Epäilen itselläni olevan keliakia, olen ollut n. puoli vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla. Haluaisin nyt että tutkittaisiin joko koepalalla tai edes verikokeilla olenko oikeassa. Kauanko minun pitää taas syödä kaikkea viljaa ennenkuin koe voidaan tehdä.
keliakian tutkiminen
4
140
Vastaukset
- jöööjöjöä
Syö ainakin 3-4 päivää ennen tutkimusta, että saat vereesi vasta-aineita.
- höööö
Riittääkö tuo 3-4 päivää, saako silloin jo luotettavat testit?
- Gluteiini
Jos saat selvästi oireita viljoista, mutta keliakiatesti on negatiivinen, saatat kärsiä gluteeniherkkyydestä. Silloin viljatuotteet pitää vain jättää pois ruokavaliosta. Kun syö riittävästi kasviksia, marjoja, hedelmiä ja juureksia, viljatuotteiden poisjättäminen ei aiheuta puutosta vitamiini- ja hivenainetasoissa.
- kasviksia
Viljavalmisteita ei raavaskaan mies tarvitse kahta leipäpalaa, yhtä pasta-annosta tai yhtä puurolautasellista enempää päivässä, sillä muuten ei jaksa syödä kasviksia riittävästi päivässä, joita tulisikin olla jokaisella aterialla puolet aterian koosta.
Ja jos on ihan pakko syödä leipää, syö reikäleivän reikiä tai puurosta se VOIsilmä. Ne eivät lihota eivätkä aiheuta muitakaan oireita, kuten peräpukamia tai muuta suolivaivaa. Tällöin saadaan ihminen, jolla on terve reikä terveessä perseessä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Syökää kasviksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425841Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714585Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464352SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564131SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt913725Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613255SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502433Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352339Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422079En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131199