Laitanko lapseni partioon ?
Näitä juttuja lukiessani en sittenkään. Haukkukaa tai kertokaa jotain kokemuksia. Onko partiossa mitään järkeä ?
Ovatko rahanahneita, uskonnollisia, militantteja jne....vuodata tuntosi,,,anna tulla.
Kokemuksia
7
833
Vastaukset
- mie
Jos lapsi on itse kiinnostunut nii kannattaa aloittaa. Partiossa oppii paljon hyödyllisii taitoja, kuten ensiapua. Jos lapsi on yksinäinen saataa hän saada sieltä uusia kavereita.
Tässäkin voisit kysyä haluaako lapsi partioon.- vj-87
olen itse ollut 10vuotta partiossa, tällä hetkellä olen partionjohtaja. ja kyllä partio on aivan mahtava harrastus!! kaikki ihanat elämykset retkillä, erätaidot muutenkin, ensiapu, kisat ja kurssit saa todella todella paljon uusia kavereita ihan väistämättäkin!! :) ja sitten on kaikkia suurempia leirejä niinkuin viime kesänä oli Tarus, jossa oli yli 12000 partiolaista ympäri Suomee ja n.1000 Ulkomailtakin!!!
että, kyllä itse suosittelen todella lämpimästi!! eikä siinä sitten mitään pakkoa sitä jatkaa ole jos lapsi ei halua mutta kävisi edes katsomassa jonkin aikaa millaista touhu on.. saako kysyä että onko sulla minkä ikäinen lapsi?
- JuP
Rahanahneita?
Lippukunnissa ei liene yhtään palkattua työntekijää, vaan käytännön toiminta on täysin vapaaehtoista.
Uskonnollisia?
Vaikka suurella osalla lippukunnista on seurakunta taustayhteisönä, ei se yleensä vaikuta käytännön toimintaan. Lisäksi on lippukuntia, joilla ei ole mitään yhteyksiä mihinkään uskontokuntaan.
Militantteja?
No ei. Tosin pertiossa toki oppii taitoja, joista on hyötyä armeijassakin, molemmissa kun yövytään metsässä. Mutta yhtäläisyydet jäävätkin siihen teltassa nukkumiseen...- Simo
Ennen kaikkea yhdessä tekeminen ja oleminen,sosiaalisten taitojen opettelu ja käyttäminen on partiossa juuri parhainta!!!
- Jargo
Kerrottakoon esimerkki omasta lippukunnasta jossa olen toiminut 11 vuotta:
Meillä uskonnolista kasvatusta ei toteuteta juuri lainkaan vaikka tausta yhteisönä onkin seurakunta. Tämä siksi koska johtajistomme ei suurelta osin kuulu kirkkoon tai ei usko luterilaisen kirkon jumalaan. Toki annamme tilaa jos joku haluaa uskoa jumalaan ja tuoda sitä esille.
Militaristisuudesta: no olen itse juuri suorittamassa siviilipalvelusta ja olen samalla lippukuntamme lippukunnanjohtaja, että en todellakaan pidä ainakaan omaa lippukuntaamme militaristisena.
Mielestäni tärkeintä partiossa on luonnossa liikkuminen, luonnonsuojelu sekä erätaitojen opettelu. Lainaan partion perustajan B-P:n sanoja: "Partio ei ole mikään kerhoa eikä pyhäkoulu, vaan se on metsien koulu."
Toki asiat eivät ole kaikissa lippukunnissa samallalailla vaan olen törmännyt myös mielestäni militaristisiin ja jopa ääri kristillisiin lippukuntiin. Kaikista selvintä on jos tutustut itse millaiseen lippukuntaan lapsesi on menossa. Toivottavasti lapsesi saa kokea samoja ihania kokemuksia mitä minä, ja tuhannet muut lapset,olen saanut kokea:leirejä, retkejä,tempauksia, hauskaa yhdessäoloa yms. - nenialoitrap
Partiossa on järkeä ja ainoa mitä ihmettelen on että et ota yhteyttä lähi lippukuntaan ja tutustu toimintaan ja jollei miellytä tutustu jonkin muun lähilippukunnan toimintaan. Niin ja muista että jokainen lippukunta toimii hieman erilailla eläkä yleistä meitä on moneksi.
Niin ja partio on suht. halpa harrastus n.40 e vuosi sis. vakuutuksen ja osallistumis oikeuden retkimaksut jotka koostuvat lähinnä ruokakuluista (ja syöväthän lapset kotonakin) ¨
Niin ja kun käskit haukkua niin totean vain että kukaan partiolainen tuskin haukkuu. Itse olen ainakin oppinut paljon, sosiaalisia taitoja paljon erilaisi käytännön asioita ja vastuuta sekä saanut paljon ystäviä - riippuu
lippukunnasta. Niitä on ihan joka lähtöön. Partio on halpa ja hyödyllinen harrastus. Meidän lpk:mme uskonnollisesti ja puoluepoliittisesti sitoutumaton, vai oliko se koko järjestö. On hyviä ja huonoja hetkiä, mutta loppujen lopuksi kaikki riippuu porukasta ympärillä(lpk:sta). Lähdenkin tästä metsään piakkoin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673