Valtion koulu ja yksityinen koulu

Merita67

Hei kaikille
Olisin kiinnostunut rahoittamaan joidenkin lasten koulunkäyntiä Gambiassa, mutta haluaisin tietää, mitä on lukukausimaksu valtion koulussa ja yksityisessä koulussa? Onko koulujen maksuissa eroja? Tarkoitan alueellisia eroja maksuissa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista

4

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makoi

Valtion kouluissa ei ole lukukausimaksuja, vaan koulutarvikemaksu (kirjat, uniformu ym). Yksityiskoulussa lukukausimaksut vaihtelee. On hyvä myös muistaa että kaikissa kouluissa ei ruoka sisälly koulumaksuun. Myös koulu saattaa olla automatkan päässä.
      Käyhän kurkkaamassa sivuja https://www.facebook.com/#!/Makoilalubamalu
      Voit myös laittaa viestiä. Kerron mielelläni omista kokemuksistani.

• Avustanut

Hei..lukukausimaksut vaihtelevat. Itse olen maksanut noin 300 euroa hyvässä yksityiskoulussa. Valtion koulun maksut ovat noin 50-100 euroa vuodessa.

• batler

Moi. Leijona-klubini johonka täällä Aurinkorannikolla kuulun (www.aurinkorannikonleijonat.com) on rahoittanut yhtä Gambiaan Latrikundan alueelle rakennettavaa koulua. Koulu on ns. esikoulu 3 - 8 vuotiaille lapsille, luokkahuoneita kouluun tulee kolme, eli yhteensä siellä pääsee koulutiensä aloittamaan 90 lasta.
      Koulun pitäisi olla valmis syyskuussa - tämän vuoden loppuun mennessä kuitenkin. Itse menen Gambiaan syyskuun puolenvälin jälkeen tarkastamaan millä mallilla asiat on.
      Lukuvuosi maksaa oppilaille tässä koulussa 30 - 60 euroa/vuosi. Vaimon kanssa meilla on siellä 4,5 vuotias kummityttö jonka koulunkäynnin olemme sitoutuneet maksamaan viiden vuoden ajan - jonka jälkeen katsotaan tilanne uudelleen (oma terveys ym.)? Maksoimme viime syyskuussa ensimmäisen maksun 50 euroa Western Unionin kautta (lähetyskulut alle 5 euroa) ja seuraavan maksun vien nyt kun menen sinne.
      Hienoa, kun olet halukas auttamaan siellä köyhän perheen koululaisia. Kun lapset saavat mahdollisuuden käydä koulua on se sellainen pääoma mitä heiltä ei voi koskaan ottaa pois.
      Samalla syyskuun reissulla "valitsen" vielä kolme uutta kummilasta - muutama tuttava pariskunta haluaa tulla mukaan tähän avustustyöhön.
      Koulun nettisivut: www.eyebeeleaf.org

• batler

Täsmennys vielä (ennenkuin ihmetellään) kummityttömme siis aloitti koulunkäyntinsä viime syyskuussa toisessa samalla alueella olevassa koulussa, ja siirtyy mainitsemaani kouluun kunhan se vuoden loppuun mennessä valmistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3567
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1919
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1743
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1601
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1453
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1406
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1371
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1267
    Aihe