te, jotka ette päässeet ensimmäisiin toiveisiinne

varasijallavittu

aiotteko ottaa paikan vastaan jostain esim vaasasta, oulusta?

9

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgådå

Kyllä. Porukka, joka on päättänyt tästä "ensisijaiset hakijat"-säännöstä, ei ole miettinyt asiaa ihan loppuun. Nämä aallon pistehirmut, jotka jää esim 0,25 Aallosta ei todellakaan ota paikkaa vastaan, vaikka ehkä kannattaisikin. Siitähän seuraa sitten se, että taas he kisaavat ensi vuonna toisiaan vastaan, eikä hakutilanne ole muuttunut mitenkään. Voi jopa olla, että siinä toisessa kiintiössä on helpompi päästä, kun niillä kaikilla tyypeillä on jo koulupaikka jotka siinä hakee, joten kokeeseen valmistautuminen saatetaan tehdä vähän sinnepäin, koska mitään pakkoa ei ole. Tiivistettynä: ensivuonna tässä helpommaksi tarkoitetussa kiintiössä hakee nämä egoilijat, jotka saivat isot pisteet, mutta eivät halunneet muualle kuin aalto/turku isolla motivaatiolla ensimmäistä kertaa hakevat. Vaikeassa kiintiössä sen sijaan hakee ne, joista olisi ihan kiva vaihtaa kaupunkia, mutta ei mikään välttämättömyys. Siinä sitten ihmetellään, kun tilanne kääntyykin pääälaelleen.

• varasijallavittu

paljonkohan uskot että esim vaasaan perutaan? ku itsekin mietin, että jos joku on jäänyt alle pisteen päähän aallon rajasta ja asuu helsingissä niin tuskin lähtee vaikka sinne vaasaan asti??

• fds234gf

Mitä ihmettä selität.. ensikertalaiskiintiössä olevat saavat lisäpisteitä hakuunsa, toisin kuin ne joilla on jo korkeakoulupaikka. Ei ole mitään kahta erillistä kiintiöitä joihinmääräytyvät eri pisterajat. Näin olen käsittänyt.

• jpfjpof

• åuluuuu

oon varasijalla tampereelle, aion ottaa vastaan oulun paikan, kun en tod näk sinne tampereelle pääse. asun tälläkin hetkellä oulussa niin mielellään otan paikan, vaikka ei ollutkaan ykkösvaihtari.

• harvinaisenmukavaa

löytyykö täältä edes yhtä ihmistä, joka ei aio lähteä pääsemäänsä kaupunkiin??

• paskaaoulussa

Mä en ota paikkaa vastaan Oulusta. Ei mitään mielenkiintoa lähteä sinne asti. En ees tajuu miks laitoin sen vaihtoehdoksi.

• Rektorer

En lähe ouluun, vaikka pistinkin sen vaihtoehdoksi. Jäin pisteen päähän Turusta ja aloitan lukemaan jo syksyllä ensi vuotta varten. Määrätietoisuutta pitää olla, eikä alistua aina huonompaan.

• lolololool

Oulun kauppakorkee kyl parempi ko turun mut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61