Olen alkoholisti ja myönnän sen

Sanoista_tekoihin

Olen 19-vuotias mies. Aloitin juomiseni 16-vuotiaana. Se alkoi siiderillä, parilla, ja vuosien varrella kasvoi suurempiin määriin. Niin sanotusti "aidot kännit" vedin 18-vuotis syntymäpäivänäni ja siitä se sitten lähti. Äitini ja muut perheenjäseneni olivat / ovat minusta huolissaan ja ovat yrittäneet valvoa alkoholinkäyttöäni. Putkat on käyty kaks kertaa, viimeks torstaina. Nyt pitäs ottaa itteään niskasta kiinni ja lopettaa paskan jauhaminen. Aion järjestää elämäni takaisin raiteilleen. Sääliä en sitten ota vastaan, mutta olisi kiva saada asiallisia kommentteja, ajatuksia aiheesta. Kenties tappelet saman ongelman kanssa, voimme jakaa kokemuksia ja ajatuksia... Voih, niin paha mieli tehdyistä teioista, joita ei saa tekemättömäksi. Silti on kyllä ihme, että kaikkien näiden vuosien jälkeen perheeni jaksaa uskoa parempaan huomiseen. Haluaisin täysillä poistua alkoholista, enkä juoda sitä enää koskaan. Anteeks, tuli kauhee romaani tästä, mutta halusinpa vaan kertoa. Kiitos kun jaksoitte lukea.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perkel

      Jep, mä aloitin 12-vuotiaana,nykyään 66 että silleen, Nastarovje :D

    • AA-mambojambo

      Pistä vain korkki rohkeasti kiinni! Eikä sinun tarvitse olla loppuelämää juomatta, sillä riittää, että olet vain päivän kerrallaan raittiina.

    • Nuori-lääkäri

      Suositeltava määrä alkoholia on 17 annosta vuorikaudessa.

      • exjuopo

        Sana ”sairaus” on heikkous. Olen alkoholisti. Olen sairas. Mutta olen vahvempi kuin koskaan, enkä syytä ongelmistani ketään muuta kuin itseäni.


      • keksijotainomaa
        exjuopo kirjoitti:

        Sana ”sairaus” on heikkous. Olen alkoholisti. Olen sairas. Mutta olen vahvempi kuin koskaan, enkä syytä ongelmistani ketään muuta kuin itseäni.

        "– Jääkiekkoilijana kantaa aina huolta siitä, mitä pelikaverit tai valmentaja ajattelevat. Sana ”sairaus” on heikkous. Olen alkoholisti. Olen sairas. Mutta olen vahvempi kuin koskaan, enkä syytä ongelmistani ketään muuta kuin itseäni."

        http://www.iltasanomat.fi/nhl/art-1435907322069.html


    • vähänjuonut

      Yritä lopettaa juominen. Jos et onnistu, hae apua. A-klinikka, Myllyhoito, AA, Mehiläinen

    • vieremän.ville

      Olet poikanen vielä, ei millään pahalla. Pojasta tulee mies 20 v jälkeen. Mutta asiaan, tuskin sä olet ehtinyt juoda itseäsi kovin huonoon kuntoon n. 3 v aikana. Sulla on vielä elämä edessä, älä käännä katsettasi taakse päin.

    • Helposti tulee hukutettua ongelmat alkoholiin myönnän sen itsekkin. Kuitenkin on elämää vielä 80 vuotta edessä niin haluatko todella kuluttaa nuo vuodet alkoholismiin? Itse tuli ryypättyä rankalla kädellä kun mummoni kuoli ja eksä jätti samaan aikaan. kaiken kruunasi vielä kun isäni kuoli loppuvuodesta. Kannattaa vaan vähitellen vähentää sitä ryyppäämistä mietoihin ja sitten kokonaan pois

    • juomamaisteri

      "Sääliä en sitten ota vastaan"
      Kuka tommosta ruikuttajaa säälisi? Miksi säälisi? Jos joku haluaa pilata oman elämänsä niin olla hyvä vaan ja kepeät mullat. Tossa vaiheessa lopettaminen ei vaadi muuta kuin että on kaatamatta litkua naamaansa.

    • hamsutin

      Älä ajattele asiaa vuoden päähän, tai edes kuukauden tai viikon päähän. Ajattele että nyt katsotaan vain tämä päivä ja jos selviydyt siitä juomatta, kiitä itseäsi. Seuraava päivä on taas oma lukunsa ja voimanponnistuksensa.
      Muista että retkahduksia saattaa tapahtua. Yksi kerta on retkahdus, kaksi, kolme päivää putkeen tai juomisen jatkuminen päivän päästä taas, on jo käyttöä. Mutta aina voi raitistumista yrittää uudelleen ja moni on siinä onnistunutkin.
      Onnea!

    • rapulaismestari

      En tappele kun lopetin, mutta hain apua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe