Mustia Ruusuja

Balzethor

Niin Löytyisiköhän jostain Mustia Ruusuja?
Haluaisin ostaa niitä mutta erittäin harvoin näkee sellaisia kukkia....
Ainakaan itse olen nähnyt ainoastaan kerran Mustan ruusun tuommoisessa Kukka kaupassa... huh..
Pliis jos joku vois kertoa Mustien Ruusujen tilanteesta?

9

1492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putte Puutarhuri

Se on eräs niitä harvoja värejä joita ei ole onnistuttu kehittämään. Hollannissa on tehty kauan työtä sen löytämiseksi. Ei kuitenkaan ole yhtään lajiketta jota voitaisiin myydä mustana ruusuna. Joistain hyvin tummanpunaisista on löytynyt tai kehitetty melko mustahkoja kantoja. Jos joku sen onnistuu kehittämään niin hänestä voi tulla miljonääri euroissakin. Joitain lajikkeita on joskus kaupattu mustina, mutta ne eivät sitä ole vaan erittäin tummanpunaisia. On menetelmiä joilla kukka saadaan aivan mustaksi, mutta se tapahtuu kemikaaleilla eikä ole mitenkään perinnöllistä. Olen itsekin jalostanut muutamia uusia kukkia, en kylläkään ruusuja. Olen siis risteyttänyt saman kasvin eri lajikkeita ja saanut uusia muotoja ja värejä.

• Balzethor

Huh... jaa... että TOSI tummia ruusuja voi parhaimmillaan saada? hhm.. pitänee kokeilla..

• seuraavia
        Balzethor kirjoitti:

Huh... jaa... että TOSI tummia ruusuja voi parhaimmillaan saada? hhm.. pitänee kokeilla..

sivuja interrose.co.uk/black_roses.shtml niin näet millaisia ne ovat.

• Putte Puutarhuri
        seuraavia kirjoitti:

sivuja interrose.co.uk/black_roses.shtml niin näet millaisia ne ovat.

Ei tosiaankaan ole vielä kehitetty mustaa ruusua. Samoin toinen väri jota ei saa luonnostaan ja periytyvästi ruusuun on sininen. Molempia matkitaan keinotekoisesti.

• Putte Puutarhuri
        Putte Puutarhuri kirjoitti:

Ei tosiaankaan ole vielä kehitetty mustaa ruusua. Samoin toinen väri jota ei saa luonnostaan ja periytyvästi ruusuun on sininen. Molempia matkitaan keinotekoisesti.

Eipä taida luonnossakaan olla täysin pikimustaa kukkaa yhtään. Tästä en mene kyllä takuuseen. Jos joku tietää niin korjatkaa.

• Pekka

Eipä taida luonnossakaan olla täysin pikimustaa kukkaa yhtään. Tästä en mene kyllä takuuseen. Jos joku tietää niin korjatkaa.

sanoa mutta tulppaaneita löytyy tummaa purppuraa, lajike Queen of the Night, saa Suomestakin, ks.
        www.creativegardener.com/queenite.html. Vaikea väri.

• on1
        Pekka kirjoitti:

sanoa mutta tulppaaneita löytyy tummaa purppuraa, lajike Queen of the Night, saa Suomestakin, ks.
        www.creativegardener.com/queenite.html. Vaikea väri.

ks. esim. seedrack.com/gothicseeds.html-löytyy orvokkia, tarhasalkoruusua jne.

• Jalo(stettuna)

Mustat orvokit tulivat viime tai edellisvuotena.
        Ihan kiva väri korostamaan muita värejä tai miksei sellaisenaankin, jos itse tykkää =)

• ruusu
        Jalo(stettuna) kirjoitti:

Mustat orvokit tulivat viime tai edellisvuotena.
        Ihan kiva väri korostamaan muita värejä tai miksei sellaisenaankin, jos itse tykkää =)

Löytyi valokuvissa toissakevään Vironmatkalla.
        Viron suurin rosaario. Tietäsikö http://www.puutarha.net/ruususeura/a-suomi/kehys.html sen ruusun nimen ???

JOOSTI AIAND OÜ / PÕLTSAMAA ROOSIAED

Puhelin: 372 776 9877
        Faksi: 372 776 9877
        Osoite: Mällikvere, Põltsamaa vald 48131 JÕGEVAMAA
        Kotisivu: http://www.joostiaiand.ee
        Sinne tehdään parikin matkaa kesällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      357
      4224
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      139
      3713
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2411
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      11
      2224
    5. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      73
      2002
    6. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      150
      1891
    7. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1789
    8. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1788
    9. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1399
    10. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1075
    Aihe