Epäilen itselläni olevan keliakia, olen ollut n. puoli vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla. Haluaisin nyt että tutkittaisiin joko koepalalla tai edes verikokeilla olenko oikeassa. Kauanko minun pitää taas syödä kaikkea viljaa ennenkuin koe voidaan tehdä.
keliakian tutkiminen
4
157
Vastaukset
- jöööjöjöä
Syö ainakin 3-4 päivää ennen tutkimusta, että saat vereesi vasta-aineita.
- höööö
Riittääkö tuo 3-4 päivää, saako silloin jo luotettavat testit?
- Gluteiini
Jos saat selvästi oireita viljoista, mutta keliakiatesti on negatiivinen, saatat kärsiä gluteeniherkkyydestä. Silloin viljatuotteet pitää vain jättää pois ruokavaliosta. Kun syö riittävästi kasviksia, marjoja, hedelmiä ja juureksia, viljatuotteiden poisjättäminen ei aiheuta puutosta vitamiini- ja hivenainetasoissa.
- kasviksia
Viljavalmisteita ei raavaskaan mies tarvitse kahta leipäpalaa, yhtä pasta-annosta tai yhtä puurolautasellista enempää päivässä, sillä muuten ei jaksa syödä kasviksia riittävästi päivässä, joita tulisikin olla jokaisella aterialla puolet aterian koosta.
Ja jos on ihan pakko syödä leipää, syö reikäleivän reikiä tai puurosta se VOIsilmä. Ne eivät lihota eivätkä aiheuta muitakaan oireita, kuten peräpukamia tai muuta suolivaivaa. Tällöin saadaan ihminen, jolla on terve reikä terveessä perseessä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Syökää kasviksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m503748Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163615Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993405Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o803215Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362999Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582488- 502325
- 1022207
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142019Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182009