Ei löydy sanoja pettymykseen 0.25p vaille Aalto

eilöydysanoja

Tiedän että joillakin on sisäänpääsyrajan oikeuttavat pisteet 37.25p, mutta ovat silti varasijoilla, teidän vitutusaste lienee kaikkien maailman vitutusmittarien ylärajan yläpuolella.

Silti..sain 37p ja tämä oli kolmas yritys ja olin lukenut sairaan paljon, osasin kaikki vi** nippelitiedotkin ulkoa, matikasta olisi saanut tullaa helv*** paljon vaikeampia kyssiä ja silti olisin osannut. Kohelsin ja kohelsin kunnolla ja olin vitun tyhmä kun jätin niin monta kysymystä vastaamatta joista olin 99.99% varma, ihan vain sen takia että luulin että "tämä kyllä riittää Aaltoon, pelaan varman päälle", tämän "tyhmyyden" myönnän kyllä ja maksan kyllä siitä nyt todella kallista hintaa.

Istun lepotuolissa apaattisena, hirveä, aivan hirveä työmäärä valui hiekkaan..ei löydy sanoja kuvaamaan tätä tunnetilaa, se on ...täysin 100% tyhjä tunne... jota en ole koskaan aikaisemmin tuntenut, millään ei tunnu olevan enää väliä, istun tässä varmaan useita päiviä tekemättä mitään muuta, silti nyt tuntuu.

Kaikki se työ minkä tein...enkä päässyt ....rispektit teille jotka olette samassa tilanteessa, mutta pystytte käsittelemään asian paremmin...

34

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kvkccjjc

      Soita huomenna Aaltoon ja kysy onko otettu sisään oikea määrä

      • lutimursu2015

        njoo mä kyllä kans vähän ihmettelen että aallon pojot nousivat viime vuodesta peräti 3.25 pistettä, pienellä varauksella kyllä vielä odottaisin jos taskussa on 37 pistettä. Toisaalta ei pidä tässä vaiheessa antaa turhaa toivoa, vitutus on varmaan sitä luokkaa noilla pistemäärillä. Itse pääsin rimaa hipoen lutiin ja olen siihen tyytyväinen, siksi harmittaa muiden puolesta täällä kun itse pääsi ykköskohteeseen.


      • ckcicici

        Noilla pisteillä soittaisin, ettei tarvii loppuviikkoa odotella masentuneena, koska joku täällä väitti ainakin että turkuun järjestelmä ottanut liian vähän porukkaa. Tietää yhdellä soitolla onko mennyt oikein vai voiko tosiaan vielä päästä. Kauppatieteissäkin luki, ettei varasijat pidä vielä paikkansa.


      • varalla

        Oletteko soittaneet Aaltoon? Ovatko ottaneet oikean määrän sisään?


    • Pääpystyynjaeteenpäim

      Toivottavasti hait muualle? Jos oli kolmas kerta ottaisin paikan johonkin muuhun yliopistoon. Oikeasti, ei ole sen arvoista odottaa taas yhtä vuotta. Muissa yliopistoissa on täysin sama opiskelijakulttuuri, samat kemut, saman tasoinen opetus ja kun valmistut kukaan ei ikinä tule välittämään oletko aallon vai turun vai jyväskylän KTM. Totta kai perseestä muuttaa, mutta joskus on tehtävä paskoja valintoja. Kun pääset uuteen kaupunkiin ja uudet piirit aukeaa niin elämä tulee varmasti näyttämään taas valoisalta :)

    • Hmmmm1

      Mee vaa valittamaan oikaisull, kuulostaa epäreilult jos et pääsis

    • Eagnerigaaas

      Ei mitään hätää. Duunia löytyy kyllä. Pizzanpaistajista on pulaa, samoin siivoojista, avustajista, lastenhoitajista, autonkuljettajista, puhelinmyyjistä, myyjistä, varastomiehistä, trukinkuljettajista, huolitsijoita, hoitohenkilökunnasta. Kaikille löytyy kyllä töitä. Pitää vain olla tahtoa!! Ei kaikki voi Aaltoon mennä ja olla olevinaan kun olisivat enemmänkin kuin ovatkaan. Eivät ole. Ei maailma pyöri sillä tavalla. Duunareita tarvitaan. Eivät kaikki voi businessneuvotteluisssa istua kallis puku päällä. Tarvitaan myös perustarpeista huoltapitäviä!

      • entineSiwanKassalaine

        Eagner, satutko muuten itse olemaan Siwan kassalla duunissa? Taidat olla =)


      • loser

        vitun pelle.


    • tsirputi

      Höh!

    • kokemustaon

      Kannattaa oikeesti käydä avoimen kautta se eka vuosi. Tarviit 60op eli ne pakolliset kurssit jotka kaikki suorittaa joka tapauksessa ekana vuonna. Ne kun suoritat niin voit hakea suoraan keskiarvolla avoimen kautta ja pääset alottamaan suoraa tokalta vuodelta täysin samasta tilanteesta kun ne jotka nyt pääs sisään. Toi avoimen juttu vaihtu vuos sitten kun aiemmin piti olla kahen vuoden opinnot mutta se vaihdettiin että 60op riittää, joten kovin moni ei oo varmaan vielä ees tajunnu koko mahdollisuutta. Siinä mielessä kans hyvä että jos painaa sen vuoden kunnolla hommia ni se homma ei voi kusta johonkin pariin huolimattomuusvirheeseen tai vastaavaan mitä pääsykokeissa saattaa tapahtua. Kannattaa miettiä.

      • Aijaaentoenny

        Hei voiks kertoo tästä enemmän. Mä en päässy bilsaan kun todennäkösesti en lukenut siihen, niin tarkoitaako tätä että jos käyn jotain biologian oppiaineet nyt tänä vuonna avoimessa niin pääsen suoraan tokalle ensvuonna?? Ja sis suoritakseen 60 op. ?


      • Kannattaasiltimiettiä

        Et tietenkään voi p ä ä s t ä suoraan. Lue uudelleen. Kun suoritat avoimessa 60 op, voit h a k e a suoraan keskiarvolla ...

        Jos pääset, niin olet jo suorittanut ekan vuoden opinnot 60 op. Miksipä joutuisit niitä enää toiseen kertaan tekemään, joten voit sitten mennä suoraan tokalle.


      • X-Pilot
        Kannattaasiltimiettiä kirjoitti:

        Et tietenkään voi p ä ä s t ä suoraan. Lue uudelleen. Kun suoritat avoimessa 60 op, voit h a k e a suoraan keskiarvolla ...

        Jos pääset, niin olet jo suorittanut ekan vuoden opinnot 60 op. Miksipä joutuisit niitä enää toiseen kertaan tekemään, joten voit sitten mennä suoraan tokalle.

        jos keskiarvosta näyttää tulevan huono niin silloin kannattanee yrittää sisäänpääsykokeiden kautta uudestaan vaikka se aika on tietty keväällä pois avoimen kursseista


    • Karvoihinkangistunut

      Onnea kaikille Aaltoon pääseille! Totuus on kuitenkin se, jos ei ole erityisosaamista ja äärimmäistä älyä ei tee koulutuksella mitään!

    • ylimieline4ever

      Tylyä, mutta olit 0,25 pojoo liian PASQA :P :D::DD::D:D::D:DD: XDDD hahahahah

    • neljänvuodenjälkeenoikis

      Hei alpittaja, ymmärrän ton tunteen. Tyhjä olo siitä tulee ja kuitenkin osasit ja sulla hyvät pisteet. Älä jää siihen mutta sure muutama päivä tai viikko. Ota paikka muualta. Ne on ihan ok oikeesti ja niistä pääsee töihin hyvin. Tai sit meet avoimeen. Silla on oikeesti kykyjä tähän. Älä masennu.

    • alandossero

      Se nyt vaan on realismia, että kaikille sitä paikkaa ei riitä. Mitään ei kannata ottaa varman päälle, eikä laskee pisteitä mitkä riittää tai ei. Siinä menee metsään kunnolla.
      Ei kannata jäädä istumaan, vaan sinulla on muitakin vaihtoehtoja. Haitko muualla ? Onko tuloksia tullut ?

      Istuminen on kivaa, mutta pitemmän päälle puuduttavaa. Asennetta, asennetta ja eteen päin. Tee piirun verran nöyremmin ja paremmin töitä ensi vuonna. Ensi vuosi on uusi mahdollisuus.

    • tukytukytuky

      Toivon täydestä sydämestäni, että kaikki Aaltoon halunneet pääsette sinne.

      Näin ei tarvitse kuunnella joka syksynä toistuva vikinää aiheesta Turussa :))

      • tavoita

        Kauppikseen pääsee vain ahkerat ja pätevät, jotka sitten jatkossa napsivat ne huippupaikat. Päämäärään pitää panostaa eikä odottaa salamaniskua.


      • tukytukytuky

        :DDD joo tietenkin homma menee juuri niin, että huippupaikat vain napsitaan sen jälkeen kun suurin työ, pääsykokeet, on selvitetty.....

        Tee poika edes kandi, gradusta puhumattakaan, eka ennen kuin maalailet taivaanrantaa


    • SäästäkääTSEUTAjne

      Ennemminkin, älkää ottako kakkosvaihtoehtonne paikkaa vastaan. Stadilaisista huomaa, etteivät he oikeasti halua sieltä pois muuttaa, vaan Aaltoon on kaipuu. Tehkää muillekin palvelus ja olkaa siellä missä teidän elämä on.

      • AaltoVainHaave35p

        onko muka pk-seudun ulkopuolella mitään elämää? jotain junttilandiaa muu Suomi...joo ei kiitos, mä meen mielummin amkkiin kuin jonnekin v***n lande Joensuuhun


    • JörnD

      Rauhottukaa nyt ihmiset hyväne aika. Jos ihan rauhassa käytte vähän lukemassa yliopistojen sivuilta ni huomaatte että varasijanumerot vielä muuttuvat koska kaikkia hakemuksia ei ole edes rekisteröity vielä
      T: äärimmäisen iloinen turun kv-puolella aloittava

    • eilöydysanoja

      No niin kello on yli kolme yöllä ja olen takaisin elävien kirjoissa taas, vähän yli vuorokauden istuin masentuneena lepotuolissa yhteen putkeen, välillä söin jotain mitä nyt löysin jääkaapista. Mä olen luonteeltani tämmöinen, että haluan käsitellä tämmöiset ikävät asiat samantien kunnes saan jonkinlaisen "ratkaisun" mielessäni, voi joskus kestää kauankin.

      Eli en pääse Aaltoon 37 pisteellä ja se siitä, nyt pistän kaiken tarmoni syksyn opintoihin Turussa. Mielialaa on piristänyt tällä palstalla eri viestiketjussa Turkua kehuneet viestit. Itse en Turkua tunne ollenkaan, mutta näyttää kirjoitusten perusteella olevan todella hyvä kaupunki opiskelijan näkökulmasta. Kattelin jo Googlen Street Viewlla vähän "paikkoja" kauppiksen läheltä.

      Kiitos kaikille kannustaville viesteille tässä viestiketjussa, autoitte minua nousemaan suosta nopeammin, tietty ottaa päähän vielä ja paljonkin, mutta pahin näyttää olevan nyt ohi, yritän pitää Turkua jonkinlaisena kiintopisteenä että pääsen tästä pettymyksestä ohi.

      Onnea kaikille muillekin sisäänpäässeille, muille toivotan hyviä lukuhetkiä ensi vuoteen tai avoimeen.

      • PyhäParkki

        Varmasti tulet viihtymään Turussa! Joka vuosikurssissa tulee sisään porukkaa, jotka hokevat, että "olen täällä vain vuoden, sitten Aaltoon". Lopulta suurin osa jää Turkuun, koska yhteishenki kohdillaan!


      • eilöydysanoja
        PyhäParkki kirjoitti:

        Varmasti tulet viihtymään Turussa! Joka vuosikurssissa tulee sisään porukkaa, jotka hokevat, että "olen täällä vain vuoden, sitten Aaltoon". Lopulta suurin osa jää Turkuun, koska yhteishenki kohdillaan!

        joo, mitä enemmän mä luen näitä viestejä niin sitä paremmaksi olotila muuttuu, en löydä oikein mitään negatiivista palautetta niiltä jotka jo ovat Turussa opiskelemassa. Viestit ovat olleet pelkkää kehua tähän asti.


    • kxkxkxsms

      No arvaa vituttaako? Itse 37p ja ulkona Aallosta, paikan vei se että juuri ennen poistumista ajattelin ahneena koittaa kakkutehtävää ja vituiks meni! -0.5p ja ulos. Raaka peli.

      • eilöydysanoja

        Toi vituttaa varmaan pitkään aivan hel***, ajattele kuinka pienestä nämä elämän isot asiat ovat kiinni. Kohtalon oikkua että sinäkään et päässyt aaltoon.

        Sehän tuossa on, että lukee kuukausikaupalla aamusta iltaan ja sitten ihan joku "sattuma" päättää sisäänpääsyn, jos sinäkin olisit esimerkiksi sattunut ajattelemaan jotain muuta (tai kiinnittänyt huomion johonkin muuhun edes sekunniksi) juuri ennen kakkutehtävää niin et todennäköisesti olisi yrittänyt viime sekunneilla vastata epävarmaan kysymykseen. Itse asiassa sun tapaus on rakuusasteella vielä pahempaa, koska mä sentään tein tietoisen valinnan olla vastaamatta näihin "lähes-varmoihin" kysymyksiin, koska olin varma kaikista vastaamiini kysymyksiin ja ajattelin että se riittää Aaltoon.


      • Kfkxk
        eilöydysanoja kirjoitti:

        Toi vituttaa varmaan pitkään aivan hel***, ajattele kuinka pienestä nämä elämän isot asiat ovat kiinni. Kohtalon oikkua että sinäkään et päässyt aaltoon.

        Sehän tuossa on, että lukee kuukausikaupalla aamusta iltaan ja sitten ihan joku "sattuma" päättää sisäänpääsyn, jos sinäkin olisit esimerkiksi sattunut ajattelemaan jotain muuta (tai kiinnittänyt huomion johonkin muuhun edes sekunniksi) juuri ennen kakkutehtävää niin et todennäköisesti olisi yrittänyt viime sekunneilla vastata epävarmaan kysymykseen. Itse asiassa sun tapaus on rakuusasteella vielä pahempaa, koska mä sentään tein tietoisen valinnan olla vastaamatta näihin "lähes-varmoihin" kysymyksiin, koska olin varma kaikista vastaamiini kysymyksiin ja ajattelin että se riittää Aaltoon.

        Jep. Omalla kohdalla jätin jopa jomastakin kaksi aivan "varmaa" tyhjäksi, koska pelkäsin että niissä on joku kompa. Oikeestaan koko kokeessa ei ollut kuin kakkutehtävä, johon en olisi oikeata saanut jos kaikkiin olisin vastannut. Mutta virheistä oppii ja olen nyt yhden koetilanteen fiksumpi ensi vuonna! Pitää luottaa itseensä ja vastata juuri niihin tehtäviin mihin on lähes varma että tietää vastauksen. Koetilanne oli muutenkin hirveä, syke luultavasti koko kokeen aikana jossain 170 tienoilla ja laskin kaikki mahdolliset laskennan laskutehtävätkin luultavasti kolmeen kertaan, jotta olin täysin varma vastauksestani. Ensi vuonna uudelleen, tällä hetkellä onneksi saanut sulatella tilannetta hetken ja paremmalta jo tuntuu

        T. Sama


    • dzerhjdzt

      Siis apua oikein Turkuun joudut :D Kanttisko vaan tyytyä ja hyväksyä se, ettei ole ihan penaalin terävin kynä jos kolmannella kerrallakin jää paitsi? Et vaan osannut ja piste. Kaikilla on seliteltävää kokeen jälkeen, siksi sillä ei ole mitään painoarvoa eikä se tee susta sen parempaa.

      Vastaanotin juuri paikkani Aaltoon, pisteillä 37,75 ":D". Tosin olin jo kokeen jälkeen varma paikastani, mutta tiistaina kuumotus eskaloitui kun porukka ei ollut 37,25p päässyt sisään ja ei ollut vielä tsekannut opintopolkua.

    • fllf

      monenneltako varasijalta yleensä on päässy aaltoo? tuli vaa mielee ku oon noussu jo 3 sijaa eilisestä. haha jos noi viel muuttuu radikaalisti ja porukka hyväksyny paikkansa jostain muualta.

      • ksng

        Viime vuosina ei oo päässy ykskään Aaltoon varasijoilta. Muualle on kyllä mutta ei Aaltoon.


    • ulkopuolisenehdotus

      Turku on ihan hyvä paikka, menkää sinne ja sitten Jatkakaa aallossa jos satutte pääsemään! Tämä siis ihan ulkopuolisen ehdotus joka ei tiedä mitään kauppatieteistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe