Oon käyttänyt nuuskaa nyt noin vuoden ja viimeisten viiden kuukauden aikana se on ollut säännöllistä, pävittäiskäyttöä. Nyt parin viikon kuluttua on ilmennyt oireita. Hampaat on kipeät aamuisin, tuntuu niin että ne ei oo tarpeeks lujaa paikallaan.
Onkohan kyse tästä
"Pitkäaikainen nuuskaaminen aiheuttaa myös hampaiden kiinnityskudossairautta. Kiinnityskudosten syöpyessä hammas alkaa heilua ja saattaa lopulta irrota"
Sitten ikeniin on tullut rakkoja ja haavoja ja jotain muutakin juttua. Ne tuli vasta pari viikkoa sitten, nyt kun laitan nuuskan huulen niin se polttaa erittäin paljon, niin paljon aluksi että kyyneleitä tulee.
Täsmälleen kun mulla:
"Aaluksi syntyy vaalea tai ruskahtava, ryppypintainen läikkä kohtaan jossa nuuskaa pidetään. Ajan kuluessa läikkä voi tulla punakirjavaksi ja haavaiseksi, silloin on kiire lääkäriin, kyseessä voi olla alkava syöpä"
Kolmanneksi tuntuu että mulle on tullut reikiä hampaisiin
"Nuuskaan lisätty sokeri aiheuttaa hampaisiin reikiä. Sokerin määrää ei ilmoiteta pakkauksessa"
Voiko muka noin vähä aikaisella käytöllä jo alkaa syöpä?
Nuuska aiheuttanut terveyshaittoja?!
9
4147
Vastaukset
- .....
et oon nuori 19v.
- .....
ja sydämeen ottaa myös välillä kipeää.
- Nuuskaaminen
Lopeta nyt ihmeessä se nuuskaaminen jos siitä on tullut noin paljon vaivoja. Vaihda nuuska vaikka ksylitoli purkkaan niin pysyy hampaat ja ikenet kunnossa. Jos olet 19 vuotias niin tuskin olet mitään kovaa riippuvuutta nikotiinista itsellesi ehtinyt hankkia ja jos oletkin niin käytä aluksi nikotiinipurkkaa vieroitusoireisiin.
- huomio
Tästä huomaamme, että nuuskaamista ei kannata edes aloittaa, koska siitä on vain haittaa. Alkuperäinen kirjoittaja ei maininnut mistään hyödyistä. Nyt on siis tullut todistetuksi, että nuuskasta on vain haittaa, eikä nuuskaaminen todellakaan kannata.
Nuuskan käyttäjät tehnevät tästä johtopäätöksensä.
- Nuuskaaja345
Nuuskaa on tullut käytettyä pari vuotta. Pidin pienen tauon, ja nyt kun taas aloittanut niin toinen ylähuuli on mennyt "lörpöksi". Eli kun kielen kanssa kokeilee, lähtee huulen alareunasta ylöspäin, niin huulen yläosassa huuli menee tavallaan rullalle, kaksinkerroin. Toisella puolella, jossa en käytä nuuskaa, ei tätä esiinny. Mitä tuo nyt tarkoittaa?
- Aurinkolasi_tyyppi
Mä oon nuuskannut yli kymmenisen vuotta. Päivittäin pökäle huulessa, eikä pausseja juuri ole ollut. Hampaat pikimustat, ikenet vetäytynyt sisään, jotain patteja suussakin...
Niin ja kunto heikentynyt tod. paljon, pumppu hakkaa ja muljahtelee öisin.
Beetasalpaajien käytön ansiosta, hengissä vielä tänäänkin.... - muikkunenjarno
MUla kaveri aloti nuskamisen ja kuoli viiko sen jälke. sillä irto nenä ja kuoli ilman happia.
- Tommykw
tolle ei voi olla nauramatta :'D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458