Aloitin c# harjoittelun ja vaikka syntaksi näyttää ihan fiksulta en osaa nähtävästi kieltä ollenkaan. Homma kaatui heti siihen kun koitin ottaan desimaaliluvun syötteestä ja tulostaa sen kokonaislukuna. kokeilin tätä, mutta ei toimi.
double tmp = Console.ReadLine();
int luku = (int)tmp;
Miten se kuuluisi oikeaoppisesti tehdä? Netissä on jotain Double.parse-funktioita joilla ihmiset ottavat syötteen, mutta kai siihen täytyy yksinkertaisempikin tapa olla.
C# desimaaliluku syötteestä.
7
478
Vastaukset
- 9555544
Double.parse on oikea tapa. Laita se try-except blokkiin jolloin voit käsitellä virheelliset syötteet oikeaoppisesti.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/7yd1h1be(v=vs.110).aspx - fdgfdgdg
En ole testannut, mutta pitäisi toimia:
Console.WriteLine(Convert.ToString((int)(Convert.ToDouble(Console.ReadLine())))); - naisten_kieli
C#:n syntaksi on täyttä paskaa kaikkine sokereineen, varsinainen hienostelijoiden kieli. Vitutti kirjoittaa sitä eräässä projektissa kun kaikki aika meni liirumlaarum-koodin kirjoittamiseen. Oikea koodari käyttää C :aa, C# kannattaa jättää neideille, jotka tykkää konekirjoittamisesta.
- rgergrregg
Myös c oliopohjaisena on ihan perseestä. Koodia pitää ihan turhaan kirjoitelle helvetillet määrät kun perus c:llä voi tehdä saman paljon paljon helpommin. Vammasta hommaa...
- 213233
c ja c# on täysin syvältä perseestä. mielluummin vaikka c:llä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701509
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361136- 49972
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html184852- 39759
- 49720
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530615- 116588
- 54586
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44541