Aloitin c# harjoittelun ja vaikka syntaksi näyttää ihan fiksulta en osaa nähtävästi kieltä ollenkaan. Homma kaatui heti siihen kun koitin ottaan desimaaliluvun syötteestä ja tulostaa sen kokonaislukuna. kokeilin tätä, mutta ei toimi.
double tmp = Console.ReadLine();
int luku = (int)tmp;
Miten se kuuluisi oikeaoppisesti tehdä? Netissä on jotain Double.parse-funktioita joilla ihmiset ottavat syötteen, mutta kai siihen täytyy yksinkertaisempikin tapa olla.
C# desimaaliluku syötteestä.
7
477
Vastaukset
- 9555544
Double.parse on oikea tapa. Laita se try-except blokkiin jolloin voit käsitellä virheelliset syötteet oikeaoppisesti.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/7yd1h1be(v=vs.110).aspx - fdgfdgdg
En ole testannut, mutta pitäisi toimia:
Console.WriteLine(Convert.ToString((int)(Convert.ToDouble(Console.ReadLine())))); - naisten_kieli
C#:n syntaksi on täyttä paskaa kaikkine sokereineen, varsinainen hienostelijoiden kieli. Vitutti kirjoittaa sitä eräässä projektissa kun kaikki aika meni liirumlaarum-koodin kirjoittamiseen. Oikea koodari käyttää C :aa, C# kannattaa jättää neideille, jotka tykkää konekirjoittamisesta.
- rgergrregg
Myös c oliopohjaisena on ihan perseestä. Koodia pitää ihan turhaan kirjoitelle helvetillet määrät kun perus c:llä voi tehdä saman paljon paljon helpommin. Vammasta hommaa...
- 213233
c ja c# on täysin syvältä perseestä. mielluummin vaikka c:llä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381850
- 50828
- 78807
- 108760
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35661Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15599Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27590Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144495- 59492