te, jotka ette päässeet ensimmäisiin toiveisiinne

varasijallavittu

aiotteko ottaa paikan vastaan jostain esim vaasasta, oulusta?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgådå

      Kyllä. Porukka, joka on päättänyt tästä "ensisijaiset hakijat"-säännöstä, ei ole miettinyt asiaa ihan loppuun. Nämä aallon pistehirmut, jotka jää esim 0,25 Aallosta ei todellakaan ota paikkaa vastaan, vaikka ehkä kannattaisikin. Siitähän seuraa sitten se, että taas he kisaavat ensi vuonna toisiaan vastaan, eikä hakutilanne ole muuttunut mitenkään. Voi jopa olla, että siinä toisessa kiintiössä on helpompi päästä, kun niillä kaikilla tyypeillä on jo koulupaikka jotka siinä hakee, joten kokeeseen valmistautuminen saatetaan tehdä vähän sinnepäin, koska mitään pakkoa ei ole. Tiivistettynä: ensivuonna tässä helpommaksi tarkoitetussa kiintiössä hakee nämä egoilijat, jotka saivat isot pisteet, mutta eivät halunneet muualle kuin aalto/turku isolla motivaatiolla ensimmäistä kertaa hakevat. Vaikeassa kiintiössä sen sijaan hakee ne, joista olisi ihan kiva vaihtaa kaupunkia, mutta ei mikään välttämättömyys. Siinä sitten ihmetellään, kun tilanne kääntyykin pääälaelleen.

      • varasijallavittu

        paljonkohan uskot että esim vaasaan perutaan? ku itsekin mietin, että jos joku on jäänyt alle pisteen päähän aallon rajasta ja asuu helsingissä niin tuskin lähtee vaikka sinne vaasaan asti??


      • fds234gf

        Mitä ihmettä selität.. ensikertalaiskiintiössä olevat saavat lisäpisteitä hakuunsa, toisin kuin ne joilla on jo korkeakoulupaikka. Ei ole mitään kahta erillistä kiintiöitä joihinmääräytyvät eri pisterajat. Näin olen käsittänyt.


      • jpfjpof

    • åuluuuu

      oon varasijalla tampereelle, aion ottaa vastaan oulun paikan, kun en tod näk sinne tampereelle pääse. asun tälläkin hetkellä oulussa niin mielellään otan paikan, vaikka ei ollutkaan ykkösvaihtari.

    • harvinaisenmukavaa

      löytyykö täältä edes yhtä ihmistä, joka ei aio lähteä pääsemäänsä kaupunkiin??

    • paskaaoulussa

      Mä en ota paikkaa vastaan Oulusta. Ei mitään mielenkiintoa lähteä sinne asti. En ees tajuu miks laitoin sen vaihtoehdoksi.

    • Rektorer

      En lähe ouluun, vaikka pistinkin sen vaihtoehdoksi. Jäin pisteen päähän Turusta ja aloitan lukemaan jo syksyllä ensi vuotta varten. Määrätietoisuutta pitää olla, eikä alistua aina huonompaan.

      • lolololool

        Oulun kauppakorkee kyl parempi ko turun mut..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe