Kauppiksen sitsit ovat vammaisia

Juristi_Helsinki

Niissä heitetään koko ajan vain jotain naurettavaa ja myötähäpeää herättävää bling-bling-läppää kaikissa lauluissa yms. Ja minkä ihmeen takia ne haalarit pitää tunkea päälle joka paikkan, sitseillekin?

9

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylteriateena

      Ainakin meillä on ollut vain hyviä sitsejä. Hauskaa on aina ollut.

    • nolotus

      Mitä juristi-Helsinki miettii kauppiksen asioita ? Kiinnostaako vaihto ? Sitsi tekee ne ihmiset, ja jos taso on sitä niin ohjelmakin on sitä.
      Osta omat haalarit, k-raudassa on tarjous ;) ja tuo vammaisuuden nostaminen tähän aiheeseesi on hiukan kökköä, epäasiallista.

    • Vitutbileistpellet

      En aio käydä sitseissä. Aion opiskella ja päästä Lontooseen Investointipankkiiriksi.

    • ex-amis_tuleva-kauppis

      mä olen amiksessa autopuolella, aloitan nyt viimeisellä vuodella, mun faija haluaisi että jatkaisin täältä kauppakorkeakouluun, siksin tulin tänne palstalle katsomaan tilannetta. Vaikka pidän ehdotusta täysin epärealistisena vitsinä niin lupasin selvittää mitkä mahkut mulla on päästä, ainakin matikkaa pitäisi lukea ja rajusti.

      mä olen tyypillinen amislainen eli mulla on toyota corolla (-89), alut alla, kunnon popit, takana lukee GTI, tummennetut ikkunat, renkaat on merkitty rengastussilla uudestaan, neljä antennii (joista yks toimii), ämpärinkokoiset bassokaiuttimet takahattuhyllyllä, keltaiset humarit edessä, karvanopat, pari wunderbaumii ja kromattu pakoputken jatke ...viiksivallu roiskeläpät&pikkumusta-takalasinritilä löytyy kans...

      päällä mulla on ruudullinen paita (Aholaita-mallia, vuorillinen metsurimalli), 501-henkiset farkut ja pikkukengät tennissukil, kännykkä vyöllä ja hankkijan lippis

      mietin tässä että olisikohan minulla sittenkin mahdollisuudet kauppikseen, vaikka sitten Joensuuhun?

      • JoensuunYlioppilas

        Jos et olisi sanonut olevasi amiksessa olisin luullut sinua kuvailun perusteella Joensuun oikislaiseksi.


      • toivottavastiauttaa

        Matikkaa, olettaen että se on vieläkin tuo sama lyhyen matikan taloustiedon kirja, sun ei todellakaan tarvitse opiskella rajusti. Alotat tarpeeks ajoissa ja lasket muutaman laskun jokasesta aiheesta kunnes ymmärrät ja sen jälkeen siirryt seuraavaan, kokeen lähestyessä kertailet asioita mitkä sulle epäselviä. Muista käyttää myös harjoitellessa sitä yksinkertaisinta neliölaskinta, koska sitä tulet käyttämään kokeessa. Kaikista vaikeimmat laskut voit kirjaa läpikäydessä jopa skipata kokonaan, kokeessa kuitenkin on vastausvaihtoehdot joten parhaassa tapauksessa laskuun voi saada vastauksen ns. laskemalla kumminpäin vain (eli laskemalla kaavasta suoraan jolloin saadaan vastaus tai sijoittamalla vastausvaihtoehtoja peräkkäin kunnes joku nappaa).

        Ota huomioon että matikasta ja laskiksesta, eli laskentoimen ja rahoituksen kirjasta on kokeeseen tullut vain 7p arvosta kysymyksiä, kun taas johtamisesta markkinoinnista ja taloustiedosta on tullut 13p arvosta kysymyksiä. Jokainen noista kirjoista on ennen kaikkea tärkeä ymmärtää, jotta pärjäät kokeessa. Varaa tarpeeksi ajoissa esim. kirjastosta harjoitustehtäväkirja, ja jokaisen luvun mistä vaan kirjasta luettuasi tee tehtävät.

        Kansiksen takaosassa on tehtävät ja niihin myös vastaukset. Ne näyttävät jokaisesta luvusta ne tärkeimmät kohdat, jotka on osattava unissaankin. Kansiksessa kuitenkin harvemmin mitään nippelitietoa kysytään, joten pyri ymmärtämään kokonaisuudet ja miksi mikäkin tapahtuu/tehdään niin kuin kirjassa sanotaan.

        Joma on huomattavasti mukavampi kirja lukea, mutta kirja on pullollaan nippelitietoa, jotka on hyvä opetella ulkoa. SWOT-analyysit ja sen sellaiset huomaat olevan hyvin helppoja kunhan muistat mitä jokainen kirjain esittää. Käytä aikaa mallien opetteluun ja opettele ulkoa taulukko markkinoinnin historiasta, opettele yhdistämään tutkijan nimi aikakauteen ja ajattelutapaan ja opettele termit niin, ettet sekoita niitä toisiinsa.

        Laskis on tärkein ymmärtää, jotta sen osaa. Siellä on paljon kaavoja ulkoa opeteltavaksi, mutta suurimman osan muistaa helposti kunhan ne ymmärtää. Laskentatoimi ja rahoitus on kuitenkin hyvin loogista. Kokeessa kysytään hyvinkin pienellä präntillä kirjasta löydettyä tietoa, joten opettele termejä ja asiayhteyksiä ja sen sellaisia ulkoa. Ota kuitenkin huomioon ettei kaikki kysymykset voi olla (tai ei pitäisi olla) täysin samasta aiheesta, joten jos et jotakin laskiksesta ymmärrä, voit jättää kysymykseen vastaamatta ja silti päästä haluamaasi kouluun.

        Näin lopuksi, harjoittele, harjoittele, harjoittele. En omana aikanani lukenut kirjat kuin kerran läpi, palailin kyllä kertaamaan vaikeaselkoisia asioita, mutta omien kokemusten perusteella se kirjojen pänttääminen ei tuo parasta tulosta, vaan tehtävien tekeminen tuo.

        Sinulla on kaikki mahdollisuudet päästä haluamaasi kouluun kunhan hoidat asenteesi kuntoon ja teet töitä sen eteen. Onnea!


    • wadafaaaak

      mikä on sitsi?

    • jormaer

      Totta kai amis sulla on mahiksia, mutta epäilen sen kaatuvan tuohon wunderbaumien määrään, pari ei riitä. Jos niitä hankit lisää ja metallisen rannekorun voi sulla olla jo 50-60 mahikset.

    • veliamiksessa

      amiksen autopuolella jutut on kuulemma 50% autoista ja 50% p_illusta, mitään muuta ne tyypit ei ikinä keskustele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe