Allergiaa ruisjauhosta

Summer

Mulla oli ihottumaa lähes joka puolella. Kädet ja huulet olivat yleensä pahimmat. Ruoka-aineista olen allerginen lähes kaikille hedelmille ja vihanneksille. Kalalle en oo. Laktoosi-intoleranssikin löytyy.. On todettu myös heinänuha ja yliherkkyys rukiin pölylle. Huh..

No kaikkia hoitoja kokeilleena päätin jättää ruisleivän ym. ruisjauhoja sisältävät leivät pois. Iho parani välittömästi. Välillä, kun tekee mieli, kokeilen uudelleen. Saman tien huulet turpoo ja masu menee sekaisin. Muista viljatuotteista en ole huomannut mitään oireita.

Lääkäri nauroi, ettei ole koskaan kuullutkaan. Onko muilla tietoa tai kokemusta?

8

5341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku myy

onko sun allergiat kaikki todettu pric-ihotesteillä, niillä kun laitetaan pisara nestettä ja sit neulalla reikä ihoon? Tai sit sellaisella kuplatestillä, et laitettiin selkään kuplia missä oli allergeenejä (ns. viivästyneen allergian koe)?

Nimittäin itse en noihin luota. Vain MUUTAMA mun allergioista on todettu ihotesteillä, verestä ei oo löytyny kuin homeallergia... Kananmuna-allergia löytyi vasta 15-vuotiaana LIEVÄNÄ priceistä, vaikka se oli jo parantunu, pikkulapsena ei saanu kananmuniin koskeakkaan, heti hajos iho. Jos oot löytänyt itse ruokakokeiluilla allergiasi syyn, niin pidä se ruoka-aine poissa. Sillä itse ruokakokeiluilla oon löytäny ruokavalion, jota noudattamalla ihoni pysyy kunnossa.

• Summer

Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.

Ei oo helppoa :(

• annu
        Summer kirjoitti:

Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.

Ei oo helppoa :(

Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.

• adana
        annu kirjoitti:

Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.

Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.

• svedu
        adana kirjoitti:

Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.

Kuulostipas tuo summerin kirjoitus aivan minulta.. mutta mun lista ei vaan oo noin lyhyt.. rukiin lisäksi myös ohra on ongelma, kuitenkin muita viljoja voin syödä.. Ongelman aiheuttaa sitten soija, ohra ja ruis joita lisätään lähes joka leipään..onpa mukavaa vetää samaa leipää naamaan joka päivä jos ei leivonta satu innostamaan. Siksipä kysyisinkin vinkkejä: löytyykö kuitupitoista leipää joka ei sisällä em. aineiksia...

• -W-

Ruis on yksi eniten allergisoivista viljoista.

• Summer

Tuntui, että kädet olivat ainakin vuoden kunnossa. Nyt taas ne ovat ruvenneet oireilemaan.. Pakkanen on varmasti yksi syy, mutta ihottumaa ilmeni myös ennen elin pluskeleillä.. Syön nykyään lähes pelkästään kauraa, myös joskus vehnää ja ohraa..
      Tuntuu inhoittavalta, kun tuntuu, että ihmiset katsovat vain käsiä. (ainut paikka missä ihottumaa on)

• rukiista kärsivä

Samajuttu täällä lääkäri ei taida olla pätevä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5093
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2321
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      2008
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1878
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1276
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      117
      947
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      841
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe