Miten voi olla mahdollista että vhf antenillani saan näkymään vain digitan uhf-kanavat?
T2 viritin löytyy ja pelkästään kiinni vhf-antenni, mutta yhtään hd kanavaa ei näy ei myöskään dnan vhf kanavia.
VHF antennilla näkyy vain Digitan kanavat?
11
888
Vastaukset 11
- ei_ole_VHF-antenni
Ei se ole silloin mikään VHF-antenni jos vain UHF-puolen kanavat näkyy, lisäksi Digitan verkossa on myös HD-kanavia joten niiden kuuluisi sulla näkyä.
- ihmeellist
Kyllä se vaan vhf-antenni on. Siksi ihmettelen tätä kovasti. Kyseessä tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/466090/VHF-TV-ulkoantenni-DVB-T-8-13dB
- Oletko_näkyvyysalueella
Tyypillinen kysyjä, joka toteaa ei jotain näy jossain? Paikkakunta olisi auttanut asiassa.
https://www.dna.fi/tuki-miten-otan-teravapiirron-kayttoon ja sieltä löytyy sitten DNA-asemien oletetut näkyvyysalueet. Itä- ja Pohjois-Suomessa ei VHF-asemia ole, joten mitään ei VHF-alueella pitäisi siellä näkyäkään. Koska VHF-lähettimet ovat pienitehoisia ja matalissa telemastoissa, ja kun vastaanottimen antennin vahvistus on pieni, niin onnea vaan jos jotain saat näkyviin. - huheihei
Oletko_näkyvyysalueella kirjoitti:
Tyypillinen kysyjä, joka toteaa ei jotain näy jossain? Paikkakunta olisi auttanut asiassa.
https://www.dna.fi/tuki-miten-otan-teravapiirron-kayttoon ja sieltä löytyy sitten DNA-asemien oletetut näkyvyysalueet. Itä- ja Pohjois-Suomessa ei VHF-asemia ole, joten mitään ei VHF-alueella pitäisi siellä näkyäkään. Koska VHF-lähettimet ovat pienitehoisia ja matalissa telemastoissa, ja kun vastaanottimen antennin vahvistus on pieni, niin onnea vaan jos jotain saat näkyviin.Tyypillinen vastaaja :)
Silloin olisin kysynyt " asun paikassa x, näkyykö dna ? Mutta se ei ole ongelma . Siksi en sitä kysynyt, vaan kysymykseni.. Eli kyllä, olen dnan näkyvyysalueella. Mutta ongema on , että vhf-antennilla näkyy jostain ihme syystä vain uhf-kanavia... Naapurissa näkyy dnan hd:t, joten paikasta ei ole kiinni.
- mitä.tulee.mitä.ei
Voitko tarkentaa, että mitkä kanavat löytyvät ja mitkä eivät? Mitä kanavanippuja löytyy ja mitä ei? Onko antenni suunnattu oikein? Millä signaalin tasolla ja laadulla ne näkyvät kanavat tulevat?
- HDEiNäykokopitäjässä
Onko antenni oikeassa suunnassa? DNA:n mastot ovat eri paikassa kuin Digitan mastot
- uughuu
Antenni on oikeassa suunnassa. Ja tosiaan naapurissa näkyy dnan vhf-kanavat (olen itse senkin antennin asentanut). Dnan mastoon matkaa n.20km ja naapurissa näkyy ilman vahvistinta. Minullakaan ei ole vahvistinta käytössä.
Kanavat jotka näkyy vhf antennilla ( Kokeilen siis kokoajan vain toinen antenni kytkettynä.)
1. Yle 1
2. Yle 2
3. Mtv3
4. Nelonen
5. Yle fem
6. Sub
7. Teema
8. Liv
9. Jim
10. Tv5
11. Kutonen
12. Fox
13. Ava
14. Hero
16. Frii
17. Iskelmä/Harju
18. Estradi
36. Alfa tv
40. Mtv max
42. Mtv leffa
43. Mtv juoniori
44. Discovery
45. Eurosport
46. Mtv
47. Pro 1
48. Pro 2
49. Nelonen prime
50. Nappula
51. Maailma
52. Disney
53. C more first
54 Series
55. mtv sport 1
58. Nick jr.
68. 0700 111 deitti
69. Digiviihde - melekostatouhua
Jep. Naapurissa toimi antenni, joten päätinpä tutkia entisen asukkaan tekemiä virityksiä (niin, vasta nyt). Ja löysin vintiltä jakajan, eli eiköhän vika ole tuossa, että se leikkaa vhf-taajudet pois. mitään tieto en jakajasta löytänyt, mutta pakko vian johtua tuosta. Pitää tilata uusi vahvistinsarja.
- Oletko_näkyvyysalueella
Löysit syyn, miksi sinun antennillasi ei VHF-alue näy. König -antennin ilmoittama vahvistus on yläkanttiin, mutta silläkään ei ole väliä, vaan se riittänee. VHF-alueella ei antennin kokoa kasvattamalla saada kovin helposti lisää vahvistusta, vaan tuloksena on lähinnä tuulikuorman kasvu.
Tarvitset siis http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19867/dxrgf/Terra-MA080LKIT-mastovahvistinsarja-VHF-UHF-FM-taajuuksille tyylisen säädettävän antennivahvistimen, jolla alastulokaapeliin summataan VHF- ja UHF-alueet. Naapurin jakaja on varmastikin sellainen. Lisänä tässä on LTE-alueen suodatus, jolloin lähellä olevan tukiaseman signaalit eivät pysty yliohjaamaan näitä vahvistimia.
Hanki siis tämän tyyppinen mastovahvistin, jossa on tasosäädöt kummallekin taajuusalueelle ja LTE-suodatus. UHF-alueella tehdään tänä ja ensi vuonna taajuusmuutoksia, jossa 700 MHz alue vapautetaan mobiilidatan käyttöön ja joissain tapauksissa joudutaan tuota LTE-rajaa pudottamaan 700 MHz rajalle. Tämä on kuitenkin vielä tulevaisuutta, joten tuo em. tyylinen päivitys riittää. - huhheij
Oletko_näkyvyysalueella kirjoitti:
Löysit syyn, miksi sinun antennillasi ei VHF-alue näy. König -antennin ilmoittama vahvistus on yläkanttiin, mutta silläkään ei ole väliä, vaan se riittänee. VHF-alueella ei antennin kokoa kasvattamalla saada kovin helposti lisää vahvistusta, vaan tuloksena on lähinnä tuulikuorman kasvu.
Tarvitset siis http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19867/dxrgf/Terra-MA080LKIT-mastovahvistinsarja-VHF-UHF-FM-taajuuksille tyylisen säädettävän antennivahvistimen, jolla alastulokaapeliin summataan VHF- ja UHF-alueet. Naapurin jakaja on varmastikin sellainen. Lisänä tässä on LTE-alueen suodatus, jolloin lähellä olevan tukiaseman signaalit eivät pysty yliohjaamaan näitä vahvistimia.
Hanki siis tämän tyyppinen mastovahvistin, jossa on tasosäädöt kummallekin taajuusalueelle ja LTE-suodatus. UHF-alueella tehdään tänä ja ensi vuonna taajuusmuutoksia, jossa 700 MHz alue vapautetaan mobiilidatan käyttöön ja joissain tapauksissa joudutaan tuota LTE-rajaa pudottamaan 700 MHz rajalle. Tämä on kuitenkin vielä tulevaisuutta, joten tuo em. tyylinen päivitys riittää.Kiitos vinkistä, tuo laitoin tilaukseen.
- et-näin.on
Voimakas UHF lähetys näkyy millä tahansa rautalankahäkkyrällä, esim henkarilla tai auton radioantennilla tai kananverkko palalla. Ja tietysti myös antennikaapelin pätkällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3071217Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71855Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61793- 120673
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41656- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51568- 37538
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain81479Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9446Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437- 19437
- 77432
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o28414Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411