuonna 2004 niitä vastusti 70 prosenttia amerikkalaisista ja lähes 100 % republikaaneista.

        2014 homoliitot hyväksyi yli 60 prosenttia amerikkalaisista ja republikaanien nuoremmista poliitikoista jo 70 prosenttia ja tämän takia ne eivät enää ole republikaanien vanhoillisimmillakaan ehdokkailla enää vaaliteemana, kun homoliittojen vastustamisella ei saa ääniä.

        Joten veikkaan, että USA:n politiikoista 10-20 vuoden kuluttua suurin osa on uskonnottomia, eikä uskonto tule näyttelemään enää senkään maan poliitikassa mitään osaa ja se on sen loprun loppu sitten sen jumalan osalta.

        Aivan kuten on käynyt jo Euroopassa. Kristillisetkin muuttivat nimensä, kun jumalilla ratsastamisesta tuli taakka, eikä sillä saanut enää ääniä. Jumalaa tai uskoa ei ole näkynyt vaaliteemoissa enää aikoihin.

        "Kuten kävi homoliitoille. Vuonna 2004 niitä vastusti 70 prosenttia amerikkalaisista ja lähes 100 % republikaaneista.
        2014 homoliitot hyväksyi yli 60 prosenttia amerikkalaisista ja republikaanien nuoremmista poliitikoista jo 70 prosenttia ja tämän takia ne eivät enää ole republikaanien vanhoillisimmillakaan ehdokkailla enää vaaliteemana, kun homoliittojen vastustamisella ei saa ääniä."
        Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        "Kuten kävi homoliitoille. Vuonna 2004 niitä vastusti 70 prosenttia amerikkalaisista ja lähes 100 % republikaaneista.
        2014 homoliitot hyväksyi yli 60 prosenttia amerikkalaisista ja republikaanien nuoremmista poliitikoista jo 70 prosenttia ja tämän takia ne eivät enää ole republikaanien vanhoillisimmillakaan ehdokkailla enää vaaliteemana, kun homoliittojen vastustamisella ei saa ääniä."
        Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia.

        >> Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia. >>

        Tietenkin, koska rangaistuksiin perustuva huumepolitiikka ei tee mitään muuta kuin kärsimystä ja pahentaa ongelmaa.

        Yksikään maa ei voi liiemmin kehuskella huumepolitiikallaan, mutta vapaamielinen Hollanti on saanut haitat minimoitua mm. kannabiksen henkilökohtaisen kasvatuksen, ostamisen ja käyttämisen lailllistamisella.

        Sitten voidaan tietenkin kysyä, että jos kerran uskot siihen taikaukkoosi, niin miksi ihmeessä hän loi tänne kasveja, koska hänen piti nähdä ennakkoon se, että ihmiset tulevat käyttämään niitä myös huumaaviin tarkoituksiin ja että ne tulevat aiheuttamaan hyvin paljon vahinkoa yhteiskunnissa, sekä etenkin niiden ihmisten kohdalla, joilla jo muutenkin menee helvetin huonosti.

        Ihan kiusallaanko jumalasi loi unikon tai hamppukasvin?

        Joten nyt meillä on vain tilanne, että taas pitää siivota täydellisen ajattelemattoman ja typerän jumalasi sotkuja, koska hän ei itse siihen kykene.


      • Raamattu

        Sinä olet vihainen Jeesukselle! kelle toiselle voisit olla vihainen?


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >> Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia. >>

        Tietenkin, koska rangaistuksiin perustuva huumepolitiikka ei tee mitään muuta kuin kärsimystä ja pahentaa ongelmaa.

        Yksikään maa ei voi liiemmin kehuskella huumepolitiikallaan, mutta vapaamielinen Hollanti on saanut haitat minimoitua mm. kannabiksen henkilökohtaisen kasvatuksen, ostamisen ja käyttämisen lailllistamisella.

        Sitten voidaan tietenkin kysyä, että jos kerran uskot siihen taikaukkoosi, niin miksi ihmeessä hän loi tänne kasveja, koska hänen piti nähdä ennakkoon se, että ihmiset tulevat käyttämään niitä myös huumaaviin tarkoituksiin ja että ne tulevat aiheuttamaan hyvin paljon vahinkoa yhteiskunnissa, sekä etenkin niiden ihmisten kohdalla, joilla jo muutenkin menee helvetin huonosti.

        Ihan kiusallaanko jumalasi loi unikon tai hamppukasvin?

        Joten nyt meillä on vain tilanne, että taas pitää siivota täydellisen ajattelemattoman ja typerän jumalasi sotkuja, koska hän ei itse siihen kykene.

        Just joo. Vapautetaan sitten pyromaanit ja muut sekopäät hommiin. Eihän rankaisemalla mikään muutu, joten seurataan sun logiikkaa ja käsketään kaikkien murhamiesten riehua vapaasti. Siinä sitä sun uljasta maailmaasi.


      • pyhpyh
        Exadventistiparka kirjoitti:

        "Kuten kävi homoliitoille. Vuonna 2004 niitä vastusti 70 prosenttia amerikkalaisista ja lähes 100 % republikaaneista.
        2014 homoliitot hyväksyi yli 60 prosenttia amerikkalaisista ja republikaanien nuoremmista poliitikoista jo 70 prosenttia ja tämän takia ne eivät enää ole republikaanien vanhoillisimmillakaan ehdokkailla enää vaaliteemana, kun homoliittojen vastustamisella ei saa ääniä."
        Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia.

        Homoliittojen hyväksyjät helvettiin vaan!


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >> Bushmanni, onko sinulla vastaavaa tilastoa huumeidenkäytön hyväksymisestä ? Se on nimittäin kokolailla samansuuntaista dataa. Huumeiden käyttö hyväksytään yhä yleisemmin ja huumeita laillistetaan eri osavaltioissa hyvää tahtia. >>

        Tietenkin, koska rangaistuksiin perustuva huumepolitiikka ei tee mitään muuta kuin kärsimystä ja pahentaa ongelmaa.

        Yksikään maa ei voi liiemmin kehuskella huumepolitiikallaan, mutta vapaamielinen Hollanti on saanut haitat minimoitua mm. kannabiksen henkilökohtaisen kasvatuksen, ostamisen ja käyttämisen lailllistamisella.

        Sitten voidaan tietenkin kysyä, että jos kerran uskot siihen taikaukkoosi, niin miksi ihmeessä hän loi tänne kasveja, koska hänen piti nähdä ennakkoon se, että ihmiset tulevat käyttämään niitä myös huumaaviin tarkoituksiin ja että ne tulevat aiheuttamaan hyvin paljon vahinkoa yhteiskunnissa, sekä etenkin niiden ihmisten kohdalla, joilla jo muutenkin menee helvetin huonosti.

        Ihan kiusallaanko jumalasi loi unikon tai hamppukasvin?

        Joten nyt meillä on vain tilanne, että taas pitää siivota täydellisen ajattelemattoman ja typerän jumalasi sotkuja, koska hän ei itse siihen kykene.

        "Ihan kiusallaanko jumalasi loi unikon tai hamppukasvin?"

        Onko Jumala muka käskenyt niitä käyttää huumeina, häh? Olet kusipää.


      • pyhpyh kirjoitti:

        "Ihan kiusallaanko jumalasi loi unikon tai hamppukasvin?"

        Onko Jumala muka käskenyt niitä käyttää huumeina, häh? Olet kusipää.

        >> Onko Jumala muka käskenyt niitä käyttää huumeina, häh? Olet kusipää. >>

        Mitäs se sinun taikaukko siellä satukirjassaan maalaili, katsotaanpa:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.1.html#o1

        >> 29 Jumala sanoi vielä: "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. >>

        Joten nyt näyttää pahasti siltä, että nämä huumerikolliset vain noudattavat sinun kaistapäisen jumalasi käskyä, joten kumpikohan silloin on kusipää?

        Minä vain sinun jumalasi, joka oikein käskemällä käskee käyttämään kaikkea luomaansa omaksi hyväkseen.

        Ja ps. unikko, samoin kuin hamppukasvikin, kuuluu siemenkasveihin, tarkemmin koppisiemenisiin, joten se täyttää sekopäisen jumalasi käskyn paremmin kuin hyvin.


    • Valitettavasti.näin

      Valitettavasti tällainen se kristittyjen jumala on. Täysin ja yksin ihmismielen luoma hallusinaatio. Jahve oli siis vain epäjumala kuten ne kaikki muutkin.
      Jotkut vain ovat keksineet miten ansaita rahaa käyttämällä näitä mielen tepposen luomia jumalia välikappaleina ihmisten alistamiseksi nöyriksi maksaviksi lahkon jäseniksi.

    • pyhpyh

      Saastainen päivä USAssa se oli.

      • Karvaton.pastori

        Itse olet "pyhpyh" jonkun saastaisen ja irstaan lahkon orjana. Jaat joka lauantai persettä pastorillesi vertauskuvaa käyttäen. Jotkut tosin ottavat lahkossasi tämän jakamisen ihan kirjaimellisesti. En tiedä kumpaan joukkoon itse kuulut?


    • pyhpyh

      Minä annan panna pastorin niin paljon kuin haluaa. Sen verran on jo väljyyttä ylä- ja alkerrassani.
      Ja mitä se teille kuuluu, vaikka antaisin joka lauantai rakkaalle pastorilleni peräsuoltani?

      • Topilan.kasvattiko

        Olet pyhpyh ilmeisesti käynyt Toivonlinnan koulun? Kokemusta tuntuu olevan? Toivonlinna näyttää opettavan talon tavoille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1889
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1765
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      126
      1720
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      73
      1625
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1285
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      23
      1035
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      948
    Aihe