Joensuuhun varasijalla

Varasijaaa

Oon 24. varasijalla Joensuuhun. En varmaan siis pääse, mut tietääkö kukaan kun sanotaan, et valintatilanne on kesken, et miten nää Turkuun hakeneet ja muut vaikuttaa tilanteeseen. Voiko joku Turkuun pääsevä vielä olla minun edellä, jolloin sijoitukseni nousisi, tai ylipäätään onko toi 24. varasija ihan liian kaukana sisäänpääsystä.

11

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakija2012

      kaikki mahdollisuudet vielä läpipääsyyn, kun noita tuloksia tulee 3.7. saakka eri yliopistoilta eri hakukohteisiin. 24 loppupeleissä hyvin pieni luku.

    • nim20

      Turkuun pääsevä ei ole sinun edelläsi Joensuuhin, sillä jokaiselle tarjotaan ylintä kohdetta johon on tullut hyväksytyksi. Ainoa tapa, jolla varasijalta pääsisi sisään, on se että joku ei ota opiskelupaikkaa vastaan. Ja kuten usein on jo todettu, ei juuri kukaan sellaista tee. Ensi vuonna paremmalla onnella :)

    • asdds

      Toki on mahdollista että joku Turkuun ensisijaisesti hakenut on päässy Joensuuhun mutta ei Turkuun, mutta ei halua Joensuun paikkaa ottaa vastaan, vaan haki vain koska se oli mahdollista tänä vuonna.

    • Varasija

      Ei mitään saumaan enää läpimenoon! Pahoittelut! Olin itse viime vuonna varasijalla 3 enkä päässyt! Ei kukaan luovuta oikiksen paikkaa, koska sen saamiseen on pitänyt tehdä todella töitä.

    • Haluuntietää

      Onko linkkiä tänä vuonna sisäänpäässeiden listaan

    • 911937

      Onko muita joiden sijoitus Turkuun nousee mutta Jns pysyy ennallaan? Opintopolku näyttää valintatilanteen vieläkin olevan kesken..?

      • Jkgyu

        Turun sijoitus noussut 8, joensuu ennallaan


      • boimnutn

        Minullakin noussut 6 paikkaa! en ymmärrä.


      • nzllsb

        Turun noussut 7 paikkaa, Joensuun ei yhtään. Miten nuo sijoitusten nousut vaihtelevat eri ihmisillä, meneeköhän Opintopolun piikkiin? Outoa ettei Turun varasijoilla ole mitään vaikutusta Joensuun varasijoihin, suurin osa Turkuun hakeneista kun on kuitenkin todennäköisesti laittanut Joensuun kakkosvaihtoehdoksi ja luulisi että joku seitsemästä (tai 6/8/whatever) Turkuun varasijalta päässeestä olisi ollut aluksi pääsemässä vain Joensuuhun.


    • jrjjfr

      Eiköhän tuo varasijoen muuttuminen johdu siitä, että paremmilla varasijoilla olleet ovat ottaneet vastaan jonkin toisen opiskelupaikan. Tuskin kukaan siis on luopunut oikiksen paikastaan.

    • minätaas

      Turkuun ei ole kukaan päässyt varasijalta, se on ihan toiveajattelua. Molempien tulokset ovat olleet kyllä yhtöaikaa tiedossa, mutta Joensuu julkaisi ne ensin. Siksi Joensuun jono ei liiku, sillä kukaan ei luovu paikastaan ja ne joilla on ollut molemmat hakukohteena ja pisteet riittäneet Turkuun (jos ensisijainen), ovat olleet hyväksyttynä sinne jo alunperinkin. Eivät siis ole olleet lainkaan Joensuun jonossa. Opintopolussa oli jotain häikkää hetken, eli ns. annettiin liian vähän aloituspaikkoja mutta kun vika korjattiin , näytti jono liikkuvan eteenpäin vaikka todellisuudessa näin ei ollutkaan.

      Menkää nauttimaan aurinkoisesta kesästä ja ensi keväänä sitten uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe