Otsikossa ei varmaan mitään järkeä mutta; kuten moni muukin, jäin myös minä ykkösvaihtoehdostani Aallosta. Pääsin kuitenkin toiseen kauppikseen ja mahdollisesti haen sitten ensi vuonna uudestaan Aaltoon, riippuen toki kuinka viihdyn muualla.
Tietääkö joku, saako opintopisteitä suoraan hyväksyttyä toisesta yliopistosta Aaltoon kauppiksessa? Vai onko siinäkin yliopistokohtaisia eroja? Vai onko niin, että osa hyväksytään ja osa ei (tietääkö niitä etukäteen sitten?)?
Kurssien hyväksilukeminen toiseen yliopistoon
7
132
Vastaukset
- tääkokemuspe
Mitään automaattista hyväksymistä yliopistojen kesken ei ole. Yliopistot, tiedekunnat ja oppiaineet hyväksyvät suorituksia toisesta yliopistosta harkintansa mukaan. Pakolliset kieliopinnot kuitenkin yleensä hyväksytään.
- HeikkiL
Löytyykö keltään sitten omakohtaista kokemusta tai muuten tietoa, kuinka laajasti on kurssit saanut hyväksiluettua? Tai (miksi ja) mitä ei ole saanut?
- efefwevsv
Aalto ei hyväksy mitään. "Suurimman ja kaineimmat" oikeus.
Ainoastaan Aallon Avoimessa suoritetut kurssit hyväksytään (iltaopetuksessa myös jonkin verran samoja opettajia ja monia parempia). - LEprasta_töölöön
Aalto hyväksyy muissa suoritettuja kursseja ja niin hyväksyy muutkin yliopistot. Jos kurssikuvaukset täsmäävät ja proffa hyväksyy saat nopat kunhan arvosana ei ole 1 tai 2. Viitoset hyväksytään poikkeuksetta, mutta tällöin et saa sitä hyötyä keskiarvoon vaan moodlessa pelkästään H
- Lprtölö
Korjaan oodiin eikä moodlen... Näin siis kohdallani
- kckxk
Turussakin vaatimuksena on 60op 90op:sta suoritettu turun kauppakorkeassa väylähaussa. Jotenkin epäilen, että Aalto hyväksyisi muita ja näin olen myös kuullut.
- rthsth
Dream on! nim. "aineessa papereita vuosia pyöritellyt"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702034
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371445Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321144Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56882- 55836
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195617