BMW moottoripyörien laadukkuus

Hohhoijakkaa

Moi.
Kestäviä ja viattomia moottoripyöriä nuo bemarit.
Ihan piruuttaan taitavat maahantuojat tehdä takaisinkutsujaan ja korjata aivan turhaan ja ilmaiseksi hyviä osia.
Aivan turhaan korjaavat kulmavaihteita,takavanteita, ajonestoja ja ties mitä osia vaihtelevat ja vielä ilmaiseksi. Sitten aivan asiaa tuntemattomat koeajat ja testaajat moittivat bemarin laatua. Eivät tiedä asiasta yhtään mitään.
Eikä se ajoneston anturi haittaa vaikka rikkoutusi, yleensä se ei maksa kuin muutaman kympin ja helppo pitää aina varalla uutta anturia.
On se bemari kaikkia japanilaisia laadukkaampi, vaikka niillä ei takaisin kutsuja olisikaan ja vaikka testaajat niitä kehuvat laadukkaiksi.

No ainakin bokseri on helppo huoltaa. Paljon helpompi vaihtaa tulppa 20 000 km:n välein ja mäntä 100 000 km:n välein, verrattuna muihin moottoripyöriin kun sylinterit on hyvin esillä. Bemarin pleksikin on tosi hyvä kun ostaa siihen muutamalla satasella uuden tourinki pleksin. Harmi vaan että osat ovat 20% kallimmat kuin muissa pyörissä.
Harmi vaan että yhdessäkään japanilaisessa mp:ssä, guzzissa tai triumh:ssa ei ole noita ongelmia eikä takaisinkutsuja.

14

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjcjglvchv

      vedä käteen

    • Hohhoijakkaa

      Vedin jo. Ei muuttanut tilannetta.

    • ekajaviimonen

      heh, plexi se mullakin oli ainoa joka pelasi rt-bimmerissä 2001, oli ruuttaa ja muuta maustetta. Jep, ajelkoot ne jotka ei paremmista tiedä, näillä bemareilla...

    • tukatikestävinparas

      Kyllä se nyt on niin että jokainen ostaa sen mistä tykkää. itsekkin ajan vain ja ainoastaan ducateilla vuosikymmenestä toiseen ja en sen tähden että se on kestävin merkki vaan että tykkään ducatista. Siksi joku muu ajaa bmwllä ja vaihtaa taas uuteen bmwhen. Onko joku merkki jolla antaisit ihmisten ajaa? voin kertoa jo nyt että se on ihan pakska merkki kelvoton pökäle. Revippä siitä.

    • PaskojaOn

      Ihan paskahan tää Bemari on. Mä en oo ajanu vasta kun 123.000 km, kun jo hajos kardaani. Tää on jo ihan pirun vanha malli, ei ne tätä enää takaisin kutsu. Eipä silti, ei ole ollut aihettakaan. Sapettaa vaan, kun jo nyt hajosi se vitun kardaani. Vasta 123.000 ajettu. On nää ihan paskoja...

    • Exducatisti

      Mä en ajanut Ducatilla kuin 50 000 kun möin. Luultavasti hajos heti sen jälkeen. Psdka vehje. Tosin mulla ei koskaan ollut mitään vikaa, vaan vehje lähti kuin palmun alta ja toimi kuin unelma. Toisilta oon kuullu että paska vehje kumminkin. Yksittäistapaus.

      • SananlaskuSanoo

        Poikkeushan vahvistaa säännön.....


    • mengele55

      Kyllähän pemarin laatu on varmaankin parantunut ku ovat korealaisia,kyllä rotaksi koneinenki oli luja kun se tehtii aprilian tehtaalla itävaltalaisen konee ympärille.Onnea omistajille sillä sitä ne tarvii

    • 1100cc1

      Noissa Bemareissa on se huono puoli et niitä täytyy ainakin joskus vähä huoltaa,tosin olen aika uusi Bemun omistaja mutta tykkään kovasti on kunnon matkapyörä

      • rasvakaapeli

        niin siittä kestävyydestä, ei muuta heikkoa kuin vaideaski perä ruiskun kolinat ja vitun aikaiset sähköt boxereissa . ajan itse bmwllä


    • Ässä-99

      Mistä näitä itämaan tietäjiä oikein sikiää? Itsellä on ollut muutama japski ja nyt R1100S ja parempaa pyörää saa hakea ikäluokassaan. Itsellä ei ole ollut vikoja ja edellinen omistajakin naureskeli, että pelkällä öljyvaihdoilla ajelee vaikka kuuhun. Mittarissa tosin vasta reilu 80tkm.

      RM Heinolla kävi joku aika sitten 450tkm ajettu BMW, bokseri sekin, ja perushuolloilla oli menty siihen saakka. Tästä on juttu RM Heinon Facebook-sivuilla. Kokeilepa japsilla tai makaronilla samaa, et onnistu:

      https://www.facebook.com/rmheino/posts/1058273517544384

      Itse pidän myös tuosta bokserikoneen väännöstä, josta on 80% käytössä 2000rpm.

      En oikeastaan tiedä miksi edes kirjoitan tänne, idiooteille on turhauttavaa jutella yleensäkin, koska tilanne ei siitä miksikään muutu ja "tuottavuus" on pyöreä nolla.

    • K100RS

      Minäkään en ole kovin vakuuttunut tuosta BMW:n laadusta. Ostin kahdeksan vuotta sitten -84-mallisen K100:n. Kumiosatkaan eivät olleet kestäneet ihan kolmea kymmentä vuotta, vaan jouduin uusimaan paljon letkuja ym. pikku sälää. Pitäisköhän yrittää saada takuuseen. :)

    • K100RS

      Ai niin. Ajelen sillä vieläkin ja ilmeisesti ne kumiosat joutuu uusimaan taas parin kymmenen vuoden kuluttua. Muuten mennyt perushuolloilla ja bensaa tankkiin.

      • Kaikkiakokeilin

        Minulla on K 1200 RS. Ajettu nyt 46 tkm eikä vikoja ole ollut. Jäähdytysnestettä tosin katoaa hissukseen johonkin.

        Bemari kyllä kestää, jos perushuoltoja ei laiminlyö. Mutta silti pidän Hondaa laadukkaampana, ainakin jos laadulla ymmärretään toimintavarmuutta.
        Honda on toimintavarmin mp-merkki, mutta nykymallisto on epäonnistunut. Ajatelkaas VFR 1200, kaksisylinteriset 750-kuutioiset pienitehoiset halpispyörät jne. Jotenkin on Hondalta hukkunut linja pahasti. Tarttis niiden tehdä joku Yamahan MT9:ää vastaava hyvän hinta/laatusuhteen omaava edullinen pyörämalli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe