Ei kokonaista helleviikkoa 2015

pötköttäjä

Näin sanovat jo monet metereologitkin. Tämä on tämän kesän malli. kokonaisia hellepäiviä saadaan, mutta ei ko vikkoa yhteen pötköön.

21

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakolasku

Ei helteitä kiitos mutta plussaa 20-25 sopii jakolaskulle.

• capt_cöpenick

Tämänpäiväinen lämpötila ja puolipilvisyys on minustakin ihanteellinen. Kun ajatellaan tuhansia petiin joutuneita potilaita niin hyvä heidänkin kantilta.
        Kun on jo vähän ns. pohjia niin terasseillakin voi janoinen mukin kallistaa.
        Ittellä oli t-paidan päällä 2 0hutta, kauluksellista villapaitaa. Fillarilla liikuttaessa ei yhtään liikaa.
        Jos oikein pedantteja ollaan, vuosi on puolessa huomenna klo 12.00.

• jakolasku

Shortsit, t-paita ja kesälippis. No minä olinkin kävellen, alkaa aika herkästi näköjään ikääntyvä koirani väsyä. Nyt täällä plussaa 20 varjossa. Huomenna 25 ja perjantaina 28. Kai nää pari hassua päivää hellettä kestää.

• Prrrkl

Entä sitten? Kun kesässä ei ole ollut yhtään mitään vikaa tähän mennessä niin mitä jatkuva valitus ja sään sureminen kertoo ihmisistä. Elämä tyhjää täynnä, tekemiset vähissä ja ajatukset aallon pohjassa. Hankkikaa se kuuluisa elämä.

• jakolasku

Minkälaista se kuuluisa elämä on sun mielestä? Ja toisekseen mun elämäni ei sulle kuulu elä sinä omaasi! Kuvitteletko että kerron joka askeleeni tänne palstalle, en tosiaankaan.

• Tähän mennessä monien mielestä kesä on ollut harvinaisen ihanteellinen eläkeläisen kannalta.
        Maanviljelijöille osittain katokesä. Ei päästy liian märille viljelysmaille ollenkaan kylvämään.
        Nämä muutamat hellepäivät kestetään vaikka solidaarisuussyistä. Helteen nauttijoille ja lomailijoillekin jotain.
        Öiden viileys on se isoin helpottava asia. Ei ole tarvinnut vielä hiestä märkinä aamuisin herätä.

• jakolasku kirjoitti:

Minkälaista se kuuluisa elämä on sun mielestä? Ja toisekseen mun elämäni ei sulle kuulu elä sinä omaasi! Kuvitteletko että kerron joka askeleeni tänne palstalle, en tosiaankaan.

Samaa olen miettinyt, että mikä se erinomainen elämä on, jos ei saa kirjoitella harmistaan, kun aurinko paistaa tai sitten ei?

Itse en toivo helteitä, koska inhoan hikisyyttä, mutta ei nyt tarvitsisi olla noin kylmäkään, kun ei yrttini kasva. Sadettakin saa tulla, kunhan ei silloin sada, kun on pakko olla ulkona. Tiistaina oli tuuri, kun juuri päästyäni kotiin, niin vettä tuli niin perk...leesti.

Onkohan se elämä teatteria, oopperaa ,vai sitä "lusikka asentoa"?

• Asenneratkaiseee

Itse lakkasin 'pelkäämästä' sadetta sinä päivänä kun huomasin, että en ole tehty sokerista, vaikka poikain mielestä makea olenkin. Rrrakastan kesäsadetta.

"Elämä" tarkoittaa sitä, että asenne on oikea eikä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta maan päällä tarvitse harmistua ja vaivaantua. Jos sellainen asia kun sää harmittaa, niin mitä se kertoo harmittelijasta, joka ei ole koskaan pitkänkään elämänsä aikana huomannut, että kun säälle ei yksinkertaisesti mitään itse voi eikä mahda niin ainakin voi muuttaa oman suhtautumisensa siihen.

Jooops, teatteri ja ooppera ovat parasta osaa elämästä, ja 'lusikka' ennen muuta.

• Asenneratkaiseee kirjoitti:

Itse lakkasin 'pelkäämästä' sadetta sinä päivänä kun huomasin, että en ole tehty sokerista, vaikka poikain mielestä makea olenkin. Rrrakastan kesäsadetta.

"Elämä" tarkoittaa sitä, että asenne on oikea eikä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta maan päällä tarvitse harmistua ja vaivaantua. Jos sellainen asia kun sää harmittaa, niin mitä se kertoo harmittelijasta, joka ei ole koskaan pitkänkään elämänsä aikana huomannut, että kun säälle ei yksinkertaisesti mitään itse voi eikä mahda niin ainakin voi muuttaa oman suhtautumisensa siihen.

Jooops, teatteri ja ooppera ovat parasta osaa elämästä, ja 'lusikka' ennen muuta.

"Jooops, teatteri ja ooppera ovat parasta osaa elämästä, ja 'lusikka' ennen muuta."??

Voi äiti ja isä parkaani. Koskaan ei käyneet oopperassa ja jokusen kerran vain kyläteatterissa, mutta onneksi ei tuulta ja sadetta pelänneet. Sadetta harmittelivat kyllä heinänteon aikaan. Isäni toki oli kylän näytelmäpiirissä ja varmaankin siksi, kun pääsi pussailemaan naapurin tyttöjä julkisesti!:))

Maalaisilla ei taida olla pienintäkään hajua siitä "oikeasta elämästä"?? Onneksi osasivat nauttia siitä "lusikka asennosta".:))

• kasvotusten
        Asenneratkaiseee kirjoitti:

Sääli ihmispoloa jolle teatteri ja ooppera parasta osaa elämässä. Minulle oma arki ja juhla läheisten ja ystävien kanssa korvaa teatterit, mutta joskus sentään niissäkin käydään. Lusikka-asento on hellävarainen viimeinä raskauskuukausina yhdynnässä, ja siihen on ihanaa herätä. Mutta kyllä itse rakasteluun on monia nautinnollisempia asentoja, rajuus siinä nautintoa antaa. Nukkuminenenkin ilman asentorajoituksia on parempaa, miksi pitäisi liimautua johonkin kiinni. Takaapäin ei näe edes kumppanin kasvoja ja silmiä, suudelmatkin hankalampia.

• ilmoja.katellessa

20 astetta olisi mielyttävin jatkuvasti ei muutamat hellepäivät haittaa.
      Parina vuotena on kevät talvi ollut ihmeen leuto mutta kesän tulo taas nihkeää, vielä on mahdollisuus ties mihin, tuulisia päiviä aika lailla ainakin täällä rannalla olen huomannut.

• noin-vaan

Ei metereologi vaan meteorologi.

• ei.näsäviisas

Luuletko jonkun ymmärtävän väärin.

• heräsin.pötköttäneenä

noin-vaan
        Totta oikeinkirjoitus. Metereologi. Vaikeit nuo tieteellisten ammattinimikkeiden kirjoittamiset.

• noin-vaan

tikusta asiaa

• pilkunviilaaja

Sinun ei ainakaan tarvitse ihmetellä, mihin kirjoittajat ovat kadonneet?

• mitäs.minä.sanoin

Meidän tontilla on tänään liian tukalaa kun pensasaidat ja rakennukset vähentävät tuulen virtausta.
      Sisällä on viileätä ilmalämpöpumpun viilennystoiminnan ansiosta.
      Onneksi huomenna jo hiukan viileämpää.

• Oudokseltaan ihan kummallista, että on KUUMA! Varjossa äsken melkein 29 astetta.
      Ensimmäinen hikinen päivä koko kesänä.
      Mökkipihan kukatkin monet yhä nupussa, vaikka kukinta-aika pitäisi olla jo ohi.
      Lupiinit komeina. Unkarinsireenissäkin on kukat yhä.
      Nautitaan nyt tästä lämmöstä. Kuulemma on lyhytaikainen ilo.

• jakolasku

Niin täälläkin varjossa 29 tuuli sopiva, aurinko siirtynyt talon toiselle kulmalle.

• Ookkonä-itekki

Ei kokonaista hellepäivää tänä "kesänä" Oulussa. Yksi sateeton päivä. Harmi kun ei tullut merkattua kalenteriin, milloin se oli.

• jakolasku

Kummallinen vaikutus lämmöllä on suomalaiselle, hymy on herkässä, sosiaalisuus ja puheliaisuus kasvaa. Kaikki tuntuvat rentoutuneemmilta ja kavereilta. Onko lämmin päivä huumetta Pohjolan asukkaille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3703
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2404
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1955
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1499
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1332
    Aihe