Mustia Ruusuja

Balzethor

Niin Löytyisiköhän jostain Mustia Ruusuja?
Haluaisin ostaa niitä mutta erittäin harvoin näkee sellaisia kukkia....
Ainakaan itse olen nähnyt ainoastaan kerran Mustan ruusun tuommoisessa Kukka kaupassa... huh..
Pliis jos joku vois kertoa Mustien Ruusujen tilanteesta?

9

1468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putte Puutarhuri

Se on eräs niitä harvoja värejä joita ei ole onnistuttu kehittämään. Hollannissa on tehty kauan työtä sen löytämiseksi. Ei kuitenkaan ole yhtään lajiketta jota voitaisiin myydä mustana ruusuna. Joistain hyvin tummanpunaisista on löytynyt tai kehitetty melko mustahkoja kantoja. Jos joku sen onnistuu kehittämään niin hänestä voi tulla miljonääri euroissakin. Joitain lajikkeita on joskus kaupattu mustina, mutta ne eivät sitä ole vaan erittäin tummanpunaisia. On menetelmiä joilla kukka saadaan aivan mustaksi, mutta se tapahtuu kemikaaleilla eikä ole mitenkään perinnöllistä. Olen itsekin jalostanut muutamia uusia kukkia, en kylläkään ruusuja. Olen siis risteyttänyt saman kasvin eri lajikkeita ja saanut uusia muotoja ja värejä.

• Balzethor

Huh... jaa... että TOSI tummia ruusuja voi parhaimmillaan saada? hhm.. pitänee kokeilla..

• seuraavia
        Balzethor kirjoitti:

Huh... jaa... että TOSI tummia ruusuja voi parhaimmillaan saada? hhm.. pitänee kokeilla..

sivuja interrose.co.uk/black_roses.shtml niin näet millaisia ne ovat.

• Putte Puutarhuri
        seuraavia kirjoitti:

sivuja interrose.co.uk/black_roses.shtml niin näet millaisia ne ovat.

Ei tosiaankaan ole vielä kehitetty mustaa ruusua. Samoin toinen väri jota ei saa luonnostaan ja periytyvästi ruusuun on sininen. Molempia matkitaan keinotekoisesti.

• Putte Puutarhuri
        Putte Puutarhuri kirjoitti:

Ei tosiaankaan ole vielä kehitetty mustaa ruusua. Samoin toinen väri jota ei saa luonnostaan ja periytyvästi ruusuun on sininen. Molempia matkitaan keinotekoisesti.

Eipä taida luonnossakaan olla täysin pikimustaa kukkaa yhtään. Tästä en mene kyllä takuuseen. Jos joku tietää niin korjatkaa.

• Pekka

Eipä taida luonnossakaan olla täysin pikimustaa kukkaa yhtään. Tästä en mene kyllä takuuseen. Jos joku tietää niin korjatkaa.

sanoa mutta tulppaaneita löytyy tummaa purppuraa, lajike Queen of the Night, saa Suomestakin, ks.
        www.creativegardener.com/queenite.html. Vaikea väri.

• on1
        Pekka kirjoitti:

sanoa mutta tulppaaneita löytyy tummaa purppuraa, lajike Queen of the Night, saa Suomestakin, ks.
        www.creativegardener.com/queenite.html. Vaikea väri.

ks. esim. seedrack.com/gothicseeds.html-löytyy orvokkia, tarhasalkoruusua jne.

• Jalo(stettuna)

Mustat orvokit tulivat viime tai edellisvuotena.
        Ihan kiva väri korostamaan muita värejä tai miksei sellaisenaankin, jos itse tykkää =)

• ruusu
        Jalo(stettuna) kirjoitti:

Mustat orvokit tulivat viime tai edellisvuotena.
        Ihan kiva väri korostamaan muita värejä tai miksei sellaisenaankin, jos itse tykkää =)

Löytyi valokuvissa toissakevään Vironmatkalla.
        Viron suurin rosaario. Tietäsikö http://www.puutarha.net/ruususeura/a-suomi/kehys.html sen ruusun nimen ???

JOOSTI AIAND OÜ / PÕLTSAMAA ROOSIAED

Puhelin: 372 776 9877
        Faksi: 372 776 9877
        Osoite: Mällikvere, Põltsamaa vald 48131 JÕGEVAMAA
        Kotisivu: http://www.joostiaiand.ee
        Sinne tehdään parikin matkaa kesällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1526
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1176
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1169
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      260
      1024
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      979
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      950
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      933
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      899
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe