Mulla oli ihottumaa lähes joka puolella. Kädet ja huulet olivat yleensä pahimmat. Ruoka-aineista olen allerginen lähes kaikille hedelmille ja vihanneksille. Kalalle en oo. Laktoosi-intoleranssikin löytyy.. On todettu myös heinänuha ja yliherkkyys rukiin pölylle. Huh..
No kaikkia hoitoja kokeilleena päätin jättää ruisleivän ym. ruisjauhoja sisältävät leivät pois. Iho parani välittömästi. Välillä, kun tekee mieli, kokeilen uudelleen. Saman tien huulet turpoo ja masu menee sekaisin. Muista viljatuotteista en ole huomannut mitään oireita.
Lääkäri nauroi, ettei ole koskaan kuullutkaan. Onko muilla tietoa tai kokemusta?
Allergiaa ruisjauhosta
8
5212
Vastaukset
- pikku myy
onko sun allergiat kaikki todettu pric-ihotesteillä, niillä kun laitetaan pisara nestettä ja sit neulalla reikä ihoon? Tai sit sellaisella kuplatestillä, et laitettiin selkään kuplia missä oli allergeenejä (ns. viivästyneen allergian koe)?
Nimittäin itse en noihin luota. Vain MUUTAMA mun allergioista on todettu ihotesteillä, verestä ei oo löytyny kuin homeallergia... Kananmuna-allergia löytyi vasta 15-vuotiaana LIEVÄNÄ priceistä, vaikka se oli jo parantunu, pikkulapsena ei saanu kananmuniin koskeakkaan, heti hajos iho. Jos oot löytänyt itse ruokakokeiluilla allergiasi syyn, niin pidä se ruoka-aine poissa. Sillä itse ruokakokeiluilla oon löytäny ruokavalion, jota noudattamalla ihoni pysyy kunnossa.- Summer
Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.
Ei oo helppoa :( - annu
Summer kirjoitti:
Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.
Ei oo helppoa :(Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.
- adana
annu kirjoitti:
Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.
Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.
- svedu
adana kirjoitti:
Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.
Kuulostipas tuo summerin kirjoitus aivan minulta.. mutta mun lista ei vaan oo noin lyhyt.. rukiin lisäksi myös ohra on ongelma, kuitenkin muita viljoja voin syödä.. Ongelman aiheuttaa sitten soija, ohra ja ruis joita lisätään lähes joka leipään..onpa mukavaa vetää samaa leipää naamaan joka päivä jos ei leivonta satu innostamaan. Siksipä kysyisinkin vinkkejä: löytyykö kuitupitoista leipää joka ei sisällä em. aineiksia...
- -W-
Ruis on yksi eniten allergisoivista viljoista.
- Summer
Tuntui, että kädet olivat ainakin vuoden kunnossa. Nyt taas ne ovat ruvenneet oireilemaan.. Pakkanen on varmasti yksi syy, mutta ihottumaa ilmeni myös ennen elin pluskeleillä.. Syön nykyään lähes pelkästään kauraa, myös joskus vehnää ja ohraa..
Tuntuu inhoittavalta, kun tuntuu, että ihmiset katsovat vain käsiä. (ainut paikka missä ihottumaa on) - rukiista kärsivä
Samajuttu täällä lääkäri ei taida olla pätevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697051
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642722- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661349Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3581303- 561264
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181176Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978