Tilatkaa koneenne tai sen osat suomesta!

tukekaasuomalaista

Koska

Kun tilaa suomesta

1. Takuuasiat hoituu HUOMATTAVASTI HELPOMMIN!

2. Tulee tukeneeksi suomalaista työvoimaa joka on tärkeä asia tässä taloustilanteessa.

3. Toimitusajat pienemmät myös korjaustilanteissa

Kaikkea ei toki saa suomesta mutta tietokoneosat kyllä saa. Ei tulisi mieleenkään tilata näitä osia ulkomailta.

32

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusia_osia_ei_myydä
      • omistavalinnoista

        Kyllähän ovat oikeissa osissa. 6 kk sitten tilasin koneen osat ja kaikki oli saatavilla suomesta.. Se on omista valinnoista kiinni mitä osia tilaa. Mitään harvinaisia ei kannata.


      • asiakkaat_kaikkoavat

        Ei tuo mikään harvinaisuus ole, vaan uutuustuote. Kuten Galaxy S6, joka kyllä tuli heti julkaisun jälkeen suomikauppiaillekin myyntiin.
        Hyvin monet suomalaiset parhaillaan tilaavat noita odotettuja uutuusohjaimia saksasta, ja suomikauppiaat tuolla viivyttelyllä menettävät valtaosan asiakkaistaan.


    • turhaenäärypistää

      Miksi tukea ahnetta, kalliilla myyvää suomalaista yrittäjää. Kyllä suomalainen kuluttajakin osaa tuijottaa omaan napaansa kuten suomalaiset yrittäjät ovat tehneet jo vuosikymmeniä. Siinähän nyt itkevät ja nuolevat näppejään.

      • fdsafdsa

        "Miksi tukea ahnetta, kalliilla myyvää suomalaista yrittäjää. "

        Miksi ostaa kalliista paikasta, kun Suomesta saa ihan asialliseenkin hintaan?

        Kts. esim:
        www.jimms.fi
        www.systemastore.fi
        www.tietokonekauppa.fi

        läppärit esim:
        www.kannettavatietokone.fi

        Pienet paikalliset liikkeet joutuvat pitämään kovempia hintoja, mutta ei siinäkään ahneudesta ole kyse. Jos myynti on pientä ja pitää kuitenkin vuokrat, palkat ja muut maksaa, niin tuotteita ei vaan voi myydä sisäänostohintaan.


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Miksi tukea ahnetta, kalliilla myyvää suomalaista yrittäjää. "

        Miksi ostaa kalliista paikasta, kun Suomesta saa ihan asialliseenkin hintaan?

        Kts. esim:
        www.jimms.fi
        www.systemastore.fi
        www.tietokonekauppa.fi

        läppärit esim:
        www.kannettavatietokone.fi

        Pienet paikalliset liikkeet joutuvat pitämään kovempia hintoja, mutta ei siinäkään ahneudesta ole kyse. Jos myynti on pientä ja pitää kuitenkin vuokrat, palkat ja muut maksaa, niin tuotteita ei vaan voi myydä sisäänostohintaan.

        lisätään vielä hardwarium.fi joka vaikuttaa tällä hetkellä edullisimmalta liikkeeltä Suomessa!


    • fdsafdsa

      Eikä hinnassa ole lopulta kovin mainittavaa eroa, mitä olen hintoja verrannut.

    • miettikäästätä

      Jos kaikki suomalaiset tilaisivat tuotteet ulkomailta, mitä kävisi suomalaisille tietokoneliikkeille? Pienemmät varmaan menisi konkurssiin ja suuremmat laittaisi väkeä pihalle. Tämä ei ole hyvä asia talouden kannalta. Tulee lisää työttömiä vain senvuoksi että "pihistellään" muutamien eurojen vuoksi.

      • eisenkummempaaa

        Sille käy vain samallatavalla, kuin suomalaisille työntekijöille on käynyt ahneiden yrittäjien johdosta.


      • hyvinvointipalvelut

        Suomalaiset menevät töihin sellaisille yhteiskunnallista hyötyä tuottaville palvelualoille, joita ei pysty ulkoistamaan. Fysiatri, kampaamo, ravintola-aloille jne. Kokonaishyöty kasvaa, ja saatavilla on enemmän hyvinvointipalveluita kun kaikki eivät ole enää kenkätehtaalla töissä.
        Myös asiakaspalvelun ja puhelin/tietokonemyynnin voi hyvin ulkoistaa vaikka hong kongiin.


      • fdsafdsa
        hyvinvointipalvelut kirjoitti:

        Suomalaiset menevät töihin sellaisille yhteiskunnallista hyötyä tuottaville palvelualoille, joita ei pysty ulkoistamaan. Fysiatri, kampaamo, ravintola-aloille jne. Kokonaishyöty kasvaa, ja saatavilla on enemmän hyvinvointipalveluita kun kaikki eivät ole enää kenkätehtaalla töissä.
        Myös asiakaspalvelun ja puhelin/tietokonemyynnin voi hyvin ulkoistaa vaikka hong kongiin.

        Sinä et taida tajuta taloudesta mitään :)

        Työpaikkoja ei ole nytkään tarpeeksi ja toisin kuin jotkut luulevat, se ei mene niin että jos jostain saa kenkää, niin sitten mennään vaan toiselle alalle - töitä kun ei ole. Jos nykysuomessa pertti perushemmo saa potkut, hän todennäköisesti ei saa uutta työpaikkaa pitkään aikaan, jos koskaan. Kovan linjan ammattilaisille löytyy töitä, mutta nämä ovat pienen pieni prosentti väestöstä.


      • työvoimapula

        Tietokonekaupoissa, esim. verkkiksessä on töissä nuoria ilmeisesti aika matalilla palkoilla, jotka ihan hyvin löytäisivät töitä niiltä aloilta joilla on työvoimapulaa, jos vaikka verkkis lopettaisi. Eivät ole pilalle hemmoteltuja laiskiaisia jotka muka eivät voi mennä töihin, kun työpaikka ei vastaa omaa korkeaa koulutusta ja ei ole riittävän korkeapalkkainen. Suomessa työvoimapulaa on paljon mutta porukat eivät halua töitä ottaa vastaan.

        Ihan hyvin voitaisiin siirtää kaikki tietokoneiden myynti hong kongiin, niin siitä vapautuisi hyvin työvoimaa yhteiskunnallisesti tärkeisiin tehtäviin joissa työvoimapula on paha, mutta palkat eivät kovin korkeita. Työttömäksi jäisi korkeintaan verkkiksen ylipalkattu toimitusjohtaja, joka ei töitä suostu ottamaan vastaan, varsinkin kun ansiosidonnainen on paljon korkeampi kuin lähihoitajan tai kaupan kassan palkka.


    • Maksan_palvelusta

      Tilaan osat ulkomailta koska:

      1. Hinnat ovat huomattavasti edullisemmat.
      2. Toimitus on huomattavasti nopeampi, kotimaisten kauppojen valikoima on surkea ja kun tuotteen joutuu tilamaan kestää saamisessa viikkoja (saksalaisista verkkokaupoista toimitus muutamassa päivässä). Hyllystä löytyy kotimaisissa kaupoissa lähinnä laadutonta roskaa, laadukkaat komponentit ovat lähes poikkeuksetta tilaustavaraa.
      3. Takuuasiat hoituvat paremmin kuin monien kotimaisten kauppojen kanssa (moni kotimainen kauppa koittaa syyttää asiakasta ja rahastaa selvissä takuutapauksissa. Lisäksi kotimaisilla kaupoilla takuuasioiden hoito on uskomattoman hidasta).
      4. Ulkomaisista kaupoista saa oikeasti toimivan asiakaspalvelun mikä on kotimaisissa kaupoissa harvinaista ostotilanteessakin, kotimaisissa kaupoissa asiakaspalvelu yleensä päättyy kun tuote on maksettu eli senjälkeen (takuuasioissa) asiakas on kaupalle vain ikävä rasite josta pitää päästä eroon.

      Jos kotimaiset kaupat haluavat asiakkaita niin palvelkoon sitten niitä asiakkaita, myös laadukkaiden osien pitäminen hyllyssä tai parin päivän toimitusajalla auttaisi.

      • fdsafdsa

        Myyntimäärät Suomessa ovat kalliimmissa tuotteissa sen verran pienet, etteivät liikkeet voi pitää tavaraa hyllyssä. Pieni maa, pienen maan ongelmat.

        Hinnoissa ei ole kovin suuria eroja. Toki pitää olla tarkkana mistä liikkeestä Suomessa ostaa.

        Asiakaspalvelu on Suomessa usein huonoa, mutta toisaalta on uusia liikkeitä, jotka eivät ole vielä vakiuttaneet asemaansa, joten niistä kannattaa kokeilla. Huono asiakaspalvelu on laaja ilmiö, joka juontuu suomalaisten luonteenlaadusta. Kaikkea pidetään aina työläänä ja mitään ei viitsisi tehdä, ainakaan kunnolla. Jokainen huonosta asiakaspalvelusta yrityksiä syyttävä voisi miettiä, toimiiko itse työpaikallaan niin hyvin kuin pystyy - siitä se on kiinni.


      • riippuujoofirmasta
        fdsafdsa kirjoitti:

        Myyntimäärät Suomessa ovat kalliimmissa tuotteissa sen verran pienet, etteivät liikkeet voi pitää tavaraa hyllyssä. Pieni maa, pienen maan ongelmat.

        Hinnoissa ei ole kovin suuria eroja. Toki pitää olla tarkkana mistä liikkeestä Suomessa ostaa.

        Asiakaspalvelu on Suomessa usein huonoa, mutta toisaalta on uusia liikkeitä, jotka eivät ole vielä vakiuttaneet asemaansa, joten niistä kannattaa kokeilla. Huono asiakaspalvelu on laaja ilmiö, joka juontuu suomalaisten luonteenlaadusta. Kaikkea pidetään aina työläänä ja mitään ei viitsisi tehdä, ainakaan kunnolla. Jokainen huonosta asiakaspalvelusta yrityksiä syyttävä voisi miettiä, toimiiko itse työpaikallaan niin hyvin kuin pystyy - siitä se on kiinni.

        Asiakaspalvelu on tosiaan yrityskohtaista. Katsoisin kuitenkin että se on parantunut viimevuosien aikana. Moni firma on ottanut käyttöön chat tyyppisen asiakaspalvelun jolloin apua saa käytännössä heti jos chat on vain auki. Tällainen on kätevä palvelu ja testanneena voin sanoa että toimiva.


      • Pienet_markkinat_mutta
        fdsafdsa kirjoitti:

        Myyntimäärät Suomessa ovat kalliimmissa tuotteissa sen verran pienet, etteivät liikkeet voi pitää tavaraa hyllyssä. Pieni maa, pienen maan ongelmat.

        Hinnoissa ei ole kovin suuria eroja. Toki pitää olla tarkkana mistä liikkeestä Suomessa ostaa.

        Asiakaspalvelu on Suomessa usein huonoa, mutta toisaalta on uusia liikkeitä, jotka eivät ole vielä vakiuttaneet asemaansa, joten niistä kannattaa kokeilla. Huono asiakaspalvelu on laaja ilmiö, joka juontuu suomalaisten luonteenlaadusta. Kaikkea pidetään aina työläänä ja mitään ei viitsisi tehdä, ainakaan kunnolla. Jokainen huonosta asiakaspalvelusta yrityksiä syyttävä voisi miettiä, toimiiko itse työpaikallaan niin hyvin kuin pystyy - siitä se on kiinni.

        Pienten myyntimäärien takia on jossainmäärin ymmärrettävää ettei tavaraa pidetä hyllyssä mutta sitä heikkolaatuista roskaa on kuitenkin jostain syystä hylly täynnä, miksi ?

        Ja miksi tilauskomponenttien toimitusajat ovat VIIKKOJA ? Miksi paikallisilla liikkeillä kestää viikkoja saada osa joka tulee saksalaisesta verkkokaupasta parissa päivässä (ja halvemmalla, usein vieläpä kotiovelle toimitettuna).

        Kyse voi olla yksinkertaisesti asiakaspalvelusta (eli siis palveluhalukkuudesta) jota ei kotimaisilta myyjiltä saa. Eli eivät ehkä edes halua toimittaa tilattuja osia järkevässä ajassa.

        Ostaisin ulkomailta vaikka se maksaisi vähän enemmänkin kun saan vastineeksi PALVELUA, nykyisin saan ulkomaisista kaupoista sitä palvelua ja kaikenlisäksi halvemmalla.


      • fdsafdsa
        Pienet_markkinat_mutta kirjoitti:

        Pienten myyntimäärien takia on jossainmäärin ymmärrettävää ettei tavaraa pidetä hyllyssä mutta sitä heikkolaatuista roskaa on kuitenkin jostain syystä hylly täynnä, miksi ?

        Ja miksi tilauskomponenttien toimitusajat ovat VIIKKOJA ? Miksi paikallisilla liikkeillä kestää viikkoja saada osa joka tulee saksalaisesta verkkokaupasta parissa päivässä (ja halvemmalla, usein vieläpä kotiovelle toimitettuna).

        Kyse voi olla yksinkertaisesti asiakaspalvelusta (eli siis palveluhalukkuudesta) jota ei kotimaisilta myyjiltä saa. Eli eivät ehkä edes halua toimittaa tilattuja osia järkevässä ajassa.

        Ostaisin ulkomailta vaikka se maksaisi vähän enemmänkin kun saan vastineeksi PALVELUA, nykyisin saan ulkomaisista kaupoista sitä palvelua ja kaikenlisäksi halvemmalla.

        "mutta sitä heikkolaatuista roskaa on kuitenkin jostain syystä hylly täynnä, miksi ?"

        Koska se on halvempaa ja käy sen takia kaupaksi. Suurin osa asiakkaista ei ymmärrä oikein mitään muuta, kuin että pitää olla halpaa. Eihän markkinat olisi täynnä esimerkiksi 250-600€ läppäreitä, jos ihmiset ymmärtäisivät yhtään mitä ovat ostamassa. Toisaalta jos joku liike yrittäisi toimia "oikein", niin ihmiset menisivät sitten sinne, mistä niitä saa halpoja läppäreitä - noin esimerkkinä.

        Kuinka moni esimerkiksi ymmärtää laatueroista mitään tai ymmärtää, mikä ero on TN ja IPS paneelilla tai huomaa tarkastaa, voiko jostain laitteesta akun vaihtaa tai millainen runko siinä on tai millainen näppäimistö tai pätkiikö touchpad koko ajan tms... Ei :(

        "Ja miksi tilauskomponenttien toimitusajat ovat VIIKKOJA ?"

        koska Suomen Posti... Toki liikkeet voisivat tehdä oman osansa ja laittaa tilaukset samantien eteenpäin, mutta tässäkin voi olla taas se pienen maan ongelma, että jos tilaa joka päivä, ei tilauksessa välttämättä kulje kuin se yksi tavara ja silloin postikulut ovat korkeat verrattuna siihen, että tilaa kerralla monen paketin kuljetuksen. Suuret tukkuliikkeet Saksassa ja maailmalla eivät joudu moisiin ongelmiin, kun tavaraa kulkee päivittäin niin paljon.

        "Eli eivät ehkä edes halua toimittaa tilattuja osia järkevässä ajassa."

        Ei ole mitään syytä sille, että kyse olisi haluamisesta

        Mutta kuten sanoin, suomalaiset liikkeet voisivat totta tosiaan parantaa palvelun tasoa. Suomessa asiakaspalvelu ymmärretään mielestäni väärin: perseileville asiakkaille ei osata sanoa, että "voitte poistua", koska sitä pidettäisiin huonona asiakaspalveluna, mutta toisaalta asiallisia asiakkaita ei varten ei olla valmiita näkemään vaivaa. Tämä pätee kyllä aivan kaikilla aloilla: kysyt jotain niin vastaus aina on ei tiedä, ei voi, en tiedä jne. Mutta tässäkin kohtaa pitää sitten vain löytää ne liikkeet, jotka hoitavat asiat paremmin. Kyllä niitäkin on, vaikka harvassa tuntuvat olevan.

        Niin tai näin, oikea tapa on valittaa asiakaspalvelun laadusta, ei ampua koko maata ja sitä kautta lopulta omaa nilkkaansa ostamalla ulkomailta.


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        "mutta sitä heikkolaatuista roskaa on kuitenkin jostain syystä hylly täynnä, miksi ?"

        Koska se on halvempaa ja käy sen takia kaupaksi. Suurin osa asiakkaista ei ymmärrä oikein mitään muuta, kuin että pitää olla halpaa. Eihän markkinat olisi täynnä esimerkiksi 250-600€ läppäreitä, jos ihmiset ymmärtäisivät yhtään mitä ovat ostamassa. Toisaalta jos joku liike yrittäisi toimia "oikein", niin ihmiset menisivät sitten sinne, mistä niitä saa halpoja läppäreitä - noin esimerkkinä.

        Kuinka moni esimerkiksi ymmärtää laatueroista mitään tai ymmärtää, mikä ero on TN ja IPS paneelilla tai huomaa tarkastaa, voiko jostain laitteesta akun vaihtaa tai millainen runko siinä on tai millainen näppäimistö tai pätkiikö touchpad koko ajan tms... Ei :(

        "Ja miksi tilauskomponenttien toimitusajat ovat VIIKKOJA ?"

        koska Suomen Posti... Toki liikkeet voisivat tehdä oman osansa ja laittaa tilaukset samantien eteenpäin, mutta tässäkin voi olla taas se pienen maan ongelma, että jos tilaa joka päivä, ei tilauksessa välttämättä kulje kuin se yksi tavara ja silloin postikulut ovat korkeat verrattuna siihen, että tilaa kerralla monen paketin kuljetuksen. Suuret tukkuliikkeet Saksassa ja maailmalla eivät joudu moisiin ongelmiin, kun tavaraa kulkee päivittäin niin paljon.

        "Eli eivät ehkä edes halua toimittaa tilattuja osia järkevässä ajassa."

        Ei ole mitään syytä sille, että kyse olisi haluamisesta

        Mutta kuten sanoin, suomalaiset liikkeet voisivat totta tosiaan parantaa palvelun tasoa. Suomessa asiakaspalvelu ymmärretään mielestäni väärin: perseileville asiakkaille ei osata sanoa, että "voitte poistua", koska sitä pidettäisiin huonona asiakaspalveluna, mutta toisaalta asiallisia asiakkaita ei varten ei olla valmiita näkemään vaivaa. Tämä pätee kyllä aivan kaikilla aloilla: kysyt jotain niin vastaus aina on ei tiedä, ei voi, en tiedä jne. Mutta tässäkin kohtaa pitää sitten vain löytää ne liikkeet, jotka hoitavat asiat paremmin. Kyllä niitäkin on, vaikka harvassa tuntuvat olevan.

        Niin tai näin, oikea tapa on valittaa asiakaspalvelun laadusta, ei ampua koko maata ja sitä kautta lopulta omaa nilkkaansa ostamalla ulkomailta.

        "Toisaalta jos joku liike yrittäisi toimia "oikein", niin ihmiset menisivät sitten sinne, mistä niitä saa halpoja läppäreitä - noin esimerkkinä."

        Eli siis jos joku liike yrittäisi toimia "oikein" ja myisi vain hyvää tavaraa, joka maksaa hieman enemmän, niin suomalaiset ryntäisivät naapuriliikkeeseen ostamaan halvemmalla kuraa.

        Mitä varten luulet että kaikenmaailman Pigantit ja Pöxpertit ovat täynnä 50€ bluray-soittimia, 250-600€ läppäreitä, 400-700€ televisioita ja stereoissa tärkeintä on se, että kuinka monta kanavaa laitteessa on tai kuinka monta tilaäänisäätöä. Bonuksena näissä kodinelektroniikkaliikkeissä on vielä se, että lehdissä mainostavat jotain supertarjousta joskus harvoin hyvästäkin tuotteesta, mutta kun menet paikalle niin esillä ei ole edes mallikappaletta - kunhan saatiin asiakas kusetettua ovesta sisään, että voidaan tarjota jotain puolet kalliimpaa tuotetta tilalle.


      • Turha_selitellä
        fdsafdsa kirjoitti:

        "mutta sitä heikkolaatuista roskaa on kuitenkin jostain syystä hylly täynnä, miksi ?"

        Koska se on halvempaa ja käy sen takia kaupaksi. Suurin osa asiakkaista ei ymmärrä oikein mitään muuta, kuin että pitää olla halpaa. Eihän markkinat olisi täynnä esimerkiksi 250-600€ läppäreitä, jos ihmiset ymmärtäisivät yhtään mitä ovat ostamassa. Toisaalta jos joku liike yrittäisi toimia "oikein", niin ihmiset menisivät sitten sinne, mistä niitä saa halpoja läppäreitä - noin esimerkkinä.

        Kuinka moni esimerkiksi ymmärtää laatueroista mitään tai ymmärtää, mikä ero on TN ja IPS paneelilla tai huomaa tarkastaa, voiko jostain laitteesta akun vaihtaa tai millainen runko siinä on tai millainen näppäimistö tai pätkiikö touchpad koko ajan tms... Ei :(

        "Ja miksi tilauskomponenttien toimitusajat ovat VIIKKOJA ?"

        koska Suomen Posti... Toki liikkeet voisivat tehdä oman osansa ja laittaa tilaukset samantien eteenpäin, mutta tässäkin voi olla taas se pienen maan ongelma, että jos tilaa joka päivä, ei tilauksessa välttämättä kulje kuin se yksi tavara ja silloin postikulut ovat korkeat verrattuna siihen, että tilaa kerralla monen paketin kuljetuksen. Suuret tukkuliikkeet Saksassa ja maailmalla eivät joudu moisiin ongelmiin, kun tavaraa kulkee päivittäin niin paljon.

        "Eli eivät ehkä edes halua toimittaa tilattuja osia järkevässä ajassa."

        Ei ole mitään syytä sille, että kyse olisi haluamisesta

        Mutta kuten sanoin, suomalaiset liikkeet voisivat totta tosiaan parantaa palvelun tasoa. Suomessa asiakaspalvelu ymmärretään mielestäni väärin: perseileville asiakkaille ei osata sanoa, että "voitte poistua", koska sitä pidettäisiin huonona asiakaspalveluna, mutta toisaalta asiallisia asiakkaita ei varten ei olla valmiita näkemään vaivaa. Tämä pätee kyllä aivan kaikilla aloilla: kysyt jotain niin vastaus aina on ei tiedä, ei voi, en tiedä jne. Mutta tässäkin kohtaa pitää sitten vain löytää ne liikkeet, jotka hoitavat asiat paremmin. Kyllä niitäkin on, vaikka harvassa tuntuvat olevan.

        Niin tai näin, oikea tapa on valittaa asiakaspalvelun laadusta, ei ampua koko maata ja sitä kautta lopulta omaa nilkkaansa ostamalla ulkomailta.

        "koska Suomen Posti... Toki liikkeet voisivat tehdä oman osansa ja laittaa tilaukset samantien eteenpäin, mutta tässäkin voi olla taas se pienen maan ongelma, että jos tilaa joka päivä, ei tilauksessa välttämättä kulje kuin se yksi tavara ja silloin postikulut ovat korkeat verrattuna siihen, että tilaa kerralla monen paketin kuljetuksen."

        Surkea selitys varsinkin kustannusten kohdalta. Ensinäkin posti harvoin kuljettaa noita, homma on suurelta osin kuljetusliikkeillä ja pienempien liikeiden osalta yleensä matkahuolto hoitaa kuljetukset. Eikä se postikaan niitä viikkoja haudo tai velota niin järjettömiä hintoja. Ja kuinka se saksalainen verkkokauppa saa sen tavaran SAKSASTA ASIAKKAAN KOTIOVELLE parissa päivässä ja kohtuullisella hinnalla. Kotimaiset kaupat saisivat helposti tavaran viikon toimitusajalla ja kohtuu kustannuksilla jos vain haluaisivat, eivät vaan tunnu haluavan asiakkaita eli tilaan jatkossakin saksasta.


      • fdsafdsa
        Turha_selitellä kirjoitti:

        "koska Suomen Posti... Toki liikkeet voisivat tehdä oman osansa ja laittaa tilaukset samantien eteenpäin, mutta tässäkin voi olla taas se pienen maan ongelma, että jos tilaa joka päivä, ei tilauksessa välttämättä kulje kuin se yksi tavara ja silloin postikulut ovat korkeat verrattuna siihen, että tilaa kerralla monen paketin kuljetuksen."

        Surkea selitys varsinkin kustannusten kohdalta. Ensinäkin posti harvoin kuljettaa noita, homma on suurelta osin kuljetusliikkeillä ja pienempien liikeiden osalta yleensä matkahuolto hoitaa kuljetukset. Eikä se postikaan niitä viikkoja haudo tai velota niin järjettömiä hintoja. Ja kuinka se saksalainen verkkokauppa saa sen tavaran SAKSASTA ASIAKKAAN KOTIOVELLE parissa päivässä ja kohtuullisella hinnalla. Kotimaiset kaupat saisivat helposti tavaran viikon toimitusajalla ja kohtuu kustannuksilla jos vain haluaisivat, eivät vaan tunnu haluavan asiakkaita eli tilaan jatkossakin saksasta.

        "Surkea selitys varsinkin kustannusten kohdalta. Ensinäkin posti harvoin kuljettaa noita, homma on suurelta osin kuljetusliikkeillä ja pienempien liikeiden osalta yleensä matkahuolto hoitaa kuljetukset. Eikä se postikaan niitä viikkoja haudo tai velota niin järjettömiä hintoja. Ja kuinka se saksalainen verkkokauppa saa sen tavaran SAKSASTA ASIAKKAAN KOTIOVELLE parissa päivässä ja kohtuullisella hinnalla."

        Suurilla toimijoilla on mahdollisuus kilpailuttaa rahtinsa paljon paremmin kuin jollain pienellä yrityksellä - se laskee sekä hintoja että nopeuttaa toimintaa.

        Toinen asia on sitten se, että suuret toimijat saavat todennäköisesti tavaraa myös nopeammin kuin pienet tilaajat, joille toimitetaan ne pari pakettia sitten kun valmistajalla sattuu olemaan sopiva hetki keskittyä pientilauksiin.

        Postin tehottomuus on kyllä aikamoista. Paketti ei kulje suoraan pisteestä A pisteeseen B, vaan ensin kerätään paikalliseen postiin, sitten sieltä toinen kyyti johonkin keskusjakamoon, josta taas mennään paikallispostiin ja kun paketti saapuu, lähetetään viesti että paketti noudettavissa.

        "Kotimaiset kaupat saisivat helposti tavaran viikon toimitusajalla ja kohtuu kustannuksilla jos vain haluaisivat"

        Oletko yrittäjä, kun asian niin "IHAN VARMASTI" tiedät?


      • Turha_selitellä
        fdsafdsa kirjoitti:

        "Surkea selitys varsinkin kustannusten kohdalta. Ensinäkin posti harvoin kuljettaa noita, homma on suurelta osin kuljetusliikkeillä ja pienempien liikeiden osalta yleensä matkahuolto hoitaa kuljetukset. Eikä se postikaan niitä viikkoja haudo tai velota niin järjettömiä hintoja. Ja kuinka se saksalainen verkkokauppa saa sen tavaran SAKSASTA ASIAKKAAN KOTIOVELLE parissa päivässä ja kohtuullisella hinnalla."

        Suurilla toimijoilla on mahdollisuus kilpailuttaa rahtinsa paljon paremmin kuin jollain pienellä yrityksellä - se laskee sekä hintoja että nopeuttaa toimintaa.

        Toinen asia on sitten se, että suuret toimijat saavat todennäköisesti tavaraa myös nopeammin kuin pienet tilaajat, joille toimitetaan ne pari pakettia sitten kun valmistajalla sattuu olemaan sopiva hetki keskittyä pientilauksiin.

        Postin tehottomuus on kyllä aikamoista. Paketti ei kulje suoraan pisteestä A pisteeseen B, vaan ensin kerätään paikalliseen postiin, sitten sieltä toinen kyyti johonkin keskusjakamoon, josta taas mennään paikallispostiin ja kun paketti saapuu, lähetetään viesti että paketti noudettavissa.

        "Kotimaiset kaupat saisivat helposti tavaran viikon toimitusajalla ja kohtuu kustannuksilla jos vain haluaisivat"

        Oletko yrittäjä, kun asian niin "IHAN VARMASTI" tiedät?

        Itseasiassa olen yrittäjä, hieman eri alalla mutta tiedän riittävästi tietotekniikka-alan tuotteiden saatavuudesta. Kotimaiset kaupat todella saisivat tavaran helposti alle viikon toimitusajalla jos vaan haluaisivat eikä se nostaisi hintaa kuin marginaalisesti joissain tapauksissa (usein ei yhtään). 800-1000€ konepaketin kohdalla asiakas tuskin valittaisi 5€ kovemmasta hinnasta jos saa paketin vajaassa viikossa 3 viikon sijaan.

        Tosin en silti ostaisi konetta tai konepakettia kotimaiselta kauppiaalta koska saksasta saan sen muutamassa päivässä kotiin toimitettuna n. 10% halvemmalla (tai joissain tapauksissa 15% halvemmalla). Viimeisin konehankintani, tilasin tiistaina aamupäivästä ja torstaina alkuillasta kuski soitti että olenko kotona jos tuo paketin puolen tunnin päästä. Kotimaisista kaupoista nopein toimitusaika olisi ollut 3 viikkoa, siis 3 viikon päästä olisi voinut hakea sieltä liikkeestä. Saksasta paketti maksoi kotiovelle toimitettuna kaikkiaan 2140€ ja kotimaisista kaupoista edullisin olisi ollut 2385€. Koita arvata miksi en kotimaisista kaupoista osta tietokoneita.

        Niin ja edelleen, posti ei noita juuri kuljettele joten postia on turha syytellä. Matkahuollon rahti toimii pienilläkin asiakkailla varsin mallikkaasti ja kohtuullisella hinnalla eli se tavaroiden kuljetus ei todellakaan ole ongelma tuossa.


      • fdsafdsa
        Turha_selitellä kirjoitti:

        Itseasiassa olen yrittäjä, hieman eri alalla mutta tiedän riittävästi tietotekniikka-alan tuotteiden saatavuudesta. Kotimaiset kaupat todella saisivat tavaran helposti alle viikon toimitusajalla jos vaan haluaisivat eikä se nostaisi hintaa kuin marginaalisesti joissain tapauksissa (usein ei yhtään). 800-1000€ konepaketin kohdalla asiakas tuskin valittaisi 5€ kovemmasta hinnasta jos saa paketin vajaassa viikossa 3 viikon sijaan.

        Tosin en silti ostaisi konetta tai konepakettia kotimaiselta kauppiaalta koska saksasta saan sen muutamassa päivässä kotiin toimitettuna n. 10% halvemmalla (tai joissain tapauksissa 15% halvemmalla). Viimeisin konehankintani, tilasin tiistaina aamupäivästä ja torstaina alkuillasta kuski soitti että olenko kotona jos tuo paketin puolen tunnin päästä. Kotimaisista kaupoista nopein toimitusaika olisi ollut 3 viikkoa, siis 3 viikon päästä olisi voinut hakea sieltä liikkeestä. Saksasta paketti maksoi kotiovelle toimitettuna kaikkiaan 2140€ ja kotimaisista kaupoista edullisin olisi ollut 2385€. Koita arvata miksi en kotimaisista kaupoista osta tietokoneita.

        Niin ja edelleen, posti ei noita juuri kuljettele joten postia on turha syytellä. Matkahuollon rahti toimii pienilläkin asiakkailla varsin mallikkaasti ja kohtuullisella hinnalla eli se tavaroiden kuljetus ei todellakaan ole ongelma tuossa.

        On varsin epätodennäköistä ja järjenvastaista, että kukaan yrittäjä panttaisi tavaroita tai hidastelisi toimitusten kanssa - siinä nyt vaan ei ole oikein mitään järkeä. Siksi en valitettavasti oikein usko väitettäsi, vaikka en pysty sitä vääräksi osoittamaankaan. Uskoisin että jos asiaan perehtyisi, toimitusajoille löytyisi jokin selitys. Toki päivä-pari ylimääräistä voi tulla ihan siitä, että ei laiteta tilausta heti eteenpäin.


      • Surkea_asiakaspalvelu
        fdsafdsa kirjoitti:

        On varsin epätodennäköistä ja järjenvastaista, että kukaan yrittäjä panttaisi tavaroita tai hidastelisi toimitusten kanssa - siinä nyt vaan ei ole oikein mitään järkeä. Siksi en valitettavasti oikein usko väitettäsi, vaikka en pysty sitä vääräksi osoittamaankaan. Uskoisin että jos asiaan perehtyisi, toimitusajoille löytyisi jokin selitys. Toki päivä-pari ylimääräistä voi tulla ihan siitä, että ei laiteta tilausta heti eteenpäin.

        Ei tuota viikkojen toimitusaikaa selitä mikään muu kuin se että kaupat eivät viitsi hoitaa asiaa nopeammin, pystyisivät kyllä. Asiakaspalvelu ei vaan tunnu kiinnostavat kotimaisia kauppoja (missään muodossa, ei tavaroiden toimituksessa eikä takuuasioiden hoitamisessa). Useissa muissa maissa panostetaan asiakaspalveluun ja siksi asiakkaiden kannattaa valita ulkomainen kauppa ainakin niinkauan kunnes kotimaiset alkavat panostamaan asiakaspalveluun.

        Tosin esim. rakennustarvikepuolella ainakin Bygg Max oikein mainostaa että heiltä et saa kuin ruinaamalla surkeata asiakaspalvelua, ilman ruinaamista et saa mitään palvelua. Tietokoneliikkeet ovat tuossa(kin) olleet edelläkävijöitä. Kierrän kaukaa tuollaiset roskaliikkeet.


    • Suomen hallitukselle on sen globalisaatioitumisen huumassa annettava merkki, että jos ottaa, on myös annettava: Suomen verotus ja Suomessa toimivan työnantajan kulut on saatava aisoihin yleiseurooppalaisiin standardeihin, laadusta tinkimättä.

      Kuluttajahan ei voi tehokkaasti äänestää kuin lompakollaan: jos Suomen teollisuus siirtää tilaukset vaikka Kiinaan, niin millä perusteella suomalainen ei saisi siirtää ostojaan sinne? Pitäisikö oman omantunnon soimata jos kerran teollisuus ja hallitus ei välitä hittojakaan?

      • fdsafdsa

        Hallitus ei asialle paljon voi. Sellaista veroalea ei olekaan, että suomalaiset alkaisivat tehdä 6 päivää viikossa ja 12 tuntia päivässä 600€ kuukausipalkalla... ja olisivat vielä tyytyväisiä palkkaansa.

        Verotuksen vertaaminen Suomen ja monen muun maan välillä on sikäli vääristynyttä, että esimerkiksi jossain USA:ssa työntekijästä ei tarvitse maksaa yhtä paljon veroja, mutta sitten taas työntekijöiden palkat ovat yleensä korkeammat ja monet työnantajat maksavat työntekijöiden hammaslääkäri- ja terveysvakuutukset erikseen, jotka voivat olla aika kalliita.

        Samoin Saksassa esimerkiski julkinen terveydenhoito kattaa vain pienet menot, mutta jos sairastut vakavammin niin lähtökohta on se, että myyt talot ja autot ja pankkitili tyhjäksi. En ole varma että auttaako valtio lopuissa menoissa, vai kuoleeko potilas jos omat rahat loppuvat kesken.

        Lisäksi Saksassa (ja monessa muussa maassa) ei ole samanlaista päivähoitojärjestelmää, ei ole samanlaisia vanhusten palveluita yms. Ihmiset eivät vain ymmärrä, että pitää valita joko verot tai palvelut. Tietysti näiden väliltä voisi etsiä sopivan tasapainon karsimalla vähemmän välttämättömiä palveluita.

        Mutta kaiken pohjalla on se, että Suomi on vähäväkinen ja harvaanasuttu maa, jonka ylläpito on kallista samalla tavalla kuin valtavan kartanon ylläpito on paria asukasta varten on kalliimpaa kuin vaikkapa kerrostaloasunnon.

        Jos kaikki suomalaiset asuisivat vaikka viidessä suuressa kaupungissa ja niiden lähialueilla, valtion menot laskisivat valtavasti (infrastruktuuriin ei palaisi enää läheskään nykyistä määrää rahaa, vähemmän autoteitä, vähemmän putkia, viemäreitä, sähkökaapeleita, vesiputkia, kunnanjohtajia, sihteereitä, virastoja ja korkeampi käyttöaste olemassaolevissa palveluissa)

        Samoin silloin liikkeiden asiakaskunnat olisivat paljon suurempia ja erikoistuneimmatkin pikkuliikkeet pärjäisivät, jolloin Suomessa olisi asukasmäärään nähden enemmän yrittäjiä ja sekä yritykset, että työntekijät olisivat lähempänä toisiaan. Nyt meillä on vain laaja maa, jossa on tönöjä siellä täällä, joilla ei nykytilanteessa ole enää mitään jälleenmyyntiarvoa. Tämä aiheuttaa huomaamatta suuren menetyksen kansalliseen varallisuuteen, mutta toisin kuin Kepu antaa ymmärtää, kehitystä ei voi muuttaa millään tuilla tai siirtelemällä valtion virastoja itä-lappiin - nuoriso nyt vaan ei tyydy enää jäämään mihinkään korvenkylään, vaan muuttavat kaupunkeihin ja ymmärrän heitä hyvin.


      • eduskunta_syyllinen

        "Hallitus ei asialle paljon voi."

        Kiina-ilmiö ainakin on yksinomaan ja täysin hallituksen aikaansaannosta 1990-luvulla. Kun nykyään ei saa enää vuosikymmenet kestäviä made in finland Haltin takkeja tai Pomarin kenkiä, ainoastaan kiinassa valmistettuja heikkolaatuisia tuontitavaroita, siitä voi syyttää ainoastaan hallitusta ja eduskuntaa.

        http://www.maailmantalous.net/fi/artikkeli/mika-kiina-ilmio-ja-kuinka-se-muuttaa-globaalia-taloutta
        "Nykyään termillä viitataan maailmantalouden uuteen työnjakoon, jossa rauhaton kapitalismi etsii halpoja tuotanto-olosuhteita ja alhaisia veroja polttaen samalla pohjaa minimipalkoilta.

        Ilmiö kiihtyi 1990-luvulla kaupan vapautumisen ja pääoman ja hyödykkeiden liikkumista rajoittavien esteiden poistamisen myötä. Firmat, erityisesti monikansalliset yhtiöt, alkoivat enenevässä määrin siirtää toimintojaan ja tuotantoaan matalien kustannusten maihin, lähinnä Aasiaan, Latinalaiseen Amerikkaan ja Itä-Eurooppaan. Intia ja Kiina ovat ilmiön kärjessä. Kiinasta on tullut maailman suurin työpaja ja Intiasta sen palvelukeskus. Eri sektoreilla, kielialueilla ja maanosilla on myös omat suosikkimaansa, joihin tuotantoa siirretään. "


      • fdsafdsa
        eduskunta_syyllinen kirjoitti:

        "Hallitus ei asialle paljon voi."

        Kiina-ilmiö ainakin on yksinomaan ja täysin hallituksen aikaansaannosta 1990-luvulla. Kun nykyään ei saa enää vuosikymmenet kestäviä made in finland Haltin takkeja tai Pomarin kenkiä, ainoastaan kiinassa valmistettuja heikkolaatuisia tuontitavaroita, siitä voi syyttää ainoastaan hallitusta ja eduskuntaa.

        http://www.maailmantalous.net/fi/artikkeli/mika-kiina-ilmio-ja-kuinka-se-muuttaa-globaalia-taloutta
        "Nykyään termillä viitataan maailmantalouden uuteen työnjakoon, jossa rauhaton kapitalismi etsii halpoja tuotanto-olosuhteita ja alhaisia veroja polttaen samalla pohjaa minimipalkoilta.

        Ilmiö kiihtyi 1990-luvulla kaupan vapautumisen ja pääoman ja hyödykkeiden liikkumista rajoittavien esteiden poistamisen myötä. Firmat, erityisesti monikansalliset yhtiöt, alkoivat enenevässä määrin siirtää toimintojaan ja tuotantoaan matalien kustannusten maihin, lähinnä Aasiaan, Latinalaiseen Amerikkaan ja Itä-Eurooppaan. Intia ja Kiina ovat ilmiön kärjessä. Kiinasta on tullut maailman suurin työpaja ja Intiasta sen palvelukeskus. Eri sektoreilla, kielialueilla ja maanosilla on myös omat suosikkimaansa, joihin tuotantoa siirretään. "

        Eduskunta mahdollisti tuotannon siirtämisen, mutta kuka olisi ostanut tuotteita jos hintataso olisi ollut kilpailijoita kalliimpi - laatu Suomessa on pudonnut, joten silläkään ei voi kilpailla :(


    • sellastatoimintaa

      Saksasta tilatessa saa osat kotiovelle toimitettuna tai vaikka työpaikalle jos haluaa.
      Lisäksi maksu tapahtuu vasta kun otat tuotteen vastaan.
      Tämä nopeuttaa toimitusta huomattavasti kun ei tarvitse odottaa rahojen siirtymistä Saksalaiselle tilille. Käteismaksu kortit ei käy.

      Tässä kauppa:
      https://www.alternate.de/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      58
      2093
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1428
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      68
      1227
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1115
    6. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      936
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      909
    8. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      864
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

      The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      73
      805
    Aihe