Minne elämäni on menossa?

Näen jonkin verran toisille ihmisille, mutta itselleni en näe.

Palstalla pitkään olleet ovatkin nähneet, että ennustan välillä itsekin, mutta myös kyselen. Ja kun koko ajan niskaani painavat samat asiat, kysyn myös juuri niistä. Tämä johtuu siitä, etten näe itselleni.

Saanko muutaman minua erittäin pahasti kiusaavan asian ratkeamaan? Millä tavoin? Erityisesti muutama rahallinen asia on sellainen, jotka toivon saavani ratkaistua. Työtilanne, asunto, yritykseni liiketoiminta ja muut sellaiset seikat ovat asioita, jotka askarruttavat. Myös parisuhteeni jossa elän, herättää kysymyksiä. Tuntuu, että olisin vieraantunut hänestä, ja yhteiset asiat ovat vähillä. En vain enää tiedä, mitä pitäisi tehdä. Rakastan häntä kyllä, mutta jostain syystä tuntuu että minut vain torjutaan. Valhetta suhteessa ei tietääkseni ole.

Olenko tehnyt oikeita liikkeitä liittyen yritykseni internet-liittymään?

Olen aiemminkin saanut täältä apua ja joku täällä tietää hyvin. Toivon että joku joka näkee tilanteeseen, osaisi ohjata minua eteenpäin. Tiedän, että asiat ovat osin omissa käsissäni, mutta en osaa kerätä käsiini oikeita lankoja.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opintomatkaatämävainon

      Yrityksesi tilan näet kirjanpidostasi. Hyvään tilitoimistoon kannattaa satsata, jos kirjanpitoa ei itse hallitse. Tuotteittesi kysyntä kait määrittelee yrityksesi kannattavuutta. Se määrittää aika paljon asioita. Pankit neuvovat ja kait yrittäjille järjestetään kursseja. Eikös yrittäjillä ole omat liittonsa. Koulutuspäivillähän voi luoda verkostoja ja keskustella ja kysyä muilta. Omistusasunnon voi muuttaa rahaksi ja/tai tyytyä pienempään, jolloin omat kulut vähenevät. Jos tekee töitä kotona, kait olet kysynyt verottajalta työtilavähennysoikeutta.
      Parisuhdeasioissa en osaa neuvoa: parempi seurata. Ehkä sinulla on jokin ikioma kriisi, ikäkriisi. Tehkääpä yhdessä jotain kivaa: vaikkapa Suomen kartta ja töks silmät kiinni, ja sinne yhteinen excursio satoi tai paistoi ja kirjakaupan kautta molemmille se kirja, mikä on aina kiinnostanut. Vaihtelu pienikin virkistää. Saat aikalisän. Ei kaiken pidä olla ylimitoitettua. Ystäviä kannattaa kutsua aika ajoin. Ehkä siten saat paremmin selville jotain kumppanistasi ja hänen käytöksestään. Ja kyllä elämässä käy joskus niin, että kantapäät laitetaan vastakkain. Se vaan kannattaa tehdä aikuisen sivistyneesti ja siististi.
      Voihan suhteenne säilyä ystävyytenä. Tekstistäsi ei selviä ikäsi ja oletteko olleet kauan yhdessä. Toiseen tottuminen on aika laiha lanka yhdessä oloon. Pelottavintahan sinusta lienee yksin eläminen ja sinkkutulevaisuus. Mieti. Tee jotain.

      • Hei!

        Nykyisestä tilanteestani olen toki selvillä. Siinä ei ole epäselvää. Mietinkin sitä, että ajanko yrityksen liiketoiminnan alas vai mitä teen. Hyviä vaihtoehtoja ei vain nyt tuntuisi olevan. Jos tällä menolla jatkuu missä nyt mennään, niin tilanne on erittäin selvä.

        Pankista minulla ei ole paljoa mahdollisuutta saada oikein yhtään mitään. Viime syksynä kaksi työntilaajaa, jotka työllistivät yritystäni, pistivät tilauskannat kiinni ja vielä lähes samoihin aikoihin. On erittäin vaikeata, jos kolmelta jalalta kaksi putoaa pois. Systeemini olisi kestänyt sen jos yksi jalka katkeaa. Ja tämän seurauksena luottotiedoille sai sanoa heippa.

        En kysynyt sitä, missä tilanteessa nyt mennään vaan sitä mihin päin asiat ovat menossa. Jos tietäisin sen, niin tuskin tuota viestiä olisin kirjoittanut. Liian monta rautaa vain on tulessa, ja jos nostan ne väärin, ei lopputulos ole hyvä. Sen tiedän. Kun vain tietäisin, että nostanko raudat oikeassa järjestyksessä ja mitkä raudat pitää karkaista, mitä vain takoa.


    • sinulleKatson

      Saneerausmenettely saattaa olla edessä, jos korjausliikkeet eivät onnistu. Raskas vaihe, vaikka en näe hirveän isoista rahoista tässä olevan kysymys eli siten kyllä hoidettavissa. Finnveralla oli jossakin vaiheessa sellainen taantuman ylimenolaina. Siitähän sinullakin tässä kysymys eli yritykset karsii kulujaan joita ei ihan pakko ole juuri tehdä ja vaikka olisi pakkokin niin kaikesta on pakko karsia, että itse selviytyisivat. Jokin tällainen toimi tässä kuitenkin olisi ja sitä kautta kuin tekohengitystä, että saat suunnattua asiat oikealle mallilleen taas. Lisäaikaa kuin tarvitset. Luottotiedot eivät sinulta mene, jos vetäset todella tarkat linjaukset. Pystyt kyllä ne sopimaan, mutta "turhaa työtä" tämä kyllä teettää eli sellaista, joka on kaukana itse yrittämisestäsi. Joku hyvä palopilkku sinulla on siellä, jota olet työstänyt. JOnkinkaltaiseen uuteen se liittyy mielestäni. Siitä olisi kantamaan. Minulle ei sitä näytetä, mutta tiedät sen varmasti itse hetimiten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      169
      29539
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      214
      18983
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      393
      9990
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6425
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4313
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3863
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      56
      2909
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1517
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1299
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      61
      1283
    Aihe