Tänään tippui yliopiston pistekirje postiluukusta. Minkälaisilla pisteillä pääsitte sisälle?
Rollon pisteraja 2015
37
176
Vastaukset
- Selia90
Minuakin kiinnostaisi tietää kun itsellä näyttää paperilla heikoilta nuo pisteet, eikä opintopolussa lue mitään :/
- Tsemppiäensvuoteen
Sisäänpäässeillä päivittyi jo perjantaina Opintopolkuun tieto hyväksymisestä. Muilla päivittyy vasta myöhemmin. Ikävä kyllä et siis päässyt. Millaiset pisteet sait?
- mmdlsdaadölk
Mä sain kokeesta 54 pistettä 10 lisäpistettä avoimen yliopiston opinnoista ja pääsin sisään.
- qwqeqwewqewqe
68 yhteispisteet:D
- qwqeqwewqewqe
68 yhteispisteet:D
- lapistavalmistunut
onneksi olkoon, mukava lähteä virkistäytymään lappiin. kuulemma erinomaista opetusta tarjolla ja yksi suomen kansainvälisesti parhaiten rankatuimmista tiedekunnista. lapin oikiksen tutkintopaperit ovat työmarkkinoilla kultaa
- Jepjepj
Siis ranking 4. Suomen oikiksista, neljästä. Ihan hyvä koulu toki.
- asfsdhdafhafhb
http://www.ulapland.fi/Suomeksi/Yksikot/Oikeustieteiden-tiedekunta/Opiskelijavalinta/Pisterajat-valintakokeessa-2015
63,5 yhteispisteet, 46 valintakoe- Oikeusteoreetikko
Hyvät pisterajat valintakokeesta, maksimi 93p. Tosi vaikea sisäänpääsy, olivatpa tiukkoja.
- boikis
Siis ootko tosissasi, että Rolloon on päässy jos on ollut kasassa vain vähän yli puolet kokeen maximeista? :DDD Oh dear...
- Nannette11
boikis kirjoitti:
Siis ootko tosissasi, että Rolloon on päässy jos on ollut kasassa vain vähän yli puolet kokeen maximeista? :DDD Oh dear...
Noh, Turkuun tarvi viime vuonna 36/80 :)
- t.aoikis
Nannette11 kirjoitti:
Noh, Turkuun tarvi viime vuonna 36/80 :)
Mitä se kertoo sit Turun oikiksestakin? Tuleeko kenellekään mieleen mihin oikikseen pisterajat ovat järjestelmällisesti pysyneet korkeina?;)
- lappikutsuu
66 pistettä pelkästä valintakokeesta!
- 222222
monta kysymystä lapissa oli, eli mitkä olivat maksimipisteet?
- 5kyssäriä
5 kysymystä, joista ensimmäisestä sai 20 pistettä ja lopuista 15
- Kesätöissämuualla
Onko oululaisille jo tullut kirje? Siis hyväksytyille. Etten turhaa ajais postia katsomaan :-D
- mitenhänseniin
Mulle tuli, mutta muille mun tutuille ei :D
- hämmentynytT
Oliko kenenkään muun yo-pisteet laskettu väärin?
- hoxhoxx
huomioithan että kaikista reaaleista ei saa pisteitö, vain mainituista.
- hämmentynytT
hoxhoxx kirjoitti:
huomioithan että kaikista reaaleista ei saa pisteitö, vain mainituista.
niinpä tietysti XD
- Jgjkd
67 valintakokeesta ja kokeen jälkeen olin varma etten pääse sisään. :D
- ksodlzn
Sain 50,5 valintakokeesta ja 11 lisäpistettä avoimen opinnoista. Yhteensä siis 61,5 koekiintiöstä. Eipä olisi tarvinnut avoimen pisteitä ollenkaan sisäänpääsyyn...
- epäreilua
Kyllä tarvitsit niitä, mulla 51 kokeesta ja yo-tokarista yhteensä, ei lisäpisteitä ja oon varasijalla.... enpä enää pidä kovinkaan mahollisena sisäänpääsyä, mutta kohti uusia haasteita siis!!
- jff552
epäreilua kirjoitti:
Kyllä tarvitsit niitä, mulla 51 kokeesta ja yo-tokarista yhteensä, ei lisäpisteitä ja oon varasijalla.... enpä enää pidä kovinkaan mahollisena sisäänpääsyä, mutta kohti uusia haasteita siis!!
Kokeesta 46 pistettä riitti, joten mitä höpötät? Ei eihän olisi tarvinnut avoimen pointseja mut saahan ne eed hyväksyluettuu osin.
- sitätarkoitin
Siis joo hait ilmeisesti laiskojen lukiolaisten koepistekiintiössä, itse siis yhteispistekiintiössä. Hyvä, että avoimen lisäpistejärjestelmä poistuu, se jos mikä on oikeudenmukaista.
- dudjdj
Sain valintakokeesta 64 ja 11lisäpistettä oli, enpä olis noita edes tarvinnut ;) eli yo kiintiöst sisää
- ijhosap
epäreilua kirjoitti:
niin eli sun koepisteet on ollu alle 46, joka oli raja. Koekiintiössä, kun ei yo-pisteitä lasketa ollenkaan. Kyllähän mun 50,5p. kokeesta ylitti tuon 46 rajan ihan kirkkaasti. ja paljon tyytyväisempi oon siihen, että pääsin sisään juuri kokeessa tarpeeksi hyvin menestymällä, ei hyvillä yo-papereilla jne..eikä niillä avoimenkaan pisteillä. Samaa mieltä, että hyvä, että poistuu, kaikki samalla viivalla eli aidosti pelkkä koe ratkaisee koepistekiintiössä.
- johtaja111121
ijhosap kirjoitti:
niin eli sun koepisteet on ollu alle 46, joka oli raja. Koekiintiössä, kun ei yo-pisteitä lasketa ollenkaan. Kyllähän mun 50,5p. kokeesta ylitti tuon 46 rajan ihan kirkkaasti. ja paljon tyytyväisempi oon siihen, että pääsin sisään juuri kokeessa tarpeeksi hyvin menestymällä, ei hyvillä yo-papereilla jne..eikä niillä avoimenkaan pisteillä. Samaa mieltä, että hyvä, että poistuu, kaikki samalla viivalla eli aidosti pelkkä koe ratkaisee koepistekiintiössä.
64 11 = 75 mut oon samaa mieltä et hyvä vaan että koepistekiintiö tästä lähtien ilman lisäpisteitä.. Jos ei olisi ensikertalaiskiintötä niin olisi täydellinen tasapuolisen kannalta. Hyvää kesää ja nähdään tiedekunnassa syksyllä
- Niiiiiiiiiiin
No jos koepisteet ylittää koekiintiörajan ei se tarkota et siinä pääsis... Sain 53p ja pääsin yokiintiös. Mutta olisin päässy myös koekiintiöski :)
- ggfg
Meinaaks et 64 pojol ei ollu päässy tänä vuon :d
- mitenvoiolla
Raja oli tänä vuonna tosi matala.. Paljonkohan kokeessa oli porukkaa?
- Asfryiob
Niin siihen nähden että sisäänpääsy prosentti oli 24 edellisen vuoden 33 sijaan.. Eli kokeeseen osallistui melkeen 200 enemmän kuin viime vuosina ja kansliasta sanottii että taso oli kovin vuosiin.. Siis siihen nähen että niin moni yritti tosissaan suhteessa niihin jokka ei.. Ja ei minusta pisterajat nyt kovin alhaset ollut, samaa tasoa kuin aina ennenkin, viime vuotta lukuun ottamatta. Se kertoo vain siitä että koe oli ns, vaikea :)
- einimimerkkiak
Asfryiob kirjoitti:
Niin siihen nähden että sisäänpääsy prosentti oli 24 edellisen vuoden 33 sijaan.. Eli kokeeseen osallistui melkeen 200 enemmän kuin viime vuosina ja kansliasta sanottii että taso oli kovin vuosiin.. Siis siihen nähen että niin moni yritti tosissaan suhteessa niihin jokka ei.. Ja ei minusta pisterajat nyt kovin alhaset ollut, samaa tasoa kuin aina ennenkin, viime vuotta lukuun ottamatta. Se kertoo vain siitä että koe oli ns, vaikea :)
Mitäköhän selität? Viime vuoden (2014) sisäänpääsyprosentti kokeessa olleista oli noin 22. Ja mistä nuo kokeeseen osallistuneiden "200 enemmän" määrät on peräisin. Ainakin hakijoita yhteensä oli vähemmän kuin viime vuonna.
- Soittelin
Kyllä mullekkin Kansliasta sanoivat että kovin taso vuosiin.. Ja että osallistui yli 200 enemmän ku viime vuonna vaikka hakijoita kokovaltaisesti oli vähemmän. Sieltä varmaa ekakin tietonsa on saanut.. Soita ja kysy jos epäilet xdd
- milläköhän_perusteella
http://hae.ulapland.fi/Nain-haet/Valintaperusteet/Opiskelijavalintatilastoja/Tilasto-2014
Viime vuonna valintakokeessa oli 1086 hakijasta 650. Jos tänä vuonna kokeessa olisi ollut 200 enemmän, se tarkoittaisi, että kokeessa oli tänä vuonna 850. Kuitenkin Lapin yliopiston sivuilta selviää, että valintakokeeseen on ilmoittautunut 915 henkilöä. Se tarkoittaisi, että vain 65 olisi jättänyt tulematta pääsykokeeseen.
Mielestäni tämä ei siis ole uskottavaa, sillä siinä salissa, jossa kokeen tein Oulussa, oli ainakin 24 sellaista paikkaa, joissa oli pääsykoe mutta ei osallistujaa.
kokeesta 53.5 pistettä
- enolisuskonu1
Yhteispisteet 89. Eli 64 p kokeesta 25 yo-pistettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204