...... senhän jo hyvin moni tietääkin. Sen lisäksi on hyvä huomioida, että saman tehtaan lancia ja alfa ovat samaa paskaa vain vähän eri suolessa.
Susi jo syntyessään......
21
129
Vastaukset
- Lastenvalvoja
Äiti on käskenyt lapset sisälle ja kesälomalla nukkuma-aika on klo 23:00.
- makaroonilootaa
Petojen sukua, susi jo syntyessään!
- kaalilaatikkoo
Olet siis niitä tyyppejä jotka toistavat muiden kertomia vanhoja vitsejä. Baarissa pöytäsi tyhjenee. Tuolitkin viedään ympäriltä.
Pian huomaat olevasi yksin... - tosion-
Eihän tuo ole vitsi vaan täyttä faktaa.
- kaalilaatikkoo
tosion- kirjoitti:
Eihän tuo ole vitsi vaan täyttä faktaa.
Sinäkin siis olet huomannut pöydän tyhjenevän.
- Fabricanoitaliano
Ulkomailla käydessä on usein autoksi osunut Fiat merkkisiä autoja, on ollut Dobloja, Doboa, 500 L versiota ja sitten tätä pikkuruista Fiat 500 retroautoa. Käytössä on ollut pientä dieseliä ja bensaversiota.
Tänä päivänä ei tosiaankaan puhuta enää 80 luvun autoista, uudet Fiatit ovat laatukamaa ja hyviä ajaa. Kulutus on varsin pieni ja potkua näissä alle sadan hepan koneissakin riittämiin.
Varsinkin tila-autot ovat Fiatilla nerokkaita tilankäytöltään liukuovineen takana sun muuta.
Mikäli Fiattia ei saa Suomessa myytyä on vika enemmänkin myynnissä, ei niitä BMW tai Mersu asiakkaalle myydä.
Etelä-Euroopan maissa Fiatteja vilistelee katukuvassa solkenaan, paketti versioitakin on yritystoiminnassa, niin leipureilla, kuin putkimiehilläkin, eikä kaikki ole Ducatoja.
Ducato on yleisin matkailuauton alusta Suomessakin ja toimivat melko hyvin ja erinomaisen hyviä ajaa. Takaveto Mersutkin ovat lullia niiden rinnalla.
Nyt vaan myymään, ainakin tila-autot pitäisi olla helppoja markkinoitavia, kun oikea käyttäjä ryhmä vaan löytyy. Kätevämpää nuoren perheen autoa ei ole, mahtuu lastenrattaat ja porukkaa mukaan. Vanhemmalle sisäänmeno on helppoa, ei tarvitse köyristellä ja iso ovi aukeaa riittävästi.
Fiat tekniikka kestää nykyisin moitteetta, ne on vallan muut merkit, joissa hihnat ja ketjut hajoaa tai sähkövika katkaisee matkan.
Olen aikoinaan aloittanut autoilun Fiat 600 versiolla, jonka hankin polkupyörän vaihdossa antamalla. Silloinkin Fiat oli kestävä auto, kun toiset korjailivat Angliaa ja Skodaa, joku taisteli jopa Mossella, idän ihmeellä hienolla nimellä Elite.- UNOi.eTbo
Tuulilasi -lehti vuodelta 1974. Siinä viimeisellä sivulla oli mainittu tulevan seuraavan numeron sisältöä, jossa oli mm. Fiat 600:n kestotesti. Lehti mainitsi 600:sta että "legendaarisen kestävän auton maine".
80-luvun Fiateissa oli usein tuotannon alkupään autoissa pikkuvikoja, mutta ne olivat todella hyviä autoja tiloiltaan ja ajettavuudeltaan. Voittivat lähes aina vertailutestit!
Esimerkiksi Uno voitti useita vertailuja. Kestotestissä tuotannon alkupään (vm.83) autossa oli runsaasti pikkuvikoja, mutta myöhemmin (80-luvun lopulla ja 90-luvulla) valmistuneet Unot olivat laadultaan jo ihan hyviä.
Muistan TM:n vertailun jossa oli Tipo, Golf, Corolla jne. Muistaakseni Tipo voitti vertailun ja sen ajettavuutta kehuttiin. Vaikka Golfkin sai kehuja ajettavuudesta, Tipon ajo-ominaisuuksia pidettiin vielä hivenen parempana. Muistaakseni erityisesti ajamisen tunnokkuutta (esim. kuljettaja tuntee tienpinnan kitkan muuttumisen) ja suuntavakavuutta kehuttiin. Corollan ajettavuutta haukuttiin muistaakseni sanoin "on kuin jukurapäinen juhta joka ei kulje hetkeäkään suoraan."
Kyllä moni nykyauto häviää Tipon tunnokkaalle alustalle. Jos samanlaisia alustoja tehtäis vielä nykypäivänä, niin ei mitään ajonvakautusjärjestelmiä tarvittaisi autoissa, kun liukkaan tienpinnan tuntisi ratissa. On se kumma kuinka nykyaikana ajo-ominaisuuksissa voidaan mennä kehityksessä taaksepäin. Tosin joissakin malleissa kehitystä on taas tapahtunut parempaankin suuntaan.
- Big_dick
Niin auto in kulkemista varten.
Monille kuitenkin mulkun jatke.
Fiat on eriomainen auto omassa sarjassaan.
Huoleton, erinomainen ajaa, edullinen, tyylikäs.
Takavuosina useina peräkkäisinä vuosina vuoden auto.
Moni pikkumulkku ottaa loppuunajetun ruosteisen bemarin tyylikkään uudehkon fiatin sijaan.
Vanha bemari tai rinkeliauto on tämän päivän "amisauto" - sarjaton-
Todellakin omassa sarjassaan, tosin siinä sarjassa ei muita ole korkeintaan lada.
- Big_dick
Tyypillinen provo. Ei yhtään vasta-argumenttia.
Sarjattomalla ei riittäyt ajatustä yhteenkään väitteeseen.
Ajatus ei siellä haarovälissä kulje.- makaroone
Kylläpä Fiatistia harmittaa, eikä ihme.
- riemu_repesi
makaroone kirjoitti:
Kylläpä Fiatistia harmittaa, eikä ihme.
Kylläpä on lapsosilla taas kivaa, kun pääsitte kesämökiltä takaisin netin ääreen.
- Makaroonia
Ei se vieläkään keksi ensimmäistäkään argumenttia.
Kaikkein alkeellisin defenssi on diversio.
Minkälainen fiksaatio voi olla ihmisellä joka tuntee jostakin asiasta vain tuotemerkin ja moittii siltä pohjalta jonkun henkilöä.
Vastaa väitettä olet harmistunut koska syöt jälkiuunileipää, mutta jätät mainitsematta mikä mielestäsi olisi parempaa
Itsellä ei siis ole vaihtoehtoa, ei perusteluja. Huutelijat ovat karkuunjuosijoita. - pastaa
Kannattaisikohan vilkaista eri katsastustilastoja,luotettavuustutkimuksia ymym niiden häntäpäästä löytyy aina Italialaiset ja Ranskalaiset autot.Eiköhän niistä löydy faktaa riittävästi.
- Faktaa_poytään
Faktaa poytään
- UNOi.eTbo
Eipä niissä kats.tilastoissa näykään moottori- ja vaihteistoviat eli kaikkein vakavimmat autojen murheet. Niitähän on esim. VAG-konsernin autoissa ollut runsaastikin samoin joissakin Toyotan moottoreissa on kestävyysongelmia.
Eilen näin motarin varrelle hyytyneen uudehkon Toyota Auriksen ja ei ole kauaa kun näin uudehkon Audin hyytyneenä, samoin uudehkon Skodan ja vanhemman VW:n.
Hyytyneitä Fiateja en ole nähnyt tien poskessa pitkään aikaan. Viimeisin oli matkailuauto ja jokunen vuosi sitten vanhan Marean. - asasdaf
kannattaisko kattoa muita kun saksalaisia tilastoja, sakemannit suosivat omaa autoteollisuuttaan
- Faktaa_poytään
Missä ne tilastot viipyvät?
- täältä
Faktaa_poytään kirjoitti:
Missä ne tilastot viipyvät?
tulee
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Electrical
- FabricanoItaliano
Italiassa ja Espanjassa , sekä muissakin etelä-Euroopan maissa ostetaan ja valmistetaan paljon autoja. Seat on nykyisin melko hieno auto sekin ja Fiatit vallan muuta kuin 80 luvulla, jolloin sen maine pilaantui.
Jopa Ranskalaiset autot ovat nykyisi erittäin hyviä ja myyntimäärätkin puhuvat puolestaan. Renault on esimerkiksi Euroopan eniten myyty pakettiauto, suurempi kuin Mersu ja Volksvagen !
Fiatin tila-autot tosiaankin ovat varsin kiinnostavia, Suomessa tila-autokulttuuria ei oikein ole ymmärretty vielä, mutta vahvasti ovat tulossa. Niihin Rosvallin Simonkin kannattaa satsata ensimmäiseksi.- hmmmmmn
Eipä ne ranskalaiset koskaan ole ollutkaan erikoisen huonoja, että sellaista mainetta ansaitsisi. Toki on tiettyjä poikkeuksia, kuten Renaultin surulliset mittariviat ihan 2000-luvun autoissa, jotka maahantuoja maksattaa asiakkailla jne.
Huono merkkihuolto pilaa paljon. Fiatin Suomessa pilasi toimimaton myyntiorganisaatio jolle oli tärkeämpää panostaa KIA-merkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4372776Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?2222114- 641899
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3261454Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1611268Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal741146- 931087
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.341067Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121037K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81007