Rollon pisteraja 2015

rollollrollrolrollrorl

Tänään tippui yliopiston pistekirje postiluukusta. Minkälaisilla pisteillä pääsitte sisälle?

37

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selia90

      Minuakin kiinnostaisi tietää kun itsellä näyttää paperilla heikoilta nuo pisteet, eikä opintopolussa lue mitään :/

      • Tsemppiäensvuoteen

        Sisäänpäässeillä päivittyi jo perjantaina Opintopolkuun tieto hyväksymisestä. Muilla päivittyy vasta myöhemmin. Ikävä kyllä et siis päässyt. Millaiset pisteet sait?


    • mmdlsdaadölk

      Mä sain kokeesta 54 pistettä 10 lisäpistettä avoimen yliopiston opinnoista ja pääsin sisään.

    • qwqeqwewqewqe

      68 yhteispisteet:D

    • qwqeqwewqewqe

      68 yhteispisteet:D

    • lapistavalmistunut

      onneksi olkoon, mukava lähteä virkistäytymään lappiin. kuulemma erinomaista opetusta tarjolla ja yksi suomen kansainvälisesti parhaiten rankatuimmista tiedekunnista. lapin oikiksen tutkintopaperit ovat työmarkkinoilla kultaa

      • Jepjepj

        Siis ranking 4. Suomen oikiksista, neljästä. Ihan hyvä koulu toki.


      • Oikeusteoreetikko

        Hyvät pisterajat valintakokeesta, maksimi 93p. Tosi vaikea sisäänpääsy, olivatpa tiukkoja.


      • boikis

        Siis ootko tosissasi, että Rolloon on päässy jos on ollut kasassa vain vähän yli puolet kokeen maximeista? :DDD Oh dear...


      • Nannette11
        boikis kirjoitti:

        Siis ootko tosissasi, että Rolloon on päässy jos on ollut kasassa vain vähän yli puolet kokeen maximeista? :DDD Oh dear...

        Noh, Turkuun tarvi viime vuonna 36/80 :)


      • t.aoikis
        Nannette11 kirjoitti:

        Noh, Turkuun tarvi viime vuonna 36/80 :)

        Mitä se kertoo sit Turun oikiksestakin? Tuleeko kenellekään mieleen mihin oikikseen pisterajat ovat järjestelmällisesti pysyneet korkeina?;)


    • lappikutsuu

      66 pistettä pelkästä valintakokeesta!

    • 222222

      monta kysymystä lapissa oli, eli mitkä olivat maksimipisteet?

      • 5kyssäriä

        5 kysymystä, joista ensimmäisestä sai 20 pistettä ja lopuista 15


    • Kesätöissämuualla

      Onko oululaisille jo tullut kirje? Siis hyväksytyille. Etten turhaa ajais postia katsomaan :-D

      • mitenhänseniin

        Mulle tuli, mutta muille mun tutuille ei :D


    • hämmentynytT

      Oliko kenenkään muun yo-pisteet laskettu väärin?

      • hoxhoxx

        huomioithan että kaikista reaaleista ei saa pisteitö, vain mainituista.


      • hämmentynytT
        hoxhoxx kirjoitti:

        huomioithan että kaikista reaaleista ei saa pisteitö, vain mainituista.

        niinpä tietysti XD


    • Jgjkd

      67 valintakokeesta ja kokeen jälkeen olin varma etten pääse sisään. :D

    • ksodlzn

      Sain 50,5 valintakokeesta ja 11 lisäpistettä avoimen opinnoista. Yhteensä siis 61,5 koekiintiöstä. Eipä olisi tarvinnut avoimen pisteitä ollenkaan sisäänpääsyyn...

      • epäreilua

        Kyllä tarvitsit niitä, mulla 51 kokeesta ja yo-tokarista yhteensä, ei lisäpisteitä ja oon varasijalla.... enpä enää pidä kovinkaan mahollisena sisäänpääsyä, mutta kohti uusia haasteita siis!!


      • jff552
        epäreilua kirjoitti:

        Kyllä tarvitsit niitä, mulla 51 kokeesta ja yo-tokarista yhteensä, ei lisäpisteitä ja oon varasijalla.... enpä enää pidä kovinkaan mahollisena sisäänpääsyä, mutta kohti uusia haasteita siis!!

        Kokeesta 46 pistettä riitti, joten mitä höpötät? Ei eihän olisi tarvinnut avoimen pointseja mut saahan ne eed hyväksyluettuu osin.


      • sitätarkoitin

        Siis joo hait ilmeisesti laiskojen lukiolaisten koepistekiintiössä, itse siis yhteispistekiintiössä. Hyvä, että avoimen lisäpistejärjestelmä poistuu, se jos mikä on oikeudenmukaista.


      • dudjdj

        Sain valintakokeesta 64 ja 11lisäpistettä oli, enpä olis noita edes tarvinnut ;) eli yo kiintiöst sisää


      • ijhosap
        epäreilua kirjoitti:

        Kyllä tarvitsit niitä, mulla 51 kokeesta ja yo-tokarista yhteensä, ei lisäpisteitä ja oon varasijalla.... enpä enää pidä kovinkaan mahollisena sisäänpääsyä, mutta kohti uusia haasteita siis!!

        niin eli sun koepisteet on ollu alle 46, joka oli raja. Koekiintiössä, kun ei yo-pisteitä lasketa ollenkaan. Kyllähän mun 50,5p. kokeesta ylitti tuon 46 rajan ihan kirkkaasti. ja paljon tyytyväisempi oon siihen, että pääsin sisään juuri kokeessa tarpeeksi hyvin menestymällä, ei hyvillä yo-papereilla jne..eikä niillä avoimenkaan pisteillä. Samaa mieltä, että hyvä, että poistuu, kaikki samalla viivalla eli aidosti pelkkä koe ratkaisee koepistekiintiössä.


      • johtaja111121
        ijhosap kirjoitti:

        niin eli sun koepisteet on ollu alle 46, joka oli raja. Koekiintiössä, kun ei yo-pisteitä lasketa ollenkaan. Kyllähän mun 50,5p. kokeesta ylitti tuon 46 rajan ihan kirkkaasti. ja paljon tyytyväisempi oon siihen, että pääsin sisään juuri kokeessa tarpeeksi hyvin menestymällä, ei hyvillä yo-papereilla jne..eikä niillä avoimenkaan pisteillä. Samaa mieltä, että hyvä, että poistuu, kaikki samalla viivalla eli aidosti pelkkä koe ratkaisee koepistekiintiössä.

        64 11 = 75 mut oon samaa mieltä et hyvä vaan että koepistekiintiö tästä lähtien ilman lisäpisteitä.. Jos ei olisi ensikertalaiskiintötä niin olisi täydellinen tasapuolisen kannalta. Hyvää kesää ja nähdään tiedekunnassa syksyllä


      • Niiiiiiiiiiin

        No jos koepisteet ylittää koekiintiörajan ei se tarkota et siinä pääsis... Sain 53p ja pääsin yokiintiös. Mutta olisin päässy myös koekiintiöski :)


      • ggfg

        Meinaaks et 64 pojol ei ollu päässy tänä vuon :d


    • mitenvoiolla

      Raja oli tänä vuonna tosi matala.. Paljonkohan kokeessa oli porukkaa?

      • Asfryiob

        Niin siihen nähden että sisäänpääsy prosentti oli 24 edellisen vuoden 33 sijaan.. Eli kokeeseen osallistui melkeen 200 enemmän kuin viime vuosina ja kansliasta sanottii että taso oli kovin vuosiin.. Siis siihen nähen että niin moni yritti tosissaan suhteessa niihin jokka ei.. Ja ei minusta pisterajat nyt kovin alhaset ollut, samaa tasoa kuin aina ennenkin, viime vuotta lukuun ottamatta. Se kertoo vain siitä että koe oli ns, vaikea :)


      • einimimerkkiak
        Asfryiob kirjoitti:

        Niin siihen nähden että sisäänpääsy prosentti oli 24 edellisen vuoden 33 sijaan.. Eli kokeeseen osallistui melkeen 200 enemmän kuin viime vuosina ja kansliasta sanottii että taso oli kovin vuosiin.. Siis siihen nähen että niin moni yritti tosissaan suhteessa niihin jokka ei.. Ja ei minusta pisterajat nyt kovin alhaset ollut, samaa tasoa kuin aina ennenkin, viime vuotta lukuun ottamatta. Se kertoo vain siitä että koe oli ns, vaikea :)

        Mitäköhän selität? Viime vuoden (2014) sisäänpääsyprosentti kokeessa olleista oli noin 22. Ja mistä nuo kokeeseen osallistuneiden "200 enemmän" määrät on peräisin. Ainakin hakijoita yhteensä oli vähemmän kuin viime vuonna.


      • Soittelin

        Kyllä mullekkin Kansliasta sanoivat että kovin taso vuosiin.. Ja että osallistui yli 200 enemmän ku viime vuonna vaikka hakijoita kokovaltaisesti oli vähemmän. Sieltä varmaa ekakin tietonsa on saanut.. Soita ja kysy jos epäilet xdd


      • milläköhän_perusteella

        http://hae.ulapland.fi/Nain-haet/Valintaperusteet/Opiskelijavalintatilastoja/Tilasto-2014

        Viime vuonna valintakokeessa oli 1086 hakijasta 650. Jos tänä vuonna kokeessa olisi ollut 200 enemmän, se tarkoittaisi, että kokeessa oli tänä vuonna 850. Kuitenkin Lapin yliopiston sivuilta selviää, että valintakokeeseen on ilmoittautunut 915 henkilöä. Se tarkoittaisi, että vain 65 olisi jättänyt tulematta pääsykokeeseen.

        Mielestäni tämä ei siis ole uskottavaa, sillä siinä salissa, jossa kokeen tein Oulussa, oli ainakin 24 sellaista paikkaa, joissa oli pääsykoe mutta ei osallistujaa.


    • kokeesta 53.5 pistettä

    • enolisuskonu1

      Yhteispisteet 89. Eli 64 p kokeesta 25 yo-pistettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe