Nuuska aiheuttanut terveyshaittoja?!

.....

Oon käyttänyt nuuskaa nyt noin vuoden ja viimeisten viiden kuukauden aikana se on ollut säännöllistä, pävittäiskäyttöä. Nyt parin viikon kuluttua on ilmennyt oireita. Hampaat on kipeät aamuisin, tuntuu niin että ne ei oo tarpeeks lujaa paikallaan.
Onkohan kyse tästä
"Pitkäaikainen nuuskaaminen aiheuttaa myös hampaiden kiinnityskudossairautta. Kiinnityskudosten syöpyessä hammas alkaa heilua ja saattaa lopulta irrota"

Sitten ikeniin on tullut rakkoja ja haavoja ja jotain muutakin juttua. Ne tuli vasta pari viikkoa sitten, nyt kun laitan nuuskan huulen niin se polttaa erittäin paljon, niin paljon aluksi että kyyneleitä tulee.
Täsmälleen kun mulla:
"Aaluksi syntyy vaalea tai ruskahtava, ryppypintainen läikkä kohtaan jossa nuuskaa pidetään. Ajan kuluessa läikkä voi tulla punakirjavaksi ja haavaiseksi, silloin on kiire lääkäriin, kyseessä voi olla alkava syöpä"

Kolmanneksi tuntuu että mulle on tullut reikiä hampaisiin
"Nuuskaan lisätty sokeri aiheuttaa hampaisiin reikiä. Sokerin määrää ei ilmoiteta pakkauksessa"

Voiko muka noin vähä aikaisella käytöllä jo alkaa syöpä?

9

4147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

et oon nuori 19v.

• .....

ja sydämeen ottaa myös välillä kipeää.

• Nuuskaaminen

Lopeta nyt ihmeessä se nuuskaaminen jos siitä on tullut noin paljon vaivoja. Vaihda nuuska vaikka ksylitoli purkkaan niin pysyy hampaat ja ikenet kunnossa. Jos olet 19 vuotias niin tuskin olet mitään kovaa riippuvuutta nikotiinista itsellesi ehtinyt hankkia ja jos oletkin niin käytä aluksi nikotiinipurkkaa vieroitusoireisiin.

• huomio

Tästä huomaamme, että nuuskaamista ei kannata edes aloittaa, koska siitä on vain haittaa. Alkuperäinen kirjoittaja ei maininnut mistään hyödyistä. Nyt on siis tullut todistetuksi, että nuuskasta on vain haittaa, eikä nuuskaaminen todellakaan kannata.

Nuuskan käyttäjät tehnevät tästä johtopäätöksensä.

• Nuuskaaja345

Nuuskaa on tullut käytettyä pari vuotta. Pidin pienen tauon, ja nyt kun taas aloittanut niin toinen ylähuuli on mennyt "lörpöksi". Eli kun kielen kanssa kokeilee, lähtee huulen alareunasta ylöspäin, niin huulen yläosassa huuli menee tavallaan rullalle, kaksinkerroin. Toisella puolella, jossa en käytä nuuskaa, ei tätä esiinny. Mitä tuo nyt tarkoittaa?

• Aurinkolasi_tyyppi

Mä oon nuuskannut yli kymmenisen vuotta. Päivittäin pökäle huulessa, eikä pausseja juuri ole ollut. Hampaat pikimustat, ikenet vetäytynyt sisään, jotain patteja suussakin...

Niin ja kunto heikentynyt tod. paljon, pumppu hakkaa ja muljahtelee öisin.
      Beetasalpaajien käytön ansiosta, hengissä vielä tänäänkin....

• muikkunenjarno

MUla kaveri aloti nuskamisen ja kuoli viiko sen jälke. sillä irto nenä ja kuoli ilman happia.

• Tommykw

tolle ei voi olla nauramatta :'D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe