Hei!
Aloitan opiskeluni syyskuussa, mutta kuopas tarjosi asuntoa jo alkaen heinäkuusta. Kaikkiin kysymyksiin vastaus oli aika pitkälti "myöhemmin emme voi taata asuntoa". Mikä on sinällään ihan ymmärrettävää. Ymmärrettävää on kuitenkin myös se, että en halua maksaa kahden kuukauden tuplavuokraa nykyisestä asunnostani ja Kuopiossa sijaitsevassa tulevasta asunnostani, sillä ennen syyskuuta en pääse muuttamaan :(
Tietääkös siis kukaan, mitä muuta kautta voisin etsiä asuntoja varmuuden vuoksi? Olen valmis asumaan solussa kuin myös kommuunissa
Kuopion asunnot
6
298
Vastaukset
- Opiskelijakuopio
Tekman tuki ry
- kuopas
kieltäydy asunnosta ja selitä tilanne. tuo kuopas on kyllä harvinaisen paska yritys kun he tarjosivat asuntoa minullekkin ja olisin joutunut muuttamaan tällä viikolla, vaikka hakemuksessa ilmoitin ettö muutto tarve on vasta elokuun alussa/puolivälissä
- NepalinJehu
Kuopaksessa mitään vikaa ole. He kertovat realistisen tilanteen siis myöhemmässä vaiheessa eivät voi taata että saa asunnon. Kantsii siis ottaa kämppä vastaan kun sen saa. Varsinkin hyvältä sijainnilta.
- NepaliinMenossa
Näinpä. "Bisnestähän" hekin tekevät, kun eivät halua pitää asuntoja tyhjillään kesä-heinäkuussa. Itse ainakin soitin heille 8.7, kun 7.7 luki sivuston ilmoitusosiossa, että lähes kaikki asunnot ovat menneet ja ollaan lähinnä peruutusten varassa. Nappasin heti kiinni tarjoukseen, jonka sain soittaessa heille; kahden hengen solu etuneulamäestä (Petkelkuja). Onneksi oli tilillä säästössä pikkusen rahaa, jotta saan maksettua nämä heinä-elokuun vuokrat, ennen kuin opintotuet saapuvat tilille. Jos olet esim. vaihtamassa koulutusta tai muuten vain ei-opiskelija näinä lomakuukausina, on myös mahdollista hakea yleistä asumistukea. Siinä on tosin pitkä käsittelyaika (~3 viikkoa), mutta onneksi tuki on takautuvaa eli voi saada edellisenkin kuukauden tuet.
Lisäksi plussana aikaisessa asunnossa on se, että saa rauhassa muuttaa ennen opintojen alkua. Opintotuenkin olen jo kokonaisuusessaan hankkinut lainaa myöten, sillä pystyin antamaan vuokrasopimukseni jo samalla, kun tein sitä hakemusta.
- humppaite
Tulijoita on, joten vuokraajan markkinat. Jos tarpeesi on myöhemmin, niin haet sitten ja toivot isosti, lujasti sekä jatkuvasti, että jostain luukku löytyisi. Ei ole kannattavaa pitää asuntoja tyhjänä jos maksajaa on liikkeellä
Katso tori.fi yksityisten markkinat, sieltä voi löytyä ja soviteltavissa olevaan hintaan sekä vuokra ajankohtaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550