Allergiaa ruisjauhosta

Summer

Mulla oli ihottumaa lähes joka puolella. Kädet ja huulet olivat yleensä pahimmat. Ruoka-aineista olen allerginen lähes kaikille hedelmille ja vihanneksille. Kalalle en oo. Laktoosi-intoleranssikin löytyy.. On todettu myös heinänuha ja yliherkkyys rukiin pölylle. Huh..

No kaikkia hoitoja kokeilleena päätin jättää ruisleivän ym. ruisjauhoja sisältävät leivät pois. Iho parani välittömästi. Välillä, kun tekee mieli, kokeilen uudelleen. Saman tien huulet turpoo ja masu menee sekaisin. Muista viljatuotteista en ole huomannut mitään oireita.

Lääkäri nauroi, ettei ole koskaan kuullutkaan. Onko muilla tietoa tai kokemusta?

8

5354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku myy

      onko sun allergiat kaikki todettu pric-ihotesteillä, niillä kun laitetaan pisara nestettä ja sit neulalla reikä ihoon? Tai sit sellaisella kuplatestillä, et laitettiin selkään kuplia missä oli allergeenejä (ns. viivästyneen allergian koe)?

      Nimittäin itse en noihin luota. Vain MUUTAMA mun allergioista on todettu ihotesteillä, verestä ei oo löytyny kuin homeallergia... Kananmuna-allergia löytyi vasta 15-vuotiaana LIEVÄNÄ priceistä, vaikka se oli jo parantunu, pikkulapsena ei saanu kananmuniin koskeakkaan, heti hajos iho. Jos oot löytänyt itse ruokakokeiluilla allergiasi syyn, niin pidä se ruoka-aine poissa. Sillä itse ruokakokeiluilla oon löytäny ruokavalion, jota noudattamalla ihoni pysyy kunnossa.

      • Summer

        Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.

        Ei oo helppoa :(


      • annu
        Summer kirjoitti:

        Kahteen kertaan on tehty pric-testit. Sitten kun allergioita oli niin monesta lempparista, että päätin itse kokeilla mitkä sopii. Niin toi ruisjauhokin on kokeiltu, kun mikään ei tuntunut enää auttavan, vaikka olin karsinut lähes kaikki pois ja vältellyt esim. lateksia.

        Ei oo helppoa :(

        Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.


      • adana
        annu kirjoitti:

        Ruisjauho on tunnettu allergian aiheuttaja, pahempi kuin muut tavallisimmista jauhoista.

        Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.


      • svedu
        adana kirjoitti:

        Olen itse allerginen rukiille, kauralle ja vehnälle. Alleriat puhkesi n.2v sitten, eli näin keski-iällä. Saan jo pienestäkin määrästä pahan nokkosihottuman, huulien ja suunturvotusta ja vatsaoireita. Kaikki allergiathan on mahdollisia,testit ei ain 100% varmoja, paras tulos kun kokeilee. On pariviikkoa syömättä epäilemäänsä ruoka-ainetta ja sitten taas kokeilee. Varovainen kannattaa kokeiluissa olla jos saanu suun tai nielun turvotusta.

        Kuulostipas tuo summerin kirjoitus aivan minulta.. mutta mun lista ei vaan oo noin lyhyt.. rukiin lisäksi myös ohra on ongelma, kuitenkin muita viljoja voin syödä.. Ongelman aiheuttaa sitten soija, ohra ja ruis joita lisätään lähes joka leipään..onpa mukavaa vetää samaa leipää naamaan joka päivä jos ei leivonta satu innostamaan. Siksipä kysyisinkin vinkkejä: löytyykö kuitupitoista leipää joka ei sisällä em. aineiksia...


    • -W-

      Ruis on yksi eniten allergisoivista viljoista.

    • Summer

      Tuntui, että kädet olivat ainakin vuoden kunnossa. Nyt taas ne ovat ruvenneet oireilemaan.. Pakkanen on varmasti yksi syy, mutta ihottumaa ilmeni myös ennen elin pluskeleillä.. Syön nykyään lähes pelkästään kauraa, myös joskus vehnää ja ohraa..
      Tuntuu inhoittavalta, kun tuntuu, että ihmiset katsovat vain käsiä. (ainut paikka missä ihottumaa on)

    • rukiista kärsivä

      Samajuttu täällä lääkäri ei taida olla pätevä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe