Ummetus

kipeänä

Raskauden myötä olen saanut riesakseni kamalan ummetuksen, vaikka syön kuitupitoista ruokaa ja juon vettä riittävästi.

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä, miten suoli toimisi taas normaalisti?

8

1175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lese

Itse kärsin koko raskauden (nyt rv 34) ummetuksesta. Minua auttoi kuitenkin lasillinen vettä aamuisin tyhjään vatsaan ja vehnälese

• Tilli

Niin.. Noh itse hain duphalacia apteekista ummetuksen takia. Kerran sitä otin mutta sen jälkeen päätin selviytyä muuten.. Älyttömän makeaa, eikä ulostuslääkkeitäkään suositella kuin kertaluontoisesti ettei suolisto totu niihin. Nämähän ne suositukset ovat: liikunta kuitupitoinen ruoka ja riittävä nesteen saanti. Itselläni ennen raskautta (mainio ;D) suolen toiminta, mutta raskausaikana suoli toiminut miten milloinkin. Eli välillä kovalla ja välillä liiankin pehmeänä. Ota siitä selvää... Mielestäni alkuraskaudesta oli hankalampaa.. hmmm... Mutta toivottavasti alka helpottamaan...;)

• rv26

Itselläni on ainakin vatsa toiminut ihan normaalisti liikkumalla. Syön ihan normaalisti, en mitenkään erityisesti kuituja (pari kertaa viikossa kaurapuuroa). Vettä olen yrittänyt juoda päivittäin jonkin verran.

• hoituri

ihmeessä ummetustas,eräs hyvä lääke on Laxoberon tipat,niitä laittaa n.10 tippaa pieneen määrään vettä-ei maistu millekään.

Omakohtainen kokemus kahdesta aiemmasta raskaudesta raskaudenaikainen ummetus ja siitä seuranneet (rankka ja nopea ponnisrusvaihe) hirveät peräpukamat!!!

Hoitakaa tulevat äidit suolenne toimimaan ilman ponnisteluja,ja huoletta voi käyttää jonkin aikaa ulostuslääkkeitäkin.Parempi se kuin ummetus ja pukamat.Uskokaa pois.

Nyt odotan kolmatta ja tiedän että pukamat pullahtavat ulos ja luultavasti leikkaus edessä raskauden jälkeen.

Jos pukamia jo,Sheriproct supot ja voide ovat kullanarvoiset.

• kova kipu

Mulla on aina ollu suolentoiminta heikkoa ja nyt raskausaikana olen kärsinyt vielä pahemmasta ummetuksesta. Ostin duphalac- jauhetta, ja johan toimii!!!
      Kysyin neuvolasta, että voiko sitä ottaa päivittäin, kun heti kun lopetan käytön niin suolikin lopettaa toimintansa. Ja sanoivat, että huoletta voi käyttää päivittäin. Vaikka siinä paketissa sanotaankin, että ei sasi liian pitkää aikaa käyttää, ettei suoli tottuisi pelkkään ulostuslääkkeellä toimimiseen.
      Mielummin otan jauhetta päivittäin, kuin kärsin siitä kamalasta ummetuksesta, tuskasta ja kivusta. Mulla ei nimittäin veden juonti ja kuitupitoinen ruoka auta mitään.

• jiimami

kokeile luumua ja lakuja, mulla ainakin auttoi ja hyvin.... kärsiin alkuraskauden ummetuksesta, ei auttanu kuitupitoiset ruuat, eik mitkää muutkaan poppas konstit, mutta lakuja ei tarvinnut nakata ku pari suuhun ni jo alko toimimaam

• Noora

Mulla on ollut koko raskauden ajan (rv 20) todella paljon ilmavaivoja. Aluksi se ei sen kummemmin haitannut, päästelin ilmoja ulos sitä mukaa kun oli sopiva hetki. Nyt tilanne on muuttunut niin, että ilma ei enää tulekaan ulos, vaan jää painamaan sisälle. Tuskaa! Auttaako tähän vaivaan myös ummetuslääkkeet? Vatsani ei varsinaisesti ole kovana, suolissa vaan on ilmaa triplaten liikaa. Miten saan ilman tulemaan pois?

• auttaa

Itelläni suolen toiminta ollut aina hidasta mutta nyt raskaana ollessa välilä voi mennä neljäkin tai viisikin päivää ulostamatta. Apu löytyi Weetabixista, sitä kun syöt aamupalaksi pari kipaletta niin johan vatta toimii joka päivä! Joo ja peräpukamista joku kirjoittikin ja se scheriproct on myös meikää auttanu_!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe