Lääkikseen meno jännittää

Tulevafetus

Pääpointti: nyt kun tulin hyväksytyksi lääkikseen, niin alkoi ekaa kertaa pelottamaan, että entä jos en pärjääkään opiskeluissa. Olisiko täällä ketään, joka jännittänyt asiaa paljon, ja miten opiskelut sitten sujuneet? Tai olisiko joitain samoissa fiiliksissä olevia..? Tiedän, että turha sitä on etukäteen murehtia, mutta jostain syystä aloin ihan täysin epäilemään pärjäämistäni, ja pääsykokeenkin läpäisin juuri pisterajan kohdalta.

14

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsirputi

      Kyllä se lääkiskoe niin vaativa on, että jos sisään pääsee niin taidot on varmasti riittävät. Eli huoli pois, hoida nyt asiat valmiiksi ja rentoudu; syksyllä alkaa pakerrus!!!

    • annamos

      Aika vaikea tilanne, jos nyt jo tässä vaiheessa alkaa homma pissiä. Eli ota aikuisempi asenne, sillä tulevaisuudessa olet vastuussa niin isoista asioista, ettet taida ymmärtääkään.

    • kovapaikka

      Se, joka on tiensä lääkikseen selvittänyt ja sisään päässyt, selviytyy opiskelusta varmasti, ellei tahallaan lyö läskiksi. Siis ainakin siitä tiedollisesta puolesta. Eri asia sitten potilastyö, veri, hiki, pissa, paska ja ruhjoutuneet ruumiit.

    • etukäteen

      Turhaan jännität. Lääkiksessä on monenlaista jännittäjää ja kontrollifriikkiä. Varmasti lääkiksen aikana tulee stressattua paljon kaikenlaisiin tentteihin ja itkettyä hylättyjä arvosanoja. Työelämässä voi sitten itkeä taitojen puutetta ja kovaa vastuuta. Ei se stressi tule pääsykokeeseen loppumaan. Se vain muuttuu erilaiseksi.

    • friikkiitsekin

      Kaipa pientä "friikkiyttä" tarvitaan että pääsee lääkikseen... Ei se huono asia ole...

    • Lääkikseen_hyväksytty

      Niin se kaikilla on, jännittää ja jännittää, mutta kyllähän sen opintojen alussa näkee, onko se lääkis oma juttu!

      Ei sitä kannata stressata.

      Totu vaan siihen, että kirjat ovat Englanniksi.

    • Ettänäin_

      Itseäni alkoi sen sijaan jännittää, lieneeköhän ala sittenkään riittävän haasteellinen minulle jaksamisen kannalta. Olisiko sittenkin pitänyt ottaa vastaan se matematiikan ja tilastotieteen paikka HY:sta, eikä rynnätä paremman tulotason toivossa lääkikseen...

      • tiovio

        Ens vuonna ja peri paikka.


    • maehong

      No voithan mennä myöhemminkin opiskelemaan matematiikan ja tilastotiedettä, tai hakea vaikka oikeutta lukea niitä "sivuaineena". Ei matematiikkaan supertunkua tule edes ensikertalaiskiintiöiden myötä.

    • Tulevafetus

      Kiitos kaikille vastauksista, tsemppas paljon :) Muutenki aloin jo rauhottuun asian suhteen, koska lääkärin ammatti todellakin kiinnostaa, ja oon valmis panostaan opiskeluihin, niin kai niilläkin aika pitkälle selviää!

    • lääkikseen

      Lääkiksessä on ilmeisesti jo ensimmäisenä vuonna anatomian harjoituksia. Olen lievästi ylipainoinen enkä aivan varma kehostani. Tuleeko kiusallisia tilanteita? Miten tällaisiin tyyppeihin suhtaudutaan lääkiksessä?

      Itse opiskelu ei jännitä.

      • iisist

        Lääkiksessä tosiasioihin suhtaudutaan tosiasioina. Jos olet lihava, olet lihava. Jos olet laiha, olet laiha. Tämä on vain yksi piirre ihmisessä. Olet paljon enemmän kaikkea muuta kuin lihava tai laiha.

        Ei tule kiusallisia tilanteita, ellet itse koe kiusalliseksi vaikka sitä, että joudut koskettamaan toista ihmistä tai joudut avaamaan suusi tai joudut leikkelemään ruumiita. Joka ei lääkiksessä osaa suhtautua asiallisesti kaikkiin ihmisiin, sillä on oppimisen paikka.

        Suhtaudutko itse lihaviin jotenkin eri tavalla kuin normaalipainoisiin?


      • lääkikseen

        Kiitos. Tätä hain takaa ja koen saaneeni vastauksen. Kuulen kuitenkin mielelläni muidenkin kokemuksia aiheeseen liittyen.


    • palleroxy

      No voihan se tietysti olla kiusallista istua makkarat levällään kun harjoitellaan vaikkapa stetoskoopilla kuuntelemista. Äkkiä ne karisee ennakot sun päästä ja olet niin kuin muutkin. Toki painoa kannattaa yrittää vähentää . Nopeasti lähtee jo 10 kiloa ennen opintojen alkua. Jaksat sitten fyysisestikin paremmin.
      Aina kannattaa omasta terveydestä huolehtia ja onpahan sitten vakuuttavampi lääkärinäkin jos ei oikein retkulta pallolta näytä.

      Sinun oma persoona ratkaisee huolitaanko sinua mukaan opiskelujuttuihin eli liikkuminen voi olla raskasta . Tästä seuraa, että et ehkä kelpaa joukkuepeli-hommiin tai baarikierroksille. Muista kuitenkin se, että pelolla lisäät vain pelkoa ja vain Sinä olet Sinä. Tsemppiä ja onnea paikasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe