Että on laitonta
5
241
Vastaukset
- ei_uutta
Esim. Eiffel-tornin kuvaaminen yöllä on jo nyt laitonta. http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-2831331/Tourists-warned-breaking-law-taking-photos-Eiffel-Tower-night-sharing-images-Facebook-ILLEGAL.html
Myös esim. Sydneyn oopperatalon tai Hollywood-kyltin kuvaaminen on kiellettyä. http://www.diyphotography.net/10-famous-landmarks-youre-allowed-photograph-commercial-use/
On maailmassa paljon muitakin kieltoja, joiden valvominen on lähes mahdotonta ja sääntöjä rikotaan jatkuvasti. Ei tässä sikäli mitään uutta ole. - sekavaartikkeli
Minusta tuossa puhuttiin julkaisemisesta kaupallisessa tarkoituksessa, ja sitten sotkettiin se jotenkin selfieiden jakamiseen somessa, joka ei kyllä taida olla kaupallista julkaisemista. Sekavaa...
- Eikö_ole_muuta_tekemistä
No jos ranskassa otetuissa kuvissa ei saa näkyä eiffeliliä, eikä hollywoodissa otetuissa noita hiton kirjaimia niin, miksi suomessa otetuissa kuvissa saa näkyä metsää?
Ehdottomasti moinen pitäisi kieltää, lukuunottamatta korrektisti mustavalkoisina otettuja kuvia.- Summipummi
Varo vain, että et julkaise kuvaa jonkun taiteilijan tekemästä patsaasta, joka on näytteillä Suomessa julkisella paikalla tai jopa yksityisissä tiloissa. Voit joutua siitä hyvästä käräjille.
http://www.finnfoto.fi/files/2007/12/valokuvaajan_tekijanoikeusopas.pdf - tuokoskeelähinnä
kaupallisiin tarkoituksiin otettuja kuvia. jos laitat kotisivuillesi/someen näytille kuvia esim lomareisustasi, niin kyllä siinä saa olla patsaita sun muuta vastaavaa. edellyttäen tietysti ettet laita niitä esille kaupallisissa tarkoituksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70456